Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JepJap
    Bimmer Rookie
    • Feb 2018
    • 49
    • Suomi

    Originally posted by |parsakaali| View Post
    Väyrynenhän on kyllä hyvä ajaa kun on alusta ja kulmat kunnossa. Ruosteen kanssa joutuu tosiaan elämään ja harmittavan paljon tahtoo olla niissä. Ohjaamo on varsin tilavan tuntuinen vertaa esim e39/e61/w211 Minä olen ajellut tuossa jonkun vuoden nyt w220 mersulla ja tahtoo sitäkin ruoste vaivata. Kyyti on kyllä hyvä ikäisekseen (2002) ja sisämelu varsin vaimea. Yllättävän vähän on ollut vikoja kyseisessä pelissä, vaikka kuvittelisi olevan paljonkin.

    Itse ikävöin suuresti w210 290td. Diisseliä meni keppivaihteisessa 6 litraa satoi tai paistoi. Ruostetta ja ruma mutta oli mun makuun niin kovasti että harmittaa kun hävitin. Pehmoista kyytiä, toisin kuin e61 jossa on sport alusta.

    Comment

    • Juhaska
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 3979
      • Suomi

      Originally posted by ooopeee View Post
      Vag konsernin vehkeillä päässy kovin vähällä kop kop. Tällä hetkellä alla 565 ajettu sigun pasuuna. Taas saa vuoden ajella, jarruletkun joutu vaihtaan. Ei mädi käsiin ja 500e vehkeessä kuitenkin autom ilmastointi, vakkari, zf automaatti aski, koukku, xenonit jne. Liikkuukin ku softattu 170hv. En oikein keksi muuta järkevää vaihtoehtoa, niin mennään noin toistaiseksi

      Automaatti askiin en ota kantaa, mutta tuolla on oikeasti edullista ajella ja kuten itsekkin sanoit, niin ei helpolla mätäne käsiin...

      Uudemmasta korimallista ei voi sanoa samaa.
      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

      Comment

      • ooopeee
        BTCF Member
        • Dec 2011
        • 2108
        • Kouvola

        Originally posted by Juhaska View Post
        Automaatti askiin en ota kantaa, mutta tuolla on oikeasti edullista ajella ja kuten itsekkin sanoit, niin ei helpolla mätäne käsiin...

        Uudemmasta korimallista ei voi sanoa samaa.
        5hp19 on ihan asiallinen. Ja vaikka paskoisikin niin edullisia hakee vaikka kokonainen varaosa auto.

        Uudempi tosiaan kärsii mädistä ja ainakin BXE moottori osaa puskea kankea pihalle lohkosta, ei mikään harvinainen juttu.
        VW passat 1.9tdi 4motion
        E36 "328" cabrio

        Comment

        • Jani_88
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2010
          • 367
          • jkl

          Pakko sanoo noista väykyistä, että tukivarsien kuntoon kannattaa oikeesti kiinnittää huomiota.. kaikki pärjää sen kanssa jos helmassa on reikä, mutta jos satasen laukasta katkee tukivarsi niin siitähän päästään lukemaa lehdestä kuinka kävi.. ja edestä jousikupit lähtee kävelemään. Jos olisi valtaa, paalaisin kaikki väyrysmersut mitä tiellä liikkuu

          Comment

          • Juhaska
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 3979
            • Suomi

            Nyt on tullut pari päivää kokemusta vm: 2012 Honda civicin ratissa, joka tuli hankittua puhtaasti käyttöautoksi, ilman sen kummempia laitteluita tai "tuunailuja".

            Harrastamisen hauskuus on hävinnyt tyystin ja into luonnollisesti siinä samassa, joten katsoin toistaiseksi parhaaksi vaihtoehdoksi, että hommataan tälläinen perus- kippo liikkumista varten ja hondaan päädyttiin muutaman mutkan kautta.

