Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli valvoo pian bemuasi... 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 33d
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 458
    • Finland

    Liittyy aiheeseen:



    Tuo aikasempi linkattu Tere Sammallahden video täyttä asiaa, se ensiksi kaikille pakkokatseltavaksi. Sitten uudestaan puheeksi miten meinataan saada suomen autojen keski-ikä reiluun nousuun. Autovero torppauksen jälkeenhän jokainen ketä asia kosketti myönsi että ollaan aika reilusti jäljessä siitä 2030 tavoitteista. No ehkä Dacia ja citigo vie 2004 korollan valtikan ens vuoskymmenellä.

    Kanssa aika monessa keskustelussa tuli tuo argumentti että mielummin laitan lapset ja vaimon tuohon vanhaan turvalliseen Volvoon kuin citigoon:

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      Haha, just. Yhtä lailla voisi sanoa että tämä kaikille pakkokatseluun.
      Yhtälailla molempien jutuista löytyy huomautettevaa/korjattavaa tai jättää tarkoituksella jotain sanomatta ettei oma agenda vesity.





      Paljonko uusi Citigo tai vastaava koppero halpenee autoveron putoamisen myötä? :think
      Kai se on laitettava tilaukseen ettei käy että myydään kohta ei oo-ta kun ostokiima iskee autoveron poiston myötä.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        Originally posted by bemmeri View Post
        Haha, just. Yhtä lailla voisi sanoa että tämä kaikille pakkokatseluun.



        Taika Luukku ei ole hyvää juttua ainakaan faktoilla pilannut

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Originally posted by nullzwei View Post
          Taika Luukku ei ole hyvää juttua ainakaan faktoilla pilannut
          Niinpä, sehän oli linkin tarkoituskin.
          Ei Terikään liioilla faktoilla tarinointiaan pilannut, vaikka asiaa osaksi puhuikin.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • nullzwei
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 11056
            • ?

            Originally posted by nullzwei View Post
            Paska Luukku ei ole hyvää juttua ainakaan faktoilla pilannut
            Originally posted by bemmeri View Post
            Niinpä, sehän oli linkin tarkoituskin.
            Korjasin virheen, sori

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15262
              • Ajamisen Iloa

              Originally posted by Arto82 View Post
              Varmaan ois silleen että pystys ajamaan +10km/h yli mitä rajoitus on ja jos rajoitinta vasten ajais sais automaattisesti sakon.
              Mitäs jos säilytettäis ihmisten vapaus käyttää harkintaa tai jopa nauttia elämästä tai vauhdintunteesta. Ja rikoskin ois rikos vasta kun sillä on kärsijä. Tiedän, utopiaa suomessa, mutta silti noin se pitäisi olla. Mitä se kenellekään kuuluu missä ajan tai miten. Jos siitä aiheutuu vahinkoa, niin sitten toki. Siihen asti, katselkoot muuhun suuntaan.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • j-a
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2005
                • 1522
                • PohojosPohojammaa

                Originally posted by Remotion View Post
                Ja rikoskin ois rikos vasta kun sillä on kärsijä. Tiedän, utopiaa suomessa, mutta silti noin se pitäisi olla. Mitä se kenellekään kuuluu missä ajan tai miten. Jos siitä aiheutuu vahinkoa, niin sitten toki. Siihen asti, katselkoot muuhun suuntaan.
                Et varmaankaan tarkoita että ylinopeutta saisi ajaa siihen asti että osuu johonkin ihmiseen / omaisuuteen? En itsekään kannata kyttäystä enkä 1km/h ylityksestä jaettavia automaattisakkoja, mutta jos joka jonne saisi ajaa 100kmh kaupunkialueella tai koulun vieressä ilman rangaistusta siihen asti että tappaa jonkun, niin ei oikein kuulostaisi hyvältä sekään.
                Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                Ylimääräisenä tarjolla:

                E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                Comment

                • jani
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 5175
                  • Kuopio

