Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa IV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kiding
    Bimmer Rookie
    • Dec 2015
    • 193
    • Tamperkele

    Juu, kiitos vastauksista, tuli "hiukan" laitettua ameriikan lisää tuohon vertaukseen

    Tuo BMW;n B47 moottori onkin tavallaan jo tuttu, velipojan F11:sta on sellainen, eikä siinä ole mitään ongelmia ole ollut.

    Nykyään tosiaan saa olla sairaalloisen tarkka noiden huoltojen suhteen, kun oon ostamassa vähänkin käytettyä.
    BMW E61 530D 2008

    Comment

    • E39Fin
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2013
      • 1761
      • HKI/Orimattila

      Originally posted by joko View Post
      Ei voi edes verrata n47 ja n57 on nykyisen moottori teknologian aikaansaannoksista minusta melko vähävikaisia moottoreita. Tommonen om651 on aika susi keksintö ei minusta paini ollenkaan ongelmineen minkään bemarin diesel moottorin kanssa. Se om651 moottori on täysin kertakäyttökamaa eikä niitä oikein kukaan halua kunnostaa niin että moottorille myönnettäis mitä takuuta. En keksi siitä muuta hyvä muutakuin pieni kulutus
      Vähän samoilla linjoilla, samat kommentit Om654 osalta, jos mielii isoja kilsoja ajella. Toki suuri massa niistä menee hyvin pienillä kilsoilla, mutta onpa noista mennyt kampuroita poikki ajossa, samoin venttiilikoneistoja..

      Toisaalta N57:ssakin on jakopään lisäksi alakerran laakerit murheena, että ei se sen houkuttelevampi ole. Loppuseltaan N47 ja B47 alkaakin olemaan luotettavia, nyt kun kaikki ”premiumit” tarjoilee enemmän tai vähemmän pommeja. Ei oikeastaan voi suositella muuta kuin hankkimaan juuri sellaisen menopelin mikä miellyttää ominaisuuksiltaan eniten niin ei harmita niin kovasti laittaa touhutonneja korjaamiseen

      Ps. Kannattaa kurkata Alfan Stelvioita. Luotettava ja kohtuukulutuksinen dieselikone, jossa jakopää koneen etupäässä hihnalla, eli ei yllätyksiä luvassa. Laatikko ja jakolaatikko samaa tavaraa kuin bemareissa. Ajolleen loistava ja kokonaisuutenakin loistava, tässä alfassa ei joudu hirveästi tekemään outoja italialaisia kompromisseja. arvonalenema on siinä mielessä suosinut käytetyn ostajaa, että satkun ajetun saa nyt puoleen hintaan. Toisaalta eipä sen paremmin pidä bemaritkaan hintaansa. Suosittelen

      Edit: eipäs ollutkaan nyt yhtään diesel-stelviota 30k€ pintaan.
      Last edited by E39Fin; 29-09-2022, 11:51.
      Jaguar XF Sportbrake R-sport.
      E39 523iA Oxfordgreen

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2282
        • Vantaa

        Ihan mielenkiinnosta, montako jakopää/laakeri vammaista n57:aa tiedätte? Täällä foorumilla jokunen tupla/tripla turbo laakerivammainen tullut vastaan, ja nekin pääsääntöisesti softattuja.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • isolohko
          BTCF Member
          • May 2004
          • 902
          • Kymenlaakso

          Ehdotus II sarjassa coupe muotoa ja 4 karmillista ovea: f26 N55:lla, vai pitikö olla diesel?

          e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1851
            • Karjaa

            Kysyjällä oli hakusessa "ajamisen iloa" ja täällä on tarjottu tähän mennessä vain parin tonnin painoisia kerrostalon korkuisia möhköjä, jotka ovat jo perusidealtaan about niin kaukana siitä mitä BMW:lläkin on perinteisesti mielletty "ajamisen ilona", että naurattaisi jos ei automaailman alennustila olisi niin paha kuin se nykyään on.
            Last edited by Wespa; 29-09-2022, 18:14.
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • isolohko
              BTCF Member
              • May 2004
              • 902
              • Kymenlaakso

              G02 M Competition

              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

              Comment

              • E39Fin
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2013
                • 1761
                • HKI/Orimattila

                Originally posted by Wespa View Post
                Kysyjällä oli hakusessa "ajamisen iloa" ja täällä on tarjottu tähän mennessä vain parin tonnin painoisia kerrostalon korkuisia möhköjä, jotka ovat jo perusidealtaan about niin kaukana siitä mitä BMW:lläkin on perinteisesti mielletty "ajamisen ilona", että naurattaisi jos ei automaailman alennustila olisi niin paha kuin se nykyään on.
                Nooh, kyllä tuo stelvio taittuu mutkaan kuin sukkasillaan verrattuna esimerkiksi E39-koriseen. Itsekin pidän sitä kyllä hauskana miten pitää kaikki ominaisuudet läntätä noihin torneihin, mutta kyllä ne insinöörit vaan osaa nuo alustat virittää.
                Last edited by E39Fin; 29-09-2022, 19:39.
                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                E39 523iA Oxfordgreen

                Comment

                • E39Fin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2013
                  • 1761
                  • HKI/Orimattila

                  Originally posted by VilleP View Post
                  Ihan mielenkiinnosta, montako jakopää/laakeri vammaista n57:aa tiedätte? Täällä foorumilla jokunen tupla/tripla turbo laakerivammainen tullut vastaan, ja nekin pääsääntöisesti softattuja.
                  Täältä löytyy yksi jakoketjuvammainen N57Z, 320tkm ajettu ja huollettu asianmukaisesti. Toki tuo 320tkm on ketjujakopäälle kai nykyään hyvä suoritus
                  Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                  E39 523iA Oxfordgreen

