Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuolemaan johtanut onnettomuus mailin vedossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TON-III
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2018
    • 480
    • Turku

    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Renkaat on kyllä huono paikka säästää, mutta käyttö pitää huomioida.
    Rengas on sen jousto- ja pito-ominaisuudet huomioiden melkeinpä kaikkien tärkein komponentti mitä auton alustaan tulee (imho), mitä vaativammat olosuhteet sitä parempi renkaistus pitäisi olla.
    F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16501
      • Asikkala

      Originally posted by Carbonfiber View Post
      Nyt on onneksi Alpinassakin Eagle F1:set alla.

      Renkaat on kyllä huono paikka säästää, mutta käyttö pitää huomioida. Zetalla ajelen vain poutasäällä ja Suomessa sallittuja nopeuksia. Koskaan ei ole Nankangeilla ollut ongelmaa tai vaaratilannetta.
      "Zetalla ajelen vain poutasäällä ja Suomessa sallittuja nopeuksia"

      Niin varmaan juu.

      Comment

      • Susiraja
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 361
        • Helsinki

        Kuinkahan moni tälläkin foorumilla ostaa nipun eri merkkisiä renkaita ja ajaa ite niiden ominaisuuksia toisiaan vastaan samalla autolla, samalla tienpätkällä, samoja testejä (jarrutukset, väistöt jne) tehden? Tämän jälkeen vetäsee parhaat alle ja myy loput sarjat pois.

        Veikkaisin et suurin osa hankkii renkaat netistä arvosteluja lukien, omaan renkaiden omistushistoriaan ja renkaiden hintaan perustuen.

        Vähän tylysti heittäen aika harva rakentelutopiccikin täällä alkaa "Ostin ensiksi testien parhaat renkaat, jarrut, alustan, 6-pistevyöt, kypärän ja turvakaaret. Ensi viikolla meinattiin E30/E36 lyödä kiinni turbo/tuplaturbo/kahdeksan turboa ja ajaa pelkästään radalla."

        Ikävä tapaus, mutta en usko kovin monen tapojaan autojen virittelyssä ja rälläämisessä muuttavan. Osa varautuu että jotain voi sattua ja osa kokeilee edelleen kesäöisin mistä vauhdista vielä vehkeet tyhjää lyö assulla.
        www.finnishcodriver.blogspot.fi

        Comment

        • Stone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 4074
          • Helsinki

          Originally posted by Remotion View Post
          Aikoinaan totesin että Nankang NS2 oli vaarallisempi 150 vauhdissa kuin Michelin PS2 250 vauhdissa ja en oo sen jälkeen kiinanpilipaleilla bemaria ajellut. Enkä kyllä silloinkaan mutta sinä kesänä meni paljon renkaita ni hetkellisesti. halpoja ihan hyviäkin renkaita on mutta jos hinta ero on huonoimman ja parhaimman välillä useimmissa koissa pari kymppiä ni mitä järkeä. Ainoa kontakti maan ja auton välillä se rengas.
          Halpoja ja hyviäkin on, se on totta ja pitää sekin muistaa, että kiinan halpiksissakin on eroja ja saattaa joltain merkiltä löytyä ihan ok rengas..
          Mutta en silti ikinä lähtisi rakentamaan mitään mailin reilusti +300 vetoja kiinan kumien varaan, EI koskaan!!
          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
          VW Pornstarter (työjuhta)
          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
          Finnmaster T8







          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

          Comment

          • Mörökölli
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 1735
            • Turku

            Juppe ja Susiraja tuossa hyvin toi jo esiin yleisen autoharrastajan toimintamallin. Noinhan se usein menee.

            Meistä, tähänkin ketjuun kirjoittaneista suuri osa on jossain harrastuksensa vaiheessa tehnyt jotain sellaista, mistä saisi huonon tuurin sattuessa samanlaisen ketjun aikaiseksi. Autolla ja ilman.

            Minä ainakin olen, eikä sillä hetkellä tullut kovin paljoa mietittyä renkaan paistoaikaa ja kyljessä lukevia tekstejä. Adrenaliini työntää eteenpäin melko impulsiivisesti kun sille päälle sattuu. Silloin ihminen on erehtyväinen.

