Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raimo Miettinen
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 320

    https://youtu.be/0vq6KEOIiMg kohdasta 11:05 Porschen Taycanin (sähköauto!) totetus tuuletusräppänöille eli niitä ei voi suunnata manuaalisesti mitenkään vaan valikoiden kautta. Toivottavasti automaatti-ilmastointi on toteutettu fiksusti.
    Last edited by Raimo Miettinen; 03-12-2019, 21:06.
    BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

    Comment

    • mikae34
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 4987
      • Forssa

      Originally posted by Raimo Miettinen View Post
      https://youtu.be/0vq6KEOIiMg kohdasta 11:05 Porschen Taycanin (sähköauto!) totetus tuuletusräppänöille eli niitä ei voi suunnata manuaalisesti mitenkään vaan valikoiden kautta. Toivottavasti automaatti-ilmastointi on toteutettu fiksusti.
      Älytöntä. Kas kun ei rattia käännetä sen näytön kautta.
      Auto on liikkumaväline.

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5153
        • Kuopio

        Originally posted by mikae34 View Post
        Älytöntä. Kas kun ei rattia käännetä sen näytön kautta.
        Mutta siinä "näyttö ratissa" olisi varmasti parempi nahkatuntu kuin oikeassa ratissa
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • Thetic
          Bimmer Rookie
          • Jan 2011
          • 89
          • Suomi

          Originally posted by Raimo Miettinen View Post
          https://youtu.be/0vq6KEOIiMg kohdasta 11:05 Porschen Taycanin (sähköauto!) totetus tuuletusräppänöille eli niitä ei voi suunnata manuaalisesti mitenkään vaan valikoiden kautta. Toivottavasti automaatti-ilmastointi on toteutettu fiksusti.
          Matkittu suoraan teslalta? :think
          G05 X5 45e

          Comment

          • Masander
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2010
            • 1396
            • Dingolfing

            Originally posted by Raimo Miettinen View Post
            https://youtu.be/0vq6KEOIiMg kohdasta 11:05 Porschen Taycanin (sähköauto!) totetus tuuletusräppänöille eli niitä ei voi suunnata manuaalisesti mitenkään vaan valikoiden kautta. Toivottavasti automaatti-ilmastointi on toteutettu fiksusti.
            Uskomatonta paskaa noi valikkokikkailut. Joku joskus kehtas haukkua e60 keskisuulakkeen lämpötilan säädön joka tapahtuu idriven kautta, mutta sepäs on pientä verrattuna tohon taikinaporsseen
            sigpic

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 1996
              • Tampere/kainuu

              Originally posted by jani View Post
              Mutta siinä "näyttö ratissa" olisi varmasti parempi nahkatuntu kuin oikeassa ratissa
              F3x autoissa eroa ei huomaisi näin toteutettuna. On se ohjaustuntuma jotain aivan käsittämätöntä. Tai sen puute.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • van cleef
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1889
                • 01830

                Originally posted by |foder| View Post
                Ei lämpöä ole tarvinnut säädellä mihinkään mutta monta muuta nappia on tullut käytettyä. Takalasin lämppäri, tuulilasin tehopuhallus ja se yleisin, eli penkin lämppäri. Jos ja kun nuo lyödään isoon näyttöön, ei välttämättä olekaan niks ja naks käytössä.
                Lähes aina lähtö lämpimästä tallista, niin ei niitä vaan tarvi omissa ajotilanteissa säädellä. Pidän F-sarjan automaatti-ilmastointia todella onnistuneena suunnitteluna, kunpa voisi ohjauksesta sanoa saman. Voi tietenkin olla, että muissa olosuhteissa tilanne olisi toinen.
                ...

                Comment

                • mikae34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 4987
                  • Forssa

                  Originally posted by zakspeed View Post
                  F3x autoissa eroa ei huomaisi näin toteutettuna. On se ohjaustuntuma jotain aivan käsittämätöntä. Tai sen puute.
                  E63 active steeringillä oli myös täysin tunnoton. Sama kuin rattiohjaimella olisi ajanut. Köykänenhän se oli ja joku varmaan sitä arvostaa mutta samalla kaikki tuntuma oli tipotiessään.
                  Auto on liikkumaväline.

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    Eikö noihin sähköpöristimiiin ja miks ei muihinkin saa äänellä ohjattua toimintoja mieluisaksi, ettei valikoita tarvii selata?

