Announcement
Collapse
No announcement yet.
Äänestys, autoilun verotus ja maksut tulevaisuudessa.
Collapse
X
-
tekno!
Tarkastelu osoittaa, että liikenteen päästöjen poistamiseen ei ole olemassa yhtä yksinkertaista ja helppoa tietä.
BIO-polussa ongelmaksi muodostuu kestävällä tavalla tuotettujen biopolttoaineiden saatavuus ja hinta sekä vaikutukset hiilinieluihin.
TEKNO-polussa haasteena on koko autokannan ja muiden liikennevälineiden uusiminen päästövähennysten kannalta tarpeeksi nopeasti.
PALVELU-polussa haasteeksi nousee jäljelle jäävä liikennesuorite ja kasvihuonekaasupäästöt siihen liittyen.
Poimittua:
Yleisesti ottaen ihmiset tekevät kestäviä liikkumisvalintoja silloin, kun kestävien kulkumuotojen käyttö on edullista, helppoa ja sujuvaa. Nykyisellään verotus kannustaa osin ympäristön kannalta vääränlaisiin liikkumisvalintoihin.
Esimerkiksi käytössä oleva kilometrikorvaus lisää oman auton käyttöä, koska korvaus ylikompensoi kustannuksia. Tämä johtaa liikennesuoritteen kasvuun, sillä työntekijä saa verotonta tuloa sitä enemmän mitä enemmän hän ajaa. Lisäksi työmatkakuluvähennyksen
muuttaminen nykyistä vähemmän yksityisautoilua suosivaksi tai sen poistaminen kokonaan tekisi vähäpäästöiset liikkumismuodot, kuten joukkoliikenteen tai pyöräilyn houkuttelevammaksi vaihtoehdoksi. Verotuksen lisäksi erilaiset tuet ovat tärkeä taloudellinen ohjauskeino, joiden tulisi myös ohjata liikkumista ja kuljetuksia vähäpäästöisempään suuntaan.Last edited by nullzwei; 23-11-2018, 11:05.
Comment
-
-
Vai ylikompensoi. Loistavaa. Eihän verottaja sitä lainkaan ole laskenut, minkä verran kalusto kuluu. Ei, verottaja on suunnitellut viisaudessaan peitellyn palkanmaksun tuolla .Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Jos tuohon nollakakkosen yllä linkittämään LVM:n julkaisuun pitää ottaa tälläinen näkökanta niin keltaliiviä tekee mieli kiskoa päälle: https://www.iltalehti.fi/autouutiset...0-9e29a3f89d5b
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostJos tuohon nollakakkosen yllä linkittämään LVM:n julkaisuun pitää ottaa tälläinen näkökanta niin keltaliiviä tekee mieli kiskoa päälle: https://www.iltalehti.fi/autouutiset...0-9e29a3f89d5bEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Sikäli mikäli tulevaisuus on jotain tuollaista kuin yllä uutisessa povataan, se tietää rankkaa suvantovaihetta autokauppaan.
Polttomoottoriautot menettävät arvonsa, koska kallista ajaa edes töihin. Jobbareiden pihat väärällään arvottomia hyväkuntoisia autoja.
Sähköautot taasen pitää arvonsa kun kaikki niitä haluaa. Kuitenkaan sähköautoja ei saada maailman vaatimaa tahtia, entisestään nostaa sähköautojen hintaa.
Jos taas aletaan perimään maksuja työparkkipaikasta, on se perusteltua periä myös sähköautoilijoilta. Koska porvarillahan on varaa maksaa.
Samaan aikaan caruna (ellei ole jo myyty jollekin muulle ulkomaalaiselle yhtiölle) nostaa sähkönsiirtojen hintaa, koska onhan siihen mennessä sähköverkko vanhentunut ja vaatii päivitystä sähköautojen määrän kasvun takia.
Myös valtio menettää parhaimman rahasamponsa, ajoneuvoveron. Sillä nollapäästöisestä autosta ei makseta ajoneuvoveroa kuin muutama kymppi vuodessa, jos edes sitä.
Edellisen varjolla pakotetaan kilometrejä seuraava bernerin-purkki jokaiseen autoon ja rahaa pumpataan taas autoilijoiden taskuista.
