Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa IV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kiding
    Bimmer Rookie
    • Dec 2015
    • 193
    • Tamperkele

    Jaahas, mitähän sitä keksisi tuon nyksän tilalle?
    On kyllä palvellut loistavasti, ja tykkään sillä vieläkin ajaa.
    Parin vuoden tähtäimellä katselen uutta tilalle.
    Joku 2015-2017 alkaen, ja siitä uudemmat, hyvillä varusteilla tietenkin.

    Joku neliovinen coupe kiinnostaisi, ei kuitenkaan sellainen missä karmittomat lasit ovissa, koska ei ole autokatosta tms.

    Moottori voisi olla bensakin (ei mopo!), zf 8hp melkein pakollinen.
    Tekniikan tulisi olla luotettavaa.

    Onko ehdotuksia?
    BMW E61 530D 2008

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7452
      • Oulu

      Onko markkinoilla yhtään neliovista coupea jossa ei ole karmittomat lasit?
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        Ai siis onko uudemmissa joku "ongelma" karmittomissa laseissa?

        Itsellä ollut avoja + coupeja (E-sarjalaisia) aikoinaan kesät talvet ulkona pohjoisen talvissa ja ei ole kyllä mitään ongelmia ikinä ollut :think

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1851
          • Karjaa

          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Onko markkinoilla yhtään neliovista coupea

          Aiheellinen kysymys, jopa Mersun sivuilla todetaan että coupen tunnistaa siitä että siinä on kaksi ovea: https://www.mercedes-benz-performanc...oupe-vs-sedan/


          Ainoa poikkeus sääntöön on RX-8, se saa anteeksi neliovisuuden olemalla muutoin sellainen kuin pitääkin.
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • IKa
            BTCF Member
            • Apr 2007
            • 877
            • Klaukkala

            Originally posted by rizzo View Post
            Ai siis onko uudemmissa joku "ongelma" karmittomissa laseissa?

            Itsellä ollut avoja + coupeja (E-sarjalaisia) aikoinaan kesät talvet ulkona pohjoisen talvissa ja ei ole kyllä mitään ongelmia ikinä ollut :think
            Ei mulla ainakaan F -sarjalaisessa ollut mitään ihmeellisimpiä ongelmia karmittomien lasien kanssa. Ei vaikka autokatostakaan ei ole ollut käytössä. Ympärivuotisena käyttiksenä Etelä-Suomessa on toiminut F22, F33 sekä F82 (kaikki karmittomilla laseilla) ja nyt käyttiksenä on ensimmäistä vuotta G22, sekin siis karmittomilla laseilla. Enkä usko pätkääkään, että sen kanssa tulisi yhtään sen enempää ongelmia talvella, kuin mitä aiempien korimallien kanssa.

            Kaikissa käyttiksissä on aina ollut joku sisätilan lämmitin. F33:ssa ja G22:ssa Webasto, muissa vain sähköpuhallin. Mutta on ollut myös aamuja jolloin sisätilan lämmitys on jäänyt tekemättä, mutta silloinkaan ei ole auton ovien kanssa tarvinnut erityisesti temppuilla (toki ovien tiivisteistä olen pitänyt Krytox:lla hyvää huolta).
            Last edited by IKa; 22-09-2022, 13:04.
            G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

            Comment

            • Oksanen
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 704
              • Nokia

              Itsellä F21 M135iX lasit oli syöpää talviajossa. BMW orginalteile ikkunatiivistelitkulla kävin moneen moneen kertaan tiivisteet läpi monta kertaa talvessa, kovalla pakkasella lasi ei jaksanut siltikään laskea kun ovea avasi, ja sitten kun laittoi oven kiinni jäi lasi kempalleen (ihme ettei pasahtanut paskaksi) ja suhisi. Sitten kun sai kabiinin lämpöseks alkoi ikkuna liikkumaan, sitten sai laskettua lasia napista ja kun nosti ylös niin ikkuna tiivistyi. En tiedä oliko siellä sitten jotain vikaa mekanismissa, mutta normi plussakeleillä noi toimi ku junan vessa.
              E28 535 1985 (S38B36+K31)

              E36 323 1996

              E46 Compact 2001

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17543
                • Turku

                Kyllä E81 lasitkin on jumissa talvella ulkona pakkasen ja lumisateen jälkeen. Ikkuna ei avattaessa liiku alas ja pakko repiä auki ja paiskoa väärin kiinni. Sulatus parkkihallissa, jos siihen on aikaa ja mahdollisuus
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • mige95
                  BTCF Member
                  • Mar 2014
                  • 1183
                  • lahti

                  Originally posted by Kiding View Post
                  Jaahas, mitähän sitä keksisi tuon nyksän tilalle?
                  On kyllä palvellut loistavasti, ja tykkään sillä vieläkin ajaa.
                  Parin vuoden tähtäimellä katselen uutta tilalle.
                  Joku 2015-2017 alkaen, ja siitä uudemmat, hyvillä varusteilla tietenkin.

