Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa IV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ju11i
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 1255
    • Oulu

    V-sarjan merssu? Ihan katseen kestävä ja mukava ajaa. Tilaakin riittävästi.
    G21 330e xDrive M-sport -23
    E46 M3 -02

    Comment

    • GARFFi
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 5547
      • Kankaanpää

      Olis just sellanen minkä haluaisin. Mutta ei oo pörssin kestävä.
      MB E220 CDI -10
      Ex.VW T5.1 -11
      Ex. Ford Transit Custom -14
      Ex. VW Passat 2.0FSI -06
      Ex. VW Golf+ -06
      Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
      Ex. Honda CBR900RR -96
      Ex. E36 325i Coupé -94
      Ex. LADA 2105 1200S -89
      Ex. LADA 2107 1300S -87
      Ex. E36 320i -91

      Comment

      • GameOver
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3028
        • Sjundeå

        Mä voin kyllä liputtaa Sharanin puolesta. Tilaa oli kyllä riittävästi kohtuurahalla. Kolme muksua mahtui keskiriville heittämällä, vaikka kaksi istui enemmän tai vähemmän isoissa lastenistuimissa. Välissä matkusti itseasiassa aikuinenkin aivan mukavasti.
        Takaluukkuun mahtui tuplarattaat jopa ilman kasaamista ja niiden lisäksi viikon ostokset.
        Kulutus ei päätä huimannut (diesel+manuaali+4Motion) ja hyvillä varusteilla tuo oli jopa aivan mukava auto ajella. Liukuovet lisäsi kätevyyttä muksujen kanssa.

        Rouvat voi toisinaan olla hankalia tuommoisiin suhtautuessa, jos auto ei miellytäkään silmää. Usein tyrmätään jo aivan välittömästi ilman, että edes jollain tasollavoisi harkita. Tosi monesti lähipiirissä myös ollaan sitten petytty niihin kompromisseihin, joita on tehty ”ettei tarttis ajaa futismutsiautolla”. Meilläkin meni hetki sulatellessa (ajoin auton vaan kotiin yhtenä päivänä) mutta käytännöllisyyden tajuttuaan liputti sen puolesta aivan täysin.

        V-Mersu meilläkin oli silloin yksi ajatus, vaan ovat melkoisen kalliita hankkia suhteessa Sharaniin tai Alhambraan.
        Jos liukuovista voi ajatella luopuvansa niin Fordin S-Max tai Galaxy on myös varsin tilavia ja yllättävän miellyttäviä ajaa.
        -25 Toyota Proace City Verso
        -23 Nissan Leaf

        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

        Comment

        • GARFFi
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 5547
          • Kankaanpää

          Vitoja vois löytyä kohtuu rahaan. V:tä ei tarvitse kattella. Fordin tekeleitä katselin itsekkin, tuntuvat olevan kyllä kelpo pelejä. Kattelen autoa n. 5v akselille eteenpäin, kun ei tarvi rattaita ja muita vempeleitä niin pirusti mukaan. Tuollainen pakumersu menisi silti kyllä pidemmän aikaakin.

          Tää polttoaine ja verohomma juttu tässä nyt eniten mietityttää että mihkä suuntaan menee hinnat ja verotus yms. Periaatteessa bensavehkeellä tai jollain plugarilla pärjäisi hyvinkin, mutta ei taida olla kuin volkkaria tarjolla.
          Last edited by GARFFi; 14-11-2022, 22:07.
          MB E220 CDI -10
          Ex.VW T5.1 -11
          Ex. Ford Transit Custom -14
          Ex. VW Passat 2.0FSI -06
          Ex. VW Golf+ -06
          Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
          Ex. Honda CBR900RR -96
          Ex. E36 325i Coupé -94
          Ex. LADA 2105 1200S -89
          Ex. LADA 2107 1300S -87
          Ex. E36 320i -91

          Comment

          • [Snowboarder]
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 2193
            • Karstula

            Tahtoo olla vaikee yhtälö löytää hyvillä varusteilla,kohtuu uusi,tilava,vähä ajettu perheauto kun budjetti on rajallinen. Eikä ns huonompaan haluaisi vaihtaa. Tällä hetkellä ollu 1.5v 16vm 162tkm ostettu,nyt 230tkm. 4wd kohtuu hyvillä varusteilla oleva insignia. Alkaa vaan olla ahdas..2aikuista,2 6v lasta ja 5kk vauva Ja koska meillä tulee kilometrejä paljon, kulutus pitäs olla kohtuullinen,sekä luotettava.(ei jouda jatkuvasti korjattavana olemaan) S-max varmaan paras vaihtoehto tällä hetkellä. Jos budjetti max 30ke.


