Originally posted by bemmeri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Se on reed kytkin.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostJoo, unohtu tosiaan mainita, että paisarin anturista kyse.
Öljyntasoanturit, yms toiminee eri lailla.
Ja periaatteessa tuo paisarin anturi toimii samalla tavalla, siinä vaan ei ole nestettä suoraan anturin kanssa kosketuksissa joten siihen on näköjään tehty sitten magneettikelluke, mutta idea on sama.
Muuttujia on
- magneetin teho
- magneetin etäisyys anturista
- magneetin kulkema matka anturin suuntaisesti
- signaalitiedot
- softan käsittelytapa sille tiedolle.
Yksinkertaistetaan: otetaan heikkotehoinen pieni penaalin magneetti, ja laitetaan se 1cm etäisyydelle anturista, niin magneettikentän muutos on N.
otetaan isosta sähkömoottorista isotehoinen magneetti ja laitetaan se 1cm etäisyydelle anturista, niin magneettikentän muutos on N potenssiin x.
Tai pidetään magneetti samana, mutta muutetaan anturin mittaustapaa, niin signaali muuttuu: meneekö se oikein ECU:lle?
Nyt ei tiedetä mitään muuta kuin että on kaksi anturia, mutta spekseistä ei tiedetä mitään, kun ei edes tiedetä bemarin mallia ja mersustakin vain se, että verrokki on W211. Ja sittenkin pitäisi olla vähän enemmän dataa kuin pelkästään moottorityypit.
Mutta ainahan voit kokeilla, kerro sitten miten kävi, tuurilla ne on samalla logiikallaF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostKelluke on tuon ulkopuolella ja kellukkeessa on magneetti. Näkee tuosta anturista, ettei ole kosketuksissa nesteeseen vaan omassa putkilossaan jonka ympärillä se kelluke/neste, kun ei ole tiivistettä.
Tarviis vaan tietää onko nesteen pinta alhaalla= sama tulema molemmilta antureilta. :think
Edit. Tuossa yhden bmw:n paisarin pohja leikattu auki, niin näet mikä periaate noissa.
Tiettävästi bemarin anturi on normaalisti kytketty, eli avautuu matalalla nesteen tasolla. Mersun anturista ei hajua. Oletko varma, että Mersun aturi mahtuu bemarin paisariin? Näyttää, että tuo muovikuori saattaisi ahdistaa. Toinen juttu on, että onko paisarin ja anturin mitoitus yhtenevä, eli onko bemarin paisarissa magneetin korkeus ala-asennossa vastaava kuin Mersussa. Mikä on tarve anturin vaihdolle? Onko Mersun anturi halvempi tai luotettavampi?
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostTiettävästi bemarin anturi on normaalisti kytketty, eli avautuu matalalla nesteen tasolla. Mersun anturista ei hajua. Oletko varma, että Mersun aturi mahtuu bemarin paisariin? Näyttää, että tuo muovikuori saattaisi ahdistaa. Toinen juttu on, että onko paisarin ja anturin mitoitus yhtenevä, eli onko bemarin paisarissa magneetin korkeus ala-asennossa vastaava kuin Mersussa. Mikä on tarve anturin vaihdolle? Onko Mersun anturi halvempi tai luotettavampi?EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostÖljyntasoanturit on ihan suoraan öljyn kanssa tekemisissä.
Ja periaatteessa tuo paisarin anturi toimii samalla tavalla, siinä vaan ei ole nestettä suoraan anturin kanssa kosketuksissa joten siihen on näköjään tehty sitten magneettikelluke, mutta idea on sama.
Muuttujia on
- magneetin teho
- magneetin etäisyys anturista
- magneetin kulkema matka anturin suuntaisesti
- signaalitiedot
- softan käsittelytapa sille tiedolle.
Yksinkertaistetaan: otetaan heikkotehoinen pieni penaalin magneetti, ja laitetaan se 1cm etäisyydelle anturista, niin magneettikentän muutos on N.
otetaan isosta sähkömoottorista isotehoinen magneetti ja laitetaan se 1cm etäisyydelle anturista, niin magneettikentän muutos on N potenssiin x.
Tai pidetään magneetti samana, mutta muutetaan anturin mittaustapaa, niin signaali muuttuu: meneekö se oikein ECU:lle?
