15v sitten käytetty auto on vanha auto tänä päivänä, ja varmasti on vielä sutta ja sekundaa. Hyvä ryhtiliike tehty sen jälkeen. Maine on aikoinaan saatu ja siitä ei helpolla eroon pääse.
80-luvun juppiajat ja isit opettaa pojille, että elä vaan bemaria osta ettet leimaudu. (Salaa haaveillaan, että uskaltaspas ajella bemarilla ja jos pääsee kokeilemaan, niin julkisesti huono auto -> toyota parkkiin ja lippis päähän)
ex E91 320d käsiaskilla ex E46 330dat japski ranu ex E30 316i 4d
Täällä takapajulassa tuota näkee vielä tänäkin päivänä. Tässä räikein tältä syksyltä: "Toyota on paras, näissä ei oo vikoja. Kaverin bemari oli kokoajan paskana, en osta kyllä koskaan mitään bemaria!" No se kyseinen prefl e39 bemari oli ulkonäöstä päätellen toiminut penkanlevittimenä viimeisen 20 vuotta ilman korjauksia joten ei kai sitä voi enää yhtä luotettavaksi sanoa kuin -08 avensista.
Kaveri oli duunissa vuosituhannen alussa noita sielukkaita Italiaanoja hoivaavassa merkkikorjaamossa, ja monen bensamotin lohkosta tuli kammet läpi noin 70tkm ajosuoritteella että sen johdosta on Alfat olleet pois mun laskuista. Näitä siis ihan omin silmin hämmästellyt useampaa eri yksilöä, eli ei nyt mene Esson baarin piikkiin. Kyllähän se tunteita kohottaa kun kanki tulee kurkkaamaan, ja osoittaa siinä auto tempperamenttinsakin
Hienon näköisiä pelejähän ne on ja varmasti osa ihan kivoja ajaakin, mutta jos koneet yskii rojut pihalle reilusti alle satkun niin ei se omistamisen eikä kokeilun halua ainakaan mulla nosta. Noh, toki noista kokemuksista alkaa olla se 15-vuotta eli josko ne olis vaikka tehneet ryhtiliikkeen. Veijo Penarin paskakinnerit taasen alkaa olla tänä päivänä noita mun Alfa kokemuksia vastaavia, eli kai ne sit ainakin on parempia kuin nykybemut
Joo se alfan kakslitranen ei mikään maailman luotettavin ollu ja jakohihnaa sai olla vähän väliä vaihtamassa. Alfalla 2,5 kutonen mennä raksutti samaan tapaan kuin bemarilla. Perusluotettava bensasyöppö. Joskus ajelin 156 V6:lla 70tkm (90tkm-160tkm välin. Huoltoina joutu tekemään taka-iskarit, akun ja öljynvaihdot. 30-asteen pakkasella sylkäs kerran ohjaustehostajan nesteet pihalle. Notkeempaa nestettä tilalle, niin loppu v******u. 156 meni "vaihdossa" uuteen multiair giuliettaan, joka tuli liisarina tilalle.
Sillä ajelin vuoden ongelmitta ennen työpaikan vaihtoo. Entinen työkaveri otti sen sit perintönä ja sano myöhemmin et ilman ongelmia oli ajellu 90tkm sopparin loppuun. Se giulietta sai kyllä paljon matka-ajokilsoja joten sinällään auto pääs helpolla. Muuten kiva auto, mutta penkit ois voinu olla paremmat (oli ihan perus ok) ja start/stop systeemi oli ihan hanurista.
Kaveri oli duunissa vuosituhannen alussa noita sielukkaita Italiaanoja hoivaavassa merkkikorjaamossa, ja monen bensamotin lohkosta tuli kammet läpi noin 70tkm ajosuoritteella että sen johdosta on Alfat olleet pois mun laskuista. Näitä siis ihan omin silmin hämmästellyt useampaa eri yksilöä, eli ei nyt mene Esson baarin piikkiin. Kyllähän se tunteita kohottaa kun kanki tulee kurkkaamaan, ja osoittaa siinä auto tempperamenttinsakin
Hienon näköisiä pelejähän ne on ja varmasti osa ihan kivoja ajaakin, mutta jos koneet yskii rojut pihalle reilusti alle satkun niin ei se omistamisen eikä kokeilun halua ainakaan mulla nosta. Noh, toki noista kokemuksista alkaa olla se 15-vuotta eli josko ne olis vaikka tehneet ryhtiliikkeen. Veijo Penarin paskakinnerit taasen alkaa olla tänä päivänä noita mun Alfa kokemuksia vastaavia, eli kai ne sit ainakin on parempia kuin nykybemut
njaa... kun miettii esim bemarin kasikoneita tältä vuosituhannelta, tai vaikka vaan neloskoneita, niin veikkaan että enemmän on noita bemarin koneita paukkunut kuin alfan koneita...
Ja jos olisi varaa ja mahdollisuus, niin ajaisin Giulialla. Siinä sitä on nätti ja sielukas auto.
JTS:t on opelin koneita ja just niin hyviä kuin odottaa saattaa TS-koneet ajalta ennen opelia olivat suht helppoja huoltaa ja korjata eikä tosiaan ainakaan omassa ollut mitään vikaa. Ei syönyt öljyä ja kävi tosi nätisti. Noita näkee yllättävän paljon ajettuina myynnissä. Sekalaisessa ajossa vei 2.0TS vei n. 9L.
Lähes muttei aivan niinkään. Jts esiteltiin 2002 ja se perustui kyllä ihan aiempaan twin spark - moottoriin, joka taasen pohjautui fiatin tekeleeseen.
