Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa IV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Electroid
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 992
    • Jyväskylä

    - E81/E87 130i
    - E91 330i (Lci) ei nelikkoa


    Tommosia/tommosta oon vähän ruvennu haaveilee, jos uskaltais siirtyä e36.sta vähän uudempaan. Kummassakin on sama 'vika', että on vähän hiekko tarjonta ja hintataso on mitä on.


    130i ois siinä mielessä järkevämpi kun todennäköisesti seuraavallakin katiskalla tullaa käymään ratapäivillä. Kumpaakaan mallia en ole käynyt edes koeajamassa. Varmaan tarviis päästä kokeilemaan, että tietäis tykkääkö kummasta enempi.
    - E36 328iA Touring 4/97 -
    Myynissä:
    - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

    Comment

    • Zeta
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7556
      • Kotona

      Erikoinen haarukka: pikku koppiauto ja farkku, onko coupe/sedan poissuljettuja? Jos ei niin valikoimahan kasvaa huomattavasti :think
      -
      Käyttöautona: F20
      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
      Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
      -

      Comment

      • Electroid
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 992
        • Jyväskylä

        Originally posted by Zeta View Post
        Erikoinen haarukka: pikku koppiauto ja farkku, onko coupe/sedan poissuljettuja? Jos ei niin valikoimahan kasvaa huomattavasti :think
        Coupe on ainakin mielestäni vähän typerän näköinen pl. M3 ja sedan on ehkä vaan tylsä. Erikoinen haarukka ja niin on kuskikin.
        - E36 328iA Touring 4/97 -
        Myynissä:
        - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

        Comment

        • janne30
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 2198
          • Vantaa

          Originally posted by Electroid View Post
          - E81/E87 130i
          - E91 330i (Lci) ei nelikkoa


          Tommosia/tommosta oon vähän ruvennu haaveilee, jos uskaltais siirtyä e36.sta vähän uudempaan. Kummassakin on sama 'vika', että on vähän hiekko tarjonta ja hintataso on mitä on.


          130i ois siinä mielessä järkevämpi kun todennäköisesti seuraavallakin katiskalla tullaa käymään ratapäivillä. Kumpaakaan mallia en ole käynyt edes koeajamassa. Varmaan tarviis päästä kokeilemaan, että tietäis tykkääkö kummasta enempi.





          Tämmönen 3L 25i on käytännössä sama ohjelmoituna... :think
          8ke lappu ei paha, kurssi suotuisa
          G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
          E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


          1 x F20
          3 x E30
          2 x E36
          5 x E46
          3 x E9X

          Comment

          • Danukos
            Alueaktiivi
            • Feb 2011
            • 1134
            • pks

            Miten olis E82 125i? Siinä myös N52 3.0l vapari. Vai onko tämäkin hölmön näköinen coupena? :think Toki näyttäs olevan aika heikko tarjonta tällä hetkellä Nettiautossa..
            E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
            Ex - E34
            ///M5 -90 Alpin Weiss II

            Comment

            • Wespa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2016
              • 1851
              • Karjaa

              Kun E36:sta päivität niin ettei vaan nuo Banglen pilaamat korimallit menisi jo liian moderneiksi, olisiko kuitenkin nelikuutio M54-jumalmoottorilla luontevampi valinta?
              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
              Porsche 944 -86 (DE)
              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

              Comment

              • Electroid
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 992
                • Jyväskylä

                Originally posted by Danukos View Post
                Miten olis E82 125i? Siinä myös N52 3.0l vapari. Vai onko tämäkin hölmön näköinen coupena? :think Toki näyttäs olevan aika heikko tarjonta tällä hetkellä Nettiautossa..
                Makuasioita nää on... 1 coupe taas käy omaan silmään (varsinkin performance palikoilla). Nää on kanssa aika harvalukuisia tuolla vapari kuutosella. Saksassa näytti olevan joitakin ja hinnat 15ke kahta puolta.



