Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa IV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jori
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1011
    • Vantaa

    Originally posted by isolohko View Post
    Hyviä näkökulmia! Tien päällä voisi isompi moottorisesta g30 hybridissä olla nilkan suoristuksessa hymy kuitenkin herkemmässä.

    i3 & M3/M4 - jännästi f8x sedan miellyttää silmää enemmän, olisi kyllä kiva combo.
    Molempia ajaneena satoja kilometrejä , (e545 ja e530) kulkupuoli ja äänimaailma e545 puolelle vahvasti. 545 on oikeasti todella ripeä auto etenkin kovemmilla nopeuksilla.
    Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
    Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6768
      • PK-seutu

      Originally posted by jori View Post
      Molempia ajaneena satoja kilometrejä , (e545 ja e530) kulkupuoli ja äänimaailma e545 puolelle vahvasti. 545 on oikeasti todella ripeä auto etenkin kovemmilla nopeuksilla.
      On tottakai suorituskykyä melkoisesti. Tuolla ylempänä kuitenkin puhui myös siitä, että pääsisikö sähköllä töihin jne. No sillä sähkömotilla ajaessa kyyti ja vauhti on prikulleen sama kuin 530e:ssä.
      S65, S85, H1, N63TU, IB1

      Comment

      • isolohko
        BTCF Member
        • May 2004
        • 902
        • Kymenlaakso

        Originally posted by pyroz View Post
        On tottakai suorituskykyä melkoisesti. Tuolla ylempänä kuitenkin puhui myös siitä, että pääsisikö sähköllä töihin jne. No sillä sähkömotilla ajaessa kyyti ja vauhti on prikulleen sama kuin 530e:ssä.
        Kyllä, työmatka sähköllä olisi yhtenä tavoitteena. Kuumeilua mutkistaa, kun on mieliteko n. 400hv, ainakin toiseen (tai yhteen kolmesta) autoon, tuskin tuota e87:sta raaskisi antaa vaihdossa, edes f80:seen. Saa jäädä sitten vaikka autotallilöydöksi 20v kuluttua

        Jos matka jatkuu EV polulla, Tesla Model 3 Performancen asemaa listan kärjessä on vaikea haastaa budjetissa pysyen, i4 eDrive40 on eri "tyyppiä" vaikkakin erinomainen vajaavetoisista.

        e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

        Comment

        • Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2565
          • Kirkkonummi

          Originally posted by jori View Post
          Molempia ajaneena satoja kilometrejä , (e545 ja e530) kulkupuoli ja äänimaailma e545 puolelle vahvasti. 545 on oikeasti todella ripeä auto etenkin kovemmilla nopeuksilla.
          Kyllähän pari sylinteriä lisää pellin alle itse kullekin kelpaisi, mutta on pakko myös myöntää, että G30 530e riittää arkiajossa todella pitkälle. Itse asiassa ihan loppuun asti, mitä viimeisin K:nummi-Tahko-K:nummi ajo tuki.

          Talvella ei teholla tee hirveästi mitään, pitoa on vain harvoin. Toisaalta, kun ei olla radalla, niin tarkoituksenahan on päästä itse + matkustajat vain perille, siinä 184hv 2L bensamoottori toimii varsin hyvin, varsinkin kun sähkömoottori on ilmeisesti mukana ajossa aina kun akussa on tarpeeksi virtaa. Kesällä jos oikeasti on kiire (ohitukset, pari KehäIII:en ramppia), niin kyllä se 252hv yhteishv-määräkin on ihan tuntuva. Vai mikä se tällä 12.9kwh akustolla nyt olikaan.

