Originally posted by nullzwei
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Isoveli valvoo pian bemuasi... 2
Collapse
X
-
Auto on liikkumaväline.
-
-
Niistä Bernerin selvityksen 29k konsulttipalkkioistako täällä edelleen jauhetaan? Kenen mielestä olisi ollut parempi vaihtoehto se, että noiden konsulttien sijaan olisi päästetty VM:n samat tunarit suunnittelupöydän ääreen, jotka ovat VASTA 22 vuotta ylläpitäneet kynsin hampain nykyistä autoveron irvikuvaa? Ihan oikeasti?
Tai että 29k paloihin pilkkomisen sijaan olisi tehty julkinen kilpailutus, jonka jälkeen tuo 300k maksanut selvitys olisi tullut maksamaan vähintään 500k ja kestänyt 1,5v pidempään valmistua?S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostNäköjään kateus naapurin vuosimallia uudemmasta ooppelista on syventänyt omaa epäonnistumisen tunnetta?Bmw 320d -10
Volvo s40 2.4 -05
ex:bmw 316 e46 1.9 -02
,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostTässä vielä yksi esimerkki näiden konsulttien toiminnasta. Konsultin sana on tie, totuus ja elämä.
http://m.iltalehti.fi/uutiset/201701...61044_uu.shtml
Se, miksi julkisella sektorilla ollaan niin innokkaita käyttämään konsultteja, ei aina johdu siitä ettei itse älyttäisi käsiteltävää asiaa. Se johtuu siitä että konsulttia käyttämällä vastuukysymykset on selkeitä. Konsultilla ei ole mitään vastuuta suositustensa seurauksista, eikä virkamiehellä/poliitikolla tietysti ole mitään vastuuta käytetyn konsultin tekemistä suosituksista.
Näin ollen ei tule mitään poliittista uraa rajoittavia vastuukysymyksiä eteen, vaikka mitä tehtäisiin.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostTässä nyt vain viitattiin tuohon aiemmin viikolla käytyyn keskusteluun tuosta konsulttien laskutuksesta näissä selvityksissä ylipäänsä oli lopputulos mikä tahansa. Eihän tämä konsulttien vika ole, he tekevät sen mitä heiltä on tilattu. Tuntuu vain välillä että yritetäänkö näillä konsulteilla ikäänkuin "ohjata" näitä päätöksiä johonkin suuntaan.
Verot valtiolle kustannuksista välittämättä ja jaetaan rahat ööö-minne mutta jaetaan koska onhan meillä budjetti
Lähes kaikissa selvitystöissä (kuten mm LVM:n ja VTT:n yms tekemissä) päästöjen vähentäminen on katsottu KULU- eli KUSTANNUS-eräksi. Miksi? Koska auto-ajoneuvo- ja polttoainevero laskevat(= verokertymä pienenee) kun ihmiset hankkivat vähemmän saastuttavia ajoneuvoja. Jo yksi pilalle juomaton aivosolu riittää ahaa-elämykseen; ehkäpä olisi syytä siirtyä loppuun kalutusta rikollisesta verotuksesta maksujärjestelmään, jolla voidaan ERITYISESTI taata kerättyjen rahojen kohdentaminen liikenneinfraan, toisin kuin nykyisellä "koska meillä on budjetti"-järjestelmällä.
Comment
-
-
Harva varmastikaan kieltää etteikö muutoksia tarvittaisi. Esim sähkön verotus kun ei onnistu, kuten polttoaineen.
Mutta Bernerin esityksen ulostuonti oli täysi farssi ja selvitys täysin puutteellinen, jättäen auki monia asioita. Jos yhtään osaa ajatella asiaa rationaalisesti, niin on itsensä pettämistä pitää Bernerin mallia sellaisenaan hyvänä ratkaisuna. Mutta keskustelua ja näkökulmia herättävänä se kyllä toimi.
Itse olisin ollut selvä voittaja uudella mallilla.
Comment
-
-
Minä ihmettelen erityisesti miksi Bernerin piti "pilata" oma hankkeensa tuollaisella amatöörimäisellä tavalla. Onko Hallituksen sisäinen kommunikaatio todellakin näin huonoa? Tämän asian perusteella on, aivan selkeästi. Tämä herättää huolta siitä että miten ylipäätään mistään voidaan sopia hallituksessa jos asioista ei keskustella. Tämä hanke oli kuopattu jo alkuunsa johtuen menettelytavasta. Onko Berner todellakin niin amatööri vai onko tässä nyt jotain mitä on jätetty kertomatta. Hetken kun asiaa pysähtyy ajattelemaan niin jotain omituista tässä on nyt meneillään koska jos suunnitellaan historian suurinta muutosta koko liikennejärjestelmään kaikkineen niin jo tyhmemmänkin poliitikon pitäisi ymmärtää että sellainen asia pitäisi hallituksessa sisäisesti neuvotella ensin kuntoon ja astua median eteen yhtenä rintamana kaikkien hallituspuolueiden puheenjohtajien kesken.
