Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1964
    • Seinäjoki

    Originally posted by E39Fin View Post
    Tässä on tullut punnittua ja painittua samanlaisen ajatuksen kanssa kuin juhaska, mutta taidan nyt vielä taipua harrastelemaan käyttöautoa hieman ja luovuttaa sen seuraavalle perheenjäsenelle viimeisen päälle kunnossa.

    Ajatus kun olisi, että olis vapauttavaa jos se päivittäinen kehonliikutin ei aiheuttaisi ylimääräistä stressiä/laittelun/hifistelyn tarvetta niin voisi sitten keskittää kaiken harrastebudjetin/harrasteluajan tuohon seiskaan. :think

    Hyvä kuulla, että elämä voisi toimia noinkin.
    Vuoden nyt kohta mennyt "väliaikais kulkineella" ja on aika huoletonta ollut. Edellinen merkkihuollattanut kerran vuodessa ja itse tehnyt samoin. Auto maksoi 4600 eur ja merkkihuoltoon meni jakopää 330 eur ja öljynvaihto/määräaikais huolto 169eur. Kun 12kk välein huollattaa on Volvon tieturva voimassa. Ei noilla Volvon essential huollon hinnoilla ole mitään motivaatiota alkaa hajuttomaan ja mauttomaan V70 sen enempää perehtymään. Varaa kerran vuoteen ajan merkkihuoltoon niin saa taas vain keskittyä pysähtymään 1000km välein ottamaan noin 60 l dieseliä. Ei vaivaa arvon alenemat, jakopään ketjut, ei leivo alakerta kiinni eikä syty kesken ajon palamaan.
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • Macke
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1134
      • Porvoo

      Minkä ikäinen ja kuinka loppuun ajettu Volvo on pysynyt noinkin huolettomana vielä?

      Comment

      • E39Fin
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2013
        • 1761
        • HKI/Orimattila

        Kyllähän nuo P2-alustan volvot alkupään D5-koneella ja 5-lovisella laatikolla on oikeasti aika huolettomia. Puslia ja kulutusosia toki menee isommilla ajosuoritteilla, mutta pellit kestää eikä varsinaisia remppoja hirveesti tule. 2007-> volvot onkin ikävä kyllä osittain eri tarina.
        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
        E39 523iA Oxfordgreen

        Comment

        • Jani_88
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2010
          • 367
          • jkl

          Villi veikkaus mk2 v70 d5?

          Edit: myöhänen

          Comment

          • _Bäri_
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2014
            • 923
            • Turku

            Originally posted by Macke View Post
            Minkä ikäinen ja kuinka loppuun ajettu Volvo on pysynyt noinkin huolettomana vielä?
            Perheessä löytyy kaks mk2 v70. D5 molemmat. Toisella 2003 vm 585tkm. Leimalle piti takaiskarit vaihtaa.
            Uudenmalla nelivedolla 2006 vm ajettu vasta 445tkm. Ja siihenkään ei oo muuta tarvinnu tehä kun ohjelmoida egr pois ja lisää tehoa.
            Vanhemmat volvosta on maksettu pari vuotta sitten 1000€. Öljyjä yms tietenki huollettu. Ruostetta ei löydy mistään.
            G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

            Ex:
            E61 535dA -05
            E91 320dA -06
            E53 X5 3.0dA - 03
            E39 535iA -01
            E39 520i -97
            E39 530dA - 00

            Comment

            • GameOver
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3026
              • Sjundeå

              Eihän nuo vanhat Volvot miksikään mene. Leimalle kun tarkistaa että vilkkupolttimoissa on väri tallella ja että käsijarru pitää niin hyvä on.
              -22 Lexus ES300h
              -08 Subaru Impreza

              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1964
                • Seinäjoki

                Originally posted by Macke View Post
                Minkä ikäinen ja kuinka loppuun ajettu Volvo on pysynyt noinkin huolettomana vielä?
                2006 V70 d5 manuaali. 250tkm ajettu ja takuun päätyttyä huollettu kerran vuodessa eli noin 7-14tkm välein riippuen vuodesta. Kaikki kuitit on mapissa ja suurin edellisen omistajan remontti on ollut jarrulevyt ja iskarit. Virtalukko on myös mennyt vaihtoon kerran tuolla ajanjaksolla. Ostin kaverin äiteeltä tuon ja hänellä ollut viimeiset ~10 vuotta.
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • mikko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1747
                  • kotona

                  Originally posted by Jani_88 View Post
                  mk2 v70 ?
                  Kunhan ei satu kohdalle mittaristovikoja eikä oven ohjainlaitevikoja niin mikäs siinä körötellessä

