Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa IV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SilverHawk
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2016
    • 271
    • Helsinki

    #31
    Originally posted by rizzo View Post
    Ehdottomasti tuo 435, onhan se nyt 1000x paremman näköinen (ykkönen on tyttöjen auto, ihan sama mikä moottori siellä on ).
    435i vs M135i aiheisia juttuja on tullut luettua nyt jonkin verran ja hieman ristiriitaisia ajatuksia herättää.

    M135i kehutaan esim nopeuden, äänekkyyden, ja ohjattavuuden osalta. 4-sarja sen sijaan sai moitteita sisätilojen laadukkuudesta, moottorin hiljaisuudesta ja huonosta ohjauksesta.

    Molemmat mallit tuntuvat olevat kiven alla. 1-sarjalaista ei löydy halutuilla varusteilla ja 5-ovisena. 4-sarjaa pätee samat jutut. Muutama coupe löytyy nettiautosta, mutta siitä päästään siihen ongelmaan, että parin vuoden sisään pitäisi miettiä perheenlisäystä niin miten voi vaimolle coupen perustella perheautoksi :think:think

    Järkivalinta olisi tyyliin joku 530d, 535d farkku nelivedolla, mutta eihän niistä lähde samalaista ääntä kuin esim M135i

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8974
      • Kellokoski

      #32
      435i Gran Coupe?




      Eikö siinä ois tarpeeksi kompromissiä myös perhettä ajatellen :think
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • BFI18
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1456
        • Turku

        #33
        Originally posted by SilverHawk View Post
        435i vs M135i aiheisia juttuja on tullut luettua nyt jonkin verran ja hieman ristiriitaisia ajatuksia herättää.

        M135i kehutaan esim nopeuden, äänekkyyden, ja ohjattavuuden osalta. 4-sarja sen sijaan sai moitteita sisätilojen laadukkuudesta, moottorin hiljaisuudesta ja huonosta ohjauksesta.

        Molemmat mallit tuntuvat olevat kiven alla. 1-sarjalaista ei löydy halutuilla varusteilla ja 5-ovisena. 4-sarjaa pätee samat jutut. Muutama coupe löytyy nettiautosta, mutta siitä päästään siihen ongelmaan, että parin vuoden sisään pitäisi miettiä perheenlisäystä niin miten voi vaimolle coupen perustella perheautoksi :think:think

        Järkivalinta olisi tyyliin joku 530d, 535d farkku nelivedolla, mutta eihän niistä lähde samalaista ääntä kuin esim M135i
        M135i ei ole ajotuntumaltaan ainakaan huonompi kuin 4 GC, molempia ajaneena voin todeta. Ulkonäkö on makuasia. Yllättävän käytännöllinen laite ykkönen kokoisekseen vrt vaikka F32.
        Omaan näppiin ainakin sopiva kulkine (toinen M135i jo menossa).
        Mutkatiellä mukava laite päästellä ja vakionakin melko ripeä ja autossa on tiettyä fiilistä mitä isommissa Bemareissa ei mielestäni ole.
        G26 i4 M50 Black Sapphire

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7540
          • Jyväshyvä

          #34
          435i:lle ääni täältäkin. Oma cäbi on just pajalla bittien järjestelyssä...

          "Pihassa" on myös 435xd cäbi, on se fiilis tuossa Bensassa kuitenkin ihan eri vakka xd vakiona onkin hivenen parempikulkuinen...

          Molemmissa on M-Sportti alusta mutta xd:ssä adaptiivinen, se on comfort asetuksella aikalailla samanlainen kuin bensan "normi" m-sport alusta, sportilla alusta on ihan liian kova, Saksan baanalla vasta 200 nopeudessa toimiva...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Taski
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2009
            • 385
            • Tampere

            #35
            Originally posted by T3 View Post
            On. Totaalipaskaa, kuten kyseisen firman tekeleet yleensäkin

            Mikä siitä nyt niin kamalan tekee? Uudempikoppainen menee dieselikäyttiksenä siinä missä mikä tahansa muukin saman tason vekotin.

