Pienet autoaiheiset kysymykset V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kimmon
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1461
    • Tuusulantien päässä...

    #721
    Originally posted by TheRipper View Post
    Ei kuulemma olekaan DPF tyhjätty.

    EGR tulpattu kuitenkin.

    Yritettiin pakkopolttoa DPF:lle ohjelmallisesti eilen tehdä mutta sitä ei antanut...liekkö sitten kuitenkin siinä jotain häikkää sitten?
    Noista menee hiukkassuodattimet tukkoon aika yleisesti mutta sen pitäisi kyllä vikavalo sytyttää ja koodi antaa. Tämä koodi, kun on päällä niin muistaakseni ei anna enää pakkopolttoa käynnistää. Tosin yksi niitä harvoja härveleitä mihin toi dpf ei ole ihan hirveän hintainen.
    Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5145
      • Paimio

      #722
      Sen verran tuli lisäinfoa että kuulemma tämä vika olikin ilmennyt jo ennen kuin DPF tyhjättiin...ja siksi siis oli poistettukin...ja ongelma olikin poistunut hetkeksi mutta palannut taas kun oli kolme/neljä tankillista ajettu.

      Eli kyllä siinä DPF:ssä tai sen ohjelmissa nyt jotain mätää sitten täytyy olla...

      Mutta ei kuulemma silloinkaan mitään koodia ollut antanut viasta...ja siksi sitten lähdettykin vaan poistamaan ja vaihtelemaan antureita ym...:think
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • kimmon
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1461
        • Tuusulantien päässä...

        #723
        Originally posted by TheRipper View Post
        Sen verran tuli lisäinfoa että kuulemma tämä vika olikin ilmennyt jo ennen kuin DPF tyhjättiin...ja siksi siis oli poistettukin...ja ongelma olikin poistunut hetkeksi mutta palannut taas kun oli kolme/neljä tankillista ajettu.

        Eli kyllä siinä DPF:ssä tai sen ohjelmissa nyt jotain mätää sitten täytyy olla...

        Mutta ei kuulemma silloinkaan mitään koodia ollut antanut viasta...ja siksi sitten lähdettykin vaan poistamaan ja vaihtelemaan antureita ym...:think

        Mä olen noita dpf:iä vaihtanut muistaakseni kolmeen ja aina siellä on koodi/koodeja ollut. Nämä kaikki tosin olleet softaamattomia vakioita.
        Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5352
          • Pirkkala

          #724
          Originally posted by TheRipper View Post
          Kaverilla V50 volvossa hassua ongelmaa.

          1.6D Drive-e vai mikä lie...vuosimallia 2008. se 16 venttiilinen versio kuitenkin.

          Kierrokset ei nouse kuin 3000rpm eli kone on jossain suojatilassa. Koko ilta katseltiin tietoja ja dataa ja mitään vikakoodia ei anna ja arvot näyttäisi olevan kunnossa mutta kierrokset ei vaan nouse.

          Tosin kun on yön seissyt ensimmäisellä polkauksella menee tappiin asti kierrokset sitten seuraavalla rajoittaa taas.

          EGR pitäisi olla tulpattu (ja näkyy datassakin että mitään ei siellä tapahdu) ja DPF ohitettu...

          Jotenkin tuntuu että kuitenkin liittyisi noihin saastelaitteisiin?

          Onko kenelläkään ajatuksia?
          Tutkippa, onko auto sitä mallia missä jotain dpf puhdistumista edesauttavaa nestettä on jossain parin litran säiliö jonka pitäs kestää kymmeniätuhansia km täyttämättä. Tämä on erikoinen, että joissakin siitä ei tule suoraa vikakoodia kun se loppuu.
          Oletuksena siis että dpf on vielä käytössä
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • Sallinen
            Bimmer Rookie
            • Apr 2010
            • 96
            • Kuopio

            #725
            Vakio-ohjelma sisään ja sitten katsomaan vikakoodeista, mitä autolle olisi alunperinkin oikeasti täytynyt tehdä.
            e91 320dA xDrive -12
            Porsche 911
            Audi TT

            Comment

            • kimmon
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1461
              • Tuusulantien päässä...

