V-sarjan merssu? Ihan katseen kestävä ja mukava ajaa. Tilaakin riittävästi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa IV
Collapse
X
-
Olis just sellanen minkä haluaisin. Mutta ei oo pörssin kestävä.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Mä voin kyllä liputtaa Sharanin puolesta. Tilaa oli kyllä riittävästi kohtuurahalla. Kolme muksua mahtui keskiriville heittämällä, vaikka kaksi istui enemmän tai vähemmän isoissa lastenistuimissa. Välissä matkusti itseasiassa aikuinenkin aivan mukavasti.
Takaluukkuun mahtui tuplarattaat jopa ilman kasaamista ja niiden lisäksi viikon ostokset.
Kulutus ei päätä huimannut (diesel+manuaali+4Motion) ja hyvillä varusteilla tuo oli jopa aivan mukava auto ajella. Liukuovet lisäsi kätevyyttä muksujen kanssa.
Rouvat voi toisinaan olla hankalia tuommoisiin suhtautuessa, jos auto ei miellytäkään silmää. Usein tyrmätään jo aivan välittömästi ilman, että edes jollain tasollavoisi harkita. Tosi monesti lähipiirissä myös ollaan sitten petytty niihin kompromisseihin, joita on tehty ”ettei tarttis ajaa futismutsiautolla”. Meilläkin meni hetki sulatellessa (ajoin auton vaan kotiin yhtenä päivänä) mutta käytännöllisyyden tajuttuaan liputti sen puolesta aivan täysin.
V-Mersu meilläkin oli silloin yksi ajatus, vaan ovat melkoisen kalliita hankkia suhteessa Sharaniin tai Alhambraan.
Jos liukuovista voi ajatella luopuvansa niin Fordin S-Max tai Galaxy on myös varsin tilavia ja yllättävän miellyttäviä ajaa.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Vitoja vois löytyä kohtuu rahaan. V:tä ei tarvitse kattella. Fordin tekeleitä katselin itsekkin, tuntuvat olevan kyllä kelpo pelejä. Kattelen autoa n. 5v akselille eteenpäin, kun ei tarvi rattaita ja muita vempeleitä niin pirusti mukaan. Tuollainen pakumersu menisi silti kyllä pidemmän aikaakin.
Tää polttoaine ja verohomma juttu tässä nyt eniten mietityttää että mihkä suuntaan menee hinnat ja verotus yms. Periaatteessa bensavehkeellä tai jollain plugarilla pärjäisi hyvinkin, mutta ei taida olla kuin volkkaria tarjolla.Last edited by GARFFi; 14-11-2022, 22:07.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Tahtoo olla vaikee yhtälö löytää hyvillä varusteilla,kohtuu uusi,tilava,vähä ajettu perheauto kun budjetti on rajallinen. Eikä ns huonompaan haluaisi vaihtaa. Tällä hetkellä ollu 1.5v 16vm 162tkm ostettu,nyt 230tkm. 4wd kohtuu hyvillä varusteilla oleva insignia. Alkaa vaan olla ahdas..2aikuista,2 6v lasta ja 5kk vauvaJa koska meillä tulee kilometrejä paljon, kulutus pitäs olla kohtuullinen,sekä luotettava.(ei jouda jatkuvasti korjattavana olemaan) S-max varmaan paras vaihtoehto tällä hetkellä. Jos budjetti max 30ke.
XC90 ois vahvoilla,mut menee budjetista reilusti yli..https://m.nettiauto.com/volvo/xc90/1...nt=19&vifNav=YLast edited by [Snowboarder]; 15-11-2022, 08:46.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Anoppi tarjos kans 2014vm mersun ML mulle. Penkkitilaa tulisi mutta joutuuko konttitilasta sitten tinkimään, en ole tilavuuksia katellut. Webaston puuttumisen takia on vähä ei-ei mutta reilulla alella vois ehkä harkita. Käyttökulut ei juuri E:stä nouse.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Originally posted by [Snowboarder] View PostTahtoo olla vaikee yhtälö löytää hyvillä varusteilla,kohtuu uusi,tilava,vähä ajettu perheauto kun budjetti on rajallinen. Eikä ns huonompaan haluaisi vaihtaa. Tällä hetkellä ollu 1.5v 16vm 162tkm ostettu,nyt 230tkm. 4wd kohtuu hyvillä varusteilla oleva insignia. Alkaa vaan olla ahdas..2aikuista,2 6v lasta ja 5kk vauvaJa koska meillä tulee kilometrejä paljon, kulutus pitäs olla kohtuullinen,sekä luotettava.(ei jouda jatkuvasti korjattavana olemaan) S-max varmaan paras vaihtoehto tällä hetkellä. Jos budjetti max 30ke.
