Mun mielestä tuo tyyppi on ihan helvetin oikeassa.
Hölmöläisten hommaa tukea sähköautoja a) ensin verottamalla niitä c) sitten antamalla tukea veron maksamiseen.
(b-kohta on sensuroitu)
Samaa mieltä -02.n kanssa. Itse olen sen 10v ajanut n.65tkm/vuosi ja tuota suoritetta en keksi "puhtaammin" olevan toteutettavissa, kuin nykyaikaisella diesel-autolla...
Samaa mieltä -02.n kanssa. Itse olen sen 10v ajanut n.65tkm/vuosi ja tuota suoritetta en keksi "puhtaammin" olevan toteutettavissa, kuin nykyaikaisella diesel-autolla...
Noilla kilsoilla laskisin kyllä hyvin tarkkaan miten latailut sopisi omaan ajoprofiiliin. Sähköllä tuossa säästäisi melko reippaasti ja sen lisäksi se olisi puhtaampaa ja mukavampaa.
Tekisivät kunnon Diesel hybridin. 550hd olis kova sana, 540d:n tekniikka ja etupäähän sähköveto, 50 ah akku ja plug in...
Edit: miksikö diesel? Kaikki pukkaa bensa hybridejä mutta ei sellainen oikasti vähänkään enemmän ajavalle ole vaihtoehto,
akku kun on tyhjä niin vie maantiellä liki yhtä paljon kuin V8 mutta tehot on siitä murto-osan...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
akku kun on tyhjä niin vie maantiellä liki yhtä paljon kuin V8 mutta tehot on siitä murto-osan...
Tälle jotain pohjaa? Itsellä meinaan tommonen korean kitkutin ja kun akku loppuu, niin matkassa menee alle viiden litran. Toki eihän siinä mitään voimaa ole
Tälle jotain pohjaa? Itsellä meinaan tommonen korean kitkutin ja kun akku loppuu, niin matkassa menee alle viiden litran. Toki eihän siinä mitään voimaa ole
Me puhuttiin bemareista. 330E kyllä vie reippaassa maantieajossa likemmäksi 10 kuin 5 litraa...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Me puhuttiin bemareista. 330E kyllä vie reippaassa maantieajossa likemmäksi 10 kuin 5 litraa...
Sepä se. Ei olisi mikään amerikan ihme jos verottaja ei tähän puuttuisi muutoinkin kuin nykyisen polttoaineveron muodossa.
Nämä hybridi-hömpötykset ovat luku sinänsä. Esimerkkinä Hondan hyper-hybrid CR-V. Auto ei ole ladattavissa verkkovirralla. Auton akun energia riittää liikuttamaan autoa pelkällä sähköllä vain pari kilometriä.
Sepä se. Ei olisi mikään amerikan ihme jos verottaja ei tähän puuttuisi muutoinkin kuin nykyisen polttoaineveron muodossa.
Nämä hybridi-hömpötykset ovat luku sinänsä. Esimerkkinä Hondan hyper-hybrid CR-V. Auto ei ole ladattavissa verkkovirralla. Auton akun energia riittää liikuttamaan autoa pelkällä sähköllä vain pari kilometriä.
Noissa Hondan ja Toyotan kaltaisissa hybrideissä vitsi on siinä, että sähköt on polttomoottorin apuna koko ajan ja kulutus pysyy sitä kautta kohtuullisena. Ei pääse tulemaan tuota tilannetta, missä sähkön loppuessa kulutus onkin 80-luvun lukemissa. Ne vasta hömpötyksiä onkin.
Noissa Hondan ja Toyotan kaltaisissa hybrideissä vitsi on siinä, että sähköt on polttomoottorin apuna koko ajan ja kulutus pysyy sitä kautta kohtuullisena. Ei pääse tulemaan tuota tilannetta, missä sähkön loppuessa kulutus onkin 80-luvun lukemissa. Ne vasta hömpötyksiä onkin.
Vähän kuin Volvon V90 T8, jossa sähkömoottori auttaa kokoajan, mutta tehtaan ilmoittama 2,5L/100km kulutus on todellisuudessa aina yli kymppi?
No, autonvalmistajathan tekevät tällä hetkellä juuri sitä, mitä heiltä vaaditaan kuluttajien ja politiikan toimesta. Suurin osa tekee sen vielä todella hyvin. Se, onko siinä mitään järkeä, vai onko kaikki tätä "hömpötystä", onkin sitten toinen juttu.
Esimerkkinä VW, joka joutuu lopettamaan Up!:n valmistamisen tiukentuvien päästörajoitusten takia. [sarcasm]Koska on sanomattakin selvää, että 2,5 tonnin painoinen katumaasturi, jossa on yhden pienen moottorin sijaan 2-4 isompaa moottoria ja 500kg akustoa kyydissä, on taloudellisempi vaihtoehto, kuin pieni kolmesylinterinen kaupunkiauto.[/sarcasm]
Vähän kuin Volvon V90 T8, jossa sähkömoottori auttaa kokoajan, mutta tehtaan ilmoittama 2,5L/100km kulutus on todellisuudessa aina yli kymppi?
Ei ole Volvosta kokemusta, mutta jotenkin se japanilainen ja korealainen on kuitenkin onnistunut saamaan varsin pienellä kulkevia ei-ladattavia hybridejä. Toki V90 on iso auto ja tehoja löytyy, ei ne isommat hybridi Lexuksetkaan enää ihan ilmalla kulje, mutta on siitä sähköavusta silti hyvinkin konkreettinen hyöty.
Yhtä XC60 T8-versiota ajaneena nuo Volvon 407hv-ilmoitukset vaikuttavat myös hieman optimistiselta. Jos en olisi auton tehoa etukäteen tiennyt, veikkaus olisi ollut maks 300hv.
530d softalla tuntuu nopeammalta päivittäisessä ajossa.
Pluginhybridit ja sähköautot ovat 400-800hv tehoisia.
Minne niillä on niin kiire ettei tehoksi riittäisi 100hv ja range olisi vaikka 1000km.
Miksi Pgh:ejä ei kehitetä kulkemaan sähköllä 100-150km ja lisänä pieni taloudellinen polttomoottori.
Ei ole Volvosta kokemusta, mutta jotenkin se japanilainen ja korealainen on kuitenkin onnistunut saamaan varsin pienellä kulkevia ei-ladattavia hybridejä. Toki V90 on iso auto ja tehoja löytyy, ei ne isommat hybridi Lexuksetkaan enää ihan ilmalla kulje, mutta on siitä sähköavusta silti hyvinkin konkreettinen hyöty.
Nii-in, kuten totesin niin autonvalmistajat tekevät tällä hetkellä ihan hyvin sen, mitä heiltä pyydetään. Meillähän on markkinoilla hyviä sähköautojakin, vaikka ajatus siitä että kaikki ajaisivat niillä parin vuoden päästä on täysin pähkähullu.
Mutta poliittisten päätösten pohjalla olevat kulutus-, ja päästölukemat eivät silti pidä paikassa nimeltä maailma paikkaansa alkuunkaan, mikä on nyt aiheuttamassa sen että _ihan oikeasti_ pienet ja taloudelliset autot joudutaan siirtämään syrjään "taloudellisten" kahden tonnin hybridi-mörkömaastureiden tieltä.
Comment