              #726
              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Tutkippa, onko auto sitä mallia missä jotain dpf puhdistumista edesauttavaa nestettä on jossain parin litran säiliö jonka pitäs kestää kymmeniätuhansia km täyttämättä. Tämä on erikoinen, että joissakin siitä ei tule suoraa vikakoodia kun se loppuu.
              Oletuksena siis että dpf on vielä käytössä
              Tämäkin on mahdollista mutta olen mä tästäkin syystä koodin saanut yleensä ulos

              Tuossa lisää aiheesta:
              Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5145
                • Paimio

                #727
                Joo täytynee kehoittaa tutustumaan tuohon softapuoleen sitten huolella...

                Eipä tuommoisen vanhaan tötteröön paljoa aikaa/rahaa kannata kyllä tuhlata. Jos ei helpolla löydy niin laittaa kiertoon vaan.

                Tuo lisäainenestekin pitäisi olla täytetty keskusautohallissa.

                Kyllä mielestäni myös jos dpf jotain ongelmaa on niin pitäisihän siitä nyt koodi tulla. Vai onkohan sitten käynyt niin että on ollut niin vaajaavainen testeri tuolla korjaamolla että ei ole sitä löytänyt ja siksi sitten lähdetty vaan poistamaan käytöstä...:think
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • hencca89
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 619
                  • ikaalinen

                  #728
                  Miksi sanotaan että e46 on viimeinen analoginen m3?
                  Eikös siinäkin ole jo sähköinen kaasuläppä?
                  Vai olenko ymmärtänyt analogisuuden tai jotain muuta väärin:think
                  BMW E91 320
                  MB W108 280SE
                  SUZUKI GSX-R
                  BMW K100 "cafe"

                  Comment

                  • Skarpa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 3426
                    • Kotka

                    #729
                    Originally posted by hencca89 View Post
                    Miksi sanotaan että e46 on viimeinen analoginen m3?
                    Eikös siinäkin ole jo sähköinen kaasuläppä?
                    Vai olenko ymmärtänyt analogisuuden tai jotain muuta väärin:think
                    Sanoisin, että se on keinotekoinen rajanveto suhteellisen lineaarisessa jatkumossa.
                    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                    E30 Armo "330i"

                    Comment

                    • hencca89
                      BTCF Member
                      • Sep 2011
                      • 619
                      • ikaalinen

                      #730
                      Jassoo.
                      Onko sit e9x niin paljon digitaalisempi kapine?:think
                      Kuitenki hydytehostin edellee ja yhtälailla ajoapuja ja niiden poiskytkentä kuin vanhemmissakin.
                      Jännä että jenkkilät varsinki aina puhuu e46 viimeisenä mohikaanina analogista.
                      Mun järjellä e36 olisi enemmän analogine kun ei ole sähkökaasuja yms. Kaikki mekaanista ja hydraulista.
                      Toki e36 ei taida olla muutenkaa missää jalustalla hehkutettuna

                      Kuha pohdin hölmöjä kun kaverilla "unelma-autona" e46 ämmä jota sanoi viimeiseksi manuaaliseksi m3. Johon minä menin nohevana korjaamaan että viimeinen analoginen, tietämättä täysin mitä sillä meinataan
                      BMW E91 320
                      MB W108 280SE
                      SUZUKI GSX-R
                      BMW K100 "cafe"

                      Comment

                      • bmw323it
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1865
                        • N/A

                        #731
                        Originally posted by hencca89 View Post
                        Jassoo.
                        Onko sit e9x niin paljon digitaalisempi kapine?:think
                        Kuitenki hydytehostin edellee ja yhtälailla ajoapuja ja niiden poiskytkentä kuin vanhemmissakin.
                        Jännä että jenkkilät varsinki aina puhuu e46 viimeisenä mohikaanina analogista.
                        Mun järjellä e36 olisi enemmän analogine kun ei ole sähkökaasuja yms. Kaikki mekaanista ja hydraulista.
                        Toki e36 ei taida olla muutenkaa missää jalustalla hehkutettuna

                        Kuha pohdin hölmöjä kun kaverilla "unelma-autona" e46 ämmä jota sanoi viimeiseksi manuaaliseksi m3. Johon minä menin nohevana korjaamaan että viimeinen analoginen, tietämättä täysin mitä sillä meinataan
                        Kolme vuosikymmentä kestäneen empiirisen seurannan perusteella sanoisin, että se "viimeinen kunnollinen" on aina pari-kolme mallisukupolvea tai pari vuosikymmentä vanha malli. Tulee varmaan jostain sosiaali-psykologiasta, ihminen ihailee niitä hyviä vanhoja aikoja ... omaa nuoruuttaan kai?

