Mites se siellä Ruotsissa hoidetaan? Tuskin heittämällä pallo jalkaan ja GPS kaulapantaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Isoveli valvoo pian bemuasi... 2
Collapse
X
-
Originally posted by Remotion View PostMites se siellä Ruotsissa hoidetaan? Tuskin heittämällä pallo jalkaan ja GPS kaulapantaan?
Infrastruktuurimaksuja perustellaan sillä, että infrastruktuurin käyttäjät ovat mukana maksamassa sen kustannuksia.
Ruuhkamaksuja käytetään puolestaan silloin, kun halutaan vähentää liikenteen ruuhkia Ruotsin suurkaupunkialueilla. Ruuhkamaksujen perusteluna on se, että ruuhkaan ja ympäristöongelmiin osaltaan vaikuttavat saavat olla mukana maksamassa niitä kuluja, joita yhteiskunnalle aiheutuu.
Comment
-
-
No miksi tälläistä ei otettaisi käyttöön, vaikuttaa yksinkertaiselta eikä mitään kyttäämistä. Eikun täällä pitää keksiä tuollainen riistämis järjestelmä, millä voidaan ajan kanssa alkaa kerää rahaa ja huolella tai tehdä se tyypillinen suomalainen veto, myydä ulkomailleEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostNo miksi tälläistä ei otettaisi käyttöön, vaikuttaa yksinkertaiselta eikä mitään kyttäämistä. Eikun täällä pitää keksiä tuollainen riistämis järjestelmä, millä voidaan ajan kanssa alkaa kerää rahaa ja huolella tai tehdä se tyypillinen suomalainen veto, myydä ulkomaillee39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItse kanssa ihmettelen miksi se yhtiö pitää perustaa, sotkea operaattorit mukaan ym. Ruotsissa homma ilmeisesti toimii hyvin ilmankin ja ovat saaneet EU-tukia jne.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostSuomessahan on tunnetusti tyyli, että tehdään jotenkin vähän vaikeimman kautta ja toisaalta tuo on kyllä hemmetin hyvä bisnes, tuossa varmaan pystyisi aika hyvin hallita raha virtaa, miksi ei tehdä voittoakin...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItse kanssa ihmettelen miksi se yhtiö pitää perustaa, sotkea operaattorit mukaan ym. Ruotsissa homma ilmeisesti toimii hyvin ilmankin ja ovat saaneet EU-tukia jne.
yksityistiet mm
Olika tekniker för att ta in infrastrukturavgifter
Det finns olika tekniker för att ta in infrastrukturavgifter. Traditionella bemannade stationer används vid Öresundsbron. Där kan du betala med kontanter eller betalkort till en operatör som släpper igenom dig efter genomförd transaktion. Men detta tillvägagångssätt är inte särskilt effektivt.
För att öka kapaciteten och minska störningen används därför även elektronisk betalning vid vissa körfält. Denna teknik utnyttjar mikrovågor för att utbyta data mellan fordon och vägsida. En liten dosa placeras i framrutan på fordonet och en detektor som sitter över portalen vid betalstationen läser av dosan. På dosan finns information som är kopplad till ett personligt konto. Vid passage sker en debitering. För en resenär ska kunna använda den elektroniska betalningen krävs det att resenären har tecknat ett avtal med det företag som tillhandahåller fordonsdosan.
För broavgifterna i Motala och Sundsvall har man valt ett kamerabaserat, free-flow system med bildigenkänning för att identifiera fordon där debiteringen kopplas direkt till fordonet och dess ägare.
Det finns också system där man vill veta hur långt ett fordon åkt på vägnätet och vilka vägar det använt. Utifrån typ av fordon och körd sträcka beräknas sedan en avgift ut som rapporteras in till väghållaren via olika tekniker. Grunden för hela beräkningsmodellen är ett satellitbaserat system som registrerar fordonets färdväg. Det tänkta kilometerbaserade systemet för tunga fordon är tänkt att nyttja den satellitbaserade tekniken.
