Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa IV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    Originally posted by E39Fin View Post
    Ei ne käyttöautot taida tänä päivänä olla mikään ihan turhan huoletonta tekoa. Laittaa jonkun vehkeen kerralla kuntoon niin saa hetken olla niistä stresseistä vapaalla
    Ei, ei ainakaan jos käyttöautona on vielä tänäpäivänä e39. Never ending repairing process.

    Comment

    • E39Fin
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2013
      • 1761
      • HKI/Orimattila

      Siinä on ihan hyvä pointti kyllä.
      Harmi vaan se oli viime viikolla ainut ehjä kolmesta pihasta löytyneestä autosta. (Volvo s80 D5 2013, Bmw F15 2014).

      Volvon vika ei ole vielä(kään) selvinnyt, heittää siis todellä epämääräisesti kaikkia mahdollisia valoja tauluun, nostaa kierroksia itsestään ja ne laskee jarrupoljinta painamalla, tiputtaa ohjaustehostinta satunnaisesti pois päältä sekä lakkaa vastaamasta kaasuun ja sammuu silloin tällöin. Toisella hetkellä auto toimii 100% normaalisti pidemmänkin matkan. Nyt tulossa uusi cem-moduuli kun oli vikakoodeja vaatimattomat 80kpl ja jostain täytyi aloittaa.
      Bmw:ssä imusarjan läppiä ohjaava servo ilmeisesti mykkä, jonka seirauksena limp mode. Justhan se toissa viikolla tuli egr-takaisinkutsusta ja oli hetken ilman kurpitsavaloa
      Tähän vielä lisänä se, että pappani tutki viikonloppuna uutena ostamansa xc40 klopinan lähdettä.

      Naapuri hinautti juuri tämänkeväisen Ferrarin Portofinonsa ja toisella naapurilla petti startti 90tkm ajetusta amg-mesestä.

      Lopputulemana voi vaan todeta, että kaikki nää vehkeet on paskoja eikä siitä tosiasiasta pääse rahallakaan eroon. se lohduttaa, että e39 osat on halpoja ja remppojen tekeminen suoraviivaista. Harmittaa vaan, että itselläkin autokuume jälleen nostaa päätään ja aloittaa sitten seuraavan vehkeen kanssa saman sirkuksen. Kaverilla on tapana laittaa auton (volvon) ostaessa kaikki kuluvat osat kerralla uusiksi, vaikuttaisi näin sivusta seurattuna olevan ihan toimiva ratkaisu.

      Jos käyttöauton rakentais yhtä pieteetillä kuntoon kuin vaikkapa T3 tai kihlman harrasteitaan niin voisi hetken varmaankin keskittyä käyttöautolla ajamiseenkin.
      Last edited by E39Fin; 24-07-2019, 22:46.
      Jaguar XF Sportbrake R-sport.
      E39 523iA Oxfordgreen

      Comment

      • Guest's Avatar

        Originally posted by E39Fin View Post
        Siinä on ihan hyvä pointti kyllä.
        Harmi vaan se oli viime viikolla ainut ehjä kolmesta pihasta löytyneestä autosta. (Volvo s80 D5 2013, Bmw F15 2014).
        (lainasin lyhyesti vain viitatakseni kirjoitukseen)

        Itsellä kans ollut pitkään autokuumeilua (kroonistunut), ja nettiautoa selatessa monta kertaa innostunut jostain, mutta sitten kun alkanut perusteellisemmin tutkimaan kyseistä mallia vaikkapa tyypillisten vikaantumisien osalta, niin on mielenkiinto laskenut aina sen verran että tyytynyt ajeleen nykyisellä e39. 7½ vuotta ollutkin, pidenpään kuin mikään aikaisempi.

        Nyt olen tullut siihen tulokseen että mieluummin sitä korjaa/huollattaa kuitenkin uudempaa autoa joka on tältä vuosikymmeneltä, kuin vanhaa fossiilia. Kyllähän vanhan auton kanssa kulut pysyy suht pienenä jos tekee itse huollot ja remontit, mutta alan olemaan sen ikäinen että käyttiksen ruuvaaminen ei enää paljoa nappaa, niin ei siinäkään ole mitään järkeä käyttää muutaman tonnin autoa korjaamolla.

        Tässä käynyt hieman jaakobin painia itseni kanssa koska toisaalta mieli tekisi sporttisempaa mallia riskillä moottorilla, mutta järki sanoo että käytännöllinen pitkäkatto perus"varmalla" 4l/100km moottorilla, johon ei voisi kiintyä liiaksi ja jonka voisi päivittää myöhemmin tuoreempaan ilman tunnetta että niinku tässä olisi jotain aarretta antamassa pois.

