Originally posted by TheRipper
View Post
Pienet autoaiheiset kysymykset V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä
-
Sen verran tuli lisäinfoa että kuulemma tämä vika olikin ilmennyt jo ennen kuin DPF tyhjättiin...ja siksi siis oli poistettukin...ja ongelma olikin poistunut hetkeksi mutta palannut taas kun oli kolme/neljä tankillista ajettu.
Eli kyllä siinä DPF:ssä tai sen ohjelmissa nyt jotain mätää sitten täytyy olla...
Mutta ei kuulemma silloinkaan mitään koodia ollut antanut viasta...ja siksi sitten lähdettykin vaan poistamaan ja vaihtelemaan antureita ym...:thinkF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Originally posted by TheRipper View PostSen verran tuli lisäinfoa että kuulemma tämä vika olikin ilmennyt jo ennen kuin DPF tyhjättiin...ja siksi siis oli poistettukin...ja ongelma olikin poistunut hetkeksi mutta palannut taas kun oli kolme/neljä tankillista ajettu.
Eli kyllä siinä DPF:ssä tai sen ohjelmissa nyt jotain mätää sitten täytyy olla...
Mutta ei kuulemma silloinkaan mitään koodia ollut antanut viasta...ja siksi sitten lähdettykin vaan poistamaan ja vaihtelemaan antureita ym...:think
Mä olen noita dpf:iä vaihtanut muistaakseni kolmeen ja aina siellä on koodi/koodeja ollut. Nämä kaikki tosin olleet softaamattomia vakioita.Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä
Comment
-
Originally posted by TheRipper View PostKaverilla V50 volvossa hassua ongelmaa.
1.6D Drive-e vai mikä lie...vuosimallia 2008. se 16 venttiilinen versio kuitenkin.
Kierrokset ei nouse kuin 3000rpm eli kone on jossain suojatilassa. Koko ilta katseltiin tietoja ja dataa ja mitään vikakoodia ei anna ja arvot näyttäisi olevan kunnossa mutta kierrokset ei vaan nouse.
Tosin kun on yön seissyt ensimmäisellä polkauksella menee tappiin asti kierrokset sitten seuraavalla rajoittaa taas.
EGR pitäisi olla tulpattu (ja näkyy datassakin että mitään ei siellä tapahdu) ja DPF ohitettu...
Jotenkin tuntuu että kuitenkin liittyisi noihin saastelaitteisiin?
Onko kenelläkään ajatuksia?
Oletuksena siis että dpf on vielä käytössäE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostTutkippa, onko auto sitä mallia missä jotain dpf puhdistumista edesauttavaa nestettä on jossain parin litran säiliö jonka pitäs kestää kymmeniätuhansia km täyttämättä. Tämä on erikoinen, että joissakin siitä ei tule suoraa vikakoodia kun se loppuu.
Oletuksena siis että dpf on vielä käytössä
Tuossa lisää aiheesta:
Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä
Comment
-
Joo täytynee kehoittaa tutustumaan tuohon softapuoleen sitten huolella...
Eipä tuommoisen vanhaan tötteröön paljoa aikaa/rahaa kannata kyllä tuhlata. Jos ei helpolla löydy niin laittaa kiertoon vaan.
Tuo lisäainenestekin pitäisi olla täytetty keskusautohallissa.
Kyllä mielestäni myös jos dpf jotain ongelmaa on niin pitäisihän siitä nyt koodi tulla. Vai onkohan sitten käynyt niin että on ollut niin vaajaavainen testeri tuolla korjaamolla että ei ole sitä löytänyt ja siksi sitten lähdetty vaan poistamaan käytöstä...:thinkF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Originally posted by hencca89 View PostMiksi sanotaan että e46 on viimeinen analoginen m3?
Eikös siinäkin ole jo sähköinen kaasuläppä?
Vai olenko ymmärtänyt analogisuuden tai jotain muuta väärin:think
Comment
-
Jassoo.
Onko sit e9x niin paljon digitaalisempi kapine?:think
Kuitenki hydytehostin edellee ja yhtälailla ajoapuja ja niiden poiskytkentä kuin vanhemmissakin.
Jännä että jenkkilät varsinki aina puhuu e46 viimeisenä mohikaanina analogista.
