Kuolemaan johtanut onnettomuus mailin vedossa
Collapse
X
-
-
Ne jotka huutaa RR-kisojen ja tällaisten kieltämistä, unohtaa sen että tota harrastetaan joka tapauksessa. Liikenteen seassa jos muuta mahista ei ole. Sitä ei estä kukaan eikä mikään. Suljetulla alueella touhu vaatii vähemmän uhreja.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Maratoonareitakin kuolee vuosittain, mutta siellä ne vaan juoksee edelleen. Tuskin näitä kielätmään tullaan.
Mitä tuohon autoon tulee niin 15" vanteen sisään ei hirveen isoja jarruja mahdu, ainakaan sellaisia mitkä turvallisesti pysäyttäisivät 300kmh vauhdista. Jos ollut vakio coupen jarrut, niin aika teräs hermot on saanut olla. Se kiitorata loppuu aika lyhyeen jo hitaammastakin vauhdista.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
ihan vitusti tämä. otat tietoisen riskin jos lähdet ajamaan "täysillä", ja olettaisin että itse tietäsit esim sen, minkä nopeusluokan renkaat alla on, varsinkin kun puhutaan autoharrastajista/rakentajistaOriginally posted by Balle View PostMutta toki vapaaehtoistahan tuo on. Tapahtumien kieltäminen ei omasta mielestä ole ratkaisu, jokainen kuitenkin osallistuu omalla riskillään ja vaarantaa vain oman henkensä.
Järjestäjät voivat tietenkin kampanjoida turvavarusteiden puolesta, niin kuin on varmasti tehtykin.
Parempi tuolla kentällä kuin yleisessä liikenteessä ja niin kuin joku mainitsikin niin Saksassahan tuota voi harrastaa ihan yleisillä teillä, riskit varmasti jopa kovemmat.
Comment
-
Sääntöhän voisi olla vaikka niin, että korimallin suurimmat tehtaan huiput saisi ylittää 10% (15%? 20%?) ilman kaaria, ja jos arvelee auton olevan tätä nopeampi, niin sitten pitäisi olla jonkintasoiset kaaret ympäriajoa vastaan. Istuin- ja vyövaatimuksia voisi tulla vastaavasti lisää.Originally posted by Remotion View PostJenkeissähän tämä menee niin että jos alitat tietyn ajan tai ylität tietyn nopeuden kerran jollain autolla ni sen jälkeen pitää olla kaaret tai ei pääse ajamaan.
Ois ihan hyvä systeemi, tietysti on myös paljon hemmetin nopeita moderneja autoja jotka on ilman kaaria yhtäkestäviä.
Tästä seuraisi se, että jotain 911 Porschea riittäisi rakennella vähemmän kuin F10 baijerilaista ja nopea kasarikorolla vaatisi rankempaa modifiointia.
Olisi ehkä syytä vaatia myös jonkinlaisia perusteita sille, miksi kuski arvelee renkaiden ja jarrujen olevan riittävän hyvät tavoiteltavalle huippunopeudelle. Maltillinen nopeusluokan ylitys voisi olla hyväksyttävää, koska nopeusluokka on mitoitettu jatkuvalle ajolle.Ajossa: F10 520d SE (2012)
Comment
-
Vähän hölmö asenne kun kumminki kyse ei ole yleisellä tiellä hurjastelusta. Rakentavalla keskustelulla pystyttäisiin ehkä herättelemään niitä jotka menevät hevosvoimat edellä näissä hommissa. En tiedä paljonko vauhtia on ollu, mut oon kyllä nähnyt mihin kuntoon auto menee 100 vauhdista katon kautta kierien. Ei se tapahtumien kieltäminen mitään ratkaise, vaan tuo nuo ongelmat kadulle. Olisi muutenki hyvä jos kaupungeista löytyisi burnis/stuntti alueita mitkä olisi eristetty betoni kaiteilla yleisöstä. Cruisingeissa kun kattoo mitä sankarit touhuaa cittarin parkkipaikalla isossa väkijoukossa, on pieni ihme ettei mitään vakavaa ole sattunut vielä. Ja nämä '' laittomat'' tapahtumat ovat suurempi riski kun yksittäiset vedot lentokentällä. Ei taida Suomessa koskaan ennen olla käynyt näin? Toivottavasti tällä menetyksellä saadaan jatkossa edes parit vahingot säästyttyä. Vaikkei se omaisia lohduta.Originally posted by jabajee View PostAudiclubilla kielsivät asiallisenkin keskustelun koko aiheesta
G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
Ja parasta mitä voi tehdä niin ottaa jostain opiksi ja sitten jatkaa elämää. Yksi oppi vois olla että jos auto kulkee 325kmh ja siinä on tuhat heppaa ni ei ajeta millään pilipalirenkailla. Toinen on se että se renkaitten nopeusluokka on siellä syystä. Myöskin se että tuommoisella vanhalla pommilla ei missään tapauksessa ajeta ilman kaaria ja kypärää yms kaikkia muita turvavarusteita. Noi on surmanloukkuja jo satasen vauhdissakin. Eikä noita pilipalirenkaita voi suositella kenellekään muullekaan. Lisäksi jos auto kulkee 325 maililla ni alusta ja jarrut äärimmäisen tärkeässä roolissa...
Comment
-
Toivottavasti OTKES ottaa tapauksen kuitenkin työn alle ja kertoo sitten aikanaan mitkä kaikki tekijät myötävaikuttivat sinänsä ikävään lopputulokseen.Originally posted by Remotion View Postottaa jostain opiksi
Comment
-
Linglongit olivat 15". Nyt oli alla 17" alumiinivanteet joten ei kannata välittää väärää tietoa faktanaOriginally posted by arben View PostE, arvelin kun muutama viikko sit oli h nopeusluokan linglongit alla kalajoella, sen tiedän ettei ne oo suunniteltu edes vartille 250kmh nopeuksiin.Supra MKIV 6spd lhd
W212 E350CDI
Ex: E39 530d
Comment
-
Kuskihan itse tiedosti ongelman jo pariviikkoa aikasemmin kalajoella ajaessaan, eli kovasta vauhdista jarrutuksessa etulippa ottaa maahan.. Eli alusta ei ole ihan mukana kovemmissa nopeuksissa.. Joku sitä sanoikin, että tämä onnettomuus sattui juuri sen takia, kun lopussa alkoi jarruttamaan, niin etupää kiinni asfalttiin ja siten takapyöriltä katosi pito ja loppu tiedetäänkin..Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
Valitettava tapahtuma, omaisille voimia.
Jos auto on ollut normaalisti tieliikennekäytössä oleva katsatettu auto, lapun allekirjoittaneella voi olla mielenkiintoiset keskustelut edessä Trafin kanssa.
Comment
-
Jaa miksi olisi? Normaalissa tieliikennekäytössä olevalla autolla harvemmin tarvitsee Suomessa turvallisesti pystyä ajamaan edes 200 km/h vauhdeilla, saati sitten päälle 300 km/h. Rata-ajot ja muut sitten erikseen.Originally posted by pikkuvermo View PostJos auto on ollut normaalisti tieliikennekäytössä oleva katsatettu auto, lapun allekirjoittaneella voi olla mielenkiintoiset keskustelut edessä Trafin kanssa.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
Comment