Opelin kone ei ole opelin kone ensinkään, vaan gm:n maailman moottori jota on käytetty vähän joka kolkassa. Suoraruikkarin on puhuttu olevan alfan kehittämää, mutta mistäs sitä ikinä tietää. Moottorista on kuitenkin ollut ämöriikan markkinoilla myös Suoraruikkarin. Tää kone kärsi mm. vakavista ketjuvaivoista.
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
80-luvun juppiajat ja isit opettaa pojille, että elä vaan bemaria osta ettet leimaudu. (Salaa haaveillaan, että uskaltaspas ajella bemarilla ja jos pääsee kokeilemaan, niin julkisesti huono auto -> toyota parkkiin ja lippis päähän)
Lähes muttei aivan niinkään. Jts esiteltiin 2002 ja se perustui kyllä ihan aiempaan twin spark - moottoriin, joka taasen pohjautui fiatin tekeleeseen.
Opelin kone ei ole opelin kone ensinkään, vaan gm:n maailman moottori jota on käytetty vähän joka kolkassa. Suoraruikkarin on puhuttu olevan alfan kehittämää, mutta mistäs sitä ikinä tietää. Moottorista on kuitenkin ollut ämöriikan markkinoilla myös Suoraruikkarin. Tää kone kärsi mm. vakavista ketjuvaivoista.
GM:n kone tuli 159:iin, joskin oli Alfan kannella. Ei ollut mikään jättimenestys ja huonoin kaikista omistamistani Alfoista, pirteys ja luonne puuttui. Toista oli 156 bussolla, tuli rullattua 270tkm asti ilman mitään vikoja, ainoastaan kulutusosia piti vaihtaa.
Kappas Ville pirua, en ollut huomannut ensinnäkään että Alfalla oli taas takapotkuja näissä perusvehkeissä. Oli taas sellanen mielikuva, että 75 malli on tyyliin vimosia joissa takaveto on
Jossain tollanen Giulia oli parkissa niin tuli mieleen, että kyllä sekin on kauhean "tylsistynyt ja normalisoitunut" ollakseen Alfa? Noin niinkusta ulkopuolelta, oli vähän euro/japsisekoituksen näköinen sivusta ja takaa. Keulassa tietty ilmettä, mutta sekin toi viistosta mieleen vanhemman 1-bemarin keulan jotenkin. Takaa vallan kuin pyöristetty Skoda.
Pitääkin pitää mielessä nyt sit tollaset tuoreemmat Alfat, varmasti on kivoja pelejä ajaa.
Tossa Giulietan diesel mallissa on se ominaisuus mitä olen aina nykydieseleissä kaivannut.
Jos dpf poltto keskeytyy x kertaa ja suodatin alkaa olemaan oikeasti tukossa, niin seuraavissa poltoissa syttyy merkkivalo jotta kuski tietää ettei sammuta autoa ennenkuin poltto on ohi. Kun poltto on onnistunut niin valo ei taas syty kuin tarvittaessa. Vehje tekee polton myös kaupunkinopeuksissa.
159 2.4jtdm Alfan hankin keväällä ihan mielenkiinnosta kyseistä merkkiä kohtaan. Yllättynyt olen laadusta ja kestävyydestä. Odotukset ei nyt kovin korkealla olleet. Yllättävän monella on epäileviä ajatuksia kyseistä merkkiä kohtaan. Ihan eritavalla herättää ihmisissä keskustelua kuin esim bmw / mb / audi jne. Liekkö sitten sääliä vai mitä
Toki huomaa, että jossain määrin on puutteita ja osa on jäänyt vähän puolitiehen verrattuna saksalaisiin, mutta ohjaustuntuma / ajettavuus oli huomattavasti parempi kuin mitä kuvittelin. Auto on hyvin ketterän tuntuinen varsinkin kokoonsa nähden. Harmi vain kun ei ole Q4.
Giulian varmaankin hankin kun sopiva yksilö sattuu kohdalle.
Tossa Giulietan diesel mallissa on se ominaisuus mitä olen aina nykydieseleissä kaivannut.
Jos dpf poltto keskeytyy x kertaa ja suodatin alkaa olemaan oikeasti tukossa, niin seuraavissa poltoissa syttyy merkkivalo jotta kuski tietää ettei sammuta autoa ennenkuin poltto on ohi. Kun poltto on onnistunut niin valo ei taas syty kuin tarvittaessa. Vehje tekee polton myös kaupunkinopeuksissa.
Sama ominaisuus löytyy 159 mallista tai ainakin saman tyyppinen.
159 2.4jtdm Alfan hankin keväällä ihan mielenkiinnosta kyseistä merkkiä kohtaan. Yllättynyt olen laadusta ja kestävyydestä. Odotukset ei nyt kovin korkealla olleet. Yllättävän monella on epäileviä ajatuksia kyseistä merkkiä kohtaan. Ihan eritavalla herättää ihmisissä keskustelua kuin esim bmw / mb / audi jne. Liekkö sitten sääliä vai mitä
Kateutta ne ajatukset on, palavia bemareita kun videolta katselee niin se on säälittävää.
Täytyy sanoa, että tuo 159 dieselinä on ollut nyt itselläkin mielessä käyttöautoksi, tosin 1.9 tai 2.0jtdm. Loppujenlopuksi huomattavasti bensa E39 matalampi kulutus antaa sitten anteeksi muita käyttökuluja jos näikseen on.
Ainut dilemma tässä tietysti on, että E39 on tullut laitettua suurilta osin uusiin puihin niin hieman tuntuu että heittää työpanoksen hukkaan jos nyt heti vaihtais.
Kokemuksia Range Rover Evoquesta? Ja millainen tekele niissä on tuo Fordin 2 litranen (240hv) bensa? Automaattilootan pitäs olla suht luotettava, Volvoista tuttu AW:n 6 vaihteinen..
Comment