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2282
                    • Vantaa

                    Hajosiko kertalaakista, hyppäsikö jako, vai alkoiko vaan ääntämään?
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • Wespa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2016
                      • 1851
                      • Karjaa

                      Originally posted by E39Fin View Post
                      Nooh, kyllä tuo stelvio taittuu mutkaan kuin sukkasillaan verrattuna esimerkiksi E39-koriseen. Itsekin pidän sitä kyllä hauskana miten pitää kaikki ominaisuudet läntätä noihin torneihin, mutta kyllä ne insinöörit vaan osaa nuo alustat virittää.
                      Alfalta nyt kuitenkin saisi hirvitornin sijaan Giulian, joka on sentään suunniteltu oikeista lähtökohdista, joka mitä ilmeisemmin näkyy myös lopputuloksessa. Ihan hienon näköinenkin nykyautoksi, eikä ohjaamokaan ole nykytyyliin mallia avaruusaluksen komentokeskus. Harmi vaan että ilmeisesti jarrutuntuma on onnistuttu pilaamaan niillä sähköjarruilla aika tehokkaasti. Oli vakaassa harkinnassa hakea sellainen käyttikseksi, mutta viimeistään brake-by-wiren myötä järki eli E39 vei kuitenkin voiton vielä.
                      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                      Porsche 944 -86 (DE)
                      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                      Comment

                      • ritariässä
                        BTCF Member
                        • Jan 2006
                        • 3639
                        • Raisio

                        Originally posted by E39Fin View Post
                        Nooh, kyllä tuo stelvio taittuu mutkaan kuin sukkasillaan verrattuna esimerkiksi E39-koriseen. Itsekin pidän sitä kyllä hauskana miten pitää kaikki ominaisuudet läntätä noihin torneihin, mutta kyllä ne insinöörit vaan osaa nuo alustat virittää.
                        Ohjauksen jumittuminen ei tietääkseni ole kovin yleinen tyyppivika e39 kohdalla.
                        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                        Comment

                        • Kiding
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2015
                          • 193
                          • Tamperkele

                          Hei, paljon mielenkiintoisia ehdotuksia, kiitokset siitä

                          Tosiaan mitään rata-autoa ei ole mietinnässä, lähinnä sellainen käyttis minkä rattiin hyppää mieluusti ja joka saa välillä suuta vääntymään virneeseen.
                          Vakioalustalla tuo nykyinen kulkinekin on, silti aivan hemmetin mukava ajella (omaan makuun tietenkin).

                          Tekniikalla ei ole sinänsä väliä, onko diesel vai bensa. Automaattivaihteet on must have.

                          Varusteista pakolliset on kunnon penkit sekä stereot (jotka toki on helppo upgreidata)
                          BMW E61 530D 2008

                          Comment

                          • konsumies
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1046
                            • Turkkussesss

                            Originally posted by Kiding View Post
                            Hei, paljon mielenkiintoisia ehdotuksia, kiitokset siitä

                            Tosiaan mitään rata-autoa ei ole mietinnässä, lähinnä sellainen käyttis minkä rattiin hyppää mieluusti ja joka saa välillä suuta vääntymään virneeseen.
                            Vakioalustalla tuo nykyinen kulkinekin on, silti aivan hemmetin mukava ajella (omaan makuun tietenkin).

                            Tekniikalla ei ole sinänsä väliä, onko diesel vai bensa. Automaattivaihteet on must have.

                            Varusteista pakolliset on kunnon penkit sekä stereot (jotka toki on helppo upgreidata)
                            Oma lehmä jne.
                            Vaihdoin tasan vuosi sitten samanlaisen e61sen kuin sigussasi on vuoden 2017 Seat Leon Cupraan. Nyt 20tkm myöhemmin ei mitään pahaa sanottavaa. Halpa huoltaa, erinomainen ajaa vaikka vetääkin väärästä päästä ja menohaluja riittää. Keskikulutus on ollut raskaalla kaasujalalla 8,1. Seat Sound System ei ole sieltä parhaasta päästä mutta mukavasti soi tien päällä.
                            Sisämelu rengastuksesta riippuen on kovempi kuin e61sessa mutta ei itseäni haitannut. DSG vaatii tottumista mutta kun sen käytöksen oppii, on ihan kelpo loota.
                            Seat Leon Cupra ST
                            F20 116d
                            e87 116i

                            Comment

                            • E39Fin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2013
                              • 1761
                              • HKI/Orimattila

                              Originally posted by VilleP View Post
                              Hajosiko kertalaakista, hyppäsikö jako, vai alkoiko vaan ääntämään?
                              Kyllä nämä ännäläiset yleensä varoittaa ennen kuin katkeaa. Tälläkin lopetettiin ajaminen ajoissa niin varsinaista tuhoa ei ole tullut. Motivaatiota projektiin kartutetu jo pidempään…
                              Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                              E39 523iA Oxfordgreen

                              Comment

                              • joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1968
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by VilleP View Post
                                Ihan mielenkiinnosta, montako jakopää/laakeri vammaista n57:aa tiedätte? Täällä foorumilla jokunen tupla/tripla turbo laakerivammainen tullut vastaan, ja nekin pääsääntöisesti softattuja.
                                228tkm ajettuna sylkäisi ensimmäisen runkolaakerin Stefan takaa näkyviin. F11 245hp 530d - 11
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