            XC90 ois vahvoilla,mut menee budjetista reilusti yli..https://m.nettiauto.com/volvo/xc90/1...nt=19&vifNav=Y
            Last edited by [Snowboarder]; 15-11-2022, 08:46.
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

            Comment

            • GARFFi
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 5547
              • Kankaanpää

              Anoppi tarjos kans 2014vm mersun ML mulle. Penkkitilaa tulisi mutta joutuuko konttitilasta sitten tinkimään, en ole tilavuuksia katellut. Webaston puuttumisen takia on vähä ei-ei mutta reilulla alella vois ehkä harkita. Käyttökulut ei juuri E:stä nouse.
              MB E220 CDI -10
              Ex.VW T5.1 -11
              Ex. Ford Transit Custom -14
              Ex. VW Passat 2.0FSI -06
              Ex. VW Golf+ -06
              Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
              Ex. Honda CBR900RR -96
              Ex. E36 325i Coupé -94
              Ex. LADA 2105 1200S -89
              Ex. LADA 2107 1300S -87
              Ex. E36 320i -91

              Comment

              • GameOver
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3028
                • Sjundeå

                Originally posted by [Snowboarder] View Post
                Tahtoo olla vaikee yhtälö löytää hyvillä varusteilla,kohtuu uusi,tilava,vähä ajettu perheauto kun budjetti on rajallinen. Eikä ns huonompaan haluaisi vaihtaa. Tällä hetkellä ollu 1.5v 16vm 162tkm ostettu,nyt 230tkm. 4wd kohtuu hyvillä varusteilla oleva insignia. Alkaa vaan olla ahdas..2aikuista,2 6v lasta ja 5kk vauva Ja koska meillä tulee kilometrejä paljon, kulutus pitäs olla kohtuullinen,sekä luotettava.(ei jouda jatkuvasti korjattavana olemaan) S-max varmaan paras vaihtoehto tällä hetkellä. Jos budjetti max 30ke.
                Tuo S-max voisi kyllä ollakin aivan passeli. Muistaakseni toi vaihdevalitsinrullalla oleva on ihan perinteinen automaattilaatikko. Se kepillinen taas on kaksoiskytkin (powershit), joka on aivan eläimellisen tarkka öljynvaihtovälistä ja öljylaadusta.

                Volvosta paha mennä sanomaan. Moni taksari on nuo nelisylinteriset dieselit haukkuneet maanrakoon entisten 5-sylinteristen jälkeen. Mutta mene ja tiedä. Itse oon muutaman päivän ajanut vaan T8:lla ja sekin oli silloin uusi, ettei pystynyt pidemmän ajan käyttäjäkokemuksia rakentamaan.
                -25 Toyota Proace City Verso
                -23 Nissan Leaf

                ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                Comment

                • [Snowboarder]
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 2193
                  • Karstula

                  Originally posted by GameOver View Post
                  Tuo S-max voisi kyllä ollakin aivan passeli. Muistaakseni toi vaihdevalitsinrullalla oleva on ihan perinteinen automaattilaatikko. Se kepillinen taas on kaksoiskytkin (powershit), joka on aivan eläimellisen tarkka öljynvaihtovälistä ja öljylaadusta.

                  Volvosta paha mennä sanomaan. Moni taksari on nuo nelisylinteriset dieselit haukkuneet maanrakoon entisten 5-sylinteristen jälkeen. Mutta mene ja tiedä. Itse oon muutaman päivän ajanut vaan T8:lla ja sekin oli silloin uusi, ettei pystynyt pidemmän ajan käyttäjäkokemuksia rakentamaan.
                  Joo ei itselle powershift olisi vaihtoehto,sen verran huonossa maineessa se laatikko.. T8 toki olisi voimalinjaltaan hyvä, mutta hinta nousee entistä korkeemmaksi. Hybridiä en huolisi kovin paljon ajettuna ja ilman pitkää takuuta.jolloin taas jo alkaa vaihtoehtojakin olemaan. Rahahan se enimmäkseen määrää mihin joutuu tyytymään.
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                  Comment

                  • Nicole_Turtiainen
                    Newbiemmer
                    • Aug 2021
                    • 5
                    • BH

                    Originally posted by GameOver View Post
                    Volvosta paha mennä sanomaan. Moni taksari on nuo nelisylinteriset dieselit haukkuneet maanrakoon entisten 5-sylinteristen jälkeen. Mutta mene ja tiedä. Itse oon muutaman päivän ajanut vaan T8:lla ja sekin oli silloin uusi, ettei pystynyt pidemmän ajan käyttäjäkokemuksia rakentamaan.
                    Esittikö taksarit mitään perusteluita vai kunhan haukkuivat? :think

