Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uudet nopeuskamerat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nullzwei
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 11056
    • ?

    Originally posted by jj5 View Post
    Nämä sovellukset muuten taitaa joissakin euroopan maissa esim. Ranskassa olla kiellettyjä. ties vaikka kohta täälläkin

    E: sitä en tiedä miten tuollaista kieltoa ikinä voi valvoa, mutta ainakin sovellusten saatavuus varmaan on sellaisen jälkeen heikkoa esim google playssä tai vastaavissa.
    Aika kovat rimsramssut on patonginpurijoille mm tutkanpaljastimista luvassa.

    Eric Roberts can not over estimate the fantastic life that tyre have provided for him and his staffs families-Welcome to Pellon Auto


    Kohta Suomeen tulee joku kotipoliisi ja kertoo että ensin poliisi testaa appin ja vasta sitten sen voi ladata puhelimeen. Ai niin joo, semmonen systeemi on jo, pohjois-Koreassa.

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      Autoilijoiden vihaajia on myös paljon, niin miksi nämä "renkaanpuhkojat" ei sabotoi/hakkeroi näiden tolppasovelluksien toimintaa? Ohan näitä käytössä pitkin maailmaa.
      Luulisihan että noissa porukoissa on hyvät hakkerointitaidot omaavia, niin äkkiäkös saisivat virheelliset sijainnit tolpille luotua ja kiusaa sovelluksien käyttäjille/autoilijoille. Tosin eihän se olisi kuin hetken vahinko, kun käyttäjät huomaa että kameran sijainnit ei täsmää.


      Jos poliiseilla ei olisi rajoja joita ei voi ylittää. Niin kyllähän DP olisi jo valjastanut porukan noita sovelluksia häiritsemään.


      Monesti oon miettiny, että uskaltaako luottaa viimeisimpäänkään kameran sijaintipäivitykseen puhelimen sovelluksessa tai jo aikoinaan vanhassa Tomtom-navissa. Pimeellä, tai huonolla kelillä ja oudolla tiellä ei noita tolppia helposti huomaa, jos ei pelkästään niitä keskity seuraamaan. Sovellukset on pitänyt kutinsa hyvin, vanhan mallin naveissa joskus uudet tolpat ei näkyny (omaa laiskuutta päivityksen suhteen).
      Last edited by bemmeri; 25-02-2019, 18:47.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6208
        • Helsinki

        Näille kameroille ei oo tulevaisuudessa tarvetta, kun saadaan realiaikainen sakotus, sitten kun ne saa läpi se realiaikaisen ajoneuvoveroituksen/tieveroituksen, mistä ollaan täällä jauhettu puolestaa ja vastaan. Miettikää kuinka helppoa virkavallan sakottaa, punaisia päin ajosta, väärin pysäköinnistä, tyhjäkäynnistä jne...
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • kalevik
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 958
          • Salo

          Originally posted by nullzwei View Post
          Mahtaa nopeusrajoitususkovaista raakasti vi*uttaa kun näin ei ole. Eikä tule.

          Nopeusmittari ei ole pakollinen varuste autossa. Eikä näölläkään ole niin väliä, pääasia että akka tietää minne ja miten mennään. "Katso nyt ukko sitä nopeusmittaria ettei vaan mennä ylinopeutta"...
          No ei ole pakollinen ennen vuotta 1984 valmistetuissa autoissa. Uudemmissa puuttuva/toimimaton mittari on hylkäysperuste.

          https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j...rB9GKa1jZUdbY3
          E61 525i, Suzuki VS1400
          Exät: Jaana, Susanna, Maija

          Comment

          • nullzwei
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 11056
            • ?

            Originally posted by kalevik View Post
            No ei ole pakollinen ennen vuotta 1984 valmistetuissa autoissa. Uudemmissa puuttuva/toimimaton mittari on hylkäysperuste.
            Tuon vuoden jälkeen ei autoja ole oikeastaan valmistettukaan. Että ihan hyvä pointti. Ja määräyksillä on normihierarkiassa vessapaperin arvo.