        Comment

        • Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2565
          • Kirkkonummi

          Renault Megane 1.4Tce, lähtee edullisesti käytettynä, vähävikainen, vie paikasta toiseen ja vielä takaisin, osat edullisia ja alle 10k€ vekottimena pääsee eroon. Takajarrut pitää puhdistaa kerran vuodessa, toinen takarekisterikilvenvalo syöpyy ja lisäjarruvalon tiiviste saattaa vuotaa, muuten ei mitään.

          Omalla kohdalla tämä F30 320iA on toiminut, pl. takaiskunvaimentimien ja takaovien ulkotiivisteiden takuuvaihdot jne. Sen takia uudempiin tuli siirryttyä, kun pinna paloi aika totaalisesti min. 10-vuotiaiden romujen kanssa, käyttöharrasteautoilu edellyttäisi sitä tylsää varmaa voileipäautoa aina reserviin.

          Uusi tai melkein uusi maksaa paljon ja se rahanmeno harmittaa. Mutta kun sen kymmenen vuotta ajoi kaiken maailman romuilla (Saab, Opel, BMW), niin kyllä niihinkin sai rahaa uppoamaan ja sen lisäksi vielä aikaa. Kaikella on puolensa ja jos yhtään mietityttää, kannattaa käydä kokeilemassa.
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

          Comment

          • TON-III
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2018
            • 480
            • Turku

            Originally posted by Mr.Speed View Post

            Tässä käynyt hieman jaakobin painia itseni kanssa koska toisaalta mieli tekisi sporttisempaa mallia riskillä moottorilla, mutta järki sanoo että käytännöllinen pitkäkatto perus"varmalla" 4l/100km moottorilla.
            Vähän samaisessa tuskassa viimeiset n. 2 vuotta pyörinyt, en sanan varsinaisessa merkityksessä tarvitsisi auto varmaan ollenkaan mutta toisaalta sitten kun 'tarvitsen' tai haluaisin ajaa autoa niin haluaisin ajaa mahdollisimman (ajo)nautinnollisia kilometrejä. Edellinen täytti tämän vaateen hienosti mutta tosiaan kun auto alkoi olla jo yli 10 v. vanha ( ja itselläkin ollut yli 8 v.) niin siirryin vime syksynä 'eteenpäin'. Jotain kohtalaista erikoisautoa katselin ja vaateilla nelari, mielellään coupe, vääntävällä perusvarmalla voimalinjalla ja alle tuli 640 D nelarina. En tiedä oliko tuossa mitään järkeä mutta tämä tietynlaisen auton omaaminen on ollut se minun iloni, sen ylläpito ei koskaan ole noussut liian pintaan ( siis ollut liian kallista tai muuten aiheuttanut *itutusta), toivotaan ettei tämäkään valinta petä
            Last edited by TON-III; 25-07-2019, 10:49.
            F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

            Comment

            • Mäkki
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2010
              • 2190
              • Orimattila

              Originally posted by E39Fin View Post
              Mikäs siinä nyt niin harrastekäyttistä on? :think
              Ei ne käyttöautot taida tänä päivänä olla mikään ihan turhan huoletonta tekoa. Laittaa jonkun vehkeen kerralla kuntoon niin saa hetken olla niistä stresseistä vapaalla
              Kyllähän tämmöisestä joutuu pitämään vähän eritavalla huolta kuin siitä nettiauton halvimmasta tonnin pommista. Pesut ja siivoukset tuntuu vievän aikaa, tai lähinnä kun siitäkin tullut pakkopullaa. Ehkä se on sitä kun haluaa vaihtelua ja itselleen joutuu keksimällä keksimään jotain vaihtoehtoista.

              Pakettiauto olis kiva jotta voisi kuskata isompaa tavaraa, mutta taas tarve olisi säännöllisen epäsäännöllistä.
              #Ilmastoahdistus

              Comment

              • 33d
                BTCF Member
                • Sep 2013
                • 458
                • Finland

                Comment

                • nonmerce
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2009
                  • 218
                  • northernside

                  Onko kyllä hieno vanhakoppanen. Silti mielestäni kalliinpuoleinen, vaikka hyvillä myrkyillä onkin.