            Vanhassa taas bensamotti hieno, mutta toki ennemmin ottaisin ko. moottorin 350z kuorissa enkä isossa automaattimöhkömaasturissa
            Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

            Comment

            • Johto
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 378
              • Finnland

              #36
              Originally posted by SilverHawk View Post
              435i vs M135i aiheisia juttuja on tullut luettua nyt jonkin verran ja hieman ristiriitaisia ajatuksia herättää.

              M135i kehutaan esim nopeuden, äänekkyyden, ja ohjattavuuden osalta. 4-sarja sen sijaan sai moitteita sisätilojen laadukkuudesta, moottorin hiljaisuudesta ja huonosta ohjauksesta.

              Molemmat mallit tuntuvat olevat kiven alla. 1-sarjalaista ei löydy halutuilla varusteilla ja 5-ovisena. 4-sarjaa pätee samat jutut. Muutama coupe löytyy nettiautosta, mutta siitä päästään siihen ongelmaan, että parin vuoden sisään pitäisi miettiä perheenlisäystä niin miten voi vaimolle coupen perustella perheautoksi :think:think

              Järkivalinta olisi tyyliin joku 530d, 535d farkku nelivedolla, mutta eihän niistä lähde samalaista ääntä kuin esim M135i
              Minkälaisilla varusteilla olevaa M135i etsit?

              F20 viisiovisena menee kyllä ihan perheautosta. Omassa on koko ajan takana yksi lastenistuin ja on siellä välillä ollut kaksikin istuinta ja lastenvaunut takakontissa. Takana mahtuu tälläinen 186cm istumaan ilman, että edes tupee ottaa kattoverhoiluun kiinni, 4-sarjalaisessa ei taida katon muotoilun takia onnistua? Nelivetoisena vielä etenee säällä kuin säällä. Neliveto, 5 ovea ja ~400hv., perusasiat kunnossa

              Pelkästään ulkonäköä katsoessa oma valintani olisi myös kaksiovinen 4-sarjalainen, mutta takaovet ovat vain käytännöllisyyden kannalta aika ehdottomat.
              Mercedes-AMG C63 T-Modell.

              EX:F80 M3 Mineral Weiss
              EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

              Comment

              • Thmas
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 531
                • HEL

                #37
                Originally posted by MajorDrake View Post
                435i:lle ääni täältäkin. Oma cäbi on just pajalla bittien järjestelyssä...

                "Pihassa" on myös 435xd cäbi, on se fiilis tuossa Bensassa kuitenkin ihan eri vakka xd vakiona onkin hivenen parempikulkuinen...

                Molemmissa on M-Sportti alusta mutta xd:ssä adaptiivinen, se on comfort asetuksella aikalailla samanlainen kuin bensan "normi" m-sport alusta, sportilla alusta on ihan liian kova, Saksan baanalla vasta 200 nopeudessa toimiva...
                Kohtuu arvokkaita noi adaptiivisen alusta iskarit jos/kun vielä vaihtelee pareittain, mulla meni toinen edestä jossain 85 tkm nurkilla. Plussaa kuitenkin siitä, että ei vedellyt urissa lainkaan 19" kesävanteilla.

                Topiciin liittyen, jos ei ihmeitä tapahdu viime metreillä, niin taitaa olla edessä siirtyminen Audi-leiriin..
                Audi e-tron 55

                Exiä:
                1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                Comment

                • #BaierWaier#
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 212
                  • Kempele

                  #38
                  Kakkos auto

                  Tuli sovittua kaupat kakkos auton virkaa toimittavasta slk Mersusta joten taas näyttäisi olevan aika aloittaa chattiauton yms. selailut. Olen jo aikaa sitten myöntänyt itselleni että jostain syystä taloudessa pitää olla kolme autoa vaikka onkin vain kaksi kortillista tässä perheessä. Rouva aika ajoin tämän järjellisyydestä kritisoi mutta helpottaa kummasti tilanteessa jossa joku romu seisoo pukkien päällä. Kahta autoa kuitenkin tarvitaan. No se siitä.

