Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuolemaan johtanut onnettomuus mailin vedossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Partasuti
    BTCF Member
    • Jul 2016
    • 32
    • Helsinki

    Eivät kai järjestäjät pysty parantamaan turvallisuutta muuten kuin estämällä liian rakennettujen autojen ajamaan pääsyn.

    Comment

    • Matuh
      BTCF Member
      • Apr 2013
      • 3702
      • Kouvola

      Originally posted by Partasuti View Post
      Eivät kai järjestäjät pysty parantamaan turvallisuutta muuten kuin estämällä liian rakennettujen autojen ajamaan pääsyn.
      Ja sillohan se ois enää kaikille avoin... Liian rakennettua autoa ei mun mielestä oo olemassakaan... Ne on vaan häiriintyneitä.
      Kyllähän jokainen tiedostaa riskinsä ku lähtee tonne ajamaan....
      Ja ois se tylsää kattoo tuloksista ju jokainen saakelin KIA 160km/h.
      E36 328i M50B30 turbo
      Skoda vRS
      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

      Comment

      • jokes911
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 875
        • Espoo

        Löytyykä tuota Tukesin raporttia mistään? En löytänyt Tukesin sivuilta. Olisi mielenkiintoista nähdä mihin kaikkeen Tukesin mielestä olisi pitänyt varautua?
        2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
        2022 X3 Charged Edition Msport
        1999 Honda CBR 900 SC33
        2009 Husqvarna SMR 510
        2017 KTM EXCF 350

        Comment

        • nullzwei
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 11056
          • ?

          Tukes:in raportin lukumahdollisuutta odotellessa voin kehnona miettiä tarkoittiko jutun kirjoittanut toimittaja tukesin tarkoittaneen turvallisuusasiakirjaa, turvallisuussuunnitelmaa, yleisötapahtuman pelastussuunnitelmaa, ensiapusuunnitelmaa tai jotain muuta...

          Comment

          • yason
            Bimmer Rookie
            • Feb 2016
            • 181
            • Helsinki

            Originally posted by Matuh View Post
            Kyllähän jokainen tiedostaa riskinsä ku lähtee tonne ajamaan....

            Holhousyhteiskunta voi tehdä tämmöisistä "omalla vastuulla" -tapahtumista mahdottomia, jos järjestäjille sysätään liikaa vastuuta sellaisesta, mihin he eivät voi käytännössä vaikuttaa.


            Maalaisjärjellä voisi ajatella, että järjestäjä allokoi muulta liikenteeltä suljetun paikan, vuokraa sitä osallistujille kiihdytyksiä varten ja tarjoaa ajanmittauspalveluita, ja loppu on neuvoteltavissa itsensä osallistujan ja Darwinin välillä. Mutta järjestäminen itsessään luo erinäisiä vastuista: siksi esimerkiksi Kaljakellunta on spontaani tapahtuma, koska kukaan ei ole niin pähkähullu, että ottaisi järjestäjän ominaisuudessa etäisintäkään vastuuta satojen ihmisten omavaltaisesta ryypiskelystä keskellä jokea. Vaikka kaikki allekirjoittaisivat jonkun vastuuvapauslapun, niin raastuvassa järjestäjät voidaan silti tuomita syyllisiksi johonkin, jos tulkitsemaan ruvetaan, ja nämä alkaa olla niitä asioita, joista kukaan ei halua ottaa tarkemmin selvää pelkän periaatteen vuoksi.


            No mutta, aina voi mennä öiselle tienpätkälle tekemään ne huippunopeusvedot kavereiden kanssa, jos suljetulla alueella järjestetyssä tapahtumassa on niin vaarallista, että sellaisia ei uskalleta jossain vaiheessa järjestää...

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15255
              • Ajamisen Iloa

              Originally posted by nullzwei View Post
              Tukes:in raportin lukumahdollisuutta odotellessa voin kehnona miettiä tarkoittiko jutun kirjoittanut toimittaja tukesin tarkoittaneen turvallisuusasiakirjaa, turvallisuussuunnitelmaa, yleisötapahtuman pelastussuunnitelmaa, ensiapusuunnitelmaa tai jotain muuta...
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5426
                • S:t Karins

                Originally posted by nullzwei View Post
                Tukes:in raportin lukumahdollisuutta odotellessa voin kehnona miettiä tarkoittiko jutun kirjoittanut toimittaja tukesin tarkoittaneen turvallisuusasiakirjaa, turvallisuussuunnitelmaa, yleisötapahtuman pelastussuunnitelmaa, ensiapusuunnitelmaa tai jotain muuta...
                Tämä on ainut asia mitä tutkitaan/hutkitaan. Ja lähinnä näiden puutetta/puutteita. Näiden asiakirjojen ja/tai toimintamallien puutteellisuus vaan paljastui nyt ikävän tapahtuman kautta. Itse onnettomuutta ei ymmärtääkseni tutkita.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • jokes911
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2008
                  • 875
                  • Espoo

                  Originally posted by yason View Post
                  Holhousyhteiskunta voi tehdä tämmöisistä "omalla vastuulla" -tapahtumista mahdottomia, jos järjestäjille sysätään liikaa vastuuta sellaisesta, mihin he eivät voi käytännössä vaikuttaa.