                    Ei luulisi nykyaikana kummoista koodin pätkää (sovellusta) tarvii vaan siihen, että saadaan sopivaan suuntaan servoja/venttiolejä käännettyä.
                    "nosta lämpöä", "puhallus tuulilasille", "matkustajalle viileämpää".

                    Varmasti näin olisi helpompi kuin valikoita selaten.

                    Mun vm 99 mallissa on jonkin sortin ääniohjaus, samoin vm 18 mallissa, kumpaakaan en käytä tosin kun ei tarvetta.
                    Last edited by bemmeri; 04-12-2019, 10:17.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • jani
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 5153
                      • Kuopio

                      Originally posted by jokes911 View Post
                      Mä veikkaan että noi suuret kyllä porskuttaa jatkossakin kun niillä on muskelia ja tarpeeksi pääomaa jolla mennä ylimenokauden yli. Se kuinka kovaa ottaa tuloskone hittiä seuraavan 10v aikana on sitten toinen asia. Markkinan konsolidaatio jatkuu myös. Kohta ollaan kuin kelloteollisuudessa tai vähittäiskaupan ruokamarkkinoilla jossa brandien takaa löytyy harvat omistajat.
                      Eipä ole vaan niin sanottua. Aika harva meistä on ostanut esim. Pentax merkkistä kypäräkameraa, useammat ehkä GoPro:n? Vanhoilla toimijoilla on kumminkin riveissään luontaista hilkimistä uusille asioille ja se takuulla jarruttaa kehitystyötä. Tässä vaiheessa uudet pelurit menevät ohitse.

                      Ehkä BMW:n pelastus voisi olla jättää väliin sähköautot ja keskittyä suoraan teleportaation kehittämiseen. Kuka meistä todellakin haluaa matkustaa Helsinki - Levi väliä 16tuntia autossa istumalla tai tunti lentokoneessa kun se on teleportaatiolla mahdollista noin sekunnissa.
                      F33 435d Mineral-grau metallic
                      K40 K1200s sondermodell

                      Comment

                      • GameOver
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3026
                        • Sjundeå

                        Originally posted by jani View Post
                        Eipä ole vaan niin sanottua. Aika harva meistä on ostanut esim. Pentax merkkistä kypäräkameraa, useammat ehkä GoPro:n? Vanhoilla toimijoilla on kumminkin riveissään luontaista hilkimistä uusille asioille ja se takuulla jarruttaa kehitystyötä. Tässä vaiheessa uudet pelurit menevät ohitse.
                        Tuo vaatii nykyaikana nimenomaan sen oman markkinointisuunnittelun uudelleenmietintää.

                        -22 Lexus ES300h
                        -08 Subaru Impreza

                        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5402
                          • S:t Karins

                          Originally posted by jannmann View Post
                          Tommi ei oo tainnut ajaa tollasta peliä minkä säätimistä mikae34 laitti kuvan. Niissähän on jo automaattinen lämpötila. Eli osaavat kyllä ylläpitää tasaista lämpöä. Eli sen suhteen ei tartte sitä räplätä.
                          Mä olin kyllä tästä ihan tietämätön
                          Aina oppii uutta
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • jokes911
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2008
                            • 875
                            • Espoo



                            Olishan se kiva jos vanhaan Bemuunkin tulis vaikka jokunen heppa lisää tai kulutus pienenisi ihan vaan softapäivityksen kautta. Siis ilmaisen ja OTA:na.
                            2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                            2022 X3 Charged Edition Msport
                            1999 Honda CBR 900 SC33
                            2009 Husqvarna SMR 510
                            2017 KTM EXCF 350

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 1996
                              • Tampere/kainuu

                              Originally posted by jokes911 View Post
                              https://electrek.co/2019/12/05/jagua...1Dqk6T-eUfjiaI

                              Olishan se kiva jos vanhaan Bemuunkin tulis vaikka jokunen heppa lisää tai kulutus pienenisi ihan vaan softapäivityksen kautta. Siis ilmaisen ja OTA:na.
                              Pieni ilonaihe ko automallin omistajille edes kerran
                              -M5- '00
                              -i3 94 rex '19
                              -Ascona B 4.0 '80
                              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                              Comment

                              • 205/65-15H
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1422

                                ^mitä olen läheltä seurannut niin aika paljon ilonaiheita näyttää omistajilla olevan, toki haasteitakin riittää varsinkin suomen talvessa.
                                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                                Ioniq5 AWD -22
                                Leaf 40kwh -18

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