                M2 on kans kiva laite... semmosta on vähän päässyt kokeilemaankin mutta hankinnasta ei tarvitse haaveilla.
                - E36 328iA Touring 4/97 -
                Myynissä:
                - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

                Comment

                • isolohko
                  BTCF Member
                  • May 2004
                  • 902
                  • Kymenlaakso

                  g30 545e xDrive alkaa edullisimmat lähestyä kipurajaa, siinäkö olisi bemariharrasteen ja -käytön yksisarvinen? Pääsisi sähköllä kelissä kuin kelissä 35km työmatkaa per suunta, b58:lla tai yhdistelmällä loput pidemmät matkat ja kait sillä m-sport versiolla voisi käydä radallakin hauskaa pitämässä.

                  Ja koska autokuume on myös harrastus, niin villinä vaihtoehtona ratkaisuksi kaksi autoa em. tarpeisiin i3 60Ah BEV itseasiassa riittäisi työmatkaan ja toisena M3/M4 f8x.

                  i4 eDrive40 vuoden toimitusaika ja eDrive35 5 kuukautta. Ehkä 40:llä voisi olla ratapäivälläkin piipahtaa.

                  Toki selkeä EV non-BMW unicorn olisi Tesla Model 3 Performance tai Polestar 2 Performance, jälkimmäinen varusteltuna nousee kyllä yli kipurajan.

                  e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                  Comment

                  • makebm5
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2009
                    • 1263
                    • Kainuu

                    Originally posted by isolohko View Post
                    g30 545e xDrive alkaa edullisimmat lähestyä kipurajaa, siinäkö olisi bemariharrasteen ja -käytön yksisarvinen? Pääsisi sähköllä kelissä kuin kelissä 35km työmatkaa per suunta, b58:lla tai yhdistelmällä loput pidemmät matkat ja kait sillä m-sport versiolla voisi käydä radallakin hauskaa pitämässä.
                    545e oli itselläkin haussa mutta noin 10ke/sylinteri hintaero 530e:n pakotti miettimään 2 lisäsylinterin hyötyjä.
                    Hinnat on tosiaan nyt alkaneet noilla laskea niin jospa sitä.. :think
                    BMW i5 M60, BMW E89 35is
                    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6768
                      • PK-seutu

                      Kuten tuossa yllä mainittu, niin väkisinkin sitä miettii, että kun hybridin pointti on kuitenkin polttoaineen kulutuksen (ja verotuksen) minimointi ja varustelu ja kyyti about sama niin 530e on vaan niin paljon enemmän järkeä, että jopa itselleen perustelu on vaikeaa. Se 545e kun kuitenkin sillä työmatkalla on saman sähkömotin varassa kuin 530e:ssä, eli ison osan ajasta.

                      osta 530e ja säästyneillä rahoilla vuokraa Porschen radalle aika montakin kertaa. Tai vaikka väsäilee rataharrasteeksi jonkun E46 / E9x tms.

                      Tai sitten itsekin ehdottamasi erittäin erittäin hyvä vaihtoehto! i3 & M4
                      S65, S85, H1, N63TU, IB1

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11717
                        • Kouvola

                        Originally posted by isolohko View Post
                        Ja koska autokuume on myös harrastus, niin villinä vaihtoehtona ratkaisuksi kaksi autoa em. tarpeisiin i3 60Ah BEV itseasiassa riittäisi työmatkaan ja toisena M3/M4 f8x.
                        Tai sitten toisinpäin kuten itelläkin eli käyttöautona joku omat tarpeet huomioiva sähköauto ja sitten hauskanpitoon joku pippurinen hot hatch. Tuollaisella tehokkaalla pikkuautolla pääsee fiilis ihan eri sfääreihin, kun vauhtia ei tarvi olla 200km/h, että alkaa tuntumaan jossain. Jollain uudehkolla M3:lla ei ominaisuudet pääse oikeuksiinsa millään Suomen olosuhteissa.

