Eivät kai järjestäjät pysty parantamaan turvallisuutta muuten kuin estämällä liian rakennettujen autojen ajamaan pääsyn.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kuolemaan johtanut onnettomuus mailin vedossa
Collapse
X
-
Originally posted by Partasuti View PostEivät kai järjestäjät pysty parantamaan turvallisuutta muuten kuin estämällä liian rakennettujen autojen ajamaan pääsyn.
Kyllähän jokainen tiedostaa riskinsä ku lähtee tonne ajamaan....
Ja ois se tylsää kattoo tuloksista ju jokainen saakelin KIA 160km/h.E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Löytyykä tuota Tukesin raporttia mistään? En löytänyt Tukesin sivuilta. Olisi mielenkiintoista nähdä mihin kaikkeen Tukesin mielestä olisi pitänyt varautua?2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostKyllähän jokainen tiedostaa riskinsä ku lähtee tonne ajamaan....
Holhousyhteiskunta voi tehdä tämmöisistä "omalla vastuulla" -tapahtumista mahdottomia, jos järjestäjille sysätään liikaa vastuuta sellaisesta, mihin he eivät voi käytännössä vaikuttaa.
Maalaisjärjellä voisi ajatella, että järjestäjä allokoi muulta liikenteeltä suljetun paikan, vuokraa sitä osallistujille kiihdytyksiä varten ja tarjoaa ajanmittauspalveluita, ja loppu on neuvoteltavissa itsensä osallistujan ja Darwinin välillä. Mutta järjestäminen itsessään luo erinäisiä vastuista: siksi esimerkiksi Kaljakellunta on spontaani tapahtuma, koska kukaan ei ole niin pähkähullu, että ottaisi järjestäjän ominaisuudessa etäisintäkään vastuuta satojen ihmisten omavaltaisesta ryypiskelystä keskellä jokea. Vaikka kaikki allekirjoittaisivat jonkun vastuuvapauslapun, niin raastuvassa järjestäjät voidaan silti tuomita syyllisiksi johonkin, jos tulkitsemaan ruvetaan, ja nämä alkaa olla niitä asioita, joista kukaan ei halua ottaa tarkemmin selvää pelkän periaatteen vuoksi.
No mutta, aina voi mennä öiselle tienpätkälle tekemään ne huippunopeusvedot kavereiden kanssa, jos suljetulla alueella järjestetyssä tapahtumassa on niin vaarallista, että sellaisia ei uskalleta jossain vaiheessa järjestää...
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostTukes:in raportin lukumahdollisuutta odotellessa voin kehnona miettiä tarkoittiko jutun kirjoittanut toimittaja tukesin tarkoittaneen turvallisuusasiakirjaa, turvallisuussuunnitelmaa, yleisötapahtuman pelastussuunnitelmaa, ensiapusuunnitelmaa tai jotain muuta...
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostTukes:in raportin lukumahdollisuutta odotellessa voin kehnona miettiä tarkoittiko jutun kirjoittanut toimittaja tukesin tarkoittaneen turvallisuusasiakirjaa, turvallisuussuunnitelmaa, yleisötapahtuman pelastussuunnitelmaa, ensiapusuunnitelmaa tai jotain muuta...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by yason View PostHolhousyhteiskunta voi tehdä tämmöisistä "omalla vastuulla" -tapahtumista mahdottomia, jos järjestäjille sysätään liikaa vastuuta sellaisesta, mihin he eivät voi käytännössä vaikuttaa.
Maalaisjärjellä voisi ajatella, että järjestäjä allokoi muulta liikenteeltä suljetun paikan, vuokraa sitä osallistujille kiihdytyksiä varten ja tarjoaa ajanmittauspalveluita, ja loppu on neuvoteltavissa itsensä osallistujan ja Darwinin välillä. Mutta järjestäminen itsessään luo erinäisiä vastuista: siksi esimerkiksi Kaljakellunta on spontaani tapahtuma, koska kukaan ei ole niin pähkähullu, että ottaisi järjestäjän ominaisuudessa etäisintäkään vastuuta satojen ihmisten omavaltaisesta ryypiskelystä keskellä jokea. Vaikka kaikki allekirjoittaisivat jonkun vastuuvapauslapun, niin raastuvassa järjestäjät voidaan silti tuomita syyllisiksi johonkin, jos tulkitsemaan ruvetaan, ja nämä alkaa olla niitä asioita, joista kukaan ei halua ottaa tarkemmin selvää pelkän periaatteen vuoksi.
No mutta, aina voi mennä öiselle tienpätkälle tekemään ne huippunopeusvedot kavereiden kanssa, jos suljetulla alueella järjestetyssä tapahtumassa on niin vaarallista, että sellaisia ei uskalleta jossain vaiheessa järjestää...2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostTämä on ainut asia mitä tutkitaan/hutkitaan. Ja lähinnä näiden puutetta/puutteita. Näiden asiakirjojen ja/tai toimintamallien puutteellisuus vaan paljastui nyt ikävän tapahtuman kautta. Itse onnettomuutta ei ymmärtääkseni tutkita.
Tapahtuman järjestelyt ovat olleet etukäteen tiedossa ainakin pelastuslaitoksella että poliisilla.
Toki pitää tehdä kaikki mahdollinen=järkevä turvallisuuden eteen. Ikävää että korjaustoimenpiteisiin havahdutaan usein vasta onnettomuuksien sattuessa.
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostJännä nähdä johtaako tämä onnettomuus ennakoivasti mihinkään toimiin esim. bimmerpartyilla.
Päivitystä tulee jokavuosi jotain mitä näen tarpeelliseki.
2020 turvallisuus ja pelastus suunnitelmaan tulee lisäys sähköautoista mitä ei vaadita etes.€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
Comment