            Autohan on mallia sedan, 1,8l i-VTEC neloskoneella ja tehtaan ilmoittama teho on 140hv joka liikuttaa tälläistä leivänpaahdinta jo ihan sopivasti näille teille ja nopeuksille. :think

            Vaihteisto on kuusilovinen manuaalivaihteisto ja suhteellisen tiheä vaihdekaavio vaatii vielä totuttelua, kuten kytkin joka muuten on todella mukavan tuntuinen, mutta poljin tuntuu jotenkin kevyeltä, mitä yleisesti olen tottunut sen autoissa olevan.

            Varustetaso on executive, eikä mikään exclusive, kuten taisin johonkin väliin kirjoittaa väärin ja varusteina löytyy perus- varusteet: xenonit, parkkitutkaa ja kameraa, automaatti-ilmastointi, penkinlämmittimet, sähkölasit/peilit, jonku sortin hifit ja ajotietone... Jotain pientä varmaan unohtui, mutta siinäpä ne tärkeimmät.

            Kontti oli mukavan kokoinen tämän kokoluokan autossa, mutta ihmettelin, ettei sieltä löytynyt kuormansidontalenkkejä ensimmäistäkään, joten pienet romppeet pyörii kyllä ympyrää kontissa, kun ajelee menemään.

            Sisätilat on asiallisen kokoiset, kun jälleen kerran otetaan auton koko huomioon, mutta en haluaisi istua kuskin takana pitkää matkaa, kun penkin säädöt on omissa säädöissä (186cm).

            Itse kuskinpenkki on kyllä erikoinen "kokemus" jos näin voi sanoa.
            Ensimmäisenä, kun aloin liikkeen pihassa säätöjä hakemaan, niin kirosin jo samantien perinteistä Japanin autojen kirousta, eli lyhyttä istuinosaa jakkarassa ja alkoi jo siinä mietityttämään, että mihin helvettiin sitä on taas rupeamassa.

            No maltoin mieleni ja säädin jakkaran kohdilleen ja siinä vasta tavallaan hoksasin, että vaikka istuinosa on lyhyt niin se on myös leveämpi, kuin yleensä ja reisien sivuttaistukea niisä ei ole nimeksikkään... Ikään, kuin jollain puutarhajakkaralla istuisi.

            Koeajon aikana ei tullut sellaista fiilistä, että kohta lähtee perseestä tunto ja selkää alkaa juilimaan, kuten monessa muussa Japanilaisessa ja jopa parissa VAG-konsernin laitteessa, vaikka hondan penkit pintakovilta tuntuikin...

            Rengasmelua autossa on melko paljon ja tänään alle laitetut nastarenkaat vielä korosti tätä faktaa entisestään, mutta ei silti äänekkäin auto minkä kanssa olen joutunut ajamaan/matkustamaan... Kaverille pystyi ihan huutamatta puhumaan, mutta pitkän matkan taittamiseen tälläinen civic ei ole kyllä se paras vaihtoehto.

            Ajolleen auto on minusta hauska ajettava ja alkuun mietin, että onpa tämä levoton ajettava, mutta tarkka ohjaus tekee sen, että autoa joutuu ihan oikeasti ajamaan, eikä se todellakaan ole sellainen leppoisa cruiseri, kuten monet Saksalaiset ja Jenkkilaitteet, mistä itsellä on kokemusta.

            Takalasi on hankalan mallinen ja niskatukien kanssa näkyvyys on samaa luokkaa, kuin istuisi sen pari metrisen hujopin takana elokuvateatterissa ja nyt ehkä ymmärrän sen peruutuskameran olemassa olon näin pienessä autossa.

            Etukulmiakaan ei vielä ihan täysi hahmota, kun konepeltiä ei oikeastaan näe ollenkaan, kun istuu kuskinpenkillä joka myöskin vaatii totuttelua.

            Alusta on sopivan jämäkkä olematta, kuitenkaan epämukava ja mutkiin on kiva mennä, kun auton kanssa pääsee sinuiksi ja tuon pienen, mutta kivasti vetävän neloskoneen kanssa on mukava ajella menemään, kun kaverina on vielä manuaaliaski.