Mun järjellä e36 olisi enemmän analogine kun ei ole sähkökaasuja yms. Kaikki mekaanista ja hydraulista.
Toki e36 ei taida olla muutenkaa missää jalustalla hehkutettuna
Kuha pohdin hölmöjä kun kaverilla "unelma-autona" e46 ämmä jota sanoi viimeiseksi manuaaliseksi m3. Johon minä menin nohevana korjaamaan että viimeinen analoginen, tietämättä täysin mitä sillä meinataanBMW E91 320
MB W108 280SE
SUZUKI GSX-R
BMW K100 "cafe"
Comment
-
Originally posted by hencca89 View PostJassoo.
Onko sit e9x niin paljon digitaalisempi kapine?:think
Kuitenki hydytehostin edellee ja yhtälailla ajoapuja ja niiden poiskytkentä kuin vanhemmissakin.
Jännä että jenkkilät varsinki aina puhuu e46 viimeisenä mohikaanina analogista.
Mun järjellä e36 olisi enemmän analogine kun ei ole sähkökaasuja yms. Kaikki mekaanista ja hydraulista.
Toki e36 ei taida olla muutenkaa missää jalustalla hehkutettuna
Kuha pohdin hölmöjä kun kaverilla "unelma-autona" e46 ämmä jota sanoi viimeiseksi manuaaliseksi m3. Johon minä menin nohevana korjaamaan että viimeinen analoginen, tietämättä täysin mitä sillä meinataan
Todellisuudessa jokainen uusi malli on parempi kuin edellinen.
Jos se eXX jostain syystä olisi kaikilta osin universaalisti parempi kuin uudet autot, niin tehtaaltahan ei olisi mikään konsti kaivaa vanhat piirustukset esiin piirongin laatikosta ja ryhtyä valmistamaan sitä ah - niin täydellistä vanhaa mallia, vaikka e30:ä. Todellisuudessa sitä vain ei kukaan ostaisi, koska se on oikeasti huono verrattuna nykyisiin autoihin.
Tästä tuli havainnollinen herätys hiljattain itsellenikin, kun olen pojalleni mainostanut miten hienoja jotkut kuusnepa- tai Amiga-pelit olivat aikanaan. No, sattuipa niin että oma muori siivosi varastoaan, ja kas-kas, sieltähän se mun vanha Amiga 500 löytyi, peleineen kaikkineen. Voi juma mitä skeidaa ... Palasin suosiolla pojan kanssa PS4 Call of Dutyn pariin.Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
Originally posted by bmw323it View PostKolme vuosikymmentä kestäneen empiirisen seurannan perusteella sanoisin, että se "viimeinen kunnollinen" on aina pari-kolme mallisukupolvea tai pari vuosikymmentä vanha malli. Tulee varmaan jostain sosiaali-psykologiasta, ihminen ihailee niitä hyviä vanhoja aikoja ... omaa nuoruuttaan kai?
Todellisuudessa jokainen uusi malli on parempi kuin edellinen.
Joo, seuraavaksi on helppo julistaa, että E9X oli sentään viimeinen vapaasti hengittävä M3. Ja F8X ehkä viimeinen puhtaasti polttomoottorikäyttäinen. Aina löytyy uusi rajapyykki. Numeroiden valossahan näitä on helppo vertailla. Jokainen uusi M3 (tai M4) on ollut esim. Nürburgringillä edellistä nopeampi (vakiokuosissa). Sitten kun aletaan keskustella sellaisista asioista kuin muotoilu, fiilis, tasapainoisuus, ajotuntuma, filosofia jne. niin ollaan sellaisessa suossa, jossa oikeita vastauksia ei ole. Jokainen asettakoon kriteerit kuten itse tahtoo ja valitkoon suosikkinsa sen mukaan. Itse pidän keskustelua automallien absoluuttisesta paremmuudesta melko turhana.
Comment
-
Originally posted by Jupi View PostOnko base audioon mitään järkeä lisätä keskikaiutinta vai sotkeeko se vain äänen?
Netissä paljon mielipiteitä jonka mukaan musaan ei kannattaisi sekoittaa keskikaiutinta ollenkaan.
Comment
-
Comment