                  Tässä kaikessa viherpiipertämisessä ja kyttäämisessä on turhia kaikki autot jotka kulkee yli 120km/h ja edistynyt laitteisto voisi laittaa autot kulkemaan taajamassa maks. 60km/h.
                  F33 435d Mineral-grau metallic
                  K40 K1200s sondermodell

                  Comment

                  • lj123
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2015
                    • 1215
                    • Lohja

                    Originally posted by jani View Post
                    Tässä kaikessa viherpiipertämisessä ja kyttäämisessä on turhia kaikki autot jotka kulkee yli 120km/h ja edistynyt laitteisto voisi laittaa autot kulkemaan taajamassa maks. 60km/h.
                    Moottoritiellä ylinopeus harvemmin on oikea, tai ainakaan niin iso riski.

                    Mutta kaupunki-alueella jo vaikka 60 km/h nopeus 40 km/h alueella taitaa olla yksi suurimmista syistä esim. jalankulkijoiden päälleajoissa ja risteyskolareissa.
                    E39 M5 -99
                    F11 530d Xdrive -14

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      Originally posted by lj123 View Post
                      Mutta kaupunki-alueella jo vaikka 60 km/h nopeus 40 km/h alueella taitaa olla yksi suurimmista syistä esim. jalankulkijoiden päälleajoissa ja risteyskolareissa.
                      Taitaa suurin syy olla kuitenkin olla molempien osapuolien "punaisia päin" ajelu/kävely.
                      Näin ainakin jossain vaiheessa uutisoitiin.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • lj123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2015
                        • 1215
                        • Lohja

                        Originally posted by jannmann View Post
                        Taitaa suurin syy olla kuitenkin olla molempien osapuolien "punaisia päin" ajelu/kävely.
                        Näin ainakin jossain vaiheessa uutisoitiin.
                        Menee päin punaisia tai ei niin pysähtymismatka 60 km/h nopeudesta kuivalla tiellä kesällä on 36,5 m, ja 40 km/h nopeudesta 19,9 m.

                        Ja tuossa 60 km/h vauhdissa pelkästään reaktioajan 1 s aikana 60 vs 40, 60 km/h vauhdissa auto liikkuu n. 5,5 metriä pidemmän matkan kuin hitaammassa vauhdissa. Reaktiaikana ei siis vielä edes jarruteta.

                        Ja kun auto törmää jalankulkijaan oli syy ihan miten paljon vain jalankulkijassa (ja suomalaisen perusautoilijan suojatien kunnioittamisen tai edes tieliikennelain tuntemuksen tietäen syy on useimmin siellä ratin takana) niin henki lähtee siltä jalankulkijalta usein.

                        Mun mielestä sen tulee aina varoa enemmän, joka voi sen toisen ajoneuvollaan tappaa.
                        E39 M5 -99
                        F11 530d Xdrive -14

                        Comment

                        • jani
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 5175
                          • Kuopio

                          Originally posted by lj123 View Post
                          Mutta kaupunki-alueella jo vaikka 60 km/h nopeus 40 km/h alueella taitaa olla yksi suurimmista syistä esim. jalankulkijoiden päälleajoissa ja risteyskolareissa.
                          Niin... taajama-alueilla nopeusrajoitukset ovat 30-60km/h.

                          Toisaalta ehkä helpointa olisi vaan muuttaa niin että taajamissa nopeus maks. 40km/h ja taajaman ulkopuolella 80km/h olipa motari tai ei. Sitten autojen maksiminopeudes 100km/h...

                          Väitän että autoilu tulee muuttumaan merkittävästi nykyisestä mallista vuoteen 2050 mennessä. Todennäköisesti silloin on a: 100% kontrolloitu BB-malli tai b: hevoskärryt.
                          F33 435d Mineral-grau metallic
                          K40 K1200s sondermodell

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Originally posted by lj123 View Post
                            Menee päin punaisia tai ei niin pysähtymismatka 60 km/h nopeudesta kuivalla tiellä kesällä on 36,5 m, ja 40 km/h nopeudesta 19,9 m.

