Originally posted by Carbonfiber
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kuolemaan johtanut onnettomuus mailin vedossa
Collapse
X
-
Originally posted by Carbonfiber View PostNyt on onneksi Alpinassakin Eagle F1:set alla.
Renkaat on kyllä huono paikka säästää, mutta käyttö pitää huomioida. Zetalla ajelen vain poutasäällä ja Suomessa sallittuja nopeuksia. Koskaan ei ole Nankangeilla ollut ongelmaa tai vaaratilannetta.
Niin varmaan juu.
Comment
-
-
Kuinkahan moni tälläkin foorumilla ostaa nipun eri merkkisiä renkaita ja ajaa ite niiden ominaisuuksia toisiaan vastaan samalla autolla, samalla tienpätkällä, samoja testejä (jarrutukset, väistöt jne) tehden? Tämän jälkeen vetäsee parhaat alle ja myy loput sarjat pois.
Veikkaisin et suurin osa hankkii renkaat netistä arvosteluja lukien, omaan renkaiden omistushistoriaan ja renkaiden hintaan perustuen.
Vähän tylysti heittäen aika harva rakentelutopiccikin täällä alkaa "Ostin ensiksi testien parhaat renkaat, jarrut, alustan, 6-pistevyöt, kypärän ja turvakaaret. Ensi viikolla meinattiin E30/E36 lyödä kiinni turbo/tuplaturbo/kahdeksan turboa ja ajaa pelkästään radalla."
Ikävä tapaus, mutta en usko kovin monen tapojaan autojen virittelyssä ja rälläämisessä muuttavan. Osa varautuu että jotain voi sattua ja osa kokeilee edelleen kesäöisin mistä vauhdista vielä vehkeet tyhjää lyö assulla.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostAikoinaan totesin että Nankang NS2 oli vaarallisempi 150 vauhdissa kuin Michelin PS2 250 vauhdissa ja en oo sen jälkeen kiinanpilipaleilla bemaria ajellut. Enkä kyllä silloinkaan mutta sinä kesänä meni paljon renkaita ni hetkellisesti. halpoja ihan hyviäkin renkaita on mutta jos hinta ero on huonoimman ja parhaimman välillä useimmissa koissa pari kymppiä ni mitä järkeä. Ainoa kontakti maan ja auton välillä se rengas.
Mutta en silti ikinä lähtisi rakentamaan mitään mailin reilusti +300 vetoja kiinan kumien varaan, EI koskaan!!
Comment
-
-
Juppe ja Susiraja tuossa hyvin toi jo esiin yleisen autoharrastajan toimintamallin. Noinhan se usein menee.
Meistä, tähänkin ketjuun kirjoittaneista suuri osa on jossain harrastuksensa vaiheessa tehnyt jotain sellaista, mistä saisi huonon tuurin sattuessa samanlaisen ketjun aikaiseksi. Autolla ja ilman.
Minä ainakin olen, eikä sillä hetkellä tullut kovin paljoa mietittyä renkaan paistoaikaa ja kyljessä lukevia tekstejä. Adrenaliini työntää eteenpäin melko impulsiivisesti kun sille päälle sattuu. Silloin ihminen on erehtyväinen.
Jos monien kansallissankari Nyqvistin puukengät ja avopotta ei olis kestänyt yli 200km/h nopeutta tarakasta roikkuen, varmasti moni olisi sitä mieltä että Arton olis pitänyt tehdä jotain toisin?:think
Mutta moniko miettii sitä nyt?
Comment
-
-
Originally posted by Susiraja View PostVähän tylysti heittäen aika harva rakentelutopiccikin täällä alkaa "Ostin ensiksi testien parhaat renkaat, jarrut, alustan, 6-pistevyöt, kypärän ja turvakaaret. Ensi viikolla meinattiin E30/E36 lyödä kiinni turbo/tuplaturbo/kahdeksan turboa ja ajaa pelkästään radalla."
Ikävä tapaus, mutta en usko kovin monen tapojaan autojen virittelyssä ja rälläämisessä muuttavan.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostMinusta, jos yksikin, alkaa miettimään autonsa kokonaisuutta tämän ketjun kommenttien seurauksena, koko ketju on paikkansa ansainnut.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Kyllä sitä turvallisuutta jotkut miettii jo ennen mälliä.
