Originally posted by SkyMan
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Juhis View PostTuli luettua uusin Tekniikan Maailma. Siellähän Amerikan pojat oli tehneet talvivertailun voittaneen sähköauton.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by Tiik View PostYhtä XC60 T8-versiota ajaneena nuo Volvon 407hv-ilmoitukset vaikuttavat myös hieman optimistiselta. Jos en olisi auton tehoa etukäteen tiennyt, veikkaus olisi ollut maks 300hv.
530d softalla tuntuu nopeammalta päivittäisessä ajossa.
Originally posted by SkyMan View PostOk, mikähän sitten on reipasta ajoa, kun kuulemieni kokemusten perusteella 530e pääsee akku tyhjänäkin tuohon viiden litran pintaan.Last edited by jani; 20-03-2019, 14:09.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostTekisivät kunnon Diesel hybridin. 550hd olis kova sana, 540d:n tekniikka ja etupäähän sähköveto, 50 ah akku ja plug in...
Edit: miksikö diesel? Kaikki pukkaa bensa hybridejä mutta ei sellainen oikasti vähänkään enemmän ajavalle ole vaihtoehto,
akku kun on tyhjä niin vie maantiellä liki yhtä paljon kuin V8 mutta tehot on siitä murto-osan...Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostEli 800kg painavampi iso 500sarjan auto vie vähemmän maantiellä kuin moderni pikkuauto....Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View Post. Tätä taustaa vasten vain ihmettelin, että mihin tuo aiemmin mainittu V8-mainen kulutus akkujen tyhjentymisen jälkeen perustuu. Olkoonkin, että nyt puhuttiin bemareista.
Toki niitä tarpeita on erilaisia...
Ja onhan tietysti Audin Q7 e-Tron. Sieltä löytyy se 3-litrainen mutamoottori keulilta.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostNoissa Hondan ja Toyotan kaltaisissa hybrideissä vitsi on siinä, että sähköt on polttomoottorin apuna koko ajan ja kulutus pysyy sitä kautta kohtuullisena. Ei pääse tulemaan tuota tilannetta, missä sähkön loppuessa kulutus onkin 80-luvun lukemissa.
Kuinka vähän tuollainen kyhöstys kuluttaisi jos polttomoottorin apuna olisi yhden sähkömoottorin asemasta kaksi ellei jopa kolme. (retorinen)
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View PostNiin, sillä vähän kysyinkin, kun ihmettelin 330e:n kympin pintaan painuvaa kulutusta. En ole tietoinen 330 tai 530 e:n käytännön kulutuksesta, kun en sellaista omista. Oma KIA -merkkinen töpselivingutin taas menee akun tyhjentymisen jälkeen matkassa siihen viiden litran pintaan ilman sen kummempia yrityksiä. Tätä taustaa vasten vain ihmettelin, että mihin tuo aiemmin mainittu V8-mainen kulutus akkujen tyhjentymisen jälkeen perustuu. Olkoonkin, että nyt puhuttiin bemareista.
Onko jollain merkillä sellaista hybridi-autoa, jossa sähkömoottorin toiminnan voisi ohjelmoida oman mieltymyksen tai tarpeen mukaan?
Minun mielestä tällainen ominaisuus olisi hyvä.
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostTekisivät kunnon Diesel hybridin. 550hd olis kova sana, 540d:n tekniikka ja etupäähän sähköveto, 50 ah akku ja plug in...
Edit: miksikö diesel? Kaikki pukkaa bensa hybridejä mutta ei sellainen oikasti vähänkään enemmän ajavalle ole vaihtoehto,
akku kun on tyhjä niin vie maantiellä liki yhtä paljon kuin V8 mutta tehot on siitä murto-osan...
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View PostOk, mikähän sitten on reipasta ajoa, kun kuulemieni kokemusten perusteella 530e pääsee akku tyhjänäkin tuohon viiden litran pintaan.
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View PostOk, mikähän sitten on reipasta ajoa, kun kuulemieni kokemusten perusteella 530e pääsee akku tyhjänäkin tuohon viiden litran pintaan.Originally posted by Tiik View PostKaverilla oli juuri 2 päivän koeajossa uusi 530e ja kyllä kulutus kuulemma oli lähempänä 10l kun motaria paahtoi tre-hki-tre.