            Comment

            • jaegarmaisteri
              BTCF Member
              • Jan 2015
              • 384
              • Turku

              Ohoh. Hups. oopsie :think




              Suomen poliisi on käyttänyt vuosien ajan virheellisiä tuloksia antavia tutkia, selviää uutuuskirjasta.
              Teksti Samuli Isola, Eve Hietamies
              Kuvat Lehtikuva


              Nopeusvalvontatutkien puutteet havaittiin 2000-luvun taitteessa, mutta niiden käyttöä jatkettiin luottaen siihen, että kenttäolosuhteissa jokainen poliisipartio tulkitsee oikein virheellisiä lukuja ja osaa korjata lukemat.
              Poliisi on täten määrännyt virheellisten mittaustulosten perusteella lukuisia ylinopeussakkoja ja ajo-oikeuden menetyksiä, joiden oikeellisuus on vähintäänkin kyseenalaista.
              Käyttö jatkui

              Kun ongelma havaittiin, poliisi toimitti epäkuntoisen tutkan Valtion teknilliseen tutkimuslaitokseen tutkittavaksi. Siellä tutkien virhenäyttämää ei eläkkeellä olevan ylikomisarion Olavi Lempisen mukaan pystytty todentamaan. Poliisi siis saattoi jatkaa tutkien käyttöä, mutta korjaustoimenpiteitä oli tehtävä.
              Poliisi ei poistanut virheellisiä mittaustuloksia antaneita tutkia käytöstä, vaan yksittäinen konstaapeli lähetettiin maakuntakierrokselle varottamaan kollegoja tutkamittauksien ongelmista. Väärin näyttävien tutkien käyttöä jatkettiin, ja mittaustuloksien pohjalta saatujen lukemien perusteella annettiin yhä sakkoja ja ajo-oikeuksien menetyksiä.
              Luotettavuus edelleen käyttäjästä kiinni

              Poliisi ei raportoinut julkisuuteen havaituista tutkien ongelmista. Tutkien käyttöä jatkettiin kaikessa hiljaisuudessa. Poliisin tapa ratkaista suuri oikeudellinen ongelma oli seuraava: mahdolliset virheet tutkamittaustilanteessa olisi syytä ottaa huomioon ja tehdä sen pohjalta arvionmukaisia korjauksia mittaustuloksiin.
              Poliisilla on edelleenkin käytössä tutkia, joiden mittaustulosten luotettavuus perustuu paitsi laitteen toimintaan, myös poliisin eli tutkan käyttäjän koulutukseen ja kokemukseen. Tästä herää lukuisia vakavia oikeudellisia kysymyksiä, monet niistä syvälle kansalaisten perusoikeuksiin asti meneviä.
              Kuinka paljon virheellisten tutkien antamia sakkoja on annettu ja kuinka paljon mahdollisesti vääriä tutkalukemia on näillä liikkuvilla tutkilla otettu? Kuinka paljon poliisi otti jo aikanaan tutkamittauksia, joissa käytettiin näitä virheellisiä liikkuvia tutkamalleja? Kuinka paljon sen aikaisten tutkien sakoissa ja ajo-oikeuden menettämissä on sellaisia tapauksia, jotka voivat olla väärin perustein annettuja?


              TAUSTA

              1980-luvun loppupuolella poliisi otti käyttöön vastaantulevien autojen nopeutta näyttävät tutkat.
              Se mullisti koko liikennevalvonnan. Muun liikenteen seassa ajelevat partioautot muuttuivat tutkan ansiosta aktiivisiksi liikennevalvontavälineiksi.
              Entisen ylikomisarion Olavi Lempisen pian julkaistava muistelmakirja Poliisin pimeä puoli (Otava) kertoo poliisin huomanneen jo 1990-luvun lopulla, että liikkuvassa poliisiautossa käytetyt tutkat näyttivät väärin.
              GSM-puhelin pienensi vastaantulevien nopeuksia mittaavassa HR-12-tutkassa poliisiauton omaa nopeutta. Se ei ollut ongelma, mutta se oli, että tutka lisäsi saman kilometrimäärän vastaantulevan ajoneuvon nopeuteen. Tutka saattoi näyttää, että sallittua nopeutta ajava ajoikin ylinopeutta − tai että nopeusrajoituksen ylittävä osuus nopeudesta oli tuplasti todellista suurempi. Se johtui siitä, että tutka reagoi sään vaihtumiseen sekä ympärillä olleiden matkapuhelinten aiheuttamiin häiriöihin.
              Tuloksena oli jatkuvasti virheellisiä tutkamittaustuloksia, joiden perusteella kävi ilmeiseksi, että liikuteltavien tutkien mittaustuloksiin ei voinut aukottomasti luottaa.