Volvosta paha mennä sanomaan. Moni taksari on nuo nelisylinteriset dieselit haukkuneet maanrakoon entisten 5-sylinteristen jälkeen. Mutta mene ja tiedä. Itse oon muutaman päivän ajanut vaan T8:lla ja sekin oli silloin uusi, ettei pystynyt pidemmän ajan käyttäjäkokemuksia rakentamaan.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostTuo S-max voisi kyllä ollakin aivan passeli. Muistaakseni toi vaihdevalitsinrullalla oleva on ihan perinteinen automaattilaatikko. Se kepillinen taas on kaksoiskytkin (powershit), joka on aivan eläimellisen tarkka öljynvaihtovälistä ja öljylaadusta.
Volvosta paha mennä sanomaan. Moni taksari on nuo nelisylinteriset dieselit haukkuneet maanrakoon entisten 5-sylinteristen jälkeen. Mutta mene ja tiedä. Itse oon muutaman päivän ajanut vaan T8:lla ja sekin oli silloin uusi, ettei pystynyt pidemmän ajan käyttäjäkokemuksia rakentamaan.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostVolvosta paha mennä sanomaan. Moni taksari on nuo nelisylinteriset dieselit haukkuneet maanrakoon entisten 5-sylinteristen jälkeen. Mutta mene ja tiedä. Itse oon muutaman päivän ajanut vaan T8:lla ja sekin oli silloin uusi, ettei pystynyt pidemmän ajan käyttäjäkokemuksia rakentamaan.
Comment
-
-
Originally posted by Nicole_Turtiainen View PostEsittikö taksarit mitään perusteluita vai kunhan haukkuivat? :think
Oman lähipiirin vea-koneet ovat pelittäneet kyllä (kaikki kokemukset alle 100tkm) ja on ominaisuuksiltaan ihan jees. Koneen raksutus kuuluu vakiovarusteluun. Uskoisin, että ns. normaaleja kilsasuoritteita järjellisillä öljynvaihtoväleillä nuo koneet jolkottelee ihan kepeästi.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Tuollaista uudempaa XC90 tutkittiin ja ihastuttiin, tottakai, koska Volvojen kanssa on tullut jonkun verran vietettyä aikaa. Hintaa on niin paljon vielä noissa, että hellittää kovasti autokuumetta. Volvo VEA koneita on vissiin haukuttu, mutta ei ne nyt oikeasti huonoja ole. Vanhat tutut vitsaukset, longlife huollot ja saastelaitteet, etenkin EGR tappaa sen moottorin. Vanhat 5-syliteriset on hyviä joo, mutta on niissäkin omat juttunsa ja kulutus ihan eri luokkaa.
XC90:ssä keskimmäisen takapenkin integroitu koroke (lisävaruste) on hyvä keksintö. Taitaa Sharanissa olla laitimmainen penkki jossa samanlainen koroke. Sharanissa isofixejä kuskin penkkiä lukuunottamatta kaikissa penkeissä. Samaten Tiguan Allspacessä on paljon isofixejä, mutta siinä tulee ongelmaksi DSG vaihteisto johon en vieläkään uskalla sekaantua, vaikka onkin 7 vaihteinen märkäkytkin.
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostPari ongelmaa noissa nelisylinterisissä on mitä ei jumal D5:ssä (5-sylinterinen) ollut. Useita tapauksia missä matalillakin kilsasuoritteilla on jakopään rattaat kuluneet siten, että niiden vaihto on ollut jakopäärempassa tarpeellista. Lisäksi ainakin alkupään vea-koneet ovat kärsineet iisommilla (300tkm+) kilometrisuoritteilla öljynsyöntiongelmista. Liekkö yhteys koneessa käytettävään 0W-20 öljyyn.
