Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turder
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2008
    • 446
    • Suomi

    Originally posted by JarppiR View Post
    Helmi! SP-2:ia tulee etsittyä lähes viikoittain, hinnat vaan armottomia

    Toinen jonka haluaisin vielä, on 1gen Mille R keltaisena. Normi-Mille oli 10 vuotta sitten ja sekin oli makea vehje.
    Joo Suomessa on aikalailla kiven alla SP-2:set kun niitä on vain n. 25kpl täällä ja omistajat hilloaa niitä. Todella harvoin on jokunen myynnissä. Nyt vielä koronakesien aikana hävis nekin pari mitkä oli tarjolla aiemmin. Ulkomailla ois mutta siellä taas hinnat aika suolaisia.

    Milleistä voisin ottaa SP-mallin, sopivasti tuoretta videota sellaisesta https://www.youtube.com/watch?v=cqHrGoLesws

    Comment

    • JarppiR
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2010
      • 277
      • Pori

      Originally posted by Turder View Post
      Joo Suomessa on aikalailla kiven alla SP-2:set kun niitä on vain n. 25kpl täällä ja omistajat hilloaa niitä. Todella harvoin on jokunen myynnissä. Nyt vielä koronakesien aikana hävis nekin pari mitkä oli tarjolla aiemmin. Ulkomailla ois mutta siellä taas hinnat aika suolaisia.

      Milleistä voisin ottaa SP-mallin, sopivasti tuoretta videota sellaisesta https://www.youtube.com/watch?v=cqHrGoLesws
      Juuri eilen katsoin tuoreen 44Teeth-pätkän, Chrisillä alkaa olemaan melkoinen kokoelma

      SP tuntuu täysin tavoittamattomalta laitteelta Mille R:t on vieläkin aliarvostettuja ja sellaisen saattaisi muutamaan tonniin löytää.
      BMW 325i E91 LCI "330i" -09
      BMW 530i E39 M-Sport -01
      Alfa Romeo GT 3.2 -05

      Comment

      • mikan
        BTCF Member
        • Sep 2004
        • 32
        • PK-seutu

        Originally posted by JarppiR View Post
        Juuri eilen katsoin tuoreen 44Teeth-pätkän, Chrisillä alkaa olemaan melkoinen kokoelma

        SP tuntuu täysin tavoittamattomalta laitteelta Mille R:t on vieläkin aliarvostettuja ja sellaisen saattaisi muutamaan tonniin löytää.
        Myös Ducati 999-sarja on vielä kohtuuhintainen, kannattaa sekin harkita, on monilta osin fiksumpi kuin SP, molemmat olleet ajossa pari kuukautta tänä vuonna.

        Ja edit, eli siis SP Honda mun tapauksessa kyseessä, Apikasta ei mitään kokemusta.
        Last edited by mikan; 26-08-2021, 20:44.

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6120
          • Helsinki

          Taas sitä katsastusta
          Edunvalvonta: moottoripyörien katsastus on tulossa väkisin – voiko alan toimijoiden yhteistyö pelastaa, mitä pelastettavissa on?

          Ihan mielenkiintoinen kommentti
          Eli ihan vain rahastusta varten ja näin motoristina, mä toivon että ne kaikki kaksipyöräiset tulee tämän piiriin, jos tämä katsastus asia tulee, kun aikaisemmin on ollut puhetta että alkaa 125cc ylöspäin,
          Meinaa mä lopetan tämän harratuksen kun se katsatus tulee, olen valmis maksaa veroja, mutta ei katsastusta. Ei sitten mitään järkee omalla kohdalla, joskus "leikittiin", että leimataan pyöriä keskenään, niin ainoa mistä tuli sanomista, kilven kulma, sivuheijastimet jne..Sit myös tää katsastus juttu, jos se maksaa 40 ja veroja vaikka 100€ vuodessa lisää, niin ei paha vuodessa, mutta jo ajo kausi on vain 3kk ja ajat sen 1500km, niin aivan saatanan turhaa, kyl pistää ihan vihaksi perkele..Ja sitten miten katsastus lisää kuljettajan paremmuutta, ei mitenkään. Että jos sulla on pyörä katsastettuna ja et saatana osaa ajaa, niin silloin sä et osaa ajaa, ei se katsastus paranna sitä. Että ihmiset osaa olla tyhmiä ja rahan perää, miettikään prätkän katsastusta suomessa, kun joskus auton katsastus on niin saatanan vaikeata ja miten sitten jos talvella pitäisi mennä, paatko pyörän trailerille ja konttorille...
          Tosta verotuksesta, ei oo paha jos oli vuodessa 200€, mutta kun ajat sen 3kk, niin aika vähän jää maksettavaa verosta kaudessa, mutta kuluja, sitten vielä polttoaineen hinta, no pyörässä usein pieni polttoainetankki, mutta silti..Täällä tällä hetkellä kaikki polttomoottori harrastukseen on saatanan kallista
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • pazq
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 3147
            • 47200