          Auto on aina kompromissi käyttötarpeen mukaan. Kannattaa ehdottomasti käydä kokeilemassa budjetin molempia laitoja, esim. kohtuu-uutta 530e:tä ja 545:ta, onko mitään eroja. Ja saako siihen pullalossiin mahdollisesti kivoja lisävarusteita, joita ilman ei enää vain voi olla ilman, esim. Comfort-penkit.
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

          Comment

          • isolohko
            BTCF Member
            • May 2004
            • 902
            • Kymenlaakso

            Totta on, että nelisylinteriset BMW plugarit, joita olen koeajanut (225e, X1, g20 330e) ovat tuntuneet ihan mukavan reippailta. Mutta, jos tulevassa autossani on ICE, se tulee olemaan 6-sylinterinen. Miksi? Because I want and can

            e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

            Comment

            • tiko4tiko
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2020
              • 818
              • Lappeenranta

              Originally posted by isolohko View Post
              Totta on, että nelisylinteriset BMW plugarit, joita olen koeajanut (225e, X1, g20 330e) ovat tuntuneet ihan mukavan reippailta. Mutta, jos tulevassa autossani on ICE, se tulee olemaan 6-sylinterinen. Miksi? Because I want and can
              Juuri näin, 530e siirtää varmasti kehot kamat ihan sopusasti. Mutta 530e ei ole ole 545e, kyse ei ole tehoerosta tai kiihtyvyyksistä. Kävin Bemarin talviajokoulussa, jossa oli 8 erilaista autoa neljä sähköllä ja neljä hybridiä. Noista kahdeksasta ehdottomasti 545e, aivan loistava kokonaispaketti. Harmi että 5-sarjan hybridiä vaivaa sama kuin edellistä seiskaakin, tavaratila on onnettoman pieni.
              Mini, E24, E90, G70
              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

              Comment

              • jori
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1011
                • Vantaa

                Originally posted by tiko4tiko View Post
                Juuri näin, 530e siirtää varmasti kehot kamat ihan sopusasti. Mutta 530e ei ole ole 545e, kyse ei ole tehoerosta tai kiihtyvyyksistä. Kävin Bemarin talviajokoulussa, jossa oli 8 erilaista autoa neljä sähköllä ja neljä hybridiä. Noista kahdeksasta ehdottomasti 545e, aivan loistava kokonaispaketti. Harmi että 5-sarjan hybridiä vaivaa sama kuin edellistä seiskaakin, tavaratila on onnettoman pieni.
                Sedanissa kontti todella onneton. 545e touring olisi kova. Ja onhan kuusi mukisessa ääni aivan eri kuin nelkussa mikä tekee polttomoottorisesta BMWstä BMWn, ainakin minun mielestä.
                Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                Comment

                • Danukos
                  Alueaktiivi
                  • Feb 2011
                  • 1134
                  • pks

                  Originally posted by jori View Post
                  Sedanissa kontti todella onneton. 545e touring olisi kova. Ja onhan kuusi mukisessa ääni aivan eri kuin nelkussa mikä tekee polttomoottorisesta BMWstä BMWn, ainakin minun mielestä.
                  Tämä
                  E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
                  Ex - E34
                  ///M5 -90 Alpin Weiss II

                  Comment

                  • Petteri75
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2565
                    • Kirkkonummi

                    Originally posted by jori View Post
                    Sedanissa kontti todella onneton. 545e touring olisi kova. Ja onhan kuusi mukisessa ääni aivan eri kuin nelkussa mikä tekee polttomoottorisesta BMWstä BMWn, ainakin minun mielestä.
                    Täysin totta. Omalla kohdalla kun mietti joskus 2013-14 F30/F10:n välillä, niin tuli todettua, että 5-sarjalaisessa moottorin ääni ei vain kuulu sisälle kuten ei pidäkään kuulua. Tällöin tuli mieleen, että jo tämän perusteella ei ole niin väliä enää, mikä siellä keulassa on, bensa, diesel tai vaikka sähkö.

                    Kontti G30:ssä on kyllä aivan avuttoman matala. Jos on vähänkään säännöllisemmin tilanteita, että tarvitsee isompaa tavarankuljetusmahdollisuutta, niin farmari voi olla järkevin valinta.
                    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                    Comment

                    • jori
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 1011
                      • Vantaa

                      Originally posted by Petteri75 View Post
                      Täysin totta. Omalla kohdalla kun mietti joskus 2013-14 F30/F10:n välillä, niin tuli todettua, että 5-sarjalaisessa moottorin ääni ei vain kuulu sisälle kuten ei pidäkään kuulua. Tällöin tuli mieleen, että jo tämän perusteella ei ole niin väliä enää, mikä siellä keulassa on, bensa, diesel tai vaikka sähkö.