Selvää on että muutos tarvitaan koska nykyisillä tavoilla ei tulevaisuudessa kerätä riittävästi tuloja. Sen varmasti myöntää jokainen. Sitä en itse allekirjoita että sitä varten pitäisi perustaa yhtiö koska sellainen kuitenkin vaatii monenlaisia mekanismeja toimiakseen ja nämä kuluttavat juuri niitä varoja joita tässä yritetään kerätä. Kuitenkin tuollaisen yhtiön olisi tarkoitus pyrkiä tuottamaan loppujen lopuksi voittoa ja jakaa osinkoja niin se kuulostaa huolestuttavalta. En todellakaan osaa sanoa mikä olisi sitten se paras tapa toteuttaa tämä muutos mutta minusta sen tulisi pohjautua kuitenkin olemassa oleviin järjestelmiin. Byrokratian lisäämisestä en usko tulevan säästöjä.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Ihan hyvä hampurilainen
Originally posted by Ioni79 View Post
Mutta Bernerin esityksen ulostuonti oli täysi farssi ja selvitys täysin puutteellinen, jättäen auki monia asioita.
Puutteellisuutta emme päässeet arvioimaan koska hallituksen ämmät alkoivat laskea alleen.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostIhan hyvä hampurilainen
Näyttää totuus kirpaisevan kun ainoa mihin voi puuttua on Bernerin esitystapa
Puutteellisuutta emme päässeet arvioimaan koska hallituksen ämmät alkoivat laskea alleen.
En tarkoita Bernerin esitystapaa, vaan tapaa jolla asia tuotiin julkisuuteen. Ensin vuodetaan YLElle. Ei keskustella, ainakaan syvällisesti, asiasta etukäteen VVM:n kanssa. Ei sovita hallituspuolueiden kanssa tiedotuslinjaa, jopa omat teilaa esityksen. Ei ole ratkaisua autoveron maksaneille, myöhemmin heitellään ilmoille ajatus subventoinnista, selvittämättä sen enempää mistä ne 100M otetaan jne.jne.. Aika pakkomielteinen saa olla ajatustensa kanssa jos tuo meni nappiin.
Comment
-
-
Se ettei VM:n virkamiehet olleet mukana selvityksen teossa selittyy hyvin yksinkertaisesti. Normaalisti henkilöt jotka olisi VM:stä tällaisessa mukana on juuri ne samat pari hallintosihteeriä jotka siellä tekee kaikki autoverolain muutosesitykset. Siis Sandell ja Teräväinen. LVM:ssä tiedetään, että nämä kaksi pilaa kaikki autoveroon koskevat muutokset jarruttamalla niiden tekemistä niin paljon kun pystyvät. Tästä johtuen LVM:n porukka käytti muuta VM:n väkeä numeroiden jne selvittämisessä mutta ei näitä varsinaisia "autovero" asiantuntijoita. Ei tässä loppujen lopuksi ole tämän kummallisemmasta asiasta kyse.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Sivusta seurannut tätäkin keskustelua, on kyllä uskomattomia pakkomielteitä niin esittäjillä, puolustajilla kuin vastaajillakin. Paras viihdepläjäys tähän asti! Jatkakaa!E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostEnsirekisteröintipäivällä 1.1.2018 tai nuorempi autovero 0€, mutta kalliimmat vuosimaksut (bernerin esitys fiksummaksi viilattuna).
31.12.2017 rekisteröidyt ja sitä vanhemmat autot nykyisellä autoverolla ja vuosimaksuilla.
Tarkoittaa toki niin käytettynä tuotuja kuin liimatukkien lasipalatsista myymiä uusia. Eli kun vuonna 2021 tuot '17 vuosimallin G30 vitossarjan maahan, niin maksat siitä edelleen autoveroa, mutta pääset vanhan mallin vuosimaksuilla. Tällä hetkellä 4 vuotta vanhassa 525d touringissa 100tkm ajettuna on veroa 7000 euroa ja rapiat päälle. Eiköhän tuollaisen summan välttäminen jo ohjaisi katsomaan uusia (ei ehkä harrastajaa, mutta autoja ostavat massat kyllä?).
Ohjaisi uusiin, eikä aiheuttaisi niin pahaa markkinahäröä?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by j-a View PostSaiskos foorumin autokauppiailta kommenttia, palasiko ostajat markkinoille pää märkänä tuulipuvut kahisten, kun Berner näyttävästi "veti pois" esityksensä?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostMistä taskusta meinasit sen 800 miljoonaa vetäistä vuonna 2018 ei autoveroa enää kerrykkään uusista autoista? Vai nimetäänkö se autovero uudelleen ja peritään vain kuukausittain korkeampana maksuna? Vai joko älysit miksi esittämäsi malli ei toimi?Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Tässä hyvä esimerkki tuosta VMn ja LVMn touhusta.
Tai kaikkein paras esimerkki ehkä siitä miten kansaa saadaan peloteltua tukemaan autoveron säilyttämistä käyttämällä tilastotietoja tahallaan väärin ja harhaa johtavasti. Mikään kun ei suomalaista saa vihaisemmaksi kuin se, jos joku saa kalliin auton halvemmalla.
Kaiken valehtelun lisäksi tuossa on vielä hyvin räikeä kusetus koskien alv-kertymää.
Tilastoja syytetään ihan turhaan aina. Ne eivät pääsääntöisesti valehtele, vaan niiden tulkitsija.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005062825.htmlE39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
Comment