Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli valvoo pian bemuasi... 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15262
    • Ajamisen Iloa

    Mites se siellä Ruotsissa hoidetaan? Tuskin heittämällä pallo jalkaan ja GPS kaulapantaan?
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

      Originally posted by Remotion View Post
      Mites se siellä Ruotsissa hoidetaan? Tuskin heittämällä pallo jalkaan ja GPS kaulapantaan?
      Ruotsissa veloitetaan infrastruktuurimaksuja ainoastaan esimerkiksi uusista silloista tai tunneleista niiden rakennuskustannusten kattamiseksi. Jos silta, tunneli tai tie on jo rakennettu julkisilla varoilla, Ruotsin lain mukaan siitä ei voida jälkikäteen määrätä maksua.

      Infrastruktuurimaksuja perustellaan sillä, että infrastruktuurin käyttäjät ovat mukana maksamassa sen kustannuksia.

      Ruuhkamaksuja käytetään puolestaan silloin, kun halutaan vähentää liikenteen ruuhkia Ruotsin suurkaupunkialueilla. Ruuhkamaksujen perusteluna on se, että ruuhkaan ja ympäristöongelmiin osaltaan vaikuttavat saavat olla mukana maksamassa niitä kuluja, joita yhteiskunnalle aiheutuu.

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6217
        • Helsinki

        Originally posted by nullzwei View Post
        No miksi tälläistä ei otettaisi käyttöön, vaikuttaa yksinkertaiselta eikä mitään kyttäämistä. Eikun täällä pitää keksiä tuollainen riistämis järjestelmä, millä voidaan ajan kanssa alkaa kerää rahaa ja huolella tai tehdä se tyypillinen suomalainen veto, myydä ulkomaille
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by MikeDry View Post
          No miksi tälläistä ei otettaisi käyttöön, vaikuttaa yksinkertaiselta eikä mitään kyttäämistä. Eikun täällä pitää keksiä tuollainen riistämis järjestelmä, millä voidaan ajan kanssa alkaa kerää rahaa ja huolella tai tehdä se tyypillinen suomalainen veto, myydä ulkomaille
          Itse kanssa ihmettelen miksi se yhtiö pitää perustaa, sotkea operaattorit mukaan ym. Ruotsissa homma ilmeisesti toimii hyvin ilmankin ja ovat saaneet EU-tukia jne.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6217
            • Helsinki

            Originally posted by HTK12 View Post
            Itse kanssa ihmettelen miksi se yhtiö pitää perustaa, sotkea operaattorit mukaan ym. Ruotsissa homma ilmeisesti toimii hyvin ilmankin ja ovat saaneet EU-tukia jne.
            Suomessahan on tunnetusti tyyli, että tehdään jotenkin vähän vaikeimman kautta ja toisaalta tuo on kyllä hemmetin hyvä bisnes, tuossa varmaan pystyisi aika hyvin hallita raha virtaa, miksi ei tehdä voittoakin...
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by MikeDry View Post
              Suomessahan on tunnetusti tyyli, että tehdään jotenkin vähän vaikeimman kautta ja toisaalta tuo on kyllä hemmetin hyvä bisnes, tuossa varmaan pystyisi aika hyvin hallita raha virtaa, miksi ei tehdä voittoakin...
              Niin ja täällä kun tämä hyvä veli -verkosto, niin eiköhän siinä ole yksi syy miksi se yhtiö halutaan perustaa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                Originally posted by HTK12 View Post
                Itse kanssa ihmettelen miksi se yhtiö pitää perustaa, sotkea operaattorit mukaan ym. Ruotsissa homma ilmeisesti toimii hyvin ilmankin ja ovat saaneet EU-tukia jne.



                yksityistiet mm



                Olika tekniker för att ta in infrastrukturavgifter

                Det finns olika tekniker för att ta in infrastrukturavgifter. Traditionella bemannade stationer används vid Öresundsbron. Där kan du betala med kontanter eller betalkort till en operatör som släpper igenom dig efter genomförd transaktion. Men detta tillvägagångssätt är inte särskilt effektivt.

                För att öka kapaciteten och minska störningen används därför även elektronisk betalning vid vissa körfält. Denna teknik utnyttjar mikrovågor för att utbyta data mellan fordon och vägsida. En liten dosa placeras i framrutan på fordonet och en detektor som sitter över portalen vid betalstationen läser av dosan. På dosan finns information som är kopplad till ett personligt konto. Vid passage sker en debitering. För en resenär ska kunna använda den elektroniska betalningen krävs det att resenären har tecknat ett avtal med det företag som tillhandahåller fordonsdosan.

                För broavgifterna i Motala och Sundsvall har man valt ett kamerabaserat, free-flow system med bildigenkänning för att identifiera fordon där debiteringen kopplas direkt till fordonet och dess ägare.

                Det finns också system där man vill veta hur långt ett fordon åkt på vägnätet och vilka vägar det använt. Utifrån typ av fordon och körd sträcka beräknas sedan en avgift ut som rapporteras in till väghållaren via olika tekniker. Grunden för hela beräkningsmodellen är ett satellitbaserat system som registrerar fordonets färdväg. Det tänkta kilometerbaserade systemet för tunga fordon är tänkt att nyttja den satellitbaserade tekniken.