                  Joku neliovinen coupe kiinnostaisi, ei kuitenkaan sellainen missä karmittomat lasit ovissa, koska ei ole autokatosta tms.

                  Moottori voisi olla bensakin (ei mopo!), zf 8hp melkein pakollinen.
                  Tekniikan tulisi olla luotettavaa.

                  Onko ehdotuksia?
                  Tarkkaa saa kattoa, kyllä noi liikkeitten vaihtoautot on aika paskaa, sinne viedää kaikki huollot rästissä ja akku kyykyssä jne, ja josset ostaessa tajua vaatia niitten laittoa niin sit saat tapella. Ennen autot huollettii ennen myyntiä, nykyää se on kääntyny päinvastoin, ite en oo ostanu ainuttakaa autoa vielä liikkeestä mutta sivusta seurannu näitä auton vaihtelijoita hintaluokassa 10-35ke niin aika surkeelta vaikuttaa...

                  Vaikuttaa siltä että porukka ostaa niin kalliin auton ku perse kestää maksaa minimi kuukauserää ja sitku sitä pitäs huoltaa ni ne joko jätetää kokonaa tekemättä tai tehdään jossai joka on sen luvannu halvimmalla tehdä eli jättävät jotai tekemättä mikä kuuluis huolto-ohjelmaan.
                  Last edited by mige95; 22-09-2022, 20:37.
                  -g20 330e
                  -e31 840ci sc
                  -e46 316i (m52tub25)

                  EX- f11 530d lci
                  Ex- f01 730d
                  Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                  Ex: -06 e61 535d m-sport
                  Ex:-02 e39 530d manual
                  Ex -93 e34 520i

                  Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                  M62tu ajoitustyökalut.
                  N47/n57 ajoitustyökalut.

                  Comment

                  • jaskap
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 528
                    • Finland Rovaniemi

                    Originally posted by mige95 View Post
                    Tarkkaa saa kattoa, kyllä noi liikkeitten vaihtoautot on aika paskaa, sinne viedää kaikki huollot rästissä ja akku kyykyssä jne, ja josset ostaessa tajua vaatia niitten laittoa niin sit saat tapella. Ennen autot huollettii ennen myyntiä, nykyää se on kääntyny päinvastoin, ite en oo ostanu ainuttakaa autoa vielä liikkeestä mutta sivusta seurannu näitä auton vaihtelijoita hintaluokassa 10-35ke niin aika surkeelta vaikuttaa...

                    Vaikuttaa siltä että porukka ostaa niin kalliin auton ku perse kestää maksaa minimi kuukauserää ja sitku sitä pitäs huoltaa ni ne joko jätetää kokonaa tekemättä tai tehdään jossai joka on sen luvannu halvimmalla tehdä eli jättävät jotai tekemättä mikä kuuluis huolto-ohjelmaan.
                    Ei kai sitä kannata tuhlata huoltamiseen, sähkökin niin kallista.
                    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                    e32 750 iA -88 DoubleSex.
                    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                    e32 735 1/18
                    e34 M5 1/18
                    e24 635 Csi 1/18
                    e9 3.0 CSi 1/18
                    e31 850 Csi

                    Comment

                    • Kiding
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2015
                      • 193
                      • Tamperkele

                      No, tarkennetaan hiukan. Saattoi olla yksisarvisen metsästystä

                      Karmittomat lasit on nounou, siitä ei keskustella.
                      Auton malli voi toki olla muutakin, samanlainen ajamisen ilo on hakusessa.

                      Autoja olen ostanut niin yksityisiltä kuin liikkeiltä, ja olen ainakin tähän asti onnistunut välttämään karikot
                      BMW E61 530D 2008

                      Comment

                      • isolohko
                        BTCF Member
                        • May 2004
                        • 902
                        • Kymenlaakso

                        Mercedes GLC Coupe tai GLE Coupe, 4-ovisia karmillisella laseilla.

                        e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                        Comment

                        • Kiding
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2015
                          • 193
                          • Tamperkele

                          Noniin, eka ehdotus
                          Olikos noissa mersun koneissa/laatikoissa jotain mitä pitäisi välttää?

