Originally posted by nokonzok
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa verotusarvosta ja veroprosentista V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Zoui View PostEikö liitteeksi voi laittaa viestiä että mittarilukema ei ole tiedossa.
Comment
-
-
Onhan mahdollista ostaa auto jonka mittaristo ei toimi tai pikselit mössönä matkamittarista jolloin ajomäärä ei ole tiedossa. Näitä on ihan hyvä pohtia vaikka isoista summista ei olekaan kyse. Ennemminkin periaatteesta kun on saanut lukea tutkimustietoa jonka mukaan verottajaa huijataan todellista isommilla km-lukemilla mutta jätetään huomiotta kaikki ne joissa onkin todellista pienempi lukema.
Mitenkäs E39 matkamittari pimenee tarvittaessa---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostOnhan mahdollista ostaa auto jonka mittaristo ei toimi tai pikselit mössönä matkamittarista jolloin ajomäärä ei ole tiedossa. Näitä on ihan hyvä pohtia vaikka isoista summista ei olekaan kyse. Ennemminkin periaatteesta kun on saanut lukea tutkimustietoa jonka mukaan verottajaa huijataan todellista isommilla km-lukemilla mutta jätetään huomiotta kaikki ne joissa onkin todellista pienempi lukema.
Mitenkäs E39 matkamittari pimenee tarvittaessa
Comment
-
-
Eipä maksaisi vaivaa ruveta veivaamaan jonkun 500€ veron säästön takia (e39 525i my-02, 100tkm ajettu vs 270tkm).
Jos kuitenkin meinaa autonsa joskus katsastaa tai paremminkin myydä, niin sitten ihmetellään eroja verotuskilometreissä, vs. sillä hetkellä olevat.
Eri asia sitten jos verojen määrät ois kymmenkertaiset, niin kiusaus olisi suurempi.
Jos saa menemään niin, että käytetään keskimääräistä ajosuoritetta, niin sen laskun tulos näkyy kootuissa verotusarvoissa samalla tavalla kuin muutkin km-lukemat, yms. missä se on julkisesti näkyvillä/haettavissa.
Ainakin aikoinaan tullimies kävi katsomassa paikan päällä (paikallisella huoltoasemalla), auton kunnon, kun laitoin rastin että huonossa kunnossa, tms. ja selvityksen perään. Ei kuulemma ollut niin huonossa kunnossa hänen mielestään.
Muistaakseni useempaan ilmoitukseen laitoin rastin kokeilumielessä että "todellinen ajomäärä ei tiedossa" ja selvityksenä jotain syitä miksi näin olisi, käyttivät verojen perusteena silti mittarissa olevaa lukemaa.
Yhden kerran olen saanut menemään laskennallisella ajomäärällä, kun oli pikselivikaa mittarissa, eikä ollut huoltokirjaa. Tuokin tapaus piti käydä tullissa näyttämässä (oisivat tulleet johonkin sovittuun paikaan myös) että asia on näin.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostJokainen voi sitten laskea tahollaan kuinka paljon aikaa ja vaivaa kannattaa käyttää huijaamalla saadun veronalennuksen hankkimiseksi.
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostSe on ihan oma laskelmansa, mutta ei nyt liity juuri tähän asiaan mitenkään.
Kaikki mahdolliset tahot varoittelevat mittariruuvauksista, Saksassa. Väite siitä että autoverotuksen erityisasiantuntijaksi hallinnollisella päätöksellä tullut publikaani tietäisi autoa näkemättä saati ajamatta auton hankkinutta paremmin kuinka paljon autolla on ajettu on SILKKAA PASKAA.
Autoverotus on lähes ainoa verolaji missä on käänteinen todistustaakka. Ei siinä mitään mutta kun vastapuoli eli verottaja on lähes kaikissa merkittävissä autovero-oikeudenkäynneissä tuomittu hävinneeksi, niin ei tarvitse olla edes laatikon tylsin veitsi ymmärtääkseen asian todellisen laidan.
Minä en ota pienintäkään riskiä jotten maksa tuontiautostani liikaa veroa. Ihan vaan siksi koska verottajavirkamies ei siitä huolehdi, vaikka onkin public servant, kansan palvelija.
