Ensivuonna tuotantoon tulee ix3 sen jälkeen i4 ja inext. Ja jokunen pienempi tuotantoerä polttokennoautoja näiden jälkeen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Fordilta tulossa ihan rouhean näköinen sähköauto, Mustang Mach-E
Mutta MIKSI tähänkin pitää laittaa jokin hemmetin taulutelevisio kojelaudaksi? Normaali kojelauta olisi paljon parempi eikä noin halvan näköinen viritys...
Onko nuo viritykset jonkun mielestä hienoja vai onko se vain halpa tehdä?
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View Post
Onko nuo viritykset jonkun mielestä hienoja vai onko se vain halpa tehdä?-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostIhan päätön vertailu on joku yön vanha mk4golf ja uus sähköauto. Tosiasia on että tuollainen 500tkm menty golf on niin pehmeä jo että ei siinä ole mitään muuta jäljellä kuin ajamisen pelko.
Eräs tuttavani on ajellut vanhalla carina 2:lla jo ties kuinka monta vuotta ja aikalailla halvalla on päässyt. Kukin tyylillään, itse en ainakaaan aio enää autoon sijoittaa.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View PostFordilta tulossa ihan rouhean näköinen sähköauto, Mustang Mach-E
Mutta MIKSI tähänkin pitää laittaa jokin hemmetin taulutelevisio kojelaudaksi? Normaali kojelauta olisi paljon parempi eikä noin halvan näköinen viritys...
Tietysti markkinoilta saa vielä kauan ns. vesiputousmallin mukaan suunniteltuja vehkeitä, jotka ovat "valmiita", eikä niitä "tarvitse" enää päivittää oston jälkeen.
Sähköautojen myötä huollontarve vähenee, mutta tuossa on niille yksi jälkimarkkina, jolla voidaan yrittää paikata tätä menetystä. Myydään sovelluksia, joilla autoon saadaan lisää ominaisuuksia (itseohjautuvuus, alustan säädöt, uusi tehokartta, pakolliset tietoturva/bugifiksit nopeammin, viihdesovellukset, ...)
edit: Siis onko se epäkohta nyt a) autossa on iso kosketusnäyttö vai b) iso kosketusnäyttö on huonosti integroitu kojelautaan?Last edited by gnz; 01-12-2019, 10:48.
Comment
-
-
Iso kosketusnäyttö on moderni ja nappien määrää pystytään tiputtamaan paljon, eli halpa valmistaa. Näytön mahdollinen muokattavuus tai personointi omaan makuun voi olla se juttu tulevaisuudessa.
Kuitenkin itse näkisin tuon olevan liikenneturvallisuuden kannalta heikentävä tekijä. Näyttöön kun joutuu aina katsomaan ja etsimään haluttu toiminto. Taasen perinteisen painonapin löytää yleensä käsikopelolla, irroittamatta katsetta tiestä. Eri asia sitten kuinka usein niitä nappeja tarvitsee kopeloida onkin toinen juttu.
Ainakaan minun makuun järkyttävän suuri "tabletti" ei sovi ja joskus kun sähköautoa/muuta uudempaa autoa olen hankkimassa, jää vaihtoehdoista pois juurikin tuollaiset uksilöt tableteineen. Onneksi bmw ei ole tähän vielä lähtenyt ja toivottavasti ei lähde.
Nyky trendi autoissa on että panostetaan kaikkeen muuhun todella paljon, kuin itse ajamiseen. Mielestäni se ei ole se oikea suunta. Jos tojota tai muu merkki olisi yhtä hyvä ajettava kuin bmw, voisin harkita sellaisen ostamista. Tähän esimerkkinä että työkaveri osti uuden fordin. Pääsin koeajamaan sitä ja itse ajotunto itse autoon oli aika järkyttävän huono.
Niin kauan kuin itse pystyn ja joudun ajamaan, hankintaan vaikuttaa eniten ajotuntuma. Siksi alunperin lähdin bmw leiriin ja siellä vielä ollaan pysytty. On niitä muitakin, joissa ajotuntuma hyvä, mutta ne maksaa jo niin paljon ettei lompakko kestä.
Kai se kehitys menee mihin menee mutta minä en siinä välttämättä halua pysyä mukana.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostNyky trendi autoissa on että panostetaan kaikkeen muuhun todella paljon, kuin itse ajamiseen. Mielestäni se ei ole se oikea suunta.
Niin kauan kuin itse pystyn ja joudun ajamaan, hankintaan vaikuttaa eniten ajotuntuma. Siksi alunperin lähdin bmw leiriin ja siellä vielä ollaan pysytty. On niitä muitakin, joissa ajotuntuma hyvä, mutta ne maksaa jo niin paljon ettei lompakko kestä.
