Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zakspeed
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Muutaman aikaisemman viestin perusteella vanhan coolerin korvaavaksi cooleriksi on tullut osa joka on eri varaosanumerolla. Mistäs tämä johtuu? Toisessa tulee mukana myös EGR?

    7823210 05 -> 8476993 01 (ilman egr?)
    7823210 05 -> 7823210 08 (egr kiinni?)
    210 "vanha normi cooleri" venttiilin kanssa.
    993 kampanja osa jolla korvataan 210 cooleri, ilman venttiiliä.
    Last edited by zakspeed; 11-11-2019, 10:12.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Titansilber View Post
    No niin! Sain käyttikseni takaisin Espoon Laakkoselta. Kiitokset hyvästä palvelusta! Sijaisautolla ajelin eikä koko savotasta veloitettu pennin hyrrää.

    Ja nyt on konepellin alla upouusi imusarja ja oikein uutuuttaan kiiltelevä cooleri.

    Auto: 2013 F30 330d xDrive M Sport N57-D30A, WBA3E31010F143855
    Cooleri, joka hajosi: 782321005 KORENS Korea
    Uusi cooleri: 782321008 KORENS Korea

    Coolerin tarraan on myös merkitty päivämäärä 19.8.19, eli melko tuoretta tavaraa näyttäisi olevan. Onkohan tämä nyt sellainen osa, jonka kanssa ei enää tarvitsisi koko ajan jännittää?

    Anssi
    Muutaman aikaisemman viestin perusteella vanhan coolerin korvaavaksi cooleriksi on tullut osa joka on eri varaosanumerolla. Mistäs tämä johtuu? Toisessa tulee mukana myös EGR?

    7823210 05 -> 8476993 01 (ilman egr?)
    7823210 05 -> 7823210 08 (egr kiinni?)

    Leave a comment:


  • Titansilber
    replied
    No niin! Sain käyttikseni takaisin Espoon Laakkoselta. Kiitokset hyvästä palvelusta! Sijaisautolla ajelin eikä koko savotasta veloitettu pennin hyrrää.

    Ja nyt on konepellin alla upouusi imusarja ja oikein uutuuttaan kiiltelevä cooleri.

    Auto: 2013 F30 330d xDrive M Sport N57-D30A, WBA3E31010F143855
    Cooleri, joka hajosi: 782321005 KORENS Korea
    Uusi cooleri: 782321008 KORENS Korea

    Coolerin tarraan on myös merkitty päivämäärä 19.8.19, eli melko tuoretta tavaraa näyttäisi olevan. Onkohan tämä nyt sellainen osa, jonka kanssa ei enää tarvitsisi koko ajan jännittää?

    Anssi

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by Janzki View Post
    On..löytyy vanhoista posteista. mm. omalle kohdalle osunut muutama.
    Mielenkiintoista.

    Eli olet löytänyt vuotavia kamppiscoolereita??

    Numerosarjan loppu b-sarjassa 444, 445, 660 tai n-sarja 993, 994 loppuiset coolerit? Jokin näistä?

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Tietääkseni tässä viestiketjussa ei ole tapausta jossa kampanjan puitteissa vaihdetussa coolerissa olisi vikaa esiintynyt. Egr venttiili vika ei ole syy miksi tämä kampanja on lähtökohtaisesti aloitettu vaan cooleri.

    Ja kyllä, molemmat komponentit kuten itse venttiili b sarjaan joka venttiilityypeistä se ongelma on ollut on suunniteltu uudestaan kuten myöskin cooleri läpi mallisarjojen joita asia on koskenut.

    Tietääkseni tätäkään ongelmallisinta venttiilityppiä ei ole jouduttu uusimaan niiden vikojen vuoksi joita alunperin itse venttiileissä esiintyi.
    On..löytyy vanhoista posteista. mm. omalle kohdalle osunut muutama.

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Millaisillahan laitteilla tuota raskastakalustoa ratsataan?

    Poliisin valvontaiskussa jopa joka kymmenes kuorma-auto paljastui laittomaksi – päästömanipulointi kasvattaa NO- ja hiukkaspäästöt moninkertaisiksi
    Kiinni jääneistä autoista poistettiin saman tien rekisterikilvet ja ne määrättiin ajokieltoon.