Kaksinaamaista väittää että verottaja olisi onnistunut työssään.
Comment
-
-
Originally posted by arben View PostMilloinkas verohallinto päivitteli hintoja? Oliko se joka kuukauden toinen tiistai :thinkM550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostEipä maksaisi vaivaa ruveta veivaamaan jonkun 500€ veron säästön takiaPääasia on kuitenkin se että penniäkään enempää en halua verottajalle antaa kuin on ihan pakko. Se on päässyt jo pulskistumaan siivelläni aikoinaan ihan riittämiin.
Last edited by -Tapi; 02-01-2018, 07:41.---
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostJos kuitenkin meinaa autonsa joskus katsastaa tai paremminkin myydä, niin sitten ihmetellään eroja verotuskilometreissä, vs. sillä hetkellä olevat.
Jatkuvastihan esim tuolla nettiautosta -threadissa ihmetellään autoja, joiden kilsoissa on epäselvyyksiä verottajan tiedot vs katsastustiedot vs esim autodata.
Jokainen toki vastaa ihan itse omista toilailuistaan.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Sain juuri valtiolta omia rahojani takaisin €2500 + korot. Kyseessä vuonna 2010 tuotu 525ix, josta aikoinaan kusetettiin syrjivällä päästöpohjaisella laskukaavalla €10k autoveroa.
Pitää nostaa hattua virkamiehille jotka jaksoivat tällä kertaa harata vastaan lähes 8 vuotta asiassa, joka oli päivänselvä alkaen päivästä nolla.Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid
Comment
-
-
Originally posted by harriba View PostSain juuri valtiolta omia rahojani takaisin €2500 + korot. Kyseessä vuonna 2010 tuotu 525ix, josta aikoinaan kusetettiin syrjivällä päästöpohjaisella laskukaavalla €10k autoveroa.
Pitää nostaa hattua virkamiehille jotka jaksoivat tällä kertaa harata vastaan lähes 8 vuotta asiassa, joka oli päivänselvä alkaen päivästä nolla.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostHinnoittelen itseni siten että tehtävästä ja käytettävästä kalustosta riippuen on tuntihinta jossain 70-120 välillä kun se sisältää verottajalle menevän osuudenkin. Nyt kun autoveron kanssa päätä (ja ehkä kynää) käytetään, on ainakin verot jo vähennettävissä omista tuntikuluista. Tuo 500 eur saisi minut tekemään noin 10 h töitä. Luulisi tuon kannattavan vaikka miten päin laskisiPääasia on kuitenkin se että penniäkään enempää en halua verottajalle antaa kuin on ihan pakko. Se on päässyt jo pulskistumaan siivelläni aikoinaan ihan riittämiin.
Mutta jos et saa mittarilukeman paikkaansapitämättömyydestä mitään kovaa faktaa sillä 10h työllä, et myöskään voi tienata sitä 500e.Verottaja ei myöskään maksa yksityishenkilöille suoraa korvausta tehdystä työstä edes riidan hävittyään.
Kuten aiemmin väännetty jo monen postauksen verran, keskimääräistä ajosuoritetulkintaa ei nykyään käytetä hyväksi kovin heppoisin perustein. Lähtökohtaisesti autolla on joku ajomäärä, ja jos ei kovaa faktaa ole esittää - esim. merkkarilta tuloste huoltohistoriasta / katsastustodistuksia / aiempia myynti-ilmoituksia julkisissa palveluissa - ns vaadiattessa auditoitavaa faktaa - joudut menemään mittarilukemalla. Mikään kevyt peruste kuten subjektiivinen tulkinta auton kunnosta vs km määrä ym ei riitä.
Loppujen lopuksi jos puhutaan vanhemmista autoista, ei tuolla ajomäärällä ole tuon taivallista merkitystä kokonaisbudjetissa. Veron määrä muuttuu radikaalisti ajomäärän mukaan vain noin max 3-5v vanhoissa autoissa. Sen jälkeen, ihan kuten käytetyillä markkinoilla yleensäkin, ei ajomäärällä ole enää tilastollisessa keskiarvossa isoa rahallista merkitystä verrattuna muihin myynnissä oleviin autoihin.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Comment