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    Originally posted by nonmerce View Post
                    Onko kyllä hieno vanhakoppanen. .
                    tollanen uudenkarhee sähköhimmeli.

                    jeesus että sitä tuntee itsensä vanhaksi...
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • nonmerce
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2009
                      • 218
                      • northernside

                      Originally posted by BeamR View Post
                      tollanen uudenkarhee sähköhimmeli.

                      jeesus että sitä tuntee itsensä vanhaksi...
                      Vanhaksi sitä itse kukin tuntee ittensä. Meinasin vaan vanhakoppasella sitä että uusi 3er on ulkona.
                      Last edited by nonmerce; 25-07-2019, 13:17. Reason: Typoja

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        Originally posted by nonmerce View Post
                        Vanhaksi sitä itse kukin tuntee ittensä. Meinasin vaan vanhakoppasella sitä että uusi 3er on ulkona.
                        E90 on sitten vissiin vaarinaikainen, E46 jeesuksen isän auto ja E36:lla mooses johdatti juutalaiset luvattuun maahan :think
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Originally posted by BeamR View Post
                          E90 on sitten vissiin vaarinaikainen, E46 jeesuksen isän auto ja E36:lla mooses johdatti juutalaiset luvattuun maahan :think
                          Joo, eikä se Jumala levännytkään seitsemäntenä päivänä, vaan silloin loi e30:n...
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8092
                            • Willähde

                            Originally posted by bemmeri View Post
                            Joo, eikä se Jumala levännytkään seitsemäntenä päivänä, vaan silloin loi e30:n...
                            Aatamilla oli E30 mut kusipää kaveri sano muijalle että tankkaa dieseliä, ei se siitä kuole. Jumala oli hyvin hyvin vihainen.

                            Alku-bätäng loi -02:sen ja evoluutio (E) nosti maan pinnalle ja kehittyi ajan saatossa E21:ksi.
                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14
                            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Mr.Speed View Post
                              Itsellä kans ollut pitkään autokuumeilua (kroonistunut), ja nettiautoa selatessa monta kertaa innostunut jostain, mutta sitten kun alkanut perusteellisemmin tutkimaan kyseistä mallia vaikkapa tyypillisten vikaantumisien osalta, niin on mielenkiinto laskenut aina sen verran että tyytynyt ajeleen nykyisellä e39. 7½ vuotta ollutkin, pidenpään kuin mikään aikaisempi.

                              Nyt olen tullut siihen tulokseen että mieluummin sitä korjaa/huollattaa kuitenkin uudempaa autoa joka on tältä vuosikymmeneltä, kuin vanhaa fossiilia.
                              Täälläkin yhä vaan E39:llä ajellaan.. Uudempaan vaihtoakin välillä harkitaan ja into laskee kun sitä (tai koko homman järkevyyttä) tutkii tarkemmin. E39:ssä ollaan nyt viimein sillä tasolla, ettei jokainen pikku naarmu tms. aiheuta viikkojen *itutusta, uudemmalla/uudella autolla palattaisiin taas tuolle tasolle...

                              Sitten on taas tuo sama pohdinta, että pitäisi olla tehoja yms., toisaalta se auto pitäisi olla hiljainen ja tarjota laadukasta kulkua, toisaalta se pitäisi olla näppärä pikkupyörityksessä. Ja toisaalta joku muutaman tonnin japsi riittäisi minun ajoille ihan hyvin. Joten taidan vaan jatkaa E39:n sinkin reagointien korjauksia ja ajan sillä kunnes siitä joku isompi juttu leviää kunnolla.

                              Auton korjaaminen ei kyllä nykyään pahemmin innosta, mutta uudemmalla autolla tilanne menisi vaan pahemmaksi omatoimisen korjauksen osalta. Huoltoihin on luottamus mennyt. Joten jos niitä pitäisi käyttää, olisi sen autonkin oltava joku perusauto joka olisi minulle yhdentekevä, kun vaan liikkuisi. Oikea vastaus on: Kia...
                              E39 528iA

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                Originally posted by bemmeri View Post
                                Joo, eikä se Jumala levännytkään seitsemäntenä päivänä, vaan silloin loi e30:n...
                                Originally posted by peltone View Post
                                Aatamilla oli E30 mut kusipää kaveri sano muijalle että tankkaa dieseliä, ei se siitä kuole. Jumala oli hyvin hyvin vihainen.

                                Alku-bätäng loi -02:sen ja evoluutio (E) nosti maan pinnalle ja kehittyi ajan saatossa E21:ksi.
                                Siinähän meillä onkin jo aika kattava aikajana kolmossarjan kehityksestä. hieman vain hämmentää tuo evoluutioteorian ja luomisteorian sekoittuminen :think
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