                        Todellisuudessa jokainen uusi malli on parempi kuin edellinen.

                        Jos se eXX jostain syystä olisi kaikilta osin universaalisti parempi kuin uudet autot, niin tehtaaltahan ei olisi mikään konsti kaivaa vanhat piirustukset esiin piirongin laatikosta ja ryhtyä valmistamaan sitä ah - niin täydellistä vanhaa mallia, vaikka e30:ä. Todellisuudessa sitä vain ei kukaan ostaisi, koska se on oikeasti huono verrattuna nykyisiin autoihin.

                        Tästä tuli havainnollinen herätys hiljattain itsellenikin, kun olen pojalleni mainostanut miten hienoja jotkut kuusnepa- tai Amiga-pelit olivat aikanaan. No, sattuipa niin että oma muori siivosi varastoaan, ja kas-kas, sieltähän se mun vanha Amiga 500 löytyi, peleineen kaikkineen. Voi juma mitä skeidaa ... Palasin suosiolla pojan kanssa PS4 Call of Dutyn pariin.
                        Nyt:
                        BMW X3 xDrive30e (g01)
                        BMW 335i (e90)
                        BMW 323iC (e36)
                        BMW 850i (e31)
                        BMW 320i (e30)
                        Golf GTE
                        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                        Comment

                        • Skarpa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2007
                          • 3426
                          • Kotka

                          #732
                          Originally posted by bmw323it View Post
                          Kolme vuosikymmentä kestäneen empiirisen seurannan perusteella sanoisin, että se "viimeinen kunnollinen" on aina pari-kolme mallisukupolvea tai pari vuosikymmentä vanha malli. Tulee varmaan jostain sosiaali-psykologiasta, ihminen ihailee niitä hyviä vanhoja aikoja ... omaa nuoruuttaan kai?

                          Todellisuudessa jokainen uusi malli on parempi kuin edellinen.

                          Joo, seuraavaksi on helppo julistaa, että E9X oli sentään viimeinen vapaasti hengittävä M3. Ja F8X ehkä viimeinen puhtaasti polttomoottorikäyttäinen. Aina löytyy uusi rajapyykki. Numeroiden valossahan näitä on helppo vertailla. Jokainen uusi M3 (tai M4) on ollut esim. Nürburgringillä edellistä nopeampi (vakiokuosissa). Sitten kun aletaan keskustella sellaisista asioista kuin muotoilu, fiilis, tasapainoisuus, ajotuntuma, filosofia jne. niin ollaan sellaisessa suossa, jossa oikeita vastauksia ei ole. Jokainen asettakoon kriteerit kuten itse tahtoo ja valitkoon suosikkinsa sen mukaan. Itse pidän keskustelua automallien absoluuttisesta paremmuudesta melko turhana.
                          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                          E30 Armo "330i"

                          Comment

                          • Jupi
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2019
                            • 150
                            • Tampere

                            #733
                            Onko base audioon mitään järkeä lisätä keskikaiutinta vai sotkeeko se vain äänen?

                            Netissä paljon mielipiteitä jonka mukaan musaan ei kannattaisi sekoittaa keskikaiutinta ollenkaan.
                            E90 318i -09

                            Comment

                            • Gemmi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 3354
                              • Espoo

                              #734
                              Originally posted by Jupi View Post
                              Onko base audioon mitään järkeä lisätä keskikaiutinta vai sotkeeko se vain äänen?

                              Netissä paljon mielipiteitä jonka mukaan musaan ei kannattaisi sekoittaa keskikaiutinta ollenkaan.
                              Jos ihan puhtaasti hifi mielessä nii keskikailotin ja takakailottimet on turhia, etukailottimet ja nuorisokailotin(subwoofer) nii saa hyvän stereokuvan

                              Comment

                              • Jupi
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2019
                                • 150
                                • Tampere

                                #735
                                Originally posted by Gemmi View Post
                                Jos ihan puhtaasti hifi mielessä nii keskikailotin ja takakailottimet on turhia, etukailottimet ja nuorisokailotin(subwoofer) nii saa hyvän stereokuvan
                                Noniin eli turha miettiä keskikaiuttimen lisäämistä
                                E90 318i -09

                                Comment

                                Working...
                                X