Nyt kun luen tuon viestini niin ymmärrän että asian olisi voinut ilmaista selvemminkin väärinkäsitysten välttämiseksi. Tallissa lojunut V8 on siis ihan tavanomaisehkoa Saksalaista, ja talliin kaipaillut Italiaano ihan I4 peruslaitteistoa. Italialaiseen V8:iin ei vielä rohkeus ole riittänyt, mutta tässä vuosien varrella kun tämä merkkiuskovaisuus on karissut, niin on niitä harkittu kyllä sekä Italialaisia että Brittiläisiäkin veekaseja (ei siis BMW:ltä brittimerkkeihin istutettuja, vaan ihan Brittiläisiä). Jospa se tässä iän myötä rohkeus vielä kasvaisi?
Esim quattroporte zf-automaatilla on aika hyvä italiaanon V8.
Esim quattroporte zf-automaatilla on aika hyvä italiaanon V8.
Valehtelisin jos väittäisin ettei QP:ta olis koskaan tullut kateltua sillä silmällä... Mutta se on "käyttisharrasteeksi" hieman turhan arvokas ja "harrasteharrasteeksi" hieman turhan laimea. Vitoskoppanen siis. Ja neloskoppaset ja vanhemmat menis enemmän klassikkoharrasteluksi, johon taas ei riitä ainakaan asianmukaisia tiloja, jos rahojakaan.
Täytyy myöntää että pitkästä aikaa kuumottaa vähän tuleva Saksanreissu kun tuli kalliimman puoleinen heräteostos tehtyä... Saas nähdä tuliko virheostos kun tuli F80 ostettua näkemättä Competition paketilla ja manuaaliaskilla
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Täytyy myöntää että pitkästä aikaa kuumottaa vähän tuleva Saksanreissu kun tuli kalliimman puoleinen heräteostos tehtyä... Saas nähdä tuliko virheostos kun tuli F80 ostettua näkemättä Competition paketilla ja manuaaliaskilla
Ei, BMW:n leasing huutokaupasta Saksalaisen kaverin kautta...
Harmittaa kun autoon on laitettu M-Performance lippaa ja spoileria enkä niistä ollut ostopäätöstä tehtäessä tietoinen, löytyi retrofitit auton korjaushistoriasta ;-)
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Mielenkiintoinen valinta tuo F80 manuaaliaskilla. Oletko ajanut molemmilla laatikoilla? Vai oliko vaan ohittamaton diili - laatikosta viis?
Kyllä se oli jälkimmäinen. Automaatti oli etusijalla. Pitkään olen F80/82:sta kytännyt, keväästä asti. Tämä oli ensimäinen jossa hinta ja muut ominaisuudet oli kohdallaan.
Mobilehan on täynnä edukkaita M3/M4:ia mutta mulle kelpas vain aidot Saksa-autot, Jenkkituontiin en halunnut sekaantua. Jos ottaa 10 halvinta autoa mobilesta niin niistä ehkä 9 on tuontipelejä ja yksi saattaa olla muuten vaan kolaroitu peli... Tämä kyseinen yksilö ei ole missään vaiheessa ollut julkiesessa myynnissä.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Kyllä se oli jälkimmäinen. Automaatti oli etusijalla. Pitkään olen F80/82:sta kytännyt, keväästä asti. Tämä oli ensimäinen jossa hinta ja muut ominaisuudet oli kohdallaan.
Mobilehan on täynnä edukkaita M3/M4:ia mutta mulle kelpas vain aidot Saksa-autot, Jenkkituontiin en halunnut sekaantua. Jos ottaa 10 halvinta autoa mobilesta niin niistä ehkä 9 on tuontipelejä ja yksi saattaa olla muuten vaan kolaroitu peli... Tämä kyseinen yksilö ei ole missään vaiheessa ollut julkiesessa myynnissä.
+1, itsekin kytännyt kauan jo tuollaista mutta ns. Rehtiä M4:sta ei halvalla saa missä historia kunnossa, Saksa auto ja ei kolaroitu. Kaikki 20 Halvinta on kolaroitu, ex usa ja ties mitä vermeitä. Yksi sveitsiin uutena myyty oli mutta väri ja varusteet ei kohdannut itsellä. Yhtä sinistä kävin kokeilemassa saksassa mutta myyjä (yksityinen) Jätti 500e päähän tarjouksesta ja joku tömähti siellä perässä mutta se olisi mennyt luultavammin gw piikkiin kun mittarissa oli 44tkm.
Pitäisi vaihtaa seiska johonkin vähemmän kuluttavaan ja pienemmillä käyttömaksuilla olevaan. Kilsoja paukkuu ~35tkm vuoteen, välillä paljon nurkka-ajoa niin ei mikään talousihme ole tuo...
Kävin kokeilemassa Audi A4 -09, 105kw ja multitronic. Ajolleen ihan on mutta sympaattisen laiskalta tuntui ja onko tuo laatikko edelleen heikko? Kyseiseen autoon oli jo yksi vaihdettu.
