Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa IV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39Fin
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2013
    • 1761
    • HKI/Orimattila

    #91
    Originally posted by j-a View Post
    Nyt kun luen tuon viestini niin ymmärrän että asian olisi voinut ilmaista selvemminkin väärinkäsitysten välttämiseksi. Tallissa lojunut V8 on siis ihan tavanomaisehkoa Saksalaista, ja talliin kaipaillut Italiaano ihan I4 peruslaitteistoa. Italialaiseen V8:iin ei vielä rohkeus ole riittänyt, mutta tässä vuosien varrella kun tämä merkkiuskovaisuus on karissut, niin on niitä harkittu kyllä sekä Italialaisia että Brittiläisiäkin veekaseja (ei siis BMW:ltä brittimerkkeihin istutettuja, vaan ihan Brittiläisiä). Jospa se tässä iän myötä rohkeus vielä kasvaisi?
    Esim quattroporte zf-automaatilla on aika hyvä italiaanon V8.
    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
    E39 523iA Oxfordgreen

    Comment

    • j-a
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 1522
      • PohojosPohojammaa

      #92
      Originally posted by E39Fin View Post
      Esim quattroporte zf-automaatilla on aika hyvä italiaanon V8.
      Valehtelisin jos väittäisin ettei QP:ta olis koskaan tullut kateltua sillä silmällä... Mutta se on "käyttisharrasteeksi" hieman turhan arvokas ja "harrasteharrasteeksi" hieman turhan laimea. Vitoskoppanen siis. Ja neloskoppaset ja vanhemmat menis enemmän klassikkoharrasteluksi, johon taas ei riitä ainakaan asianmukaisia tiloja, jos rahojakaan.
      Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

      Ylimääräisenä tarjolla:

      E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

      F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7533
        • Jyväshyvä

        #93
        Täytyy myöntää että pitkästä aikaa kuumottaa vähän tuleva Saksanreissu kun tuli kalliimman puoleinen heräteostos tehtyä... Saas nähdä tuliko virheostos kun tuli F80 ostettua näkemättä Competition paketilla ja manuaaliaskilla
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Thmas
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2008
          • 531
          • HEL

          #94
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Täytyy myöntää että pitkästä aikaa kuumottaa vähän tuleva Saksanreissu kun tuli kalliimman puoleinen heräteostos tehtyä... Saas nähdä tuliko virheostos kun tuli F80 ostettua näkemättä Competition paketilla ja manuaaliaskilla
          Noniin!

          Merkkiliikkeestä kun näkemättä uskalsit?
          Audi e-tron 55

          Exiä:
          1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7533
            • Jyväshyvä

            #95
            Originally posted by Thmas View Post
            Noniin!

            Merkkiliikkeestä kun näkemättä uskalsit?
            Ei, BMW:n leasing huutokaupasta Saksalaisen kaverin kautta...

            Harmittaa kun autoon on laitettu M-Performance lippaa ja spoileria enkä niistä ollut ostopäätöstä tehtäessä tietoinen, löytyi retrofitit auton korjaushistoriasta ;-)
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6768
              • PK-seutu

              #96
              Mielenkiintoinen valinta tuo F80 manuaaliaskilla. Oletko ajanut molemmilla laatikoilla? Vai oliko vaan ohittamaton diili - laatikosta viis?
              S65, S85, H1, N63TU, IB1

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7533
                • Jyväshyvä

                #97
                Originally posted by pyroz View Post
                Mielenkiintoinen valinta tuo F80 manuaaliaskilla. Oletko ajanut molemmilla laatikoilla? Vai oliko vaan ohittamaton diili - laatikosta viis?
                Kyllä se oli jälkimmäinen. Automaatti oli etusijalla. Pitkään olen F80/82:sta kytännyt, keväästä asti. Tämä oli ensimäinen jossa hinta ja muut ominaisuudet oli kohdallaan.

                Mobilehan on täynnä edukkaita M3/M4:ia mutta mulle kelpas vain aidot Saksa-autot, Jenkkituontiin en halunnut sekaantua. Jos ottaa 10 halvinta autoa mobilesta niin niistä ehkä 9 on tuontipelejä ja yksi saattaa olla muuten vaan kolaroitu peli... Tämä kyseinen yksilö ei ole missään vaiheessa ollut julkiesessa myynnissä.
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Kanerv4
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2009
                  • 982
                  • Tampere

                  #98
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Kyllä se oli jälkimmäinen. Automaatti oli etusijalla. Pitkään olen F80/82:sta kytännyt, keväästä asti. Tämä oli ensimäinen jossa hinta ja muut ominaisuudet oli kohdallaan.