              Last edited by jaegarmaisteri; 28-02-2019, 19:25.
              F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
              --------------------------------------------
              ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
              ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
              ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
              ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
              ex. vRS -11 - 270hp/428N
              ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
              ex. VW Jetta :think
              ex. Opel Ascona :think

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15257
                • Ajamisen Iloa

                Tein tuosta aiemmin tänään oman topikin myös forumille.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  Tossa on sellainen perustavaa laatua oleva virhe, että apun toimittaja on kirjoittanut tuon artikkelin kuin se olisi varmistettua faktaa, vaikka kyseessä on yhden (katkeroituneen?) ex-poliisin väite kirjassa, jota varmasti haluaisi saada myydyksi, aivan kuten Apu haluaa saada maksavia asiakkaita klikkihuoraamisella ja raflaavilla otsikoilla.

                  Jokainen uskoo mihin haluaa, voihan tuossa olla jotain tottakin takana, mutta aika naiivi pitää olla että tuollaisesta lähteestä nielaisee kaiken koukkuineen.
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

                    Alas on tämän foorumin taso laskenut jos jotain Apun juttuja linkataan tänne faktana ja vielä öyhytetään päälle

                    Comment

                    • jaegarmaisteri
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 384
                      • Turku

                      Googlasin ja hain tuosta HR-12 tutkasta eilen hieman tietoa, niin kyllä siitä löytyi muualtakin viitteitä et oli virheen mahdollisuus.
                      F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
                      --------------------------------------------
                      ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
                      ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
                      ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
                      ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
                      ex. vRS -11 - 270hp/428N
                      ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
                      ex. VW Jetta :think
                      ex. Opel Ascona :think

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        Originally posted by jaegarmaisteri View Post
                        Googlasin ja hain tuosta HR-12 tutkasta eilen hieman tietoa, niin kyllä siitä löytyi muualtakin viitteitä et oli virheen mahdollisuus.
                        lähdelistaus olis kiva.
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • jaegarmaisteri
                          BTCF Member
                          • Jan 2015
                          • 384
                          • Turku

                          Googlaa itse. En mä jaksa enään etsiä noita. Kustomin manuaalissa muuten mainitaan nuo myös. Internetwebsi tietää.
                          F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
                          --------------------------------------------
                          ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
                          ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
                          ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
                          ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
                          ex. vRS -11 - 270hp/428N
                          ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
                          ex. VW Jetta :think
                          ex. Opel Ascona :think

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            Originally posted by jaegarmaisteri View Post
                            Googlaa itse. En mä jaksa enään etsiä noita. Kustomin manuaalissa muuten mainitaan nuo myös. Internetwebsi tietää.
                            jaksoit kuitenkin tänne kirjoittaa asiasta
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • jaegarmaisteri
                              BTCF Member
                              • Jan 2015
                              • 384
                              • Turku

                              Ihan samalla lailla itse voit etsiä ne. Samassa ajassa kun luet foorumia, voit käyttää googlea.

                              Etsin siitä eilen kännykällä tästä ja nyt olen pöytäkoneella, eli ei ole historia tallessa. Eikä oikeastaan kiinnosta.
                              F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
                              --------------------------------------------
                              ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
                              ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
                              ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
                              ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
                              ex. vRS -11 - 270hp/428N
                              ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
                              ex. VW Jetta :think
                              ex. Opel Ascona :think

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by BeamR View Post
                                lähdelistaus olis kiva.
                                Kyllähän nuo voi ainakin aiemmin saattoi näyttää ihan mitä sattuu: https://www.radars.com.au/articles.p...gun-errors-t-8
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