    ”Päästömanipuloitu auto ei ole tieliikennekelpoinen. Mikäli manipulointia havaitaan, auto määrätään ajokieltoon, kunnes se on palautettu ennalleen ja katsastettu uudelleen tieliikennekelpoiseksi. Myös valmistajan autolle myöntämä takuu katkeaa”, Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio toteaa.
    https://www.tekniikkatalous.fi/uutis...=ampparit:f7fa
    Riippuu miten poistettu..Adblue noissa isoissa vehkeissä temppuilee ja on todella kallis uusia..Hätäsesti poistettuna huomaa se kuuluisa sokea mummokin saaresta että manipuloitu.
    Originally posted by zakspeed View Post
    Tätähän ne suunnittelee katsastuksen yhteyteen kevyellekin puolelle. Hyvä.
    Tarkistavat jo nyt..Visuaalisesti tosin. Jatkossa tulee ilmesesti laitteet jolla seurataan että liikuuko egr massat jne.
    Ei vaikuta pätkääkään mihinkään, kun hommat tehdään kunnolla eikä sinnepäin.

    Minunpuolestani nuo EGR voi olla käytössä jos vain toimisivat.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    No eihän BMW ole mitään ratkaisua tähän vieläkään kehittänyt. Vaihtavat vaan uusia osia, jotka eivät ongelmaa ratkaise. Toki ne uudet osat taas jonkun aikaa kestää, mutta sama ongelma on edessä.
    Tästäkin keskustelusta löytyy jo tapaus, jossa vaihdettu EGR on pettänyt uudestaan. Mielestäni tämä on BMW:n osalta vastuun pakoilua. Nämä tulevat palamaan jatkossakin, vaikka olisi se takaisinkutsu tehty.
    Tietääkseni tässä viestiketjussa ei ole tapausta jossa kampanjan puitteissa vaihdetussa coolerissa olisi vikaa esiintynyt. Egr venttiili vika ei ole syy miksi tämä kampanja on lähtökohtaisesti aloitettu vaan cooleri.

    Ja kyllä, molemmat komponentit kuten itse venttiili b sarjaan joka venttiilityypeistä se ongelma on ollut on suunniteltu uudestaan kuten myöskin cooleri läpi mallisarjojen joita asia on koskenut.

    Tietääkseni tätäkään ongelmallisinta venttiilityppiä ei ole jouduttu uusimaan niiden vikojen vuoksi joita alunperin itse venttiileissä esiintyi.
    Last edited by zakspeed; 08-11-2019, 05:56. Reason: kirjoitusvirheet

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Kerro toki lisää faktoja kokemuksiisi perustuen näihin kahteen seikkaan?
    No eihän BMW ole mitään ratkaisua tähän vieläkään kehittänyt. Vaihtavat vaan uusia osia, jotka eivät ongelmaa ratkaise. Toki ne uudet osat taas jonkun aikaa kestää, mutta sama ongelma on edessä.
    Tästäkin keskustelusta löytyy jo tapaus, jossa vaihdettu EGR on pettänyt uudestaan. Mielestäni tämä on BMW:n osalta vastuun pakoilua. Nämä tulevat palamaan jatkossakin, vaikka olisi se takaisinkutsu tehty.

    Tovi sitten itselläni kävi F11, johon oli tuo takaisinkutsu tehty pari kk aiemmin. Mitään vikaa ei löytynyt kun auto kävi tarkistuksessa. Pari kk tarkistuksen jälkeen auto tuli mulle koodienlukuun. EGR oli juminut auki (koodi & tiputti tehot) ja kärystä päätellen ei ollut syttyminen kaukana. Onko tämä kampanja sinun mielestäsi onnistunut? Tällä hetkellä ainut pysyvä ratkaisu tähän ongelmaa on tulpata se EGR ja ottaa softasta pois käytöstä. Jos vakuutusyhtiöt alkaisi perimään korvatussummat BMW:ltä näissä tapauksissa, alkaisi BMW:tä kiinnostaa kehittää toimiva ratkaisu. Olisi se sitten EGR:n uudelleen suunnittelu, metallinen imusarja tai x, joka tämän ongelman ratkaisee.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tosin kyllä tässä valmistajankin joku vastuu pitäisi ottaa, eikä pakoilla vastuuta kuten esim. BMW tekee. Autoja palaa siellä ja täällä, valmistaja ei silti oikeasti tee mitään. Tähän liittyvä takaisinkutsu on lähinnä vitsi, vaihdetut osat ei tunnu sen parempia olevan kun alunperäiset.t.
    Kerro toki lisää faktoja kokemuksiisi perustuen näihin kahteen seikkaan?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Tätähän ne suunnittelee katsastuksen yhteyteen kevyellekin puolelle. Hyvä.
    No joo kyllähän niiden pitäisi olla käytössä, kun uusilta vaaditaan kokoajan pienempiä päästöjä. Tosin kyllä tässä valmistajankin joku vastuu pitäisi ottaa, eikä pakoilla vastuuta kuten esim. BMW tekee. Autoja palaa siellä ja täällä, valmistaja ei silti oikeasti tee mitään. Tähän liittyvä takaisinkutsu on lähinnä vitsi, vaihdetut osat ei tunnu sen parempia olevan kun alunperäiset. Takaisin kutsulla siirretään vaan ongelmaa vähän eteenpäin. Vakuutusyhtiöiden pitäisi laittaa vastuuta pakoilevat valmistajat korvaamaan täysimääräisesti käyvästä arvosta palaneet autot.