                  Mobilehan on täynnä edukkaita M3/M4:ia mutta mulle kelpas vain aidot Saksa-autot, Jenkkituontiin en halunnut sekaantua. Jos ottaa 10 halvinta autoa mobilesta niin niistä ehkä 9 on tuontipelejä ja yksi saattaa olla muuten vaan kolaroitu peli... Tämä kyseinen yksilö ei ole missään vaiheessa ollut julkiesessa myynnissä.

                  +1, itsekin kytännyt kauan jo tuollaista mutta ns. Rehtiä M4:sta ei halvalla saa missä historia kunnossa, Saksa auto ja ei kolaroitu. Kaikki 20 Halvinta on kolaroitu, ex usa ja ties mitä vermeitä. Yksi sveitsiin uutena myyty oli mutta väri ja varusteet ei kohdannut itsellä. Yhtä sinistä kävin kokeilemassa saksassa mutta myyjä (yksityinen) Jätti 500e päähän tarjouksesta ja joku tömähti siellä perässä mutta se olisi mennyt luultavammin gw piikkiin kun mittarissa oli 44tkm.

                  Comment

                  • Arppa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1054
                    • Lumbriver

                    #99
                    Pitäisi vaihtaa seiska johonkin vähemmän kuluttavaan ja pienemmillä käyttömaksuilla olevaan. Kilsoja paukkuu ~35tkm vuoteen, välillä paljon nurkka-ajoa niin ei mikään talousihme ole tuo...

                    Kävin kokeilemassa Audi A4 -09, 105kw ja multitronic. Ajolleen ihan on mutta sympaattisen laiskalta tuntui ja onko tuo laatikko edelleen heikko? Kyseiseen autoon oli jo yksi vaihdettu.

                    Nettiautosta selaillut Audi, Mersu ja nelosdieseleitä Bemarilta. Jopa Hondiakin kattellut kun perheessä niitä ollut ja ainakin bensana luotettavia kamppeita. Käytännössä pitäisi saada seiskalla vaihdettua, ainakaan isoja summia ei ole väliin laittaa. Varusteita jotain pitäisi olla kun kerennyt muutamassa vuodessa tottua, hankalahko yhdistelmä...
                    Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                    Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                    Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                    -Raahe Connection-
                    -Team Kärppä- limited edition

                    Comment

                    • Zeta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7559
                      • Kotona

                      Originally posted by Arppa View Post
                      Kävin kokeilemassa Audi A4 -09, 105kw ja multitronic. Ajolleen ihan on mutta sympaattisen laiskalta tuntui ja onko tuo laatikko edelleen heikko? Kyseiseen autoon oli jo yksi vaihdettu. ..
                      Tuo multitronic laatikko on sellainen, että siihen pitää tehdä öljynvaihto 60tkm välein. Sitten pitäisi kestää kyllä, tosin väittävät että ohjelmointi ei välttämättä olisi hyvä kun tuo laatikko ei tykkää lisääntyneistä väännöistä. Itsellä 155kw ja painavana autona mikään raketti ole mutta pärjää normiliikenteen mukana

                      Halvempi ostaa kuin vastaavan ikäinen e9x LCI bemari ja ei ulkokuoreltaan ainakaan sille häviä
                      -
                      Käyttöautona: F20
                      Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                      Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
                      -

                      Comment

                      • nappe74
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 2846
                        • South Carelia

                        Jumaliste miten tää harrasteautokuume puskee iholle ihan kunnolla...

                        Eikä tuo nimim. T3:n postaama kuva huippuhienosta E30:stä ainakaan yhtään helpota näitä fiiliksiä !!