            Jos monien kansallissankari Nyqvistin puukengät ja avopotta ei olis kestänyt yli 200km/h nopeutta tarakasta roikkuen, varmasti moni olisi sitä mieltä että Arton olis pitänyt tehdä jotain toisin?:think

            Mutta moniko miettii sitä nyt?
            www.nenifab.com

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2979
              • Uusimaa

              Originally posted by Susiraja View Post
              Vähän tylysti heittäen aika harva rakentelutopiccikin täällä alkaa "Ostin ensiksi testien parhaat renkaat, jarrut, alustan, 6-pistevyöt, kypärän ja turvakaaret. Ensi viikolla meinattiin E30/E36 lyödä kiinni turbo/tuplaturbo/kahdeksan turboa ja ajaa pelkästään radalla."

              Ikävä tapaus, mutta en usko kovin monen tapojaan autojen virittelyssä ja rälläämisessä muuttavan.
              Minusta, jos yksikin, alkaa miettimään autonsa kokonaisuutta tämän ketjun kommenttien seurauksena, koko ketju on paikkansa ansainnut.
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • jani
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 5175
                • Kuopio

                Originally posted by jaki View Post
                Minusta, jos yksikin, alkaa miettimään autonsa kokonaisuutta tämän ketjun kommenttien seurauksena, koko ketju on paikkansa ansainnut.
                Valitettavasti ensi keväänä taas ollaan siinä pisteessä tällä foorumilla että esim. ABS jarrut ovat vauhdin pahin surma.
                F33 435d Mineral-grau metallic
                K40 K1200s sondermodell

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Kyllä sitä turvallisuutta jotkut miettii jo ennen mälliä.
                  Itse vedän ajosaappaat, hanskat ja 2-osaisen päälle kun mopoilen töihin aamulla, taajamaa. Ja avointa/ylöstaittuvaa polttaa en vedä päähäni.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • j-a
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 1522
                    • PohojosPohojammaa

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Kyllä sitä turvallisuutta jotkut miettii jo ennen mälliä.
                    Itse vedän ajosaappaat, hanskat ja 2-osaisen päälle kun mopoilen töihin aamulla, taajamaa. Ja avointa/ylöstaittuvaa polttaa en vedä päähäni.
                    Mietin itsekin että oliko se eka mietintäni vasta kiihdytyspäivillä kun päätin etten vanhoilla renkailla mitään mailia tai huippunopeuksia ala testata, mutta kai sitä on syntyjään paskahousu sitten, eikä vaan iän myötä; itsekin ajoin moottoripyörällä aikoinaan (~20v sitten jo) aina täydessä ajoasussa suojineen. Ja rata-autoilu kun alkoi kiinnostaa enemmän, aloitin ratapelin rakennuksen juurikin kaarista, läppäpenkistä, niskatuesta ja alustasta. Keventelyt sun muut meni siinä samalla. Polykarbonaattilasit asentelin vasta kun sain niihin nopeasti käytettävän sokkasysteemin värkättyä jos täytyis lasin kautta päästä pois. Mutta taispa olla sen ratapelin kanssa aina ensimmäinen kysymys missään että millanen kone siinä on, ja tuntui että pöljänä pidetään kun alle 200-heppaista vakiomoottorilla varustettua peliä kaaritellaan...

                    Mutta jälleen kerran, ymmärrän kyllä että kaikki ei ajattele samoin. Hyvä kuitenkin jos tämä ketju herättelee ajattelemaan myös omaa turvallisuutta ja läheisiään.
                    Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                    Ylimääräisenä tarjolla:

                    E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                    F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15274
                      • Ajamisen Iloa

                      Originally posted by Balle View Post
                      Omalta osaltani voin sanoa että tieto lisää tuskaa... Paljon tulee ajeltua Saksassa nopeillakin laitteilla mutta ei oikeastaan enää yhtään kiinnosta ajella yli 180km/h autobahnilla vaikka kuinka se olisi laillista ja mahdollista (ennen kyllä vedettiin aina sukka syylarissa).

                      Onko sitten vanhuuden tuomaan varovaisuutta vai ihan vain maalaisjärkeä?

                      Loppupelissä on kuitenkin kyse vain riskien hallinnasta ja siitä kuinka paljon riskiä on valmis ottamaan.
                      Perheelliset (kuten itsekin) voi sitten yrittää pohtia niitä asoita myös perheen kannalta eikä vain itsekkäästi omalta osaltaan.
                      Tässä on mielestäni kirjoitettu vanhenemisen hyvät ja huonot puolet selkeämmin auki kuin missään muualla.
                      Järki lisääntyy, vauhti laskee. -> Riskinottokyky laskee vaikka kykyjä olisikin ja hyväksyttävän riskin määrä laskee aluksi vähän sitten enemmän. Huomaan pieniä viitteitä tähän jo itsestänikin, tai ei viitteitä, selkeitä merkkejä muttei noin pahaa sentään vielä. 180 menee ihan mutkateilläkin mielellään kokoajan .
                      Ei millään pahalla tietenkään.
                      Last edited by Remotion; 01-09-2019, 13:40.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • estervainaa
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 665
                        • Kuopio