Kaikkien näiden maksun kerääjien taustalla ulkomaiset yhtiöt ja kas kummaa, valtio häviää taas. Siinä sit ihmetellään kun piti olla niin hyvä sampo, toisin kävi. Kansan taskut tyhjät ja edelleen ei ole varaa liikkua. Sähköauton jälkeistä innovaatiota odotellessa, se on tulossa mutta milloin... :think
Minä en näe tässä kuin rahastamisen. Aina se tehdään keinolla minä hyvänsä, yleensä se tehdään ilmastonmuutoksen varjolla.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostSikäli mikäli tulevaisuus on jotain tuollaista kuin yllä uutisessa povataan, se tietää rankkaa suvantovaihetta autokauppaan
Originally posted by |foder| View PostSamaan aikaan caruna (ellei ole jo myyty jollekin muulle ulkomaalaiselle yhtiölle) nostaa sähkönsiirtojen hintaa, koska onhan siihen mennessä sähköverkko vanhentunut ja vaatii päivitystä sähköautojen määrän kasvun takia.
Originally posted by |foder| View PostMyös valtio menettää parhaimman rahasamponsa, ajoneuvoveron. Sillä nollapäästöisestä autosta ei makseta ajoneuvoveroa kuin muutama kymppi vuodessa, jos edes sitä.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View Post
Myös valtio menettää parhaimman rahasamponsa, ajoneuvoveron.
Minä en näe tässä kuin rahastamisen. Aina se tehdään keinolla minä hyvänsä, yleensä se tehdään ilmastonmuutoksen varjolla.
Mielenkiintoista olisi tietää päättäjien kiero suunnitelma siitä mistä puuttuvat verot tulevaisuudessa nyhdetään kun tavoite on savuton ja bussilla/junalla matkaava suomen kansa.:think
Nämäkin aika vitun hulluja edes ajatuksen tasolla ja toimivat vain suurimpien kaupunkien keskustoissa. Itse esim. asun n. 10km Jyväskylän keskustasta ja bussilla pääsisin miljoonalla vaihdolla töihin tyylillä maanantaina lähtö ja ehkä viikonlopuksi takaisin
Tiedä sitten mikä olisi se reiluin tapa verottaa, mutta joku viisas joskus sanoi että kylläpähän se prius jolla ajetaan 100tkm vuodessa niin saastuttaa vitusti enemmän kuin kadun varressa seisova iso koneinen jenkki ym..
Toisinsanottuna käyttömaksut tai vaikka koko autovero pois ja kaikki polttoaineen hintaan. Tällöin maksut menisi oikeasti käytön mukaan. Ei ole toki mitenkään reilua niitä kohtaan joilla pitkä työmatka, mutta eihän elämä aina ole ja kuitenkin parempi näin kuin mitään vitun paikantimia.
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostMyös valtio menettää parhaimman rahasamponsa, ajoneuvoveron. Sillä nollapäästöisestä autosta ei makseta ajoneuvoveroa kuin muutama kymppi vuodessa, jos edes sitä.
VTT:n johtava tutkija: ”Liikenne- ja viestintäministeriön tilaama raportti ymmärrettiin heti väärin”
– Kaikessa yksinkertaisuudessaan työryhmän käskettiin luetella ne keinot, joilla Suomen liikenne muuttuisi hiilivapaaksi. Ja näin se teki.
Julkisessa keskustelussa on Laurikon mukaan päädytty väärinkäsitykseen toimenpideohjelman tarkoituksesta.
– Se on otettu vastaan jonkinlaisena vaatimuksena, itsensä toteuttavana ennustuksena. Tällaiseksi sitä ei kuitenkaan ole tarkoitettu.
***
Nyt kannattaa tietenkin vaikkapa ehdottomasti vaatia Bernerin ja ihan vaan varalta jonkun toisenkin ministerin eroa koska joku ministereistä jolla on oma lehmä ojassa on kuitenkin asettanut tuollaisen kuin tuomiopäivän änkeli-työryhmän jonka tuloksetkin on asetettu ennalta.
Comment
-
Comment