Originally posted by E39Fin
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa IV
Collapse
X
-
Mr.Speed
-
Siinä on ihan hyvä pointti kyllä.
Harmi vaan se oli viime viikolla ainut ehjä kolmesta pihasta löytyneestä autosta. (Volvo s80 D5 2013, Bmw F15 2014).
Volvon vika ei ole vielä(kään) selvinnyt, heittää siis todellä epämääräisesti kaikkia mahdollisia valoja tauluun, nostaa kierroksia itsestään ja ne laskee jarrupoljinta painamalla, tiputtaa ohjaustehostinta satunnaisesti pois päältä sekä lakkaa vastaamasta kaasuun ja sammuu silloin tällöin. Toisella hetkellä auto toimii 100% normaalisti pidemmänkin matkan. Nyt tulossa uusi cem-moduuli kun oli vikakoodeja vaatimattomat 80kpl ja jostain täytyi aloittaa.
Bmw:ssä imusarjan läppiä ohjaava servo ilmeisesti mykkä, jonka seirauksena limp mode. Justhan se toissa viikolla tuli egr-takaisinkutsusta ja oli hetken ilman kurpitsavaloa
Tähän vielä lisänä se, että pappani tutki viikonloppuna uutena ostamansa xc40 klopinan lähdettä.
Naapuri hinautti juuri tämänkeväisen Ferrarin Portofinonsa ja toisella naapurilla petti startti 90tkm ajetusta amg-mesestä.
Lopputulemana voi vaan todeta, että kaikki nää vehkeet on paskoja eikä siitä tosiasiasta pääse rahallakaan eroon.se lohduttaa, että e39 osat on halpoja ja remppojen tekeminen suoraviivaista. Harmittaa vaan, että itselläkin autokuume jälleen nostaa päätään ja aloittaa sitten seuraavan vehkeen kanssa saman sirkuksen. Kaverilla on tapana laittaa auton (volvon) ostaessa kaikki kuluvat osat kerralla uusiksi, vaikuttaisi näin sivusta seurattuna olevan ihan toimiva ratkaisu.
Jos käyttöauton rakentais yhtä pieteetillä kuntoon kuin vaikkapa T3 tai kihlman harrasteitaan niin voisi hetken varmaankin keskittyä käyttöautolla ajamiseenkin.Last edited by E39Fin; 24-07-2019, 22:46.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by E39Fin View PostSiinä on ihan hyvä pointti kyllä.
Harmi vaan se oli viime viikolla ainut ehjä kolmesta pihasta löytyneestä autosta. (Volvo s80 D5 2013, Bmw F15 2014).
Itsellä kans ollut pitkään autokuumeilua (kroonistunut), ja nettiautoa selatessa monta kertaa innostunut jostain, mutta sitten kun alkanut perusteellisemmin tutkimaan kyseistä mallia vaikkapa tyypillisten vikaantumisien osalta, niin on mielenkiinto laskenut aina sen verran että tyytynyt ajeleen nykyisellä e39. 7½ vuotta ollutkin, pidenpään kuin mikään aikaisempi.
Nyt olen tullut siihen tulokseen että mieluummin sitä korjaa/huollattaa kuitenkin uudempaa autoa joka on tältä vuosikymmeneltä, kuin vanhaa fossiilia. Kyllähän vanhan auton kanssa kulut pysyy suht pienenä jos tekee itse huollot ja remontit, mutta alan olemaan sen ikäinen että käyttiksen ruuvaaminen ei enää paljoa nappaa, niin ei siinäkään ole mitään järkeä käyttää muutaman tonnin autoa korjaamolla.
Tässä käynyt hieman jaakobin painia itseni kanssa koska toisaalta mieli tekisi sporttisempaa mallia riskillä moottorilla, mutta järki sanoo että käytännöllinen pitkäkatto perus"varmalla" 4l/100km moottorilla, johon ei voisi kiintyä liiaksi ja jonka voisi päivittää myöhemmin tuoreempaan ilman tunnetta että niinku tässä olisi jotain aarretta antamassa pois.
Comment
-
Renault Megane 1.4Tce, lähtee edullisesti käytettynä, vähävikainen, vie paikasta toiseen ja vielä takaisin, osat edullisia ja alle 10k€ vekottimena pääsee eroon. Takajarrut pitää puhdistaa kerran vuodessa, toinen takarekisterikilvenvalo syöpyy ja lisäjarruvalon tiiviste saattaa vuotaa, muuten ei mitään.