            Auto ei missään nimessä ole mikään raketti, mutta mukavan ketterä ja mukana on sopivassa suhteessa sitä tylsää perus- autoa, ripauksella sporttisuutta ja auton kokonaispainohan ei ole paljoa mitään, muistaakseni jossain 1400-1500kg välissä vai oliko jopa alle..?

            Vaatii vielä vähän totuttelua, että tuntee omakseen tälläisen kipon, mutta jossain suhteessa kokemus on ollut jo nyt melko vapauttava.

            Yhtenä esimerkkinä voinee sanoa, kun kaverin kanssa raatailin joka suunnitteli autonsa viimeistä pesua ennen, kuin talvi alkaa kunnolla pukata päälle, niin totesin itse, että katson tilanetta sitten keväällä, kun tai jos innostuu, että ei ole niin justiinsa, kun tämä on puhtaasti käyttöauto nyt.
            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

            Comment

            • E39Fin
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2013
              • 1761
              • HKI/Orimattila

              Tässä on tullut punnittua ja painittua samanlaisen ajatuksen kanssa kuin juhaska, mutta taidan nyt vielä taipua harrastelemaan käyttöautoa hieman ja luovuttaa sen seuraavalle perheenjäsenelle viimeisen päälle kunnossa.

              Ajatus kun olisi, että olis vapauttavaa jos se päivittäinen kehonliikutin ei aiheuttaisi ylimääräistä stressiä/laittelun/hifistelyn tarvetta niin voisi sitten keskittää kaiken harrastebudjetin/harrasteluajan tuohon seiskaan. :think

              Hyvä kuulla, että elämä voisi toimia noinkin.
              Jaguar XF Sportbrake R-sport.
              E39 523iA Oxfordgreen

              Comment

              • GARFFi
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 5540
                • Kankaanpää

                Aiempiin postauksiin, nyt on tarvikepussia Saksasta tulossa. Samalla hieman brembon jarrua s212.

                Samalla tuli kaupat sovittua customi transitista. Perjantaina täytys hakee se kotiin. Aika edukkaasti tuli saatua kyllä, kun vitoja ei meinannut millään löytyä. Pistetään infoa, kun on hieman ajettu alle.
                MB E220 CDI -10
                Ex.VW T5.1 -11
                Ex. Ford Transit Custom -14
                Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                Ex. VW Golf+ -06
                Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                Ex. Honda CBR900RR -96
                Ex. E36 325i Coupé -94
                Ex. LADA 2105 1200S -89
                Ex. LADA 2107 1300S -87
                Ex. E36 320i -91

                Comment

                • miyli
                  BTCF Member
                  • Dec 2008
                  • 2084
                  • Naantali

                  Originally posted by GARFFi View Post
                  Aiempiin postauksiin, nyt on tarvikepussia Saksasta tulossa. Samalla hieman brembon jarrua s212.

                  Samalla tuli kaupat sovittua customi transitista. Perjantaina täytys hakee se kotiin. Aika edukkaasti tuli saatua kyllä, kun vitoja ei meinannut millään löytyä. Pistetään infoa, kun on hieman ajettu alle.
                  4 vuotta ja 150tkm takana Transit customilla työkäytössä, ei pahaa sanottavaa ja ei ainuttakaan vikaa
                  Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                  Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                  Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                  Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                  Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                  Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                  1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                  0-200km/h 11.40s
                  100-200km/h 6,00s
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                  Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                  Comment

                  • Juhaska
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 3979
                    • Suomi

                    Originally posted by E39Fin View Post
                    Tässä on tullut punnittua ja painittua samanlaisen ajatuksen kanssa kuin juhaska, mutta taidan nyt vielä taipua harrastelemaan käyttöautoa hieman ja luovuttaa sen seuraavalle perheenjäsenelle viimeisen päälle kunnossa.

                    Ajatus kun olisi, että olis vapauttavaa jos se päivittäinen kehonliikutin ei aiheuttaisi ylimääräistä stressiä/laittelun/hifistelyn tarvetta niin voisi sitten keskittää kaiken harrastebudjetin/harrasteluajan tuohon seiskaan. :think

                    Hyvä kuulla, että elämä voisi toimia noinkin.