                ***

                Förordning 2014:1564 om infrastrukturavgifter på väg

                EFC-direktivet syftar till att möjliggöra att en och samma transponder kan användas i alla vägtullssystem i Europa. Direktivet anger de villkor som är nödvändiga för att säkerställa driftskompatibiliteten mellan elektroniska vägtullssystem i gemenskapen (European Electronic Toll Services, EETS). EU-kommissionen har i beslut av den 6 oktober 2009 om definitionen av det europeiska systemet för elektroniska vägtullar och tekniska uppgifter för detta (2009/750/EG), i denna promemoria kallat EETS-beslutet, närmare definierat det europeiska systemet för elektroniska vägtullar, tekniskt såväl som funktionellt. EFC-direktivet införlivades i svensk lagstiftning genom lagen (2007:58) om elektroniska vägavgiftssystem. Den 1 mars 2014 infördes en ny lag, lagen (2013:1164) om elektroniska vägtullssystem, som ersatte lagen om elektroniska vägavgiftssystem. I och med att lagen om elektroniska vägtullssystem infördes, införlivades även EETS-beslutet i svensk lagstiftning.
                Lagen om elektroniska vägtullssystem innehåller, förutom tekniska krav, administrativa villkor som ska uppfyllas av aktörer som verkar inom ramen för EETS, exempelvis betalningsförmedlare, väganvändare och avgiftsupptagare.

                Comment

                • -Markus-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1463
                  • Ihan Savossa

                  ^^
                  Näihin ois ehkä hyvä saada käännös tällä forumilla...

                  Ford Mondeo Mk3 STW
                  VW E-Golf 2015
                  BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    Originally posted by -Markus- View Post
                    ^^
                    Näihin ois ehkä hyvä saada käännös tällä forumilla...
                    Johtolankaa on saatavilla kotimaisistakin/suomenkielisistä uutisista:

                    Tukholma otti tietullit pysyvään käyttöön


                    Huomaa jutun vuosi 2007

                    Kaupunkien keskustamaksujen lisäksi etätunnistusta kaavaillaan EU:ssa laajaan käyttöön autoverotuksessa. Tallentava GPS-paikannin antaisi verottajalle tiedot autolla liikkumisesta, ja laskutus voitaisiin tehdä kilometrien perusteella.

                    Raskaalle liikenteelle satelliittipaikannuksella toimivia maksujärjestelmiä on jo olemassa muun muassa Saksassa ja Itävallassa.

                    ***

                    Silti tämä tuli -arvon vuonna 2017- meille kaikille muille paitsi Bernerille täysin pyytämättä ja yllättäen tietoon.

                    Last edited by nullzwei; 30-01-2017, 10:47.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by nullzwei View Post
                      Johtolankaa on saatavilla kotimaisistakin/suomenkielisistä uutisista:

                      Tukholma otti tietullit pysyvään käyttöön


                      Huomaa jutun vuosi 2007

                      Kaupunkien keskustamaksujen lisäksi etätunnistusta kaavaillaan EU:ssa laajaan käyttöön autoverotuksessa. Tallentava GPS-paikannin antaisi verottajalle tiedot autolla liikkumisesta, ja laskutus voitaisiin tehdä kilometrien perusteella.

                      Raskaalle liikenteelle satelliittipaikannuksella toimivia maksujärjestelmiä on jo olemassa muun muassa Saksassa ja Itävallassa.

                      ***

                      Silti tämä tuli -arvon vuonna 2017- meille kaikille muille paitsi Bernerille täysin pyytämättä ja yllättäen tietoon.

                      Niin ja eipä ole tullut käyttöön GPS paikannus henkilöautoihin vaikka siitä jo aikaa 10v.. Raskaankaluston seuranta nyt ei muodosta mielestäni samanlaista yksityisyydensuojan ongelmaa, koska harva sitä nyt täysperällä käy vapaa ajallaan kaverilla/kaupassa tms. Kun ajelet töissä niin ei ne nyt mitään yksityisiä ajeluita ole.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6217
                        • Helsinki

                        Ylinopeudet kuriin: Automaattinen jarrutusjärjestelmä ehkä pakolliseksi
                        http://www.kauppalehti.fi/uutiset/yl...Dfacebook:dacb
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • poke
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 3112

                          Originally posted by MikeDry View Post
                          Ylinopeudet kuriin: Automaattinen jarrutusjärjestelmä ehkä pakolliseksi
                          http://www.kauppalehti.fi/uutiset/yl...Dfacebook:dacb
                          no ohhoh. kylläpä alkaa tulla liikennekuolemia jos tuo tulee käyttöön.
                          Kulkineet/projektit:

                          M2 F87
                          530iA E39
                          635 CSi E24
                          518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                          Comment

                          • Arto82
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2011
                            • 45
                            • .

                            Originally posted by poke View Post
                            no ohhoh. kylläpä alkaa tulla liikennekuolemia jos tuo tulee käyttöön.
                            Ohitustilanteet saattais muuttua aika jännittäviksi.

                            Comment

                            • poke
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 3112

                              Originally posted by Arto82 View Post
                              Ohitustilanteet saattais muuttua aika jännittäviksi.
                              tätä juuri tarkoitin aiemmalla ohhottelullani.
                              kun tietää ajokulttuurin. ohitettava kiristää ohitustilanteessa. nyt sen pystyy usein kuittaamaan sillä että oikaisee nilkkaa suoremmaksi.
                              mistäs sitten kerättäisiin sakkorahaa jos tuohon mentäis?
                              Kulkineet/projektit:

                              M2 F87
                              530iA E39
                              635 CSi E24
                              518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                              Comment

                              • Arto82
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2011
                                • 45
                                • .

                                Originally posted by poke View Post
                                tätä juuri tarkoitin aiemmalla ohhottelullani.
                                kun tietää ajokulttuurin. ohitettava kiristää ohitustilanteessa. nyt sen pystyy usein kuittaamaan sillä että oikaisee nilkkaa suoremmaksi.
                                mistäs sitten kerättäisiin sakkorahaa jos tuohon mentäis?
                                Varmaan ois silleen että pystys ajamaan +10km/h yli mitä rajoitus on ja jos rajoitinta vasten ajais sais automaattisesti sakon.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