Oman lähipiirin vea-koneet ovat pelittäneet kyllä (kaikki kokemukset alle 100tkm) ja on ominaisuuksiltaan ihan jees. Koneen raksutus kuuluu vakiovarusteluun. Uskoisin, että ns. normaaleja kilsasuoritteita järjellisillä öljynvaihtoväleillä nuo koneet jolkottelee ihan kepeästi.
Comment
-
-
Originally posted by Nicole_Turtiainen View PostEsittikö taksarit mitään perusteluita vai kunhan haukkuivat? :think
Mutta omakohtaisesti en osaa sanoa. Saattaahan ne olla vaikka kuinka hyviä.Last edited by GameOver; 15-11-2022, 15:16.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
996 possuista
Originally posted by mikkod View PostOikein
Originally posted by Wespa View PostJos realisoituu hankinnan asteelle niin tarkkana sitten moottorin kanssa, muutama paha tyyppivika kiusaa noita alkupään (996/997) vesimalleja.Originally posted by Kenopi_ View PostOotko kenties eksynyt Collinin videoihin? (osti kyseisen yksilön)Tainnut alkaa 996 kohdalla arvostus nousemaan…
Originally posted by E39Fin View PostIMS on se kuuluisa. Vähemmän meteliä aiheuttanut, mutta myös sylinterin seinämien kulumaa esiintyy yleisesti. Sinänsä samat mielenkiinnot 996 ja 986 possuja kohtaan. Keväällä oli ostohousut jo puoliksi jalassa..
Siinä auttamatta tuli sellainen fiilis, että ei ihan heti houkuttaisi maksaa 32-35k pyyntiä niinkin kuluneen oloisesta autosta. Kilsoja näissä 160-190tkm ja aika nuhjuisia niin sisältä kuin ulkoa.
Kun on tottunut, että omat harrasteet on kohtuullisen siistejä yksiöitä niin "rimakin" on aika korkealla ja (harraste)autoja tulee usein katseltua suhteellisen kriittisin silmin..
Paikalla olleen myyjän kanssa oli kiva jutella ja kysellä asioita kun oma tietopohja 911-sarjasta on aika hatara
Tuli puheeksi tämä sylinterien naarmuuntuminen ja se ei kyllä varsinaisesti herätä kovaa luottamusta tälläisen hankinnassa. Kuulemma 70% yksilöistä vaivaa tämä tyyppivika/ominaisuus.
Kyselin myyjältä mitä heillä maksaisi "maanantai-yksilön" moottorin uudelleen putkitus ja samalla IMS-laakerin, kytkimien yms. vaihtaminen niin puhutaan 10-15K€ laskusta riippuen vaurioituneiden sylinterien määrästä
Tulin aika nopeasti sellaiseen lopputulokseen, että ottaen huomioon omat ns. pakolliset speksit:
-996.2
-C4S
-manuaali
- ajettu max. 150tkm
- IMS-laakeri tehty, moottori rempattu tai vähintään jokainen sylinteri kuvattuna ja ehjiksi todettuna
niin sopivan yksilön
a) löytäminen on varmaan lähes mahdotonta
b) "sen" yksilön löydyttyä hintalappu on varmasti 45-50k€ niin menee kyllä jo vähän yli budjetin.
Turbot voi kyllä unohtaa saman tien, niissä hinnat on +65k€-> ilman "ylärajaa". Esim. samassa liikkeessä on myynnissä 993 turbo, ajettu 150k ja hintalappu 170k€.
996 turbojen hinnat ei kyllä välttämättä koskaan nouse ihan noihin svääreihin, kun käsittääkseni porsse piireissä ilmajäähyt on ns. "the shit".
Noh, jos budjetti olisi vaikka tuo 50k€ niin siinä hintaluokassa alkaakin jo löytymään aika hyviä yksilöitä E9x M3 rintamalta, niin sekin pistää kyllä miettimään :think
Ja siinähän ollaan jo samalla hehtaarilla 997-koristen kanssa niin sama se on katse siirtää jo suoraan siihen malliin
Ehkä oli ihan hyvä käydä kattomassa näitä autoja niin tällä kertaa kävikin niin päin että sai kuumetta hieman laskemaan toisin kuin yleensä tuppaa käymään
Comment
-
Comment