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1964
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by E39Fin View Post
                    Kyllähän nuo P2-alustan volvot alkupään D5-koneella ja 5-lovisella laatikolla on oikeasti aika huolettomia. Puslia ja kulutusosia toki menee isommilla ajosuoritteilla, mutta pellit kestää eikä varsinaisia remppoja hirveesti tule. 2007-> volvot onkin ikävä kyllä osittain eri tarina.
                    Jep, mustakoppainen eli pre facelift d5 olisi kai vielä varmempi kuin tämä harmaakoppainen. Mutta alkaa olla kaikki sen puolimiljoonaa rullattuja.... Eipä tuossa ole koko historian aikana mitään muuta normaalia kuluvaa osaa poikkeavaa ollut kun virtalukon vaihto ja sisäkennon vaihto kerran. Vuoden nyt kohta ajellut ja yhtään vikavaloa tai vikaa ei ole ilmaantunut. Ja jos tulee iso remppa niin työntää tallin taakse ja purkaa vaikka osiksi
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • AnttiJuhani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 2056
                      • Kittilä

                      Mulla oli V70 T5 mk2 pari vuotta aikoinaan ja siitä meni ilmastoinnin kenno puhki, akku kuoli vanhuuttaan sekä ahtoputkesta klemmari. Varma auto oli bensakoneinenkin ja soppaa meni hieman reilun 7 sadalle matka-ajossa.

                      Comment

                      • Jani_88
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2010
                        • 367
                        • jkl

                        Originally posted by mikko View Post
                        Kunhan ei satu kohdalle mittaristovikoja eikä oven ohjainlaitevikoja niin mikäs siinä körötellessä
                        Eipä nuokaan nyt kalliita ole. Itsellä meni bensakoneisesta volvosta kaasuläppäkotelo, uusi (korjattu) maksoi 150e. Käytettyjä ruotsi pullollaan. Loistavia autoja, bensana tai dieselinä

                        Comment

                        • GARFFi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 5540
                          • Kankaanpää

                          Originally posted by miyli View Post
                          4 vuotta ja 150tkm takana Transit customilla työkäytössä, ei pahaa sanottavaa ja ei ainuttakaan vikaa
                          Niin ei tässäkään ole ollut yhtään mitään. Yks 15e osa mennyt johki ilmapuolelle. Kaveri ajanut reilu 100tkm keltä ostan. Sitten yks toinen kaveri ajanut myös saman ja ei yhtään mitään ole silläkään ollut.

                          Pirun hyvä oli ajaa kyllä. Bonuksena autossa tulee 4kiloeuron sortimon hyllyt mukana

                          Edit. Ootko mennyt muuten tuon auton omien huoltovälien mukaan? Sehän on omasta mielestä aika raju.. 50tkm?
                          Last edited by GARFFi; 17-10-2019, 12:56.
                          MB E220 CDI -10
                          Ex.VW T5.1 -11
                          Ex. Ford Transit Custom -14
                          Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                          Ex. VW Golf+ -06
                          Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                          Ex. Honda CBR900RR -96
                          Ex. E36 325i Coupé -94
                          Ex. LADA 2105 1200S -89
                          Ex. LADA 2107 1300S -87
                          Ex. E36 320i -91

                          Comment

                          • Turder
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2008
                            • 460
                            • Suomi

                            Originally posted by E39Fin View Post
                            2007-> volvot onkin ikävä kyllä osittain eri tarina.
                            Mitä ongelmia niissä on ollut?

                            Comment

                            • Italia
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 245

                              Kokemuksia XC90 D5? Kympin hintaluokassa, onko noissa mitään isompia ongelmia?

                              Comment

                              • miyli
                                BTCF Member
                                • Dec 2008
                                • 2084
                                • Naantali

                                Originally posted by GARFFi View Post
                                Niin ei tässäkään ole ollut yhtään mitään. Yks 15e osa mennyt johki ilmapuolelle. Kaveri ajanut reilu 100tkm keltä ostan. Sitten yks toinen kaveri ajanut myös saman ja ei yhtään mitään ole silläkään ollut.

                                Pirun hyvä oli ajaa kyllä. Bonuksena autossa tulee 4kiloeuron sortimon hyllyt mukana

                                Edit. Ootko mennyt muuten tuon auton omien huoltovälien mukaan? Sehän on omasta mielestä aika raju.. 50tkm?
                                25tkm huoltovälillä. Nyt kyllä tulossa joulukuussa uusimman mallin neliveto DSG Transportter, saas nähdä mitenkä se sit toimii.
                                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                                0-200km/h 11.40s
                                100-200km/h 6,00s
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