                  Maalaisjärjellä voisi ajatella, että järjestäjä allokoi muulta liikenteeltä suljetun paikan, vuokraa sitä osallistujille kiihdytyksiä varten ja tarjoaa ajanmittauspalveluita, ja loppu on neuvoteltavissa itsensä osallistujan ja Darwinin välillä. Mutta järjestäminen itsessään luo erinäisiä vastuista: siksi esimerkiksi Kaljakellunta on spontaani tapahtuma, koska kukaan ei ole niin pähkähullu, että ottaisi järjestäjän ominaisuudessa etäisintäkään vastuuta satojen ihmisten omavaltaisesta ryypiskelystä keskellä jokea. Vaikka kaikki allekirjoittaisivat jonkun vastuuvapauslapun, niin raastuvassa järjestäjät voidaan silti tuomita syyllisiksi johonkin, jos tulkitsemaan ruvetaan, ja nämä alkaa olla niitä asioita, joista kukaan ei halua ottaa tarkemmin selvää pelkän periaatteen vuoksi.


                  No mutta, aina voi mennä öiselle tienpätkälle tekemään ne huippunopeusvedot kavereiden kanssa, jos suljetulla alueella järjestetyssä tapahtumassa on niin vaarallista, että sellaisia ei uskalleta jossain vaiheessa järjestää...
                  Se että jakaa aikaa ja paikkaa fasessa voi pahimmassa tapauksessa johtaa siihen että itsestä tulee tapahtumajärjestäjä.
                  2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                  2022 X3 Charged Edition Msport
                  1999 Honda CBR 900 SC33
                  2009 Husqvarna SMR 510
                  2017 KTM EXCF 350

                  Comment

                  • jani
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 5169
                    • Kuopio

                    Jännä nähdä johtaako tämä onnettomuus ennakoivasti mihinkään toimiin esim. bimmerpartyilla.
                    F33 435d Mineral-grau metallic
                    K40 K1200s sondermodell

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      Originally posted by Tommix View Post
                      Tämä on ainut asia mitä tutkitaan/hutkitaan. Ja lähinnä näiden puutetta/puutteita. Näiden asiakirjojen ja/tai toimintamallien puutteellisuus vaan paljastui nyt ikävän tapahtuman kautta. Itse onnettomuutta ei ymmärtääkseni tutkita.
                      Tapahtuman järjestäjänä tekisin vastakysymyksen ja kysyisin miten esimerkiksi nuo mainitut olisivat estäneet kyseisen ikävän onnettomuuden. Mitä muita viranomaisen ohjeita ja vaatimuksia tulisi osata noudattaa? Onko valvova/luvan myöntävä viranomainen ollut huolimaton koska ei ole "riittävästi" valvonut? Monesko kerta tapahtuma järjestettiin ilman nyt havaittuja mahdollisia puutteita? (...noin 20 vuotta ilman suurempia onnettomuuksia...)

                      Tapahtuman järjestelyt ovat olleet etukäteen tiedossa ainakin pelastuslaitoksella että poliisilla.

                      Toki pitää tehdä kaikki mahdollinen=järkevä turvallisuuden eteen. Ikävää että korjaustoimenpiteisiin havahdutaan usein vasta onnettomuuksien sattuessa.

                      Comment

                      • 2bar..ahhh
                        BTCF Honorary Member
                        • Nov 2004
                        • 3351
                        • haapavesi

                        Originally posted by jani View Post
                        Jännä nähdä johtaako tämä onnettomuus ennakoivasti mihinkään toimiin esim. bimmerpartyilla.
                        Ei suuremmin johda mihinkään toimenpiteisiin. (toki käyn kaikki mahdolliset skenaariot läpi tiimin kanssa joka vuosi) Turvalisuussuunnitelma löytyy joka on viranomaisten hyväksymä.
                        Päivitystä tulee jokavuosi jotain mitä näen tarpeelliseki.
                        2020 turvallisuus ja pelastus suunnitelmaan tulee lisäys sähköautoista mitä ei vaadita etes.
                        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