            Toi kommentti ei kyllä niinkään ollut mielenkiintoinen. Artikkelihan oli ihan ok. Hyvää perusteluakin oli miksi katsastusta ei tarvittaisi. Tämä nyt vaan on tämmöstä nykypäivänä. Eikä toi katsastus kokonaiskuluja kasvata yhtään. Se ei voi olla kun parikymppiä korkeintaan. Tavallaan ihan hyvä asia katsastus, mutta ei tuolla liikenteessä niitä oikeasti paskoja ja vaarallisia vehkeitä liiku kun todella harvoin. Autojen katsastus on hyvä asia, vaikka moni kiroaakin. Prätkät on enemmän harrastus ja se on niin helppo katsoa läpi vaikka 3x päivässä kun kaikki on näkösällä; renkaat, jarrut, palat, ketjut, rattaat...
            Tuohon ei välttämättä tarvittaisi sitä ulkopuolista katsomaan, mutta sehän on juurikin näiden putkien ja muiden viritysten takia tuloillaan aika vahvasti.

            Comment

            • MikeDry
              BTCF Member
              • May 2006
              • 6120
              • Helsinki

              Niin mutta onhan se vaiva ja se että tuo 20€ maksava moottoripyörän katsastus niin aika optimistinen. Mun veikkaus on kovempi hinta ja kun jarruja pitäisi testaa, niin jarru dynoa vai ajetaanko pihalla ympyrää, niin miten talvella. Ja jos tosiaan se ajokausi jää vain 3kk n.1500km mittaiseksi, niin kuluja tulee. Myös toi katsastus ei estä, esim mä vaihdan putkiston parkkipaikalla tohon omaa pyörään 30min tyylii. Ainkin mun kohdalla se että joku inssi kattoo mun jarrut, renkaat, ketjut niin hohoh.

              Myös kun asiaa ajatelee näin, kuinka monessa pyörässä on sivuilla vielä vakio heijastimet ja kilven alla, vakio peilit tms. Kun muistelen mitä olen ollut mukana mopon katsastuksessa/kevytmoottoripyörä, niin siis kyllä inssi mittasi vilkujen välit, eli onko vasemman/oikean puolen vilkut juuri sen hetkisen määräyksen mitan välissä tai ulkona, myös peilejä mitattiin jollain lappusella, mikä määrittää peilin koon. Itse henkilökohtaisesti ei kyllä nää mitää hyvää tossa katsastuksessa ja viimeksi kun oli puhetta pyörien katsastuksesta, niin silloihan oliko puhtetta että mopot ja kevarit jäisi pois, siis juuri siellä missä sitä valvontaa tarvisi.
              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

              Comment

              • pazq
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 3147
                • 47200

                Sepä se. Tollasessa perus pyörässä kun ei oikein ole mitään katsottavaa. Jarrut kokeilee dynossa, katsoo ettei vuoda mitään, äänet mittaa jos mittaa, katsoo että valot ja vilkut toimii ja on hyväksytty kuten änkkäkin. Sinällään kyllä turha on juurikin isoille pyörille. Nuo mopot ja piikit on niitä kunnon rytöläjiä missä ei mikään toimi. Eikä toimi silloinkaan kun katsastuksen ajan. Poliisi mielestäni valvoo ihan tarpeeksi näitä 2 pyöräisiä ilman katsastustakin.

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5149
                  • Pirkkala

                  Onko kellään kokemusta Yamaha SR 500 pyörästä? Tuli ostettua -81 vuoden yksilö satunnaiseen kahvilla käymiseen, ehkä myöhemmin pieneen cafe racer henkiseen rakenteluun.

                  Koneessa on vähän yläkerrassa vikaa, joten en ole vielä päässyt kokeilemaan että minkälainen päkyttäjä on kyseessä.

