Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyvät autopukit ja tunkki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JH.
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 794
    • PKS

    Koko ikäni käyttäny halpoja ja vähän hasardin näkösiä pukkeja mut nyt vissii tullu vanhaks ja tuli fiilis että pitää saada jotain laadukkaampaa minkä päällä autoa ittensä päällä makuuttaa.

    AC on laadukas tunkkivalmistaja niin päädyin tilaamaan AC:ltä pari pukkia testiin. Noissa vakuutti AC:n laatumaine, paksu sokka + varmistin ja yhteen alhaalta hitsatut jalat. En oo vielä saanu käsiini kun meni tehdastilaukseksi, mutta laitetaan tänne jos jotakuta muutakin aihe kiinnostaa.



    MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
    Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
    BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

    Käyttis i4 eDrive40
    Kesällä E36 M3
    Radalla E36 325i track day tool

    Comment

    • Guest's Avatar

      Itsellä käytössä torinin 3tn ja 6tn pukit. Nämät isommat on näppärät silloin jos auto pitää nostaa kunnolla ilmaan, niin ei tarvi lisätä kuin parit betonilaatat alle niin päästään sinne ~70cm korkeuteen. Korkeammalle ei mun tunkilla saa nostettua. Eikä tarvi miettiä että kestääkö nyt varmasti. Seuraava päivitys ois sellainen liikuteltava, perus metriin nostava matala saksinosturi. Käytettujä harvoin tarjolla ja uudet sitten maksaa sen vajaa pari tuhatta €uroa.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by JH. View Post
        Koko ikäni käyttäny halpoja ja vähän hasardin näkösiä pukkeja mut nyt vissii tullu vanhaks ja tuli fiilis että pitää saada jotain laadukkaampaa minkä päällä autoa ittensä päällä makuuttaa.

        AC on laadukas tunkkivalmistaja niin päädyin tilaamaan AC:ltä pari pukkia testiin. Noissa vakuutti AC:n laatumaine, paksu sokka + varmistin ja yhteen alhaalta hitsatut jalat. En oo vielä saanu käsiini kun meni tehdastilaukseksi, mutta laitetaan tänne jos jotakuta muutakin aihe kiinnostaa.



        Hieman huvittava tuo tuotekuvaus tuolla Suomentyökalulla. Sen mukaan sopii mm. kuorma-autoille, linjautoille jne. En itse kyllä tuollaisia laittaisi kuorma-auton alle, jos puhutana oikeasta kuorma-autosta ei mistään kevyt kuorma-autoksi rekisteröidystä pakusta.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Agee-
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2010
          • 594
          • Jns

          Originally posted by HTK12 View Post
          Hieman huvittava tuo tuotekuvaus tuolla Suomentyökalulla. Sen mukaan sopii mm. kuorma-autoille, linjautoille jne. En itse kyllä tuollaisia laittaisi kuorma-auton alle, jos puhutana oikeasta kuorma-autosta ei mistään kevyt kuorma-autoksi rekisteröidystä pakusta.
          Päivittäin meillä oikeat kuorma-autot ja muut raskaan kaluston vehkeet tuollasilla pukeilla ja ei ongelmia. Olleet käytössä kohta kolme vuotta ja yhtään pukkia ei ole hajonnut.
          VW T5 -08
          XC70 -05
          Superb -11

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Originally posted by Agee- View Post
            Päivittäin meillä oikeat kuorma-autot ja muut raskaan kaluston vehkeet tuollasilla pukeilla ja ei ongelmia. Olleet käytössä kohta kolme vuotta ja yhtään pukkia ei ole hajonnut.

            Comment

            • JH.
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 794
              • PKS

              Taineet tuolla melkolailla samoja kuvauksia käyttää monessa tuotteessa. AC:llä on mallistossa suurin osa isompia pukkeja. Mutta painostahan se loppupelissä kiinni on tai sen pitäisi rajoittaa käyttötilanteet.
              MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
              Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
              BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

              Käyttis i4 eDrive40
              Kesällä E36 M3
              Radalla E36 325i track day tool

              Comment

              • yason
                Bimmer Rookie
                • Feb 2016
                • 181
                • Helsinki

                Originally posted by Mr.Speed View Post
                Nämät isommat on näppärät silloin jos auto pitää nostaa kunnolla ilmaan, niin ei tarvi lisätä kuin parit betonilaatat alle niin päästään sinne ~70cm korkeuteen.

                Jos ei oo betonipalkissa raudoituksia mukana, niin toi voi olla riski. Keraamiset ja kiviset laatat ja palkit tuppaa halkeamaan tai murenemaan alle, etenkin jos alusta ei ole ihan tasainen... Ite laitan vaan puupalkkeja, jos tarvii.

                Comment

                • Guest's Avatar

                  Originally posted by yason View Post
                  Jos ei oo betonipalkissa raudoituksia mukana, niin toi voi olla riski. Keraamiset ja kiviset laatat ja palkit tuppaa halkeamaan tai murenemaan alle, etenkin jos alusta ei ole ihan tasainen... Ite laitan vaan puupalkkeja, jos tarvii.
                  Riskiä otetaan ja voitolla eletään.

                  Nuot mihinkään murene, ovat tasaista betonilattiaa vasten, mutta saisi olla noille isoille pukeille isommat laatat. Jos loppuvuodesta hommaan nosturin niin sittenpä nuot viritykset joutaa vähemmälle. Harvoin edes tarvii korottaa niin paljoa että tarvii mitään alle. On mulla myös paksuja liimapuutolpan pätkiä, mutta ne vaikutti huonolta idealta näiden isojen alle.

                  Comment

                  • Alpina E34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1122
                    • Masku

                    Onko matalien tunkkien saralla mitään uutta? Tarve olis matalalle tunkille, joka ulottuu mahdollisimman syvälle auton alle. Ja tietty nostokorkeus mahdollisimman iso. Kokemuksia?
                    E34 Lenz 536ds -89

                    E34 osille tarve:
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                    Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                    Originally posted by T3
                    BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                    'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by Alpina E34 View Post
                      Onko matalien tunkkien saralla mitään uutta? Tarve olis matalalle tunkille, joka ulottuu mahdollisimman syvälle auton alle. Ja tietty nostokorkeus mahdollisimman iso. Kokemuksia?
                      Pitää olla todella pitkä runko että pystyy vielä vemputtamaan auton ylös.

                      Ehdotan paineilmatunkkia.

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        Mikähän tuon paineilmatunkin minimi korkeus on?
                        Vai onko se tuo 115mm?
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • Alpina E34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1122
                          • Masku

                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          Pitää olla todella pitkä runko että pystyy vielä vemputtamaan auton ylös.

                          Ehdotan paineilmatunkkia.
                          https://www.motonet.fi/fi/tuote/8066...SABEgJRb_D_BwE
                          Siis tarkoitin lähinnä noista vipukäyttöisistä "pisin" malli. Rungon pituuksissahan on eroja noissakin
                          E34 Lenz 536ds -89

                          E34 osille tarve:
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                          Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                          Originally posted by T3
                          BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                          'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by Alpina E34 View Post
                            Siis tarkoitin lähinnä noista vipukäyttöisistä "pisin" malli. Rungon pituuksissahan on eroja noissakin

                            Comment

                            • Wespa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2016
                              • 1842
                              • Karjaa

                              Alkaa oleen tunkilla hintaa.
                              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                              Porsche 944 -86 (DE)
                              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17532
                                • Turku

                                Espanjalaiset Megat ovat kalliita.
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