                        Originally posted by Remotion View Post
                        Tässä on mielestäni kirjoitettu vanhenemisen hyvät ja huonot puolet selkeämmin auki kuin missään muualla.
                        Järki lisääntyy, vauhti laskee. -> Riskinottokyky laskee vaikka kykyjä olisikin ja hyväksyttävän riskin määrä laskee aluksi vähän sitten enemmän. Huomaan pieniä viitteitä tähän jo itsestänikin, tai ei viitteitä, selkeitä merkkejä muttei noin pahaa sentään vielä. 180 menee ihan mutkateilläkin mielellään kokoajan .
                        Ei millään pahalla tietenkään.
                        Suosittelen ratapäiviä, voi luvan kanssa testata rajojaan, eikä tarvitse tieliikenteessä hölmöillä saati sillä kehuskella. Nuoruuteen kuuluu rajojen hakeminen ja näyttämisen halu, mutta iän myötä sen voi toivottavasti kanavoida järkevämmin. Ja ei herneitä. Olen itsekin kadulla kilpaa nuorena ajanut. Onneksi mitään ei isompaa ei sattunut, monta kertaa oli kyllä suojelusenkelit matkassa.
                        -89 "m5" rataprojekti
                        -02 transporter syncro
                        -01 e53 3.0i
                        -93 318is rataprojekti nro II

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by Remotion View Post
                          Tässä on mielestäni kirjoitettu vanhenemisen hyvät ja huonot puolet selkeämmin auki kuin missään muualla.
                          Järki lisääntyy, vauhti laskee. -> Riskinottokyky laskee vaikka kykyjä olisikin ja hyväksyttävän riskin määrä laskee aluksi vähän sitten enemmän. Huomaan pieniä viitteitä tähän jo itsestänikin, tai ei viitteitä, selkeitä merkkejä muttei noin pahaa sentään vielä. 180 menee ihan mutkateilläkin mielellään kokoajan .
                          Ei millään pahalla tietenkään.
                          Ei kyllä läheskään kaikilla mene niin, että riskinotta vähenisi. Viimeksi tänään yksi 50v ukko perhe kyydissä ohitti kun vedin peräkärriä. Ohitus kesti noin kilometrin. Tie ei ollut suora ja muutenkin näkyvyys melkoisen heikko. Corolla kuskilla oli varmaan 1km/h enemmän vauhtia kun mulla. Eikä ole muuten mikään harvinainen tilanne. Melkoista riskinottoa tuolleen ohittaa, paljon turvallisempi olisi ohittaa reippaalla vauhdilla, niin ohitus ei kestä pitkään.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • MikaLaaksonen
                            BTCF Member
                            • Jan 2011
                            • 377
                            • Vantaa

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Ei kyllä läheskään kaikilla mene niin, että riskinotta vähenisi. Viimeksi tänään yksi 50v ukko perhe kyydissä ohitti kun vedin peräkärriä. Ohitus kesti noin kilometrin. Tie ei ollut suora ja muutenkin näkyvyys melkoisen heikko. Corolla kuskilla oli varmaan 1km/h enemmän vauhtia kun mulla. Eikä ole muuten mikään harvinainen tilanne. Melkoista riskinottoa tuolleen ohittaa, paljon turvallisempi olisi ohittaa reippaalla vauhdilla, niin ohitus ei kestä pitkään.
                            No, mut se teki sen varmaan siten, kun laki määrää, eli vaarallisesti

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by MikaLaaksonen View Post
                              No, mut se teki sen varmaan siten, kun laki määrää, eli vaarallisesti
                              Alueella 100km/h rajoitus, itsellä vauhtia ~86km/h. Eli ohi olisi lain mukaan voinut mennä paljon reippaammin. Itse ohitan kyllä reippaasti vaikka menisi sitten ylinopeuden puolelle.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3175
                                • 47200

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Alueella 100km/h rajoitus, itsellä vauhtia ~86km/h. Eli ohi olisi lain mukaan voinut mennä paljon reippaammin. Itse ohitan kyllä reippaasti vaikka menisi sitten ylinopeuden puolelle.
                                Ja se ylinopeus ei ole este ohitukselle, jos on turvallisempaa käyttää hetkellistä ylinopeutta. Saat ohittaa jopa keltaisella risteysalueella TURVALLISESTI esim traktorin, jos on enemmän haittaa roikkua perässä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