                        Comment

                        • isolohko
                          BTCF Member
                          • May 2004
                          • 902
                          • Kymenlaakso

                          Originally posted by makebm5 View Post
                          545e oli itselläkin haussa mutta noin 10ke/sylinteri hintaero 530e:n pakotti miettimään 2 lisäsylinterin hyötyjä.
                          Hinnat on tosiaan nyt alkaneet noilla laskea niin jospa sitä.. :think
                          Se on tuo b58, joka bemarin ICE puolelta kiinnostaa miltei eniten ja nyt lähenee 545e 60t€ rajaa. Järjellä 530e toki käyttiksenä fiksu valinta.

                          e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                          Comment

                          • isolohko
                            BTCF Member
                            • May 2004
                            • 902
                            • Kymenlaakso

                            Originally posted by pyroz View Post
                            Kuten tuossa yllä mainittu, niin väkisinkin sitä miettii, että kun hybridin pointti on kuitenkin polttoaineen kulutuksen (ja verotuksen) minimointi ja varustelu ja kyyti about sama niin 530e on vaan niin paljon enemmän järkeä, että jopa itselleen perustelu on vaikeaa. Se 545e kun kuitenkin sillä työmatkalla on saman sähkömotin varassa kuin 530e:ssä, eli ison osan ajasta.

                            osta 530e ja säästyneillä rahoilla vuokraa Porschen radalle aika montakin kertaa. Tai vaikka väsäilee rataharrasteeksi jonkun E46 / E9x tms.

                            Tai sitten itsekin ehdottamasi erittäin erittäin hyvä vaihtoehto! i3 & M4
                            Hyviä näkökulmia! Tien päällä voisi isompi moottorisesta g30 hybridissä olla nilkan suoristuksessa hymy kuitenkin herkemmässä.

                            i3 & M3/M4 - jännästi f8x sedan miellyttää silmää enemmän, olisi kyllä kiva combo.

                            e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                            Comment

                            • isolohko
                              BTCF Member
                              • May 2004
                              • 902
                              • Kymenlaakso

                              Originally posted by Esko View Post
                              Tai sitten toisinpäin kuten itelläkin eli käyttöautona joku omat tarpeet huomioiva sähköauto ja sitten hauskanpitoon joku pippurinen hot hatch. Tuollaisella tehokkaalla pikkuautolla pääsee fiilis ihan eri sfääreihin, kun vauhtia ei tarvi olla 200km/h, että alkaa tuntumaan jossain. Jollain uudehkolla M3:lla ei ominaisuudet pääse oikeuksiinsa millään Suomen olosuhteissa.
                              Totta, joskus tullut mainittuakin, että ratapäiväajelulaitteessa saisi olla enemmän potkua, kuin käyttiksessä. Mutta e87 130i on sitä virkaa ansiokkaasti kuitenkin hoitanut, vaikka tehoa vähemmän.

                              EV käyttis järjellä ja hinta/varusteet/jälleenmyytävyys arvoasteikolla korkealla olisi varmaan Tesla Model Y takaveto.

                              Tylsin vaihe kuumeilussahan on päätös, kun ei enää pääse speksailemaan ja vatvomaan asiaa.

                              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                              Comment

                              • pyroz
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 6768
                                • PK-seutu

                                Originally posted by isolohko View Post
                                Hyviä näkökulmia! Tien päällä voisi isompi moottorisesta g30 hybridissä olla nilkan suoristuksessa hymy kuitenkin herkemmässä.

                                i3 & M3/M4 - jännästi f8x sedan miellyttää silmää enemmän, olisi kyllä kiva combo.
                                Samaa mieltä. F80 M3 sedan on huomattavasti paremman näköinen ja mielenkiintoisempi. Harmi vaan että niitä on niin vähän että maksaa huomattavasti M4 coupea enemmän
                                S65, S85, H1, N63TU, IB1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