Originally posted by Rattiukko
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Moottoripyöristä keskustelua II
Collapse
X
-
Originally posted by _Bäri_ View Post
HydraulinenBMW 325i E91 LCI "330i" -09
BMW 530i E39 M-Sport -01
Alfa Romeo GT 3.2 -05
Comment
-
-
Hondassa oli vastaava, vaihdoin kytkimen turhaan. Vika oli hydraulinesteen paluussa, kytkin jäi kantamaan. Kahvan vieressä nestesäiliön pohjassa on millin ohut reikä. Reiän päällä oli Hondassa metallinen lirpake, jonka pystyi irrottamaan. Reikä oli mennyt tukkoon. Putsaus ja taas toimi. Ehkä tuossa voisi olla jotain vastaavaa.
Comment
-
-
Saakohan tässä topicissa kysellä "moottoripyöräasiantuntijoilta" kiinan 4T skootterin sielunelämästä?
Eli kyseessä 4-tahtinen "Kiinan-skootteri" Kymco Agility:n 50cc kone.
Koneeseen on vaihdettu variaattorin "viri-rullat" ja "suora holkki. Ilmanputsari on tilaongelmien johdosta jouduttu korvaamaan kartiosuodattimella. Lisäksi siellä on joku suutin (ei tietoa minkä kokoinen).
Ongelmana on moottorin puutuminen kun hiemankaan ylämäkeä. Eli kone ei jaksa kuljettaa 75kg:sta kuskia kuin loivassa alamäessä/suoralla. Pitääkö tuohon vaihtaa isompi pytty? Joko 72, 82 tai 90cc? Saako kone liikaa ilmaa? Vai liikaa bensaa? Miten lähtisin ongelmaa ratkaisemaan? Lisää nopeutta ei tarvita, mutta myös ylämäet pitäisi päästä ylös ja kiihtyvyyden lisääminen myös plussaa. Auttakaa!sigpic
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostSaakohan tässä topicissa kysellä "moottoripyöräasiantuntijoilta" kiinan 4T skootterin sielunelämästä?
Eli kyseessä 4-tahtinen "Kiinan-skootteri" Kymco Agility:n 50cc kone.
Koneeseen on vaihdettu variaattorin "viri-rullat" ja "suora holkki. Ilmanputsari on tilaongelmien johdosta jouduttu korvaamaan kartiosuodattimella. Lisäksi siellä on joku suutin (ei tietoa minkä kokoinen).
Ongelmana on moottorin puutuminen kun hiemankaan ylämäkeä. Eli kone ei jaksa kuljettaa 75kg:sta kuskia kuin loivassa alamäessä/suoralla. Pitääkö tuohon vaihtaa isompi pytty? Joko 72, 82 tai 90cc? Saako kone liikaa ilmaa? Vai liikaa bensaa? Miten lähtisin ongelmaa ratkaisemaan? Lisää nopeutta ei tarvita, mutta myös ylämäet pitäisi päästä ylös ja kiihtyvyyden lisääminen myös plussaa. Auttakaa!
edit. booaus ehkä väärä sana kun kyseessähän oli 4-tahti. Puutuminen kuulostaa omaan korvaan liian laihalta seokselta.
Omassa 50cc nelitahti-Vespassa virivariaattori, variaattorin prikka poistettu ja vakio 75-koon suuttimen vaihdoin kokoon 78. Imupuoli vakio.Last edited by JarppiR; 13-02-2024, 11:10.BMW 325i E91 LCI "330i" -09
BMW 530i E39 M-Sport -01
Alfa Romeo GT 3.2 -05
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostSaakohan tässä topicissa kysellä "moottoripyöräasiantuntijoilta" kiinan 4T skootterin sielunelämästä?
Eli kyseessä 4-tahtinen "Kiinan-skootteri" Kymco Agility:n 50cc kone.
Koneeseen on vaihdettu variaattorin "viri-rullat" ja "suora holkki. Ilmanputsari on tilaongelmien johdosta jouduttu korvaamaan kartiosuodattimella. Lisäksi siellä on joku suutin (ei tietoa minkä kokoinen).