Itse vedän ajosaappaat, hanskat ja 2-osaisen päälle kun mopoilen töihin aamulla, taajamaa. Ja avointa/ylöstaittuvaa polttaa en vedä päähäni.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostKyllä sitä turvallisuutta jotkut miettii jo ennen mälliä.
Itse vedän ajosaappaat, hanskat ja 2-osaisen päälle kun mopoilen töihin aamulla, taajamaa. Ja avointa/ylöstaittuvaa polttaa en vedä päähäni.
Mutta jälleen kerran, ymmärrän kyllä että kaikki ei ajattele samoin. Hyvä kuitenkin jos tämä ketju herättelee ajattelemaan myös omaa turvallisuutta ja läheisiään.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by Balle View PostOmalta osaltani voin sanoa että tieto lisää tuskaa... Paljon tulee ajeltua Saksassa nopeillakin laitteilla mutta ei oikeastaan enää yhtään kiinnosta ajella yli 180km/h autobahnilla vaikka kuinka se olisi laillista ja mahdollista (ennen kyllä vedettiin aina sukka syylarissa).
Onko sitten vanhuuden tuomaan varovaisuutta vai ihan vain maalaisjärkeä?
Loppupelissä on kuitenkin kyse vain riskien hallinnasta ja siitä kuinka paljon riskiä on valmis ottamaan.
Perheelliset (kuten itsekin) voi sitten yrittää pohtia niitä asoita myös perheen kannalta eikä vain itsekkäästi omalta osaltaan.
Järki lisääntyy, vauhti laskee. -> Riskinottokyky laskee vaikka kykyjä olisikin ja hyväksyttävän riskin määrä laskee aluksi vähän sitten enemmän. Huomaan pieniä viitteitä tähän jo itsestänikin, tai ei viitteitä, selkeitä merkkejä muttei noin pahaa sentään vielä. 180 menee ihan mutkateilläkin mielellään kokoajan.
Ei millään pahalla tietenkään.Last edited by Remotion; 01-09-2019, 13:40.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostTässä on mielestäni kirjoitettu vanhenemisen hyvät ja huonot puolet selkeämmin auki kuin missään muualla.
Järki lisääntyy, vauhti laskee. -> Riskinottokyky laskee vaikka kykyjä olisikin ja hyväksyttävän riskin määrä laskee aluksi vähän sitten enemmän. Huomaan pieniä viitteitä tähän jo itsestänikin, tai ei viitteitä, selkeitä merkkejä muttei noin pahaa sentään vielä. 180 menee ihan mutkateilläkin mielellään kokoajan.
Ei millään pahalla tietenkään.-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostTässä on mielestäni kirjoitettu vanhenemisen hyvät ja huonot puolet selkeämmin auki kuin missään muualla.
Järki lisääntyy, vauhti laskee. -> Riskinottokyky laskee vaikka kykyjä olisikin ja hyväksyttävän riskin määrä laskee aluksi vähän sitten enemmän. Huomaan pieniä viitteitä tähän jo itsestänikin, tai ei viitteitä, selkeitä merkkejä muttei noin pahaa sentään vielä. 180 menee ihan mutkateilläkin mielellään kokoajan.
Ei millään pahalla tietenkään.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEi kyllä läheskään kaikilla mene niin, että riskinotta vähenisi. Viimeksi tänään yksi 50v ukko perhe kyydissä ohitti kun vedin peräkärriä. Ohitus kesti noin kilometrin. Tie ei ollut suora ja muutenkin näkyvyys melkoisen heikko. Corolla kuskilla oli varmaan 1km/h enemmän vauhtia kun mulla. Eikä ole muuten mikään harvinainen tilanne. Melkoista riskinottoa tuolleen ohittaa, paljon turvallisempi olisi ohittaa reippaalla vauhdilla, niin ohitus ei kestä pitkään.
Comment
-
-
Originally posted by MikaLaaksonen View PostNo, mut se teki sen varmaan siten, kun laki määrää, eli vaarallisestie39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostAlueella 100km/h rajoitus, itsellä vauhtia ~86km/h. Eli ohi olisi lain mukaan voinut mennä paljon reippaammin. Itse ohitan kyllä reippaasti vaikka menisi sitten ylinopeuden puolelle.
Comment
-
Comment