Kyllähän nuo hybridien kulutuslukemat on niin vaikeaa todeta, kun se on niin paljon käyttäjistä kiinni (minkälaista ajoa ja missä) Itse olen ainakin ajatellut, että jos ajot pysyy päivittäisessä ajossa alle 50km ja mahdollisesti paljon kaupunkiajoa, niin miksipä ei hybridi silloin voisi olla hyvä vaihtoehto. Esim jos miettii 530e:n hinnoittelua vs. 530i, niin aika herkästi valinta kohdistuu tuonne hybridin puolelle.-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
-
Originally posted by Juh4 View PostEsim jos miettii 530e:n hinnoittelua vs. 530i, niin aika herkästi valinta kohdistuu tuonne hybridin puolelle.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostVäitteen voi perustella pätkäajolla kylmissä olosuhteissa. Jos akun kapasiteetti on pahimmoilleen pieni tarvittavaan ajo matkaan, eli loppuu kesken matkan, joudutaan loppu ajamaan polttomoottorilla. Kylmä moottori vie vähintään kaksinkertaisen määrän polttoainetta lämpöiseen verrattuna. Silloin keskikulutus nousee koviin lukemiin. Ei se sun Kia:kaan kovin pienellä mene vastaavassa ajossa. Tässäkin korostuu se pointti, että auto kannattaa valita omien ajotarpeiden mukaan.
Onko jollain merkillä sellaista hybridi-autoa, jossa sähkömoottorin toiminnan voisi ohjelmoida oman mieltymyksen tai tarpeen mukaan?
Minun mielestä tällainen ominaisuus olisi hyvä.
En tiedä mitä tuolla ohjelmoinnilla tarkoitat, mutta kyllä plugareissa saa määritettyä käytetäänkö autoa pelkällä sähköllä, ladataanko akkuja maksimilla, käytetäänkö hybridinä niin että akuista kuluu virta, tai hybridinä niin että akun lataus pysyy suht vakiona.
Esim. GTE Golf vie noin kympin sadalle jos lataa samalla akkuja. Jos akku on loppu, niin kulutus jossain 7-8 litran luokassa keskimäärin. Paljon ne vie. lämpöisellä koneella tasaista 80-90 vauhtia varmaan menee suht pienellä. Paino alkaa noissa tuntua kulutuksessa.
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostVäitteen voi perustella pätkäajolla kylmissä olosuhteissa. Jos akun kapasiteetti on pahimmoilleen pieni tarvittavaan ajo matkaan, eli loppuu kesken matkan, joudutaan loppu ajamaan polttomoottorilla. Kylmä moottori vie vähintään kaksinkertaisen määrän polttoainetta lämpöiseen verrattuna. Silloin keskikulutus nousee koviin lukemiin. Ei se sun Kia:kaan kovin pienellä mene vastaavassa ajossa. Tässäkin korostuu se pointti, että auto kannattaa valita omien ajotarpeiden mukaan.
Onko jollain merkillä sellaista hybridi-autoa, jossa sähkömoottorin toiminnan voisi ohjelmoida oman mieltymyksen tai tarpeen mukaan?
Minun mielestä tällainen ominaisuus olisi hyvä.Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
-
Originally posted by Juh4 View PostTässä näkee sen, että pääseekö johonkin tiettyyn kulutuslukemiin, vai haluaako. Varsinkin jos auto on vain pari päivää koeajossa, niin mielellään sitä varmasti fiilistelee voimalinjaa
Kyllähän nuo hybridien kulutuslukemat on niin vaikeaa todeta, kun se on niin paljon käyttäjistä kiinni (minkälaista ajoa ja missä) Itse olen ainakin ajatellut, että jos ajot pysyy päivittäisessä ajossa alle 50km ja mahdollisesti paljon kaupunkiajoa, niin miksipä ei hybridi silloin voisi olla hyvä vaihtoehto. Esim jos miettii 530e:n hinnoittelua vs. 530i, niin aika herkästi valinta kohdistuu tuonne hybridin puolelle.
Comment
-
Comment