                  Asiaan. Tämä kakkosauto tulisi itselle lähinnä satunnaiseen työmatka ajoon / lentokentälle siirtymiseen. Työpaikalle matkaa 3km ja kentälle alle 10km. Toisin sanoen polttoaineen kulutuksella ei väliä eli bensa auto se tulee ainakin olemaan. Ajatuksena se että kulkine voisi toimittaa myös harraste auton virkaa.

                  Ärrä Volvo ja Mersu hairahduksen jälkeen olisi mukava palata taas bmw kantaan. Bmw leirissä ajatuksena 2.5-3.0 kutonen kovalla askilla. Muutamia vanhempia automaatteja ollut mutta nyt tuntuu että manuaali vaihteeksi. On nuo vanhemmat automaatit sen verran kolsuja kun päässyt uudemmilla ajamaan.

                  Budjettina muutama tonni.

                  Jenkkejäkin ja kasi koneella olevia bemareitakin salaa miettinyt mutta taasen rivi kutosen luotettavuus helpompi itselle perustella.

                  Joo tuolla muutaman tonnin budjetilla kuuhun pääse mutta tottunut siihen että hyvä olla hieman puskuria tilillä kun aina noissa katiskoissa jotain laitettavaa tulee.

                  Comment

                  • huupi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 1192
                    • Tyrnävä

                    #39
                    Tuli ajettua softatulla 3.0da X3:lla (E83 lci) ja saman tien kuume nousi. Ei niinkään korille, mutta moottori-vaihteistoyhdistelmälle ja isosti. Heti perään ajoin omalla timmillä bensa-E60:llä ja näin valon, että tämä kori + em. voimalinja = Sellaisiahan on onneksi Suomi täynnä, kun pitäisi tietysti saada tuo oma menemään vaihdossa. Huonona puolena on, että niillä on kaikilla painettu 200+tkm mittarinkin mukaan ja suurimmalla osalla paljon enemmänkin, mikä taas vie fiilistä vaihtoon, kun nykyisellä on menty 110tkm ja auto tuntuu juuri siltä. Kokolailla päittäinhän tuollaisen vaihdon pitäisi mielestäni mennä muihinkin kuin niihin nettiauton halvimpiin, mutta silti mietityttää, että onko lopulta mitään järkeä edes ajatella moista - ajosuoritteen kasvaessa vikojen määrä kasvaa jyrkässä kulmassa ja metrit näkyvät myös auton yleiskunnossa. Useita diesel-bemareita omistaneena tiedossa on myös, että niihin tulee aina samat huolet ja murheet, joko ennemmin tai sitten myöhemmin. Toisekseen kiinnostaako ketään yleensäkään vaihtaa noin päin, että mahtaisiko vaihtoehdokkaita edes löytyä?
                    I01 i3s 94

                    Comment

                    • j-a
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 1522
                      • PohojosPohojammaa

                      #40
                      Originally posted by huupi View Post
                      Tuli ajettua softatulla 3.0da X3:lla (E83 lci) ja saman tien kuume nousi. Ei niinkään korille, mutta moottori-vaihteistoyhdistelmälle ja isosti. Heti perään ajoin omalla timmillä bensa-E60:llä ja näin valon, että tämä kori + em. voimalinja = Sellaisiahan on onneksi Suomi täynnä, kun pitäisi tietysti saada tuo oma menemään vaihdossa. Huonona puolena on, että niillä on kaikilla painettu 200+tkm mittarinkin mukaan ja suurimmalla osalla paljon enemmänkin, mikä taas vie fiilistä vaihtoon, kun nykyisellä on menty 110tkm ja auto tuntuu juuri siltä. Kokolailla päittäinhän tuollaisen vaihdon pitäisi mielestäni mennä muihinkin kuin niihin nettiauton halvimpiin, mutta silti mietityttää, että onko lopulta mitään järkeä edes ajatella moista - ajosuoritteen kasvaessa vikojen määrä kasvaa jyrkässä kulmassa ja metrit näkyvät myös auton yleiskunnossa. Useita diesel-bemareita omistaneena tiedossa on myös, että niihin tulee aina samat huolet ja murheet, joko ennemmin tai sitten myöhemmin. Toisekseen kiinnostaako ketään yleensäkään vaihtaa noin päin, että mahtaisiko vaihtoehdokkaita edes löytyä?
                      Käys kokeileen 3-litrainen diisseli ZF 8HP-laatikolla, niin näet vielä kirkkaamman valon. Sillä voimalinjalla varustettuihin vehkeisiin vaan taitaa joutua pistämään vaihdossa koko kaluston, tahtovat olla vielä hinnoissaan. Itsellä oli F25 X3:ssa tuo voimalinja ja tykkäsin kyllä kovasti, ei vain kymppitonnin vuosittaisilla ajoilla viitsinyt enää dieseliä pitää ja tehokkaammat bensapelit kiehtoo enemmän...
                      Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                      Ylimääräisenä tarjolla:

