Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smistik
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1130
    • Kanta-Häme

    #46
    Originally posted by AnttiJuhani View Post
    15v sitten käytetty auto on vanha auto tänä päivänä, ja varmasti on vielä sutta ja sekundaa. Hyvä ryhtiliike tehty sen jälkeen. Maine on aikoinaan saatu ja siitä ei helpolla eroon pääse.
    80-luvun juppiajat ja isit opettaa pojille, että elä vaan bemaria osta ettet leimaudu. (Salaa haaveillaan, että uskaltaspas ajella bemarilla ja jos pääsee kokeilemaan, niin julkisesti huono auto -> toyota parkkiin ja lippis päähän)
    ex E91 320d käsiaskilla
    ex E46 330dat
    japski
    ranu

    ex E30 316i 4d

    Comment

    • AnttiJuhani
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 2056
      • Kittilä

      #47
      Täällä takapajulassa tuota näkee vielä tänäkin päivänä. Tässä räikein tältä syksyltä: "Toyota on paras, näissä ei oo vikoja. Kaverin bemari oli kokoajan paskana, en osta kyllä koskaan mitään bemaria!" No se kyseinen prefl e39 bemari oli ulkonäöstä päätellen toiminut penkanlevittimenä viimeisen 20 vuotta ilman korjauksia joten ei kai sitä voi enää yhtä luotettavaksi sanoa kuin -08 avensista.

      Comment

      • Susiraja
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 361
        • Helsinki

        #48
        Originally posted by Macke View Post
        Kaveri oli duunissa vuosituhannen alussa noita sielukkaita Italiaanoja hoivaavassa merkkikorjaamossa, ja monen bensamotin lohkosta tuli kammet läpi noin 70tkm ajosuoritteella että sen johdosta on Alfat olleet pois mun laskuista. Näitä siis ihan omin silmin hämmästellyt useampaa eri yksilöä, eli ei nyt mene Esson baarin piikkiin. Kyllähän se tunteita kohottaa kun kanki tulee kurkkaamaan, ja osoittaa siinä auto tempperamenttinsakin

        Hienon näköisiä pelejähän ne on ja varmasti osa ihan kivoja ajaakin, mutta jos koneet yskii rojut pihalle reilusti alle satkun niin ei se omistamisen eikä kokeilun halua ainakaan mulla nosta. Noh, toki noista kokemuksista alkaa olla se 15-vuotta eli josko ne olis vaikka tehneet ryhtiliikkeen. Veijo Penarin paskakinnerit taasen alkaa olla tänä päivänä noita mun Alfa kokemuksia vastaavia, eli kai ne sit ainakin on parempia kuin nykybemut
        Joo se alfan kakslitranen ei mikään maailman luotettavin ollu ja jakohihnaa sai olla vähän väliä vaihtamassa. Alfalla 2,5 kutonen mennä raksutti samaan tapaan kuin bemarilla. Perusluotettava bensasyöppö. Joskus ajelin 156 V6:lla 70tkm (90tkm-160tkm välin. Huoltoina joutu tekemään taka-iskarit, akun ja öljynvaihdot. 30-asteen pakkasella sylkäs kerran ohjaustehostajan nesteet pihalle. Notkeempaa nestettä tilalle, niin loppu v******u. 156 meni "vaihdossa" uuteen multiair giuliettaan, joka tuli liisarina tilalle.

        Sillä ajelin vuoden ongelmitta ennen työpaikan vaihtoo. Entinen työkaveri otti sen sit perintönä ja sano myöhemmin et ilman ongelmia oli ajellu 90tkm sopparin loppuun. Se giulietta sai kyllä paljon matka-ajokilsoja joten sinällään auto pääs helpolla. Muuten kiva auto, mutta penkit ois voinu olla paremmat (oli ihan perus ok) ja start/stop systeemi oli ihan hanurista.
        www.finnishcodriver.blogspot.fi

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #49
          Originally posted by Macke View Post
          Kaveri oli duunissa vuosituhannen alussa noita sielukkaita Italiaanoja hoivaavassa merkkikorjaamossa, ja monen bensamotin lohkosta tuli kammet läpi noin 70tkm ajosuoritteella että sen johdosta on Alfat olleet pois mun laskuista. Näitä siis ihan omin silmin hämmästellyt useampaa eri yksilöä, eli ei nyt mene Esson baarin piikkiin. Kyllähän se tunteita kohottaa kun kanki tulee kurkkaamaan, ja osoittaa siinä auto tempperamenttinsakin

