Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A^A
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2168
    • Seinäjoki

    Originally posted by j-a View Post
    Kiitokset, mielenkiintoisia näkemyksiä ja kokemuksia. Itselläkin on pohdinnassa siirtyä harrastekäyttiksestä taas käyttiskäyttikseen, ja pohdinnassa onkin S213, S205, C117 ja w253. Tänään kävin istumassa kaikissa vaihtoehdoissa. Kaikissa oli sporttipenkit, mutta mielestäni parhaan ajoasennon sai S213:ssa. Tykkään pitää istuinosan niin takakenossa kuin se menee, omalle selälle ja jaloille mukavin niin, saa reisille tukea kun reidet on pitkänmalliset. Tuntui että noissa muissa vaihtoehdoissa kallistus oli selkeästi vähäisempi. Oletko itse huomannut samaa?

    W253:lla kävin ajamassakin, sen lisäksi vain s213 on itsellä ajamatta noista. Olin yllättynyt kuinka nöyrästi tuo kulki, ja 9G-tronic tuntui minusta toimivan vähintään yhtä hyvin kuin ZF 8HP aikoinaan 3-litraisen perässä. Kaikenkaikkiaan positiivinen tuttavuus. Ajossa ei tuo penkkikään häirinnyt, mutta kylmissä tyypeissä S213:n ja Volvo V90:n sporttipenkit tuntui huomattavasti paremmilta.
    Unohda tuosta listasta ainakin tuo CLA. Nätin näköinen mutta muuten aivan onneton kapistus, huono äänekäs kyyti, etuveto, erittäin epäkäytännöllisen mallinen yms. S205 oli tuon jälkeen aivan luksus. CLA ja C oli molemmat 1.5 bensaturboja joka kyllä yllätti miten hyvin jaksoi viedä ja vääntää alhaalta mutta nyt taas kun diesel alla niin onhan se paljon miellyttävämpi ajella..
    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

    Comment

    • j-a
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 1522
      • PohojosPohojammaa

      Originally posted by A^A View Post
      Unohda tuosta listasta ainakin tuo CLA. Nätin näköinen mutta muuten aivan onneton kapistus, huono äänekäs kyyti, etuveto, erittäin epäkäytännöllisen mallinen yms. S205 oli tuon jälkeen aivan luksus. CLA ja C oli molemmat 1.5 bensaturboja joka kyllä yllätti miten hyvin jaksoi viedä ja vääntää alhaalta mutta nyt taas kun diesel alla niin onhan se paljon miellyttävämpi ajella..
      Pelkästään nelivedot on harkinnassa kaikista mainituista, ja minimissään 2,143-litraisena biturbona. Oliko noista penkeistä kokemusta?
      Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

      Ylimääräisenä tarjolla:

      E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

      F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

      Comment

      • A^A
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2168
        • Seinäjoki

        Originally posted by j-a View Post
        Pelkästään nelivedot on harkinnassa kaikista mainituista, ja minimissään 2,143-litraisena biturbona. Oliko noista penkeistä kokemusta?
        Kyllä samanlaiset kokemukset on, olen 195cm ja penkki pitää saada alas ja kenoon. S213 saan miellyttävän asennon. S205 sport penkit oli todella kovat, eikä saa tarpeeksi alas. Harvassa on autot missä saan oikeasti miellyttävän ja reisiä tukevan asennon. Pitkää siivua en ole vielä e:llä ajanut mutta ensivaikutelma on lupaava.
        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

        Comment

        • Vecara
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 342
          • Rovaniemi

          Originally posted by A^A View Post
          Nyt kun on kilsoja E:llä jo takana voi oma kohtaisesti antaa kokemuksia.