Kai se kehitys menee mihin menee mutta minä en siinä välttämättä halua pysyä mukana.
Tehdään tuote tai ominaisuus vanhaan tuotteeseen sen vuoksi, kun on vaan pakko pysyä pinnalla tämän hetken trendeissä.
Autoissa kaava on varsin selkeä ollut muutaman vuoden ajan viis käytön helppoudesta. Kaikista on löydyttävä se ruuvattu tabletti siitä kojelaudasta ja mieluiten kosketusnäytöllä. Siitä on löydyttävä x määrä liitäntä mahdollisuuksia puhelimille (mieluiten omenalle räätälöityjä) tietyt apit täytyy löytyä jotta ei jäädä sen puolesta osan asiakasryhmän ulkopuolelle.
Viis siitä minkälainen KIA ajettavuudeltaan jopa siitä nyky bmw.sta on tullut siinä sivussa.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Seuraavana on odotettavissa Androidin vyöryminen autoihin. Nyt siitä on jo tullut aika kattava käyttis esim. televisioissa ja samaa voidaan odottaa autoilun osalta.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostLämppärinsäätimet kosketusnäytössä -> ei jatkoon. Kosketusnäyttö on lopunviimein aika p*ska käyttörajapinta moneenkin asiaan. Halpa joo, hyvä ei.
Jos itse saisin valita niin manuaaliset vivut ja napit joka asiaan. Pidän kovasti esimerkiksi vanhan liiton puhallussäätimistä joilla saa käden käänteessä säädettyä puhalluksen juuri kuten haluaa. Eli siis perinteiset ylös, keskelle ja alas jutut. Noissa on sekin hyvä puoli, että ei tarvitse murehtia toimintahäiriöitä, läppämoottori ei liiku tmv...
Taitaa vaan nykyihminen olla jo niin mukavuudenhaluinen, että mitään ei viitsittäisi enää tehdä manuaalisesti vaan kaikki pitäisi tapahtua jonkun painalluksen kautta automaattisesti.
Onneksi vanhoja löytyy vielä ja niillä saa ajaa.
Edit: Vielä tuohon turvallisuusasiaan, jonka Reijokin tuossa otti esiin. Ei tarvitse mennä kovinkaan kauas kun näytöt autoissa olivat vielä harvinaisia. Kun ensimmäiset flippinäytölliset soittimet alkoivat tehdä tuloaan ja autojen kojelaudoissa alkoi olla 7” näyttöjä niin poliisit näistä sakottivat hanakasti koska se oli vaarallista kun kuljettajan huomio saattoi siirtyä pois liikenteestä. Kummasti ne nyt sitten eivät enää ole vaarallisia vaikka ovat aina vaan isompia ja isompia ja sisältävät jo kohta kaiken. Tai vastaavasti kännykkään puhuminen ilman handsfreetä on äärimmäisen vaarallista vaikka katse on tiessä. Ei nää mene ihan yksiin. Just saying.Last edited by mikae34; 01-12-2019, 14:28.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostLämppärinsäätimet kosketusnäytössä -> ei jatkoon. Kosketusnäyttö on lopunviimein aika p*ska käyttörajapinta moneenkin asiaan. Halpa joo, hyvä ei.
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostTottumiskysymys. Hyvä, muttei todellakaan halpa, jos otetaan laskuun myös mitä uuden toiminnallisuuden toteutus maksaa.
Töissä tulee ajettua noin kaikkia valtamerkien autoja säännöllisen epäsäännöllisesti ja ei voi kuin ihmetellä millaisella logiikalla noita romuja tehdään. Hauskinta näissä on että osassa on perustoiminnot niin vaikeasti ettei niitä valikoista löydä ja ohjekirjassakin ne on väärin ohjeistettu.
En tiedä miten noihin nyt voi sitten tottuaLast edited by jani; 01-12-2019, 19:29.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostTottumiskysymys. Hyvä, muttei todellakaan halpa, jos otetaan laskuun myös mitä uuden toiminnallisuuden toteutus maksaa..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostEi ole, ihan turha edes väittää moista. Totaalista paskaa kokonaisuutena.
Kyllä näino. Totaalipaskaan ei totu. Suomen oloissa pitää pystyä käyttää perus toiminnot pakkasessa ja hanskat kädessä.
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostLämppärinsäätimet kosketusnäytössä -> ei jatkoon. Kosketusnäyttö on lopunviimein aika p*ska käyttörajapinta moneenkin asiaan. Halpa joo, hyvä ei.
No jaa, halvan näköiset ja heppoisen oloiset säätimetkö sitten hyvät. Lisäksi autom. Ilmastointia tartte pahemmin räplätä.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
Comment