Nettiautosta selaillut Audi, Mersu ja nelosdieseleitä Bemarilta. Jopa Hondiakin kattellut kun perheessä niitä ollut ja ainakin bensana luotettavia kamppeita. Käytännössä pitäisi saada seiskalla vaihdettua, ainakaan isoja summia ei ole väliin laittaa. Varusteita jotain pitäisi olla kun kerennyt muutamassa vuodessa tottua, hankalahko yhdistelmä...
Kävin kokeilemassa Audi A4 -09, 105kw ja multitronic. Ajolleen ihan on mutta sympaattisen laiskalta tuntui ja onko tuo laatikko edelleen heikko? Kyseiseen autoon oli jo yksi vaihdettu. ..
Tuo multitronic laatikko on sellainen, että siihen pitää tehdä öljynvaihto 60tkm välein. Sitten pitäisi kestää kyllä, tosin väittävät että ohjelmointi ei välttämättä olisi hyvä kun tuo laatikko ei tykkää lisääntyneistä väännöistä. Itsellä 155kw ja painavana autona mikään raketti ole mutta pärjää normiliikenteen mukana
Halvempi ostaa kuin vastaavan ikäinen e9x LCI bemari ja ei ulkokuoreltaan ainakaan sille häviä
Taas on alkanut puskea autokuumetta ja tietysti seuraavassakin autossa pitäisi päästä ajonautinnossa vähintään samalle tasolle, tai mieluummin jopa sen yli, mitä nykyinen käyttis F33 430i on tarjonnut. Itselleni tärkeimmät kriteerit seuraavalle autolle ovat: Tehdastakuu, istumapaikat neljälle, kaksiovisuus, riittävä teho, takaveto, kovakattoinen avoauto, lukkoperä tai sen jälkiasennus mahdollisuus.
Aiemmin mietin G23 korimallia joka tulee korvaamaan F33:sen, mutta se ei nähtävästi olekaan enää kovakattoinen avoauto, vaan kyseessä on rättikatto https://www.carscoops.com/2019/02/20...ooks-soft-top/ Pidän kovakattoista avoa itselleni parempana kuin kangaskattoista, joten en jää odottamaan G23 mallia. Lisäksi BMW:n maahantuoja ei ole enää pariin vuoteen hinnoitellut tehokkaampia malleja Suomeen takavetoisina (poikkeuksena M mallit), niin vaihtoehtoni vähenevät entisestään. Toki Saksasta voisi hakea käytetyn F33 440i mallin takavetoisena, mutta nykyinen käyttis pitäisi myydä ensin ja kyseessä olisi kuitenkin moottoria lukuun ottamatta sama auto, niin ei siinäkään oikein järkeä ole.
Budjetti ei veny uuden M4:sen hankintaan, mutta vähän ajettuun se voisi riittää. M4 cabriolet olisi se mieluisin, mutta kriteerini täyttäviä M4 cabriolettejä ei Suomesta löydy. Avoautosta luopuminen kirveltää, mutta kaipa sitä ajonautintoa saisi riittävästi M4 coupestakin. 5700Km ajetusta, 2018 Suomeen ensirekisteröidystä Competition -paketilla varustetusta M4:sta, kävinkin jo pyytämässä tarjouksen. Täytyy lähipäiviä soitella vaikka Espoon Erikoisvarustelu Oy:lle ja kysellä mahdollisuudesta saada puhelinohjattu Webasto asennettua M4:een. Tai onko kellään tiedossa, että Webasto tai Eberi olisi saatu asennettua S55-moottorilla olevaan autoon?
Myös kokemukset M4:sen käyttämisestä ympärivuotisena käyttiksenä kiinnostavat. Itse oletan, ettei siinä mitään isompaa ongelmaa ole (ehkä auton nesteiden, etenkin moottoriöljyn ja sen vaihtovälin suhteen, voisi olla jotain huolto-ohjeesta poikkeavia suosituksia).
Itsellä on pieni autokuume päällä.
Möin lava-auton pois kun en tarvitse omaa autoa. Mutta nyt olen kokoajan katsellut e30 bemareita mielellään tuoreemmalla m50? koneella.
Foorumilla on yksi punainen myynnissä jota kuolaan, muttei viitsi ottaa yhteyttä, jos tää kuume menis ohi ilman auton ostoa.
Miten iso mahdollisuus n53b30 koneessa on sille että, hpfp ja suuttimet joutuu vaihtamaan? Olisi yksi ehdokas kiikarissa mutta, ei ole tietoa onko noita vaihdettu.
Miten iso mahdollisuus n53b30 koneessa on sille että, hpfp ja suuttimet joutuu vaihtamaan? Olisi yksi ehdokas kiikarissa mutta, ei ole tietoa onko noita vaihdettu.
Meillä on 2010 325i, ajettu vähän päälle 100 tkm. Kaikki suuttimet vaihdettu. Kyllä ne aika suurella todennäköisyydellä saa vaihtaa, mitä on juttua kuullu.
Comment