***
Förordning 2014:1564 om infrastrukturavgifter på väg
EFC-direktivet syftar till att möjliggöra att en och samma transponder kan användas i alla vägtullssystem i Europa. Direktivet anger de villkor som är nödvändiga för att säkerställa driftskompatibiliteten mellan elektroniska vägtullssystem i gemenskapen (European Electronic Toll Services, EETS). EU-kommissionen har i beslut av den 6 oktober 2009 om definitionen av det europeiska systemet för elektroniska vägtullar och tekniska uppgifter för detta (2009/750/EG), i denna promemoria kallat EETS-beslutet, närmare definierat det europeiska systemet för elektroniska vägtullar, tekniskt såväl som funktionellt. EFC-direktivet införlivades i svensk lagstiftning genom lagen (2007:58) om elektroniska vägavgiftssystem. Den 1 mars 2014 infördes en ny lag, lagen (2013:1164) om elektroniska vägtullssystem, som ersatte lagen om elektroniska vägavgiftssystem. I och med att lagen om elektroniska vägtullssystem infördes, införlivades även EETS-beslutet i svensk lagstiftning.
Lagen om elektroniska vägtullssystem innehåller, förutom tekniska krav, administrativa villkor som ska uppfyllas av aktörer som verkar inom ramen för EETS, exempelvis betalningsförmedlare, väganvändare och avgiftsupptagare.
Comment
-
-
Originally posted by -Markus- View Post^^
Näihin ois ehkä hyvä saada käännös tällä forumilla...
Tukholma otti tietullit pysyvään käyttöön
Huomaa jutun vuosi 2007
Kaupunkien keskustamaksujen lisäksi etätunnistusta kaavaillaan EU:ssa laajaan käyttöön autoverotuksessa. Tallentava GPS-paikannin antaisi verottajalle tiedot autolla liikkumisesta, ja laskutus voitaisiin tehdä kilometrien perusteella.
Raskaalle liikenteelle satelliittipaikannuksella toimivia maksujärjestelmiä on jo olemassa muun muassa Saksassa ja Itävallassa.
***
Silti tämä tuli -arvon vuonna 2017- meille kaikille muille paitsi Bernerille täysin pyytämättä ja yllättäen tietoon.
Last edited by nullzwei; 30-01-2017, 10:47.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostJohtolankaa on saatavilla kotimaisistakin/suomenkielisistä uutisista:
Tukholma otti tietullit pysyvään käyttöön
Huomaa jutun vuosi 2007
Kaupunkien keskustamaksujen lisäksi etätunnistusta kaavaillaan EU:ssa laajaan käyttöön autoverotuksessa. Tallentava GPS-paikannin antaisi verottajalle tiedot autolla liikkumisesta, ja laskutus voitaisiin tehdä kilometrien perusteella.
Raskaalle liikenteelle satelliittipaikannuksella toimivia maksujärjestelmiä on jo olemassa muun muassa Saksassa ja Itävallassa.
***
Silti tämä tuli -arvon vuonna 2017- meille kaikille muille paitsi Bernerille täysin pyytämättä ja yllättäen tietoon.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ylinopeudet kuriin: Automaattinen jarrutusjärjestelmä ehkä pakolliseksi
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/yl...Dfacebook:dacbEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostYlinopeudet kuriin: Automaattinen jarrutusjärjestelmä ehkä pakolliseksi
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/yl...Dfacebook:dacbKulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by Arto82 View PostOhitustilanteet saattais muuttua aika jännittäviksi.
kun tietää ajokulttuurin. ohitettava kiristää ohitustilanteessa. nyt sen pystyy usein kuittaamaan sillä että oikaisee nilkkaa suoremmaksi.
mistäs sitten kerättäisiin sakkorahaa jos tuohon mentäis?Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View Posttätä juuri tarkoitin aiemmalla ohhottelullani.
kun tietää ajokulttuurin. ohitettava kiristää ohitustilanteessa. nyt sen pystyy usein kuittaamaan sillä että oikaisee nilkkaa suoremmaksi.
mistäs sitten kerättäisiin sakkorahaa jos tuohon mentäis?
Comment
-
Comment