Nyt ei tiedetä mitään muuta kuin että on kaksi anturia, mutta spekseistä ei tiedetä mitään, kun ei edes tiedetä bemarin mallia ja mersustakin vain se, että verrokki on W211. Ja sittenkin pitäisi olla vähän enemmän dataa kuin pelkästään moottorityypit.
Mutta ainahan voit kokeilla, kerro sitten miten kävi, tuurilla ne on samalla logiikalla
Hyvää asiaa. Niille, joita sattuu kiinnostamaan, niin noita öljyntasoantureita on bemarilla muutamaa eri mallia. Vanhimmat, E34 anturit ovat mekaanisella koholla ja kytkimillä. Öljypohjan sisällä on suhteellisen iso metallinen pötkylä, jonka sisällä koho liikkuu. Uudemmat anturit, joissa on ohuempi muovipuikko, toimivat ultraääniperiaatteella. Kaikki bemarin orggis ultraäänianturit taitavat olla merkiltään Hellaa. Uudemmat Hellan anturit eivät anna öljyntasosta hälytystä, vaan ne lähettävät samassa karvassa pwm -signaalina vuorotellen öljyntasotietoa ja öljyn lämpötilatietoa. Öljyntason hälytysraja on sitten auton elektroniikan puolella. Kaikki bmw mallit eivät käytä öljyn lämpötilatietoa mihinkään. En ole varma, onko välissä ollut anturisukupolvi, joka toimii ultraäänellä, mutta lähettää öljyntason hälytyksen ihan kytkintietona. Jos on, niin se on sitten alkupään E36:sten aikakautta.
Comment
-
-
Onko nuo silikoniletkut kuinka tarkkoja mitoituksesta? Eli jos nimellinen sisähalkaisia on 19mm, niin onko se just sen 19mm, alle vai mieluummin yli?
Kara on lerssin kohdalta hieman yli 19mm ja suoralta osalta pari-kolme milliä ohuempi. Ei oo tuommoista silikoniletkua käsillä, niin ei voi kokeilla sopivuutta. Lähinnä mietin että puristuuko kunnolla klemmarilla että tulee pitävä ja tiivis? :think
Kuminen letku kyllä menee päälle, vaikka olisi 16mm ja hieman suurempikin ihan ok puristuu tasaisesti, mutta nuo silikoniset on jäykempiä.
Sitten jos jollain asentajalla, tai muulla joka tietää, on lonkalta heittää missä autossa on tullut vastaan tuommoinen jäähdytysjärjestelmän 16-19mm letku jossa 180 mutka, niin voisi käyttää sellaista ja siitä sitten jatkaa suoralla letkulla. Semmoinen J-mallinen letku olisi optimi, jossa toinen häntä reilusti pitempi.
Tuommoinen ois passeli. Mutta ei oo pakko olla noin lähekkäin nuo putket, max 10cm noiden väli voisi olla.
Last edited by bemmeri; 08-12-2018, 14:06.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostOnko nuo silikoniletkut kuinka tarkkoja mitoituksesta? Eli jos nimellinen sisähalkaisia on 19mm, niin onko se just sen 19mm, alle vai mieluummin yli?
Kara on lerssin kohdalta hieman yli 19mm ja suoralta osalta pari-kolme milliä ohuempi. Ei oo tuommoista silikoniletkua käsillä, niin ei voi kokeilla sopivuutta. Lähinnä mietin että puristuuko kunnolla klemmarilla että tulee pitävä ja tiivis? :think
Kuminen letku kyllä menee päälle, vaikka olisi 16mm ja hieman suurempikin ihan ok puristuu tasaisesti, mutta nuo silikoniset on jäykempiä.
Sitten jos jollain asentajalla, tai muulla joka tietää, on lonkalta heittää missä autossa on tullut vastaan tuommoinen jäähdytysjärjestelmän 16-19mm letku jossa 180 mutka, niin voisi käyttää sellaista ja siitä sitten jatkaa suoralla letkulla. Semmoinen J-mallinen letku olisi optimi, jossa toinen häntä reilusti pitempi.
Tuommoinen ois passeli. Mutta ei oo pakko olla noin lähekkäin nuo putket, max 10cm noiden väli voisi olla.
https://www.picclickimg.com/d/w1600/...hose-black.jpg
Käy kaivelemassa purkamon läjästä.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKäy kaivelemassa purkamon läjästä.Last edited by bemmeri; 09-12-2018, 12:05.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Comment