                            Ja tuossa 60 km/h vauhdissa pelkästään reaktioajan 1 s aikana 60 vs 40, 60 km/h vauhdissa auto liikkuu n. 5,5 metriä pidemmän matkan kuin hitaammassa vauhdissa. Reaktiaikana ei siis vielä edes jarruteta.

                            Ja kun auto törmää jalankulkijaan oli syy ihan miten paljon vain jalankulkijassa (ja suomalaisen perusautoilijan suojatien kunnioittamisen tai edes tieliikennelain tuntemuksen tietäen syy on useimmin siellä ratin takana) niin henki lähtee siltä jalankulkijalta usein.

                            Mun mielestä sen tulee aina varoa enemmän, joka voi sen toisen ajoneuvollaan tappaa.
                            Tietysti toi on totta, mutta henkilökohtaisesti mua vituttaa se että joka paikassa pudotetaan rajoituksia sen takia kun joku idiootti tekee virheen.

                            Esim. lähistöllä Somerolla on kilometrin näkyvyys 100km/h alueella risteyksessä molempiin suuntiin, mutta eikös siinäkin joku vitun papparainen vedä kolmion takaa auton eteen.. Nyt siinä on 80km/h alue.
                            Aurassa 9 tien risteys 80km/h alue kunnes joku idiootti ei nähnyt täysperävaunua ja kääntyi eteen. Nyt 60km/h alue.

                            Itse jalankulkijana kyl katon hyvin tarkkaan voinko ylittää tien, vaikka valo näyttää vihreää. Tottunut moottoripyörällä ajaessaan että vaikka olis oikeassa, häviää silti.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • lj123
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2015
                              • 1215
                              • Lohja

                              Originally posted by jannmann View Post
                              Tietysti toi on totta, mutta henkilökohtaisesti mua vituttaa se että joka paikassa pudotetaan rajoituksia sen takia kun joku idiootti tekee virheen.

                              Esim. lähistöllä Somerolla on kilometrin näkyvyys 100km/h alueella risteyksessä molempiin suuntiin, mutta eikös siinäkin joku vitun papparainen vedä kolmion takaa auton eteen.. Nyt siinä on 80km/h alue.
                              Aurassa 9 tien risteys 80km/h alue kunnes joku idiootti ei nähnyt täysperävaunua ja kääntyi eteen. Nyt 60km/h alue.

                              Itse jalankulkijana kyl katon hyvin tarkkaan voinko ylittää tien, vaikka valo näyttää vihreää. Tottunut moottoripyörällä ajaessaan että vaikka olis oikeassa, häviää silti.
                              Isommalla tiellä asia on omastakin mielestä eri. Varsinkin noissa auto vs. auto, koska jokaisen voi oletta olevan aikuinen ja kykenevä ymmärtämään liikennesäännöt ja sitä ajoneuvoa ajamaan.

                              Pitkällä aikavälillä itsekin uskon asioiden muuttuvan aika paljon. Pelkkä rahallinen säästö mikä tulee esim automaattisesti yhtenäistettyjen autojen nopeuksista vähentäisi ruuhkai ja onnettomuuksia, lyhentää matka-aikoja. Pätee silti varmasti enemmän muualle kuin Suomen "ruuhkiin"

                              Se aaltoliike mikä tulee esim yhden pässinpää jarrutuksesta tai hidastelusta vaikuttaa tutkitusti kilometrejä taaksepäin.
                              E39 M5 -99
                              F11 530d Xdrive -14

                              Comment

                              • MikeDry
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 6217
                                • Helsinki

                                Myös tuohon kolarointiin nykyään kännykkä ja myös se pahin turvaväli.
                                Minusta se pieni ylinopeus(10yli nopeuden) ei ole paha, kuin turvaväli, kun miettii kuinka pitkän matkan auto kulkee vaikka reaktio aika olisi se 1sec ja kuinka monella se on, mitä tässä on nähnyt, niin ei juma ja siihen vielä päälle se kännykän räplääminen.
                                Last edited by MikeDry; 02-02-2017, 17:54.
                                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