Originally posted by |foder|
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Isoveli valvoo pian bemuasi... 2
Collapse
X
-
Last edited by 928 GTS; 04-02-2017, 10:10.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
-
-
Originally posted by |foder| View PostUuden linjauksen mukaan vuonna 2030 ei myytäisi enää kun nolla päästöisiä autoja. Olettaisin että suurimpana osana myytäisiin sähköautoja.
Sähkön tarve kasvaa potenssiinX.
Seuraavaksi sitten odotetaan linjausta millä tämä sähkön tarpeen kasvusta aiheutuva vaje aiotaan kattaa. Samalla kotona sähkölaitteiden määrä kasvaa jatkuvasti. Jo nyt ollaan kovilla pakkasilla sähköpulassa. Miten tämä aiotaan toteuttaa? Kiinnostaa suuresti.
Ulkomailta sähkön tuonti on kiva ajatus mutta miten voidaan varmistaa että sähkö on tuotettu vihreillä arvoilla.
Joku vois huvikseen laskea kuinka paljon tarvittaisiin sähköä oletettavasti täysin sähköautoilla toimivassa yhteiskunnassa ja millä eri muodoilla tämä tarve pystyttäisiin täyttämään.
Tokihan alkuun olisi vielä vanhoja polttomoottoriautoja rinnalla mutta jos jollain aikavälillä olisi tarkoitus siirtyä täysin pääästöttömään liikenteeseen, täytyy jostain keksiä sähköä ja paljon.
Eikös se sähkö tule töpselistä ja on niin ihanan vihreätä... Ne päästöt ja pariisin sopimus ja eu katsos.
Pyöritellään numeroita.
Joku nissan leaf kuluttaa 15kw per 100km. Keskimääräinen ajosuorite 18000km kuluttaa vuodessa 2700kwh. Jos aatellaan että joskus pitäisi olla 3 miljoonaa sähköautoa ja kulutus on tuon 2700kwh, niin tarvitaan pelkästään niille 8,1twh sähköä. Eli yhden ydinvoimalan verran. No jaa, eikös ydinsähkö olekin päästötöntä, samoin kuin matuille tulee taika-automaatista discorahat. Sori unohdin.
EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Hesarissa juttua kaasuautoista:
Eräissä tapauksissa liikennebiokaasun elinkaaripäästöt ovat jopa negatiiviset, eli biokaasun käyttö vähentää kasvihuonekaasupäästöjä verrattuna liikkumattomuuteen.
Tämä johtuu siitä että biokaasun pääkomponentti on metaani. Metaani on erittäin voimakas kasvihuonekaasu, paljon voimakkaampi kuin hiilidioksidi. Kun metaani palaa biokaasuautossa hiilidioksidiksi, nettopäästöt vähenevät.
Tiedä sitten... mutta tässä varsin mielenkiintoinen sivusto: http://m.cbg100.net
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostHesarissa juttua kaasuautoista:
Eräissä tapauksissa liikennebiokaasun elinkaaripäästöt ovat jopa negatiiviset, eli biokaasun käyttö vähentää kasvihuonekaasupäästöjä verrattuna liikkumattomuuteen.
Tämä johtuu siitä että biokaasun pääkomponentti on metaani. Metaani on erittäin voimakas kasvihuonekaasu, paljon voimakkaampi kuin hiilidioksidi. Kun metaani palaa biokaasuautossa hiilidioksidiksi, nettopäästöt vähenevät.
Tiedä sitten... mutta tässä varsin mielenkiintoinen sivusto: http://m.cbg100.netAprilia RSV4
Comment
-
-
Jos päästöt ja ne päästöt on ongelma, niin miksi käyttövoimaveroissa vähemmän päästävillä on kovempi käyttövoimavero? Ei kovin kannusta vähäpäästöisempiin autoihin ja edesauta päästötavoitteiden toteutumista.
Päästöistä jauhaminen taitaa olla osaksi vaan tekosyy, että saadaan kerättyä enemmän massia...
EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostJos päästöt ja ne päästöt on ongelma, niin miksi käyttövoimaveroissa vähemmän päästävillä on kovempi käyttövoimavero? Ei kovin kannusta vähäpäästöisempiin autoihin ja edesauta päästötavoitteiden toteutumista.
Päästöistä jauhaminen taitaa olla osaksi vaan tekosyy, että saadaan kerättyä enemmän massia...