          Hienon näköisiä pelejähän ne on ja varmasti osa ihan kivoja ajaakin, mutta jos koneet yskii rojut pihalle reilusti alle satkun niin ei se omistamisen eikä kokeilun halua ainakaan mulla nosta. Noh, toki noista kokemuksista alkaa olla se 15-vuotta eli josko ne olis vaikka tehneet ryhtiliikkeen. Veijo Penarin paskakinnerit taasen alkaa olla tänä päivänä noita mun Alfa kokemuksia vastaavia, eli kai ne sit ainakin on parempia kuin nykybemut
          njaa... kun miettii esim bemarin kasikoneita tältä vuosituhannelta, tai vaikka vaan neloskoneita, niin veikkaan että enemmän on noita bemarin koneita paukkunut kuin alfan koneita...

          Ja jos olisi varaa ja mahdollisuus, niin ajaisin Giulialla. Siinä sitä on nätti ja sielukas auto.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            #50
            -----
            Last edited by Juppe; 28-10-2020, 16:01.

            Comment

            • Freak
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 2561
              • .

              #51
              Originally posted by Juppe View Post
              JTS:t on opelin koneita ja just niin hyviä kuin odottaa saattaa TS-koneet ajalta ennen opelia olivat suht helppoja huoltaa ja korjata eikä tosiaan ainakaan omassa ollut mitään vikaa. Ei syönyt öljyä ja kävi tosi nätisti. Noita näkee yllättävän paljon ajettuina myynnissä. Sekalaisessa ajossa vei 2.0TS vei n. 9L.
              Lähes muttei aivan niinkään. Jts esiteltiin 2002 ja se perustui kyllä ihan aiempaan twin spark - moottoriin, joka taasen pohjautui fiatin tekeleeseen.

              Opelin kone ei ole opelin kone ensinkään, vaan gm:n maailman moottori jota on käytetty vähän joka kolkassa. Suoraruikkarin on puhuttu olevan alfan kehittämää, mutta mistäs sitä ikinä tietää. Moottorista on kuitenkin ollut ämöriikan markkinoilla myös Suoraruikkarin. Tää kone kärsi mm. vakavista ketjuvaivoista.
              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

              Vanha Uuden liiton mies...

              Comment

              • Mäkki
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2010
                • 2190
                • Orimattila

                #52
                Originally posted by Smistik View Post
                80-luvun juppiajat ja isit opettaa pojille, että elä vaan bemaria osta ettet leimaudu. (Salaa haaveillaan, että uskaltaspas ajella bemarilla ja jos pääsee kokeilemaan, niin julkisesti huono auto -> toyota parkkiin ja lippis päähän)
                Uskaltaispa
                #Ilmastoahdistus

                Comment

                • Eemeli
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 1605
                  • pk-seutu

                  #53
                  Originally posted by Freak View Post
                  Lähes muttei aivan niinkään. Jts esiteltiin 2002 ja se perustui kyllä ihan aiempaan twin spark - moottoriin, joka taasen pohjautui fiatin tekeleeseen.

                  Opelin kone ei ole opelin kone ensinkään, vaan gm:n maailman moottori jota on käytetty vähän joka kolkassa. Suoraruikkarin on puhuttu olevan alfan kehittämää, mutta mistäs sitä ikinä tietää. Moottorista on kuitenkin ollut ämöriikan markkinoilla myös Suoraruikkarin. Tää kone kärsi mm. vakavista ketjuvaivoista.
                  GM:n kone tuli 159:iin, joskin oli Alfan kannella. Ei ollut mikään jättimenestys ja huonoin kaikista omistamistani Alfoista, pirteys ja luonne puuttui. Toista oli 156 bussolla, tuli rullattua 270tkm asti ilman mitään vikoja, ainoastaan kulutusosia piti vaihtaa.

                  Comment

                  • Macke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1134
                    • Porvoo

                    #54
                    Kappas Ville pirua, en ollut huomannut ensinnäkään että Alfalla oli taas takapotkuja näissä perusvehkeissä. Oli taas sellanen mielikuva, että 75 malli on tyyliin vimosia joissa takaveto on

                    Jossain tollanen Giulia oli parkissa niin tuli mieleen, että kyllä sekin on kauhean "tylsistynyt ja normalisoitunut" ollakseen Alfa? Noin niinkusta ulkopuolelta, oli vähän euro/japsisekoituksen näköinen sivusta ja takaa. Keulassa tietty ilmettä, mutta sekin toi viistosta mieleen vanhemman 1-bemarin keulan jotenkin. Takaa vallan kuin pyöristetty Skoda.