    Leave a comment:


  • Agee-
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Millaisillahan laitteilla tuota raskastakalustoa ratsataan?
    Ainakin visuaalisesti. Moottorin johtosarja katsotaan läpi että näkyykö ylimääräisiä laitteita, EGR-putket, pakoputkisto (Euro5 ja varsinkaan Euro6 pakoputkenpää ei saa olla noessa.) yms. Kuuleman mukaan kalliiksi tulee tuolla tienpäällä jäädä kiinni päästöjen manipuloinnista, meillä eräs asiakas puhui jostain ~15k€ 'sakosta'. Ja enemmässä määrin nuita nyt palautellaan toimintaan, kuluneen syksyn aikana olisiko joku kymmenkunta autoa mihin olen korjaillut systeemit kuntoon.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Millaisillahan laitteilla tuota raskastakalustoa ratsataan?

    Poliisin valvontaiskussa jopa joka kymmenes kuorma-auto paljastui laittomaksi – päästömanipulointi kasvattaa NO- ja hiukkaspäästöt moninkertaisiksi
    Kiinni jääneistä autoista poistettiin saman tien rekisterikilvet ja ne määrättiin ajokieltoon.

    ”Päästömanipuloitu auto ei ole tieliikennekelpoinen. Mikäli manipulointia havaitaan, auto määrätään ajokieltoon, kunnes se on palautettu ennalleen ja katsastettu uudelleen tieliikennekelpoiseksi. Myös valmistajan autolle myöntämä takuu katkeaa”, Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio toteaa.
    https://www.tekniikkatalous.fi/uutis...=ampparit:f7fa
    Tätähän ne suunnittelee katsastuksen yhteyteen kevyellekin puolelle. Hyvä.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Janzki View Post
    Olen kirjoittanut jo aiemmin ja kirjoitan uudestaan. Yhtä paskoja kaikki nuo uudetkin Egr:rät. Ainoa kestävä ratkaisu tällä hetkellä on tulpata tuo mäkeen ja muokata ohjelmaa. Osalla kestää 10tkm osalla 100tkm, järkyttäviä laatuvaihteluita.
    Millaisillahan laitteilla tuota raskastakalustoa ratsataan?

    Poliisin valvontaiskussa jopa joka kymmenes kuorma-auto paljastui laittomaksi – päästömanipulointi kasvattaa NO- ja hiukkaspäästöt moninkertaisiksi
    Kiinni jääneistä autoista poistettiin saman tien rekisterikilvet ja ne määrättiin ajokieltoon.

    ”Päästömanipuloitu auto ei ole tieliikennekelpoinen. Mikäli manipulointia havaitaan, auto määrätään ajokieltoon, kunnes se on palautettu ennalleen ja katsastettu uudelleen tieliikennekelpoiseksi. Myös valmistajan autolle myöntämä takuu katkeaa”, Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio toteaa.

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by Bullitt View Post
    Eli ainakin tämän yhden auton kohdalla tulipalon riski oli ilmeinen, ja jos imusarjaan oli jo sulanut reikä, niin varmaan se syttyminen on lähellä ollutkin. Mitenkähän mahtaa olla muiden Bemarien kanssa, joihin EGR on jo vaihdettu/tarkastettu?
    Olen kirjoittanut jo aiemmin ja kirjoitan uudestaan. Yhtä paskoja kaikki nuo uudetkin Egr:rät. Ainoa kestävä ratkaisu tällä hetkellä on tulpata tuo mäkeen ja muokata ohjelmaa. Osalla kestää 10tkm osalla 100tkm, järkyttäviä laatuvaihteluita.

    Leave a comment:


  • Furior
    replied
    Originally posted by Furior View Post
    106tkm ajettu sigun GT kävi tänään tarkastuksessa ja jäähdytin menee vaihtoon. Ilmeisesti ei ollut kuitenkaan hirveän vakava, kun ei tullut kehotusta olla ajamatta. Ajan sain Jyväskylän Laakkoselle 3vk päähän.
    Jäähdytin vaihdettu, parisen tuntia oli varattu vaihtoaikaa. Onko muille annettu tästä hommasta mitään todistusta? Itse en saanut mitään, en kyllä tajunnut tiskillä edes kysäistäkään. Jäähdytin kuitenkin vaihdettu, joten ei sen puoleen ongelmaa. Vanha oli 7 823 210 05 ja uusi 8 476 993 01. Softiin ei ollut koskettu, mutta ei kai näissä pitänytkään.

    Leave a comment:

Working...
X