                      E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                      F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                      Comment

                      • #BaierWaier#
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 212
                        • Kempele

                        #41
                        Originally posted by #BaierWaier# View Post
                        Tuli sovittua kaupat kakkos auton virkaa toimittavasta slk Mersusta joten taas näyttäisi olevan aika aloittaa chattiauton yms. selailut. Olen jo aikaa sitten myöntänyt itselleni että jostain syystä taloudessa pitää olla kolme autoa vaikka onkin vain kaksi kortillista tässä perheessä. Rouva aika ajoin tämän järjellisyydestä kritisoi mutta helpottaa kummasti tilanteessa jossa joku romu seisoo pukkien päällä. Kahta autoa kuitenkin tarvitaan. No se siitä.

                        Asiaan. Tämä kakkosauto tulisi itselle lähinnä satunnaiseen työmatka ajoon / lentokentälle siirtymiseen. Työpaikalle matkaa 3km ja kentälle alle 10km. Toisin sanoen polttoaineen kulutuksella ei väliä eli bensa auto se tulee ainakin olemaan. Ajatuksena se että kulkine voisi toimittaa myös harraste auton virkaa.

                        Ärrä Volvo ja Mersu hairahduksen jälkeen olisi mukava palata taas bmw kantaan. Bmw leirissä ajatuksena 2.5-3.0 kutonen kovalla askilla. Muutamia vanhempia automaatteja ollut mutta nyt tuntuu että manuaali vaihteeksi. On nuo vanhemmat automaatit sen verran kolsuja kun päässyt uudemmilla ajamaan.

                        Budjettina muutama tonni.

                        Jenkkejäkin ja kasi koneella olevia bemareitakin salaa miettinyt mutta taasen rivi kutosen luotettavuus helpompi itselle perustella.

                        Joo tuolla muutaman tonnin budjetilla kuuhun pääse mutta tottunut siihen että hyvä olla hieman puskuria tilillä kun aina noissa katiskoissa jotain laitettavaa tulee.
                        Ei pitänyt laittaa tomaattia mutta niin se vaan automaatti seiska tuli taloon.
                        Ensimmäinen seiska ja täytyy todeta että lepposat kyydit se tarjoaa.
                        Last edited by #BaierWaier#; 19-04-2019, 07:20.

                        Comment

                        • huupi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 1192
                          • Tyrnävä

                          #42
                          Originally posted by j-a View Post
                          Käys kokeileen 3-litrainen diisseli ZF 8HP-laatikolla, niin näet vielä kirkkaamman valon. Sillä voimalinjalla varustettuihin vehkeisiin vaan taitaa joutua pistämään vaihdossa koko kaluston, tahtovat olla vielä hinnoissaan. Itsellä oli F25 X3:ssa tuo voimalinja ja tykkäsin kyllä kovasti, ei vain kymppitonnin vuosittaisilla ajoilla viitsinyt enää dieseliä pitää ja tehokkaammat bensapelit kiehtoo enemmän...
                          Epäilemättä näkisin, ja juuri siitä syystä en uskalla lähteä kokeilemaankaan, kun ei kolmella saisi yhtä ainoaa. Ei tuo suvihomma ole oikein saanut syttymään, joten henkilömalleissa on aikomus pysytellä toistaiseksi.
                          I01 i3s 94