Suomessa vaan kaikki hyväveli verkoston jäsenet yrittää tehdä kaikesta bisnestä itselleen ja kamuilleen. Nimet millä verukkeella rahaa tehdään vain vaihtuu tilanteen mukaan.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostTätä just kans ihmettelin kun miettisin i3:sen hankintaa. Rex mallissa 80€ vuodessa pienempi käyttövoimavero.
Suomessa vaan kaikki hyväveli verkoston jäsenet yrittää tehdä kaikesta bisnestä itselleen ja kamuilleen. Nimet millä verukkeella rahaa tehdään vain vaihtuu tilanteen mukaan.
Suomessa virkamiehet Arvela Kuitunen ja Sandell teki hemmetisti hilloa autokauppiaille. Ja tekee edelleen.
Miksi Suomessa on vain noin 1800 kaasuautoa ja 28 tankkausasemaa kun Ruotsissa on autoja vajaat 50 000 ja tankkauspaikkoja reilut 200. No katso nuo kolme nimeä. Plus tietenkin yksi VTTn pelle N-ON.
Comment
-
-
Sähköautoa ladataan keskimäärin 3-6kW teholla. Keskikokoinen rivitalon kiuas on about 6kW. Kenelläkään ei ole epäilystäkään siitä eikö verkko riittäisi vaikka kaikki saunoisi yhtäaikaa. Mutta lataaminen tuottaa tuskaa.
Nojoo. Kuten sanottu, kiinteistöjen omavaraisuus sähköntuotannon osalta lisääntyy. Ja jos tota skenaariota miettii niin vastaavasti öljynjalostamisen energiatarpeen luulisi pienenevän vastaavasti.
Kolmas ajatus on tämä Vehicle To Grid. Sähköauto osana älykästä sähköverkkoa. Vaatii toki hieman vähemmän älyä lataukseen jolloin eurooppalaiset autonvalmistajat on ongelmissa. Jos otetaan nyt vaikka ne kaikki Nissan Leafit jota maailmassa on myyty. Siinä on teoriassa puskurivarastoa sellasen 6 gigawattitunnin verran. Luulisi riittävän pahimpiin kulutuspiikkeihin puskuriksi.
Pointtina ehkä se että ihmiset pelottelee ja perustelee itselleen kyllä vaikka kuinka montaa reittiä miten joku ei sovi ja miten jostain tulee ongelma. Onhan sen öljynkin pitänyt loppua jo kohta 50 vuotta.
Eikä kivikausikaan päättynyt sen vuoksi että kivet olisi loppuneet kesken.Last edited by GameOver; 04-02-2017, 11:44.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
[QUOTE
Pointtina ehkä se että ihmiset pelottelee ja perustelee itselleen kyllä vaikka kuinka montaa reittiä miten joku ei sovi ja miten jostain tulee ongelma. Onhan sen öljynkin pitänyt loppua jo kohta 50 vuotta.
Eikä kivikausikaan päättynyt sen vuoksi että kivet olisi loppuneet kesken.[/QUOTE]
+1 syysmyrsky vie sähköt taloudesta viikoksi ja nissanista akut tyhjinäG30 530e m-sport
Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostMitkä päästöt? Biokaasullahan tsbmw ajelee.
Ei tietenkään tarvitsisi maksaa, ainakaan polttoaineveroa. Mut ei tsbmw:kaan ikuisesti tuolla ajele. Ellei sitten...
Edelleen on olemassa maalaisjärjelläkin perusteltava vaatimus siitä että (liikenneinfran) käyttäjä ja saastuttaja maksaa. Jos pystyy eliminoimaan pois saastutuksen niin fine, (liikenneinfran) käyttöön on vaikeampi itse vaikuttaa.
Kun näitä bio- ja sähköautoilijoita tulee enemmän ja enemmän niin ei ole autoja eikä kulu polttoainetta josta veroa voisi kerätä. Siis näillä Arvelan, Kuitusen ja Sandellin keinoilla.
Miksi Suomi on liikenneverotuksen takapajula, oikea persreikä? No siksi kun nuo kolme virkamiestolloa + apukätyrit on vikkaudella ja vääryydellä kieltäneet kaiken muun paitsi bensa- ja diesel-ajelun älyttömillä maksuilla ja sanktioilla.
jne, jne...
Onneksi muutos on tulossa. Mieluusti nopeammin kuin hitaasti kiduttaen.
Comment
-
-
Originally posted by jarkko520 View Post+1 syysmyrsky vie sähköt taloudesta viikoksi ja nissanista akut tyhjinä-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
Comment