                    Comment

                    • E39Fin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2013
                      • 1761
                      • HKI/Orimattila

                      Originally posted by Nicole_Turtiainen View Post
                      Esittikö taksarit mitään perusteluita vai kunhan haukkuivat? :think
                      Pari ongelmaa noissa nelisylinterisissä on mitä ei jumal D5:ssä (5-sylinterinen) ollut. Useita tapauksia missä matalillakin kilsasuoritteilla on jakopään rattaat kuluneet siten, että niiden vaihto on ollut jakopäärempassa tarpeellista. Lisäksi ainakin alkupään vea-koneet ovat kärsineet iisommilla (300tkm+) kilometrisuoritteilla öljynsyöntiongelmista. Liekkö yhteys koneessa käytettävään 0W-20 öljyyn.

                      Oman lähipiirin vea-koneet ovat pelittäneet kyllä (kaikki kokemukset alle 100tkm) ja on ominaisuuksiltaan ihan jees. Koneen raksutus kuuluu vakiovarusteluun. Uskoisin, että ns. normaaleja kilsasuoritteita järjellisillä öljynvaihtoväleillä nuo koneet jolkottelee ihan kepeästi.
                      Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                      E39 523iA Oxfordgreen

                      Comment

                      • -TPI-
                        Bimmer Rookie
                        • May 2013
                        • 195
                        • JNS

                        Tuollaista uudempaa XC90 tutkittiin ja ihastuttiin, tottakai, koska Volvojen kanssa on tullut jonkun verran vietettyä aikaa. Hintaa on niin paljon vielä noissa, että hellittää kovasti autokuumetta. Volvo VEA koneita on vissiin haukuttu, mutta ei ne nyt oikeasti huonoja ole. Vanhat tutut vitsaukset, longlife huollot ja saastelaitteet, etenkin EGR tappaa sen moottorin. Vanhat 5-syliteriset on hyviä joo, mutta on niissäkin omat juttunsa ja kulutus ihan eri luokkaa.

                        XC90:ssä keskimmäisen takapenkin integroitu koroke (lisävaruste) on hyvä keksintö. Taitaa Sharanissa olla laitimmainen penkki jossa samanlainen koroke. Sharanissa isofixejä kuskin penkkiä lukuunottamatta kaikissa penkeissä. Samaten Tiguan Allspacessä on paljon isofixejä, mutta siinä tulee ongelmaksi DSG vaihteisto johon en vieläkään uskalla sekaantua, vaikka onkin 7 vaihteinen märkäkytkin.

                        Comment

                        • Nicole_Turtiainen
                          Newbiemmer
                          • Aug 2021
                          • 5
                          • BH

                          Originally posted by E39Fin View Post
                          Pari ongelmaa noissa nelisylinterisissä on mitä ei jumal D5:ssä (5-sylinterinen) ollut. Useita tapauksia missä matalillakin kilsasuoritteilla on jakopään rattaat kuluneet siten, että niiden vaihto on ollut jakopäärempassa tarpeellista. Lisäksi ainakin alkupään vea-koneet ovat kärsineet iisommilla (300tkm+) kilometrisuoritteilla öljynsyöntiongelmista. Liekkö yhteys koneessa käytettävään 0W-20 öljyyn.

                          Oman lähipiirin vea-koneet ovat pelittäneet kyllä (kaikki kokemukset alle 100tkm) ja on ominaisuuksiltaan ihan jees. Koneen raksutus kuuluu vakiovarusteluun. Uskoisin, että ns. normaaleja kilsasuoritteita järjellisillä öljynvaihtoväleillä nuo koneet jolkottelee ihan kepeästi.
                          Jeps, olen kiikaroinut paljon ajettuja V70:siä (+300-500tkm) ja säästöt polttaineenkulutuksessa ei paljon lohduta jos ne ulosmitataan kasvaneina moottorin korjauskuluina.

                          Comment

                          • GameOver
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3028
                            • Sjundeå

                            Originally posted by Nicole_Turtiainen View Post
                            Esittikö taksarit mitään perusteluita vai kunhan haukkuivat? :think
                            Paljon varmaan myös jälkimmäistä perus räksyttämistä. Perustui siis lähinnä kahteen taksarituttuun, joista toisella oli viiden Volvon fleetti (vaihtoi kaikki pois vuoden ikäisinä. Laskivat öljyjä alleen ja viettivät muutoinkin turhan paljon aikaa pajalla ollakseen ansaintaväline) ja toisella pari autoa, joista toinen oli Volvo (nämä pari on nykyään Kia EV6 ja Plugari-Mitsu). Ja toki siihen, mitä näiden kollegat oli keskenään kokemuksia jakaneet.