                        Ottakee nyt juma***ta joku tuo kurapyörä vaihdossa ja antakee tilalle joku hieno vanha pemari !!
                        G30 530e xDrive A M-Sport -20

                        ex-Bimmerit:
                        F10 525dA xDrive M-Sport -13
                        E21 316 -80
                        E91 330xdA M-Sport -06
                        E53 X5 3.0iA Sport -04
                        E91 335xiA M-Sport -08
                        E60 530iA M-Sport -06
                        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                        E91 320d -06
                        E39 530iAT M-Sport -01
                        E36 328iA -96
                        E39 528iA -96
                        E36 325i -92

                        Comment

                        • IKa
                          BTCF Member
                          • Apr 2007
                          • 877
                          • Klaukkala

                          Taas on alkanut puskea autokuumetta ja tietysti seuraavassakin autossa pitäisi päästä ajonautinnossa vähintään samalle tasolle, tai mieluummin jopa sen yli, mitä nykyinen käyttis F33 430i on tarjonnut. Itselleni tärkeimmät kriteerit seuraavalle autolle ovat: Tehdastakuu, istumapaikat neljälle, kaksiovisuus, riittävä teho, takaveto, kovakattoinen avoauto, lukkoperä tai sen jälkiasennus mahdollisuus.

                          Aiemmin mietin G23 korimallia joka tulee korvaamaan F33:sen, mutta se ei nähtävästi olekaan enää kovakattoinen avoauto, vaan kyseessä on rättikatto https://www.carscoops.com/2019/02/20...ooks-soft-top/ Pidän kovakattoista avoa itselleni parempana kuin kangaskattoista, joten en jää odottamaan G23 mallia. Lisäksi BMW:n maahantuoja ei ole enää pariin vuoteen hinnoitellut tehokkaampia malleja Suomeen takavetoisina (poikkeuksena M mallit), niin vaihtoehtoni vähenevät entisestään. Toki Saksasta voisi hakea käytetyn F33 440i mallin takavetoisena, mutta nykyinen käyttis pitäisi myydä ensin ja kyseessä olisi kuitenkin moottoria lukuun ottamatta sama auto, niin ei siinäkään oikein järkeä ole.

                          Budjetti ei veny uuden M4:sen hankintaan, mutta vähän ajettuun se voisi riittää. M4 cabriolet olisi se mieluisin, mutta kriteerini täyttäviä M4 cabriolettejä ei Suomesta löydy. Avoautosta luopuminen kirveltää, mutta kaipa sitä ajonautintoa saisi riittävästi M4 coupestakin. 5700Km ajetusta, 2018 Suomeen ensirekisteröidystä Competition -paketilla varustetusta M4:sta, kävinkin jo pyytämässä tarjouksen. Täytyy lähipäiviä soitella vaikka Espoon Erikoisvarustelu Oy:lle ja kysellä mahdollisuudesta saada puhelinohjattu Webasto asennettua M4:een. Tai onko kellään tiedossa, että Webasto tai Eberi olisi saatu asennettua S55-moottorilla olevaan autoon?

                          Myös kokemukset M4:sen käyttämisestä ympärivuotisena käyttiksenä kiinnostavat. Itse oletan, ettei siinä mitään isompaa ongelmaa ole (ehkä auton nesteiden, etenkin moottoriöljyn ja sen vaihtovälin suhteen, voisi olla jotain huolto-ohjeesta poikkeavia suosituksia).
                          G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                          Comment

                          • Tuomas
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2003
                            • 101
                            • Ruotsinpyhtää

                            Itsellä on pieni autokuume päällä.
                            Möin lava-auton pois kun en tarvitse omaa autoa. Mutta nyt olen kokoajan katsellut e30 bemareita mielellään tuoreemmalla m50? koneella.
                            Foorumilla on yksi punainen myynnissä jota kuolaan, muttei viitsi ottaa yhteyttä, jos tää kuume menis ohi ilman auton ostoa. ��
                            "Are you ready? -I was born ready motherfucker!"

                            Comment

                            • m.h
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2015
                              • 46
                              • Jns

                              Miten iso mahdollisuus n53b30 koneessa on sille että, hpfp ja suuttimet joutuu vaihtamaan? Olisi yksi ehdokas kiikarissa mutta, ei ole tietoa onko noita vaihdettu.

                              Comment

                              • touring39
                                BTCF Member
                                • May 2005
                                • 3901
                                • Kaarina

                                Originally posted by m.h View Post
                                Miten iso mahdollisuus n53b30 koneessa on sille että, hpfp ja suuttimet joutuu vaihtamaan? Olisi yksi ehdokas kiikarissa mutta, ei ole tietoa onko noita vaihdettu.
                                Meillä on 2010 325i, ajettu vähän päälle 100 tkm. Kaikki suuttimet vaihdettu. Kyllä ne aika suurella todennäköisyydellä saa vaihtaa, mitä on juttua kuullu.
                                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                                Ex:
                                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