Omalla kohdalla tämä F30 320iA on toiminut, pl. takaiskunvaimentimien ja takaovien ulkotiivisteiden takuuvaihdot jne. Sen takia uudempiin tuli siirryttyä, kun pinna paloi aika totaalisesti min. 10-vuotiaiden romujen kanssa, käyttöharrasteautoilu edellyttäisi sitä tylsää varmaa voileipäautoa aina reserviin.
Uusi tai melkein uusi maksaa paljon ja se rahanmeno harmittaa. Mutta kun sen kymmenen vuotta ajoi kaiken maailman romuilla (Saab, Opel, BMW), niin kyllä niihinkin sai rahaa uppoamaan ja sen lisäksi vielä aikaa. Kaikella on puolensa ja jos yhtään mietityttää, kannattaa käydä kokeilemassa.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Mr.Speed View Post
Tässä käynyt hieman jaakobin painia itseni kanssa koska toisaalta mieli tekisi sporttisempaa mallia riskillä moottorilla, mutta järki sanoo että käytännöllinen pitkäkatto perus"varmalla" 4l/100km moottorilla.Last edited by TON-III; 25-07-2019, 10:49.F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostMikäs siinä nyt niin harrastekäyttistä on? :think
Ei ne käyttöautot taida tänä päivänä olla mikään ihan turhan huoletonta tekoa. Laittaa jonkun vehkeen kerralla kuntoon niin saa hetken olla niistä stresseistä vapaalla
Pakettiauto olis kiva jotta voisi kuskata isompaa tavaraa, mutta taas tarve olisi säännöllisen epäsäännöllistä.#Ilmastoahdistus
Comment
-
-
Originally posted by 33d View Post
Comment
-
-
Originally posted by nonmerce View PostVanhaksi sitä itse kukin tuntee ittensä. Meinasin vaan vanhakoppasella sitä että uusi 3er on ulkona.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostJoo, eikä se Jumala levännytkään seitsemäntenä päivänä, vaan silloin loi e30:n...
Alku-bätäng loi -02:sen ja evoluutio (E) nosti maan pinnalle ja kehittyi ajan saatossa E21:ksi.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by Mr.Speed View PostItsellä kans ollut pitkään autokuumeilua (kroonistunut), ja nettiautoa selatessa monta kertaa innostunut jostain, mutta sitten kun alkanut perusteellisemmin tutkimaan kyseistä mallia vaikkapa tyypillisten vikaantumisien osalta, niin on mielenkiinto laskenut aina sen verran että tyytynyt ajeleen nykyisellä e39. 7½ vuotta ollutkin, pidenpään kuin mikään aikaisempi.
Nyt olen tullut siihen tulokseen että mieluummin sitä korjaa/huollattaa kuitenkin uudempaa autoa joka on tältä vuosikymmeneltä, kuin vanhaa fossiilia.
Sitten on taas tuo sama pohdinta, että pitäisi olla tehoja yms., toisaalta se auto pitäisi olla hiljainen ja tarjota laadukasta kulkua, toisaalta se pitäisi olla näppärä pikkupyörityksessä. Ja toisaalta joku muutaman tonnin japsi riittäisi minun ajoille ihan hyvin. Joten taidan vaan jatkaa E39:n sinkin reagointien korjauksia ja ajan sillä kunnes siitä joku isompi juttu leviää kunnolla.
Auton korjaaminen ei kyllä nykyään pahemmin innosta, mutta uudemmalla autolla tilanne menisi vaan pahemmaksi omatoimisen korjauksen osalta. Huoltoihin on luottamus mennyt. Joten jos niitä pitäisi käyttää, olisi sen autonkin oltava joku perusauto joka olisi minulle yhdentekevä, kun vaan liikkuisi. Oikea vastaus on: Kia...
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostJoo, eikä se Jumala levännytkään seitsemäntenä päivänä, vaan silloin loi e30:n...Originally posted by peltone View PostAatamilla oli E30 mut kusipää kaveri sano muijalle että tankkaa dieseliä, ei se siitä kuole. Jumala oli hyvin hyvin vihainen.
Alku-bätäng loi -02:sen ja evoluutio (E) nosti maan pinnalle ja kehittyi ajan saatossa E21:ksi.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Comment