                  Polkimesta käynnistettävä ykspyttynen 500cc jollain lailla kiehtoo:think
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6120
                    • Helsinki

                    Johan oli uutinen se aikaisempi, kun sitten oikaistaan näitä
                    SMOTO oikoo virheellisiä huhuja – Moottoripyörien määräaikaiskatsastusta ei ole tulossa Suomeen
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • Mäkki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2010
                      • 2188
                      • Orimattila

                      Niin se päättyi tämä kausi siihen motoristin painajaiseen. Vastaantuleva auto kääntyi eteen ja peli on selvä. Ensimmäinen yö kotona takana sairaalasta, joten olo on vielä kuin haavanlehti

                      Nyt alkaa taas armoton pyörien selaaminen, vaikka malli on jo tiedossa niin silti tuntuu olevan kiven alla.
                      #Ilmastoahdistus

                      Comment

                      • Macke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1134
                        • Porvoo

                        Jäit kuitenkiin henkiin kertomaan asiasta, mun kaveri ei jäänyt. Pisti aikoinaan kyllä miettimään koko harrastuksen mielekkyyttä ja vähiin on sen jälkeen jäänytkin.

                        Eli hieno homma siis että pääset tuskailemaan uuden mopon hankinnan kanssa, niitä kuitenkin saa lisää jostain

                        Comment

                        • Phaedrus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1888
                          • Helsinki

                          Originally posted by Mäkki View Post
                          Niin se päättyi tämä kausi siihen motoristin painajaiseen. Vastaantuleva auto kääntyi eteen ja peli on selvä. Ensimmäinen yö kotona takana sairaalasta, joten olo on vielä kuin haavanlehti

                          Nyt alkaa taas armoton pyörien selaaminen, vaikka malli on jo tiedossa niin silti tuntuu olevan kiven alla.
                          Karmea juttu, hyvä kun selvisit hengissä. Tuliko äkkipysähdys vai jatkoitko matkaa auton ylitse? Oliko henkilökohtainen suojavarustus kohdallaan pehmentämässä iskua, onko kokemuksen pohjalta mitään suosituksia? Pyöräkuumetta on pahuksen vaikea parantaa kun se kerran iskee...

                          Comment

                          • Mäkki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2010
                            • 2188
                            • Orimattila

                            Originally posted by Phaedrus View Post
                            Karmea juttu, hyvä kun selvisit hengissä. Tuliko äkkipysähdys vai jatkoitko matkaa auton ylitse? Oliko henkilökohtainen suojavarustus kohdallaan pehmentämässä iskua, onko kokemuksen pohjalta mitään suosituksia? Pyöräkuumetta on pahuksen vaikea parantaa kun se kerran iskee...
                            Ainut kokemus minkä voin kertoa on että älä tingi varusteista. Kypärä on tärkeä, ja tärkein. Se on halpa hinta henkivakuutuksesta. Jos olisi ollut huonompi kypärä olisi peli selvä. Nykyään saa vielä osamaksulla kamat jos hinta pelottaa.

                            Jatkoin auton yli reilu viisimetriä vastaantulevien kaistalle, suoraan pääedellä. Silminnäkijän kanssa juteltiin somen kautta niin sanoi ettei näyttänyt hyvälle kun makasin lennon jälkeen täysin eleettömänä




                            Attached Files
                            #Ilmastoahdistus

                            Comment

                            • desmodromic
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 256
                              • Imatra

                              hyvä esimerkki miksi esim. kisakuskeilla on varusteet aina parhaat mitä rahalla saa. onneksi ei käynyt pahemmin.


                              Originally posted by Mäkki View Post
                              Ainut kokemus minkä voin kertoa on että älä tingi varusteista. Kypärä on tärkeä, ja tärkein. Se on halpa hinta henkivakuutuksesta. Jos olisi ollut huonompi kypärä olisi peli selvä. Nykyään saa vielä osamaksulla kamat jos hinta pelottaa.

                              Jatkoin auton yli reilu viisimetriä vastaantulevien kaistalle, suoraan pääedellä. Silminnäkijän kanssa juteltiin somen kautta niin sanoi ettei näyttänyt hyvälle kun makasin lennon jälkeen täysin eleettömänä




                              Vikakoodin lukua etelä-karjalassa. privalla tavoittaa parhaiten.

                              Comment

                              • MikeDry
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 6120
                                • Helsinki

                                Nyt jos jatkaisin pyöräilyä tauon jälkee, niin tulisi nahkaiset ajokamat noiden kankaisten ajokamojen tilalle, parempi kypärä ja kevyempi tuon painavemman tilalle, myös sitä. Mielellään ajohaalari missä rinta/selkä panssari, miksi ei käyttäisi sellaista hans-tukea ja jotkut nahkaiset touring ajosaappaat, että voi kävellä vähän. Kun pyörällä en ajaisi kauppaan ja takaisi, yleensä nautitaan 2 tunnin ajopätkistä
                                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