                          Comment

                          • Thmas
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2008
                            • 531
                            • HEL

                            #43
                            Originally posted by huupi View Post
                            Tuli ajettua softatulla 3.0da X3:lla (E83 lci) ja saman tien kuume nousi. Ei niinkään korille, mutta moottori-vaihteistoyhdistelmälle ja isosti. Heti perään ajoin omalla timmillä bensa-E60:llä ja näin valon, että tämä kori + em. voimalinja = Sellaisiahan on onneksi Suomi täynnä, kun pitäisi tietysti saada tuo oma menemään vaihdossa. Huonona puolena on, että niillä on kaikilla painettu 200+tkm mittarinkin mukaan ja suurimmalla osalla paljon enemmänkin, mikä taas vie fiilistä vaihtoon, kun nykyisellä on menty 110tkm ja auto tuntuu juuri siltä. Kokolailla päittäinhän tuollaisen vaihdon pitäisi mielestäni mennä muihinkin kuin niihin nettiauton halvimpiin, mutta silti mietityttää, että onko lopulta mitään järkeä edes ajatella moista - ajosuoritteen kasvaessa vikojen määrä kasvaa jyrkässä kulmassa ja metrit näkyvät myös auton yleiskunnossa. Useita diesel-bemareita omistaneena tiedossa on myös, että niihin tulee aina samat huolet ja murheet, joko ennemmin tai sitten myöhemmin. Toisekseen kiinnostaako ketään yleensäkään vaihtaa noin päin, että mahtaisiko vaihtoehdokkaita edes löytyä?
                            Kyllä varmasti jollekin kelpaisi bensa vaihdossa dieseliin, mutta IMHO päittäin vaihdot.. kukaan järkevä ei ota ilman välirahaa sellaista autoa vaihdossa, josta voi pyytää saman verran. Olettaen, että molemmat autot ovat "yhtä oikein" hinnoiteltuja.

                            Miksikö? No siksi, että se vaihdossa tuleva auto ei ole sama kuin likvidi raha. Ja siihen vaihdokkiin sisältyy aina riski (mahdollisuus piilevään vikaan tms). Ainoa järkiperuste on ehkä se, että siihen myytävään autoon ei ole ollut aikoihin mitään kysyntää.
                            Audi e-tron 55

                            Exiä:
                            1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3018
                              • Kuopio

                              #44
                              Kiinnostaisi talveksi hankkia joku parin tonnin neliveto ja näistä vuosituhannen vaihteen Subaru Imprezat vaikuttaisi mielenkiintoisilta. Onko kellään kokemuksia onko näiden tekniikka miten luotettava ja ovatko Subarut herkkiä ruostumaan? Boxer moottori on itselleni vieras, mutta tuohonkin olisi mielenkiintoista tutustua. Koko aikaa ei kuitenkaan jaksaisi olla rassaamassa. Olen siis katsellut noita vapari koneita. Turbot ovat hinnaltaan yli budjetin.
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              • asse21
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2005
                                • 1252
                                • Tampere

                                #45
                                Originally posted by markok View Post
                                Kiinnostaisi talveksi hankkia joku parin tonnin neliveto ja näistä vuosituhannen vaihteen Subaru Imprezat vaikuttaisi mielenkiintoisilta. Onko kellään kokemuksia onko näiden tekniikka miten luotettava ja ovatko Subarut herkkiä ruostumaan? Boxer moottori on itselleni vieras, mutta tuohonkin olisi mielenkiintoista tutustua. Koko aikaa ei kuitenkaan jaksaisi olla rassaamassa. Olen siis katsellut noita vapari koneita. Turbot ovat hinnaltaan yli budjetin.
                                Jonkin verran on tullut törmättyä kytkinongelmiin vähän kaikissa malleissa. Ei tosin mitään kalliita laittaa kuntoon.
                                Koskaan en ole subarua omistanut, mutta näin sivusta seuranneena.
                                E39 523i
                                i3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