                            Mutta omakohtaisesti en osaa sanoa. Saattaahan ne olla vaikka kuinka hyviä.
                            Last edited by GameOver; 15-11-2022, 15:16.
                            -25 Toyota Proace City Verso
                            -23 Nissan Leaf

                            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                            Comment

                            • Danukos
                              Alueaktiivi
                              • Feb 2011
                              • 1134
                              • pks

                              996 possuista

                              Originally posted by mikkod View Post
                              Oikein
                              Originally posted by Wespa View Post
                              Jos realisoituu hankinnan asteelle niin tarkkana sitten moottorin kanssa, muutama paha tyyppivika kiusaa noita alkupään (996/997) vesimalleja.
                              Originally posted by Kenopi_ View Post
                              Ootko kenties eksynyt Collinin videoihin? (osti kyseisen yksilön) Tainnut alkaa 996 kohdalla arvostus nousemaan…
                              Originally posted by E39Fin View Post
                              IMS on se kuuluisa. Vähemmän meteliä aiheuttanut, mutta myös sylinterin seinämien kulumaa esiintyy yleisesti. Sinänsä samat mielenkiinnot 996 ja 986 possuja kohtaan. Keväällä oli ostohousut jo puoliksi jalassa..
                              Kävinpä 9xx-garagella sekä Konalassa että Espoossa kattelemassa näitä possuja. En tietenkään koeajanut mitään mutta noita rivissä seisovia 996 tuli koeistuttua ja tutkittua lähietäisyydeltä.
                              Siinä auttamatta tuli sellainen fiilis, että ei ihan heti houkuttaisi maksaa 32-35k pyyntiä niinkin kuluneen oloisesta autosta. Kilsoja näissä 160-190tkm ja aika nuhjuisia niin sisältä kuin ulkoa.
                              Kun on tottunut, että omat harrasteet on kohtuullisen siistejä yksiöitä niin "rimakin" on aika korkealla ja (harraste)autoja tulee usein katseltua suhteellisen kriittisin silmin..

                              Paikalla olleen myyjän kanssa oli kiva jutella ja kysellä asioita kun oma tietopohja 911-sarjasta on aika hatara
                              Tuli puheeksi tämä sylinterien naarmuuntuminen ja se ei kyllä varsinaisesti herätä kovaa luottamusta tälläisen hankinnassa . Kuulemma 70% yksilöistä vaivaa tämä tyyppivika/ominaisuus.
                              Kyselin myyjältä mitä heillä maksaisi "maanantai-yksilön" moottorin uudelleen putkitus ja samalla IMS-laakerin, kytkimien yms. vaihtaminen niin puhutaan 10-15K€ laskusta riippuen vaurioituneiden sylinterien määrästä

                              Tulin aika nopeasti sellaiseen lopputulokseen, että ottaen huomioon omat ns. pakolliset speksit:
                              -996.2
                              -C4S
                              -manuaali
                              - ajettu max. 150tkm
                              - IMS-laakeri tehty, moottori rempattu tai vähintään jokainen sylinteri kuvattuna ja ehjiksi todettuna

                              niin sopivan yksilön

                              a) löytäminen on varmaan lähes mahdotonta
                              b) "sen" yksilön löydyttyä hintalappu on varmasti 45-50k€ niin menee kyllä jo vähän yli budjetin.

                              Turbot voi kyllä unohtaa saman tien, niissä hinnat on +65k€-> ilman "ylärajaa". Esim. samassa liikkeessä on myynnissä 993 turbo, ajettu 150k ja hintalappu 170k€.
                              996 turbojen hinnat ei kyllä välttämättä koskaan nouse ihan noihin svääreihin, kun käsittääkseni porsse piireissä ilmajäähyt on ns. "the shit".

                              Noh, jos budjetti olisi vaikka tuo 50k€ niin siinä hintaluokassa alkaakin jo löytymään aika hyviä yksilöitä E9x M3 rintamalta, niin sekin pistää kyllä miettimään :think
                              Ja siinähän ollaan jo samalla hehtaarilla 997-koristen kanssa niin sama se on katse siirtää jo suoraan siihen malliin

                              Ehkä oli ihan hyvä käydä kattomassa näitä autoja niin tällä kertaa kävikin niin päin että sai kuumetta hieman laskemaan toisin kuin yleensä tuppaa käymään
                              E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
                              Ex - E34
                              ///M5 -90 Alpin Weiss II

                              Comment

                              • ritariässä
                                BTCF Member
                                • Jan 2006
                                • 3639
                                • Raisio

                                Vaikka Porsche onkin hieno, kyllä e9X M3 ihan eri kaliiberin tuote jos suoraan sanotaan.
                                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