Pienet autoaiheiset kysymykset V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #61

    Kokeiltu, liian tummaa sävyltään.
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • *makke*
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 885
      • Klaukkala

      #62
      Lohko kävi koneistamolla, olivat kaivaneet öljykanavasta? takaiskun pois.



      Mitenköhän päin tuo kuuluisi olla paikallaan?

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #63
        Originally posted by *makke* View Post
        Lohko kävi koneistamolla, olivat kaivaneet öljykanavasta? takaiskun pois.



        Mitenköhän päin tuo kuuluisi olla paikallaan?
        Maallikko sanois että kuuluu olla niin päin että ei salli virtausta alaspäin. Jos se lohkon pystysuorassa kanavassa on dekkitason lähellä. Eiköhän se ole tyhjenemisenestoventtiili. Mikä kanava se on?
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4180

          #64
          Tuolleen päin, että tuo "kolmisakara" on sinne päin jossa öljyn pitäisi säilyä, eli yleensä ylhäällä päin jos lohkossa ovat.





          Edit. Ainakin m60/m62:ssa nuo lohkossa olevat takaiskut estää nostajille, yms. menevän kanavan tyhjenemisen, vanosmallissa on vielä toiset takaiskut kannessa vanosta kohti (samasta lohkon kanavasta per puoli tulee ölppä myös tänne).
          Last edited by bemmeri; 09-10-2018, 19:07.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • *makke*
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 885
            • Klaukkala

            #65
            Originally posted by bemmeri View Post
            Tuolleen päin, että tuo "kolmisakara" on sinne päin jossa öljyn pitäisi säilyä, eli yleensä ylhäällä päin jos lohkossa ovat.



            Edit. Ainakin m60/m62:ssa nuo lohkossa olevat takaiskut estää nostajille, yms. menevän kanavan tyhjenemisen, vanosmallissa on vielä toiset takaiskut kannessa vanosta kohti (samasta lohkon kanavasta per puoli tulee ölppä myös tänne).
            Kiitos.
            Eiköhän se ole S62 samalla tavalla

            Comment

            • nappe74
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 2846
              • South Carelia

              #66


              Mites noita diesel merkkejä oikein tulkitaan... eli mitä versiota pitää tankata, esim. tuota sigun Bemua??

              Mikä ihme tuo XTL (parafiininen diesel) on ??
              G30 530e xDrive A M-Sport -20

              ex-Bimmerit:
              F10 525dA xDrive M-Sport -13
              E21 316 -80
              E91 330xdA M-Sport -06
              E53 X5 3.0iA Sport -04
              E91 335xiA M-Sport -08
              E60 530iA M-Sport -06
              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
              E91 320d -06
              E39 530iAT M-Sport -01
              E36 328iA -96
              E39 528iA -96
              E36 325i -92

              Comment

              • |foder|
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 7188
                • Forssa

                #67
                Minuakin ihmetyttää.

                Jos tarjolla useita diiiselipistooleita, mikä on se ns entisen normi diiselin merkintä? B7?

                Mikä ihmeen xtl?

                Ei ummarra.
                Nyt:
                E82 135i -11

                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11223
                  • Oulu

                  #68
                  Eikö tuo fame diesel oo normi diisseliä missä on tuota fame biodiiseeli komponenttia mukana. Ongelma siinä on että nyky moottorit ei siedä sitä kovin suuria määriä. Joihinkin esim. tuo B10 seos on liikaa. Parafiini dieselit on taas nykyaikaisempia biodieseleitä, joilla modernitkin dieselmoottorit pelaa ongelmitta. Suuremmillakin pitoisuuksilla. Jos en nyt aivan väärin muista

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Gemmi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2010
                    • 3354
                    • Espoo

                    #69
                    Punasesta pistoolista tankkaa nii ei voi hirveesti pieleen mennä:think

                    Comment

                    • Matuh
                      BTCF Member
                      • Apr 2013
                      • 3703
                      • Kouvola

                      #70
                      Originally posted by Gemmi View Post
                      Punasesta pistoolista tankkaa nii ei voi hirveesti pieleen mennä:think
                      Ja edullisesti!!!
                      E36 328i M50B30 turbo
                      Skoda vRS
                      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4180

                        #71
                        Onko pakoputken kannakekumeja semmoisia mitkä kestäisi enemmän lämpöä? Silikonia tai uretaaniset, tms.?
                        Tai muuta joustavaa ratkaisua joka ajaisi saman asian? Pitäis olla semmoinen maks. 40 paksu ja reikäväli 30-40mm.

                        Tuon tyylinen mikä kuvassa.



                        Dynossa otti näköjään lämpöä, niin suli tuolta päästä missä putkessa kiinni. Tilan puutteen vuoksi tuossa on aika lyhyt tappi joka putken kyljessä kiinni. Jos ois pitempi/kauempana niin kestäisi kyllä tuo normi kumikin.
                        Last edited by bemmeri; 21-10-2018, 10:25.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11223
                          • Oulu

                          #72
                          Selaappa strongflexin sivua. Minusta niillä oli jotain :think

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4180

                            #73
                            Joo, pitää sieltä vilkaista.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • ooopeee
                              BTCF Member
                              • Dec 2011
                              • 2115
                              • Kouvola

                              #74
                              Ketä pelaillu vag autojen kanssa tai jos jossai muussa samanlainen sydeemi. Eli alipainepumpulta lähtee tuo letku jarrutehostimeen ja takaisku välissä. Välillä heiluu tuolleen. Auto sammuksissa liikkuu eestaas jos käsin koittaa. Välillä käynnissä ollessa tyhjäkäynnil tekee noin toi liitos. Liikkeelle ku lähtee niin loppuu. BWE moottori kyseessä.

                              Tekee ikävää ääntä ainakin jos ei muuta haittaa oo kun pärisee tossa





                              E: uus alipainepumppu 115epii ni sil ainaski selvii. Tulee toi liitoskin uus siin
                              Last edited by ooopeee; 25-10-2018, 17:10.
                              VW passat 1.9tdi 4motion
                              E36 "328" cabrio

                              Comment

                              • [Snowboarder]
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 2193
                                • Karstula

                                #75
                                Originally posted by ooopeee View Post
                                Ketä pelaillu vag autojen kanssa tai jos jossai muussa samanlainen sydeemi. Eli alipainepumpulta lähtee tuo letku jarrutehostimeen ja takaisku välissä. Välillä heiluu tuolleen. Auto sammuksissa liikkuu eestaas jos käsin koittaa. Välillä käynnissä ollessa tyhjäkäynnil tekee noin toi liitos. Liikkeelle ku lähtee niin loppuu. BWE moottori kyseessä.

                                Tekee ikävää ääntä ainakin jos ei muuta haittaa oo kun pärisee tossa





                                E: uus alipainepumppu 115epii ni sil ainaski selvii. Tulee toi liitoskin uus siin

                                Uus pumppu tai koittaa naputella tampilla entistä letkulähtöö juuresta pumppuun lyttyyn, ettei pääsisi heilumaan.
                                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                                Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                                Comment

                                Working...
                                X