Ongelmana on moottorin puutuminen kun hiemankaan ylämäkeä. Eli kone ei jaksa kuljettaa 75kg:sta kuskia kuin loivassa alamäessä/suoralla. Pitääkö tuohon vaihtaa isompi pytty? Joko 72, 82 tai 90cc? Saako kone liikaa ilmaa? Vai liikaa bensaa? Miten lähtisin ongelmaa ratkaisemaan? Lisää nopeutta ei tarvita, mutta myös ylämäet pitäisi päästä ylös ja kiihtyvyyden lisääminen myös plussaa. Auttakaa!BMW E39 ///M5 -99
BMW G21 330e M-sport individual -21
Comment
-
-
Originally posted by JarppiR View Post
Kyllä siellä taitaa seokset olla pielessä, ei auta pytyn vaihto. Booaako kone kun ylämäessä antaa lisää kaasua? Kannattaa katsoa mikä suutin siellä on ja mikä siellä alunperin pitäisi olla. Kartiosuodatin saattaa hyvinkin sotkea seoksia liian laihalle.
edit. booaus ehkä väärä sana kun kyseessähän oli 4-tahti. Puutuminen kuulostaa omaan korvaan liian laihalta seokselta.
Omassa 50cc nelitahti-Vespassa virivariaattori, variaattorin prikka poistettu ja vakio 75-koon suuttimen vaihdoin kokoon 78. Imupuoli vakio.Last edited by T_mu; 13-02-2024, 13:18.BMW E39 ///M5 -99
BMW G21 330e M-sport individual -21
Comment
-
-
Originally posted by T_mu View Post
Eikös tuota seosta voisi arvioida tulpan kärjen väristä? Sellainen maitokahvin värinen on hyvä. Musta liian rikkaalla ja valkoinen liian laihalla.
Ja tosiaan noista rullien painosta, jos on liian raskaat tehoon nähden, ei jaksa kerätä vauhtia.BMW 325i E91 LCI "330i" -09
BMW 530i E39 M-Sport -01
Alfa Romeo GT 3.2 -05
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostBMW 325i E91 LCI "330i" -09
BMW 530i E39 M-Sport -01
Alfa Romeo GT 3.2 -05
Comment
-
-
Svartpilen 401 lähti seuraavalle omistajalle ja tilalle haettiin vuoden 2021 Triumph Trident 660. Eli 660cc 3-cyl koneella. Hussella ehti viime kesänä ajella karkeasti 7500km.
Quickshifterin ehdin tuohon asennella, pitää vielä käyttää töpselissä aktivoitavana. Tehtaalta tuossa on ennestään kahvan lämmittimet ja tankkilaukku. Automaattivilkut, ajonvakautukset yms. hilavitkuttimet löytyy vakiovarusteina. Alkoi ajokausi poltella kertaheitolla.
Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
-
Originally posted by isolohko View PostHyvät on varusteet Trumpassa! Missä kilpi on kiinni?Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
-
Kytkinlevyt vaihdettu, trw levyt olivat väärät.. Trw levyissä lamellin sakarat ovat kaikki saman kokoiset ja bemarin alkuperäisessä lamellissa yksi sakara on pienempi. Pienellä sorvaamisella sai sopimaan. Vanhat levyt olivat kuluneet metallille asti. Siitä johtuen pystyi vaihde päällä työntämään. Toki tämäkään remontti ei mennyt ilman lisämurheita.
Kytkimen työsylinteri sanoi itsensä irti, ilmeisesti kytkinesteistä johtuen. Vanhat nesteet olivat muuttuneet tahnaksi. Oletan että olis käytetty vääriä nesteitä. Uus sylinteri ~200€.
Tässäkin oli pieni juju. Bemari päivitti K12 kytkimen. Jos haet kytkimen osia K12 malliin, niin saat päivitetyt osat jotka on K13 mallin osia. Ja nämä ei käy ristiin. Eli mulla on K12 kytkinkorissa, K13 työsylinteri joka ei toimi ilman adapteria. Tätä ei lue korjausohjeissa. Ja nyt odotellaan tuota adapteria. Adapteri on reilu 50€.
Tämä kytkin saaga on nyt maksanut 390€. Vaikka on sähläystä ollut on silti säästö ollut aika tuntuva. Toki pyörä ei vielä ole ajossa. Ja jotain yllättävää voi aina tulla.
Toki jos raha ei ole ongelma niin suosittelen ehdottomasti päivittämään kytkimen K13 malliin. Se on hiljaisempi ja kestävämpi. Itse en tähän hätään löytänyt koko pakettia järkevään hintaan. Ja kovin paljon ajetusta ei huvita maksaa 600€.
Muutenki tähän malliin alkaa osat olemaan vähän kiven alla. Bemarilta toki saa rahalla uutta. Mutta purkuosia ei kauheasti ole eteen tullut. Katteita yms yksittäisiä osia löytyy ulkomailta.
Rattiukon vinkistä otan kopin ja tarkistan tuo reiän vielä säiliöstä. Yritin putsata säiliötä ja huudella letkua mahdollisimman hyvin.G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
Comment