                    Pitääkin pitää mielessä nyt sit tollaset tuoreemmat Alfat, varmasti on kivoja pelejä ajaa.

                    Comment

                    • mikko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 1762
                      • kotona

                      #55
                      En haukkuisi oikein mitään modernia diesel moottoria lyttyyn kunhan egr ja dpf on poistettu käytöstä, nehän sen loppupelissä tuhoaa.

                      Comment

                      • jhelen
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2015
                        • 248
                        • Ulvila

                        #56
                        Tossa Giulietan diesel mallissa on se ominaisuus mitä olen aina nykydieseleissä kaivannut.
                        Jos dpf poltto keskeytyy x kertaa ja suodatin alkaa olemaan oikeasti tukossa, niin seuraavissa poltoissa syttyy merkkivalo jotta kuski tietää ettei sammuta autoa ennenkuin poltto on ohi. Kun poltto on onnistunut niin valo ei taas syty kuin tarvittaessa. Vehje tekee polton myös kaupunkinopeuksissa.

                        Comment

                        • |parsakaali|
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2005
                          • 996

                          #57
                          159 2.4jtdm Alfan hankin keväällä ihan mielenkiinnosta kyseistä merkkiä kohtaan. Yllättynyt olen laadusta ja kestävyydestä. Odotukset ei nyt kovin korkealla olleet. Yllättävän monella on epäileviä ajatuksia kyseistä merkkiä kohtaan. Ihan eritavalla herättää ihmisissä keskustelua kuin esim bmw / mb / audi jne. Liekkö sitten sääliä vai mitä

                          Toki huomaa, että jossain määrin on puutteita ja osa on jäänyt vähän puolitiehen verrattuna saksalaisiin, mutta ohjaustuntuma / ajettavuus oli huomattavasti parempi kuin mitä kuvittelin. Auto on hyvin ketterän tuntuinen varsinkin kokoonsa nähden. Harmi vain kun ei ole Q4.

                          Giulian varmaankin hankin kun sopiva yksilö sattuu kohdalle.


                          Originally posted by jhelen View Post
                          Tossa Giulietan diesel mallissa on se ominaisuus mitä olen aina nykydieseleissä kaivannut.
                          Jos dpf poltto keskeytyy x kertaa ja suodatin alkaa olemaan oikeasti tukossa, niin seuraavissa poltoissa syttyy merkkivalo jotta kuski tietää ettei sammuta autoa ennenkuin poltto on ohi. Kun poltto on onnistunut niin valo ei taas syty kuin tarvittaessa. Vehje tekee polton myös kaupunkinopeuksissa.
                          Sama ominaisuus löytyy 159 mallista tai ainakin saman tyyppinen.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16501
                            • Asikkala

                            #58
                            Originally posted by |parsakaali| View Post
                            159 2.4jtdm Alfan hankin keväällä ihan mielenkiinnosta kyseistä merkkiä kohtaan. Yllättynyt olen laadusta ja kestävyydestä. Odotukset ei nyt kovin korkealla olleet. Yllättävän monella on epäileviä ajatuksia kyseistä merkkiä kohtaan. Ihan eritavalla herättää ihmisissä keskustelua kuin esim bmw / mb / audi jne. Liekkö sitten sääliä vai mitä
                            Kateutta ne ajatukset on, palavia bemareita kun videolta katselee niin se on säälittävää.

                            Comment

                            • E39Fin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2013
                              • 1761
                              • HKI/Orimattila

                              #59
                              Täytyy sanoa, että tuo 159 dieselinä on ollut nyt itselläkin mielessä käyttöautoksi, tosin 1.9 tai 2.0jtdm. Loppujenlopuksi huomattavasti bensa E39 matalampi kulutus antaa sitten anteeksi muita käyttökuluja jos näikseen on.

                              Ainut dilemma tässä tietysti on, että E39 on tullut laitettua suurilta osin uusiin puihin niin hieman tuntuu että heittää työpanoksen hukkaan jos nyt heti vaihtais.
                              Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                              E39 523iA Oxfordgreen

                              Comment

                              • -TPI-
                                Bimmer Rookie
                                • May 2013
                                • 195
                                • JNS

                                #60
                                Kokemuksia Range Rover Evoquesta? Ja millainen tekele niissä on tuo Fordin 2 litranen (240hv) bensa? Automaattilootan pitäs olla suht luotettava, Volvoista tuttu AW:n 6 vaihteinen..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