                    Kyllähän se toimii näinkin, mutta itselläkin, kun on e39 BMW aikoinaan ollut, niin jos puhutaan pitemmälle reissulle lähdöstä, niin ottaisinko jonku Japanilaisista millä olen ajellut pitempiä pätkiä, vai kunnossa olevan e39 BMW:n, niin edelleenkin e39 olisi minun valinta.

                    Lexus pääsi jo lähelle, mutta ihan niitä heidän huippumalleja en ole päässyt kokeilemaan, niin ainakaan vielä en voi sanoa, että Japanilainen olisi se minun valinta pitkälle matkalle. :think

                    Vielä yksi asia mikä unohtui ja mistä en hondassa tykkää on se pieni ratti mikä siinä on...
                    Se on ihan, kuin jostain pelikoneesta ja tekee siitä fiiliksestä ratin takana entistäkin "lelumaisemman".

                    Toki eiköhän tuohonkin totu, kun aika kuluu.
                    ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                    Comment

                    • Thmas
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2008
                      • 531
                      • HEL

                      Ostin A3 Gtronin käyttöautoksi hetken mielijohteesta.

                      Tässä on siis 14 kg kaasusäiliö ja 50 litran bensatankki. Kaasulla ajaa ajotyylista riippuen 300-400 km, kaasutankillinen maksaa n. 18€. Ajot on sellaisia ettei ole bensalla tarvinnut vielä juuri ajella. Mitään eroa en huomaa käynnistä tms kummalla ajetaan.
                      Audi e-tron 55

                      Exiä:
                      1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                      Comment

                      • Jani_88
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2010
                        • 367
                        • jkl

                        Juhaska: ton kytkimen täytyy olla joku japsien, tai siis eritoten Hondan, ominisuus
                        Itsellä siis just samat ajatukset tosta omasta cr-v:n kytkimestä

                        Comment

                        • Juhaska
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 3979
                          • Suomi

                          Originally posted by Jani_88 View Post
                          Juhaska: ton kytkimen täytyy olla joku japsien, tai siis eritoten Hondan, ominisuus
                          Itsellä siis just samat ajatukset tosta omasta cr-v:n kytkimestä
                          Jos pelkästään japseista puhutaan, niin kokemusta on: subaru, suzuki, nissan ja toyota ja yhdessäkään ei ole kytkin tuntuma ollut noin "kevyt", kuin hondassa.

                          Että voi hyvinkin olla, että on hondan ominaisuus...

                          Tässä, kun talvi pukkaa kunnolla päälle ja lyön paksut talvimaiharit jalkaan, niin katoaa se loppukin tuntuma.
                          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4595
                            • Tampere

                            Originally posted by miyli View Post
                            4 vuotta ja 150tkm takana Transit customilla työkäytössä, ei pahaa sanottavaa ja ei ainuttakaan vikaa
                            Systerillä just otti tollasesta lopputilin dpf poltoista vastaava naftapumpu ja etulevyt väsähti laakista kieroon(reilusti).
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • GameOver
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3026
                              • Sjundeå

                              Originally posted by Juhaska View Post
                              Jos pelkästään japseista puhutaan, niin kokemusta on: subaru, suzuki, nissan ja toyota ja yhdessäkään ei ole kytkin tuntuma ollut noin "kevyt", kuin hondassa.

                              Että voi hyvinkin olla, että on hondan ominaisuus...

                              Tässä, kun talvi pukkaa kunnolla päälle ja lyön paksut talvimaiharit jalkaan, niin katoaa se loppukin tuntuma.
                              On muuten melko tuoreessakin Civicissä todella kevyen tuntuinen kytkin.
                              -22 Lexus ES300h
                              -08 Subaru Impreza

                              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16412
                                • Asikkala

                                Toyota Yaris Verso, kytkin kevyt ja oudolle pirun pieni liikematka.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