                          Edit: näköjään toi om651 kone ongelmineen on kuin n47&n57 yhdistettynä, Onko tuo johonkin vuosimalliin saatu kuntoon?
                          Last edited by Kiding; 27-09-2022, 11:15.
                          BMW E61 530D 2008

                          Comment

                          • joko
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1968
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by Kiding View Post
                            Noniin, eka ehdotus
                            Olikos noissa mersun koneissa/laatikoissa jotain mitä pitäisi välttää?

                            Edit: näköjään toi om651 kone ongelmineen on kuin n47&n57 yhdistettynä, Onko tuo johonkin vuosimalliin saatu kuntoon?
                            Ei voi edes verrata n47 ja n57 on nykyisen moottori teknologian aikaansaannoksista minusta melko vähävikaisia moottoreita. Tommonen om651 on aika susi keksintö ei minusta paini ollenkaan ongelmineen minkään bemarin diesel moottorin kanssa. Se om651 moottori on täysin kertakäyttökamaa eikä niitä oikein kukaan halua kunnostaa niin että moottorille myönnettäis mitä takuuta. En keksi siitä muuta hyvä muutakuin pieni kulutus
                            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                            W906 319 sprinter - 14

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1968
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by mige95 View Post
                              Tarkkaa saa kattoa, kyllä noi liikkeitten vaihtoautot on aika paskaa, sinne viedää kaikki huollot rästissä ja akku kyykyssä jne, ja josset ostaessa tajua vaatia niitten laittoa niin sit saat tapella. Ennen autot huollettii ennen myyntiä, nykyää se on kääntyny päinvastoin, ite en oo ostanu ainuttakaa autoa vielä liikkeestä mutta sivusta seurannu näitä auton vaihtelijoita hintaluokassa 10-35ke niin aika surkeelta vaikuttaa...

                              Vaikuttaa siltä että porukka ostaa niin kalliin auton ku perse kestää maksaa minimi kuukauserää ja sitku sitä pitäs huoltaa ni ne joko jätetää kokonaa tekemättä tai tehdään jossai joka on sen luvannu halvimmalla tehdä eli jättävät jotai tekemättä mikä kuuluis huolto-ohjelmaan.
                              Se on justiinsa näin siksi pääasiassa ostan auraan yksityiseltä ja toinen hyvä kanava on svt vaurio ajoneuvot. 3 autoa sieltä ostanut ja kaikki ollu positiivisia yllätyksiä viimeisin ostos tankki täynnä bensaa, 2uudet renkaat ja edellisen huollon jälkeen 300km ajettu. Kattelee liikkeissä nin huollot pitkänä tuupattu riviin sileillä renkailla, tottakai poikkeuksiakin aina on mutta tarkkana saa olla
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • Baijeri03
                                BTCF Member
                                • Feb 2020
                                • 29
                                • Tampere

                                Originally posted by joko View Post
                                Ei voi edes verrata n47 ja n57 on nykyisen moottori teknologian aikaansaannoksista minusta melko vähävikaisia moottoreita. Tommonen om651 on aika susi keksintö ei minusta paini ollenkaan ongelmineen minkään bemarin diesel moottorin kanssa. Se om651 moottori on täysin kertakäyttökamaa eikä niitä oikein kukaan halua kunnostaa niin että moottorille myönnettäis mitä takuuta. En keksi siitä muuta hyvä muutakuin pieni kulutus
                                Täältä päinvastaista ajatusta auton ja moottorin valintaan.

                                Alkupään om651 -moottoreissa tosiaan oli melkolailla kaikenlaisia lastentauteja, kuten suuttimet, jakopää jne. Ongelmalliset Piezo -suuttimet on kuitenkin jo valtaosassa vaihdettu tehtaan toimesta takaisin solenoidisuuttimiin, sekä jakopää päivittynyt 2012 loppuvuodesta.

                                Itsellä ollut omistuksessa viimeisen kahden vuoden aikana 3kpl kys. moottorille olevia Mersuja, eikä nuo ole tarvinnut kuin kovaa ajoa.

                                Tuoreemmissa (kuten W205) Mersuissa tuo om651 on miellyttävä kampe käyttikseen. Riippuen mallista näissä on mukavasti voimaa ja menee melko pienellä kulutuksella.

                                DPF:n paine-ero antureita, EGR -venttiilejä ja SCR -järjestelmiä näistä kyykkää edelleen, myös tuoreemmista versioista.

                                Noita ensimmäisiä versioita en tokikaan uskalla suositella, mutta mikäli hakusessa on tuoreempi laite niin uskallan suositella vaihtoehdoksi Bemarin 4 cyl dieselmoottorille.
                                F82 M4 Competition -17
                                Tesla Model 3 Performance -21 Refresh
                                E46 325i Turbo Coupe Tracktool -02

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