                      Kontti G30:ssä on kyllä aivan avuttoman matala. Jos on vähänkään säännöllisemmin tilanteita, että tarvitsee isompaa tavarankuljetusmahdollisuutta, niin farmari voi olla järkevin valinta.
                      Aikoinaan oma "hurahtaminen" bemarehin tapahtui juuri siinä että oli suoria kutosia tarjolla monessa mallisa (E30, E34), sporttinen ajettavuus ja agressiivinen ilme autoilla. Maine myös kiehtoi , mutta tämä oli siis 90-luvulla. Maailma muuttuu, niin myös BMWt.
                      Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                      Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                      Comment

                      • jori
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 1011
                        • Vantaa

                        Vaihtaisiko autoa vai eikö vaihtaisi, kas siinä pulma...

                        Vaihtoehdot.

                        1. Tesla Model S vaihtuisi BMW iX50 mallin, kk kulut kasvaisi ja kuinka äkkiä noista sulaa hintaa pois...? iX50 vielä kovan hintainen mutta käytetyt hyvin varustellut pitää hintansa kun uusia ei saa ilma-alustalla jne. Suorituskyky tai toimintamatka ei parane BMWn hyväksi, monet muut asiat kyllä. Muut BMWn sähkömallit eivät ole vaihtoehtoina. Uutta en jaksa jonottaa 12kk, mieli ehtisi muuttua tuona aikana

                        2. Tesla jää pihaan ja harrasteauto hankintaan, esim E24 tai E31. Näihin voisi laittaa omaa rahaa kiinni reilummin koska näissä se ei sula pois. iX malliin en omia laittaisi väliin, ennemmin sijoitukset ja asuntolainan lyhennys. Noin uudessa autossa rahaa katoaa pois hyvin pian. Se on sitten ei juttu ehtiikö harrasteella ajamaan ikinä. Mitään projektia en ostaisi, autot ovat minulla ajamista varten, toki noilla ei voi ympäri vuoden ajaa.

                        3. G12 745e ja esim. i3 lähi pyörityksiin. Kahden auton tarve on edessä syksyllä. Mutta lähi pyöritykset (lapset tarhaan, kaupassa käynti) onnistuu myös jollain pienellä muutaman tonnin autolla.

                        4. En tee mitään edellä mainituista

                        Tiedän että ihmisillä on myös oikeita ongelmia ja maailmalla tapahtuu paljon ikäviä asioita. Autonvaihto "ongelmat" aika pieniä asioita näihin verrattuna.
                        Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                        Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17542
                          • Turku

                          Oma valinta olisi vaihtoehdot 2 tai 3. Nyt viimeistään kannattaa ostaa E31 talteen, hinnat ovat jo nousseet Suomessakin reilusti. E24 on mielestäni vakaampaa. Muksujen kuskaukseen ja paikallispyörimiseen i3 olisi hyvä vaihtoehto ja voisi myös halutessaan säilyttää tuon Teslasi?
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • jori
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 1011
                            • Vantaa

                            Originally posted by Laku View Post
                            Oma valinta olisi vaihtoehdot 2 tai 3. Nyt viimeistään kannattaa ostaa E31 talteen, hinnat ovat jo nousseet Suomessakin reilusti. E24 on mielestäni vakaampaa. Muksujen kuskaukseen ja paikallispyörimiseen i3 olisi hyvä vaihtoehto ja voisi myös halutessaan säilyttää tuon Teslasi?
                            Tiedätkö Laku ketään jolla on hyvä E31 myynissä?
                            Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                            Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17542
                              • Turku

                              Originally posted by jori View Post
                              Tiedätkö Laku ketään jolla on hyvä E31 myynissä?
                              Ei mitään havaintoa....
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • Sievälä
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2004
                                • 529
                                • Mänttä

                                Originally posted by jori View Post
                                Tiedätkö Laku ketään jolla on hyvä E31 myynissä?
                                Tämmöinen olisi tarjolla:



                                Toki pientä harrastelua näyttäisi olevan tiedossa tuossakin.
                                Last edited by Sievälä; 12-03-2023, 10:20.
                                G11 740e msport-17
                                G21 320D xdrive msport -19 TAXI

                                www.taksisakarisievala.com

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