          Tuo 9g tronic loota on aivan eri maata tuon 7g jälkeen, en tiedä kuinka paljon vaikuttaa se että nyt jatkeena on diesel mutta toimii oikeasti todella hienosti, vaihdot huomaamattomia eikä mitään ihmeellistä arpomista esiinny missään tilanteessa.
          Kulutus on todella maltillinen, sekalaisessa pyörityksessä pyörii 5l tuntumassa.
          Penkit on todella hyvät ja sisusta muutenkin paljon laadukkaamman oloinen kun s205. Tässä vakio ratti mikä ok mutta s205 amg ratti oli merkittävästi parempi.
          Valikot, navit yms toimii nopeasti ja sulavasti, tässä siis se täys kokoinen digitaali näyttö. Tässä on tuo iso säätöklumppu valikkorullan päällä joka on aivan paska käyttää ja turha, lähinnä tiellä että saa siitä rullasta mielummin selattua valikkoja. Samoin ratin valikko säätimet on jotkut ihmeelliset pyyhkäisy malliset ja ainakin äkkiseltään perseestä.

          Kyyti on hiljaista, eleetöntä, montut ei tunnu missään. Ajoltaan on yksi parhaista autoista mitä olen ajanut, tuolla on oikeasti jo nautinto ajaa.

          Pituutta ja leveyttä on reilusti enemmän kun s205 mutta aika matalan mallinen tuo on, isolla koiralla on pää katossa takatilassa, muuten tilaa on mukavasti.

          Katotaan kuinka homma etenee kun kilsoja tulee mutta nyt tuntuu todella hyvältä ja kaikinpuolin paremmalta kun s205.
          Itsellä jäi käsiin w213 200d 9G 2017 reilu vuosi sitten, en oo jaksanut kuvia edes mihinkään laittaa, kun ollut tarkoitus se vaihtaa johonkin sopivampaan.. Perus valkoinen exclusive-ulkopaketilla ja parhailla valoilla

          Noihin ratin hipaisunäppäimiin tottuu ajan kanssa, yllättävän hyvin toimii eikä niitä enää edes ajattele käytön aikana. Samoin siihen keskikonsolin levyyn tottuu, toki rullaa käytän enemmän itsekin

          Ajettavuus todella hyvä, omani on vielä comfort-alustalla, ohjaus hyvä ja täsmällinen, alusta eleetön

          Omani on softattu, näppituntumalta lähellä 200hp.. 9-vaihde ei mene pesään edes 112 km/h vakkarissa, pitäisi siis ajaa kovempaa. Viimeisen 90 tkm kulutus 5,3 litraa/100km, sisältää aika tavalla seka-ajoa tässä Rovaniemen ympäristössä. Viime viikolla 570km lenkki keskinopeudella 84km/h, tietokone näytti kulutukseksi 4,3 - tankkauksella tarkistettuna 4,4 litraa. Vielä olisi päässyt 650km!

          Vikojakin muutama ollut.. hammastanko "kolisee", tässä meni vielä kirstyksellä. Oven saranat naksuu varsinkin kuskin ovessa - saattaa mennä vielä jatkotakuuseen. Kilometrejä nyt 211tkm
          ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

          Comment

          • A^A
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 2168
            • Seinäjoki

            Ekat tuhannet nyt s213 takana. Ratin hipaisu kytkimiin on kyllä tottunut ja tuntuu jopa jo ihan hyvältä. Keskikonsolin isoon hipaisu ohjaimeen en ole tottunut enkä vieläkään tykkää käyttää.

            Kulutus maantie ajossa asettuu alle 5l/100km, 80km/h painotteisessa ajossa menee jopa alle 4l keskikulutuksella. Tankillisella ajaa 1300-1500km. Itse ainakin erittäin tyytyväinen tähän kulutukseen, onhan tuo iso malmilaiva kuitenkin. 9g tronic jatkaa hienoa käytöstään, erittäin tyytyväinen tähänkin.

            Vakkarin toiminta hieman ärsyttää, jos sitä ei esim ohitustilanteessa muista napata pois päältä niin jää taustalle päälle ja jarruttaa todella voimakkaasti valittuun nopeuteen jos hölläilee kaasua..

            Navi on sulava ja suht selkeä ja hudiin tulee selkeät reitti ohjeet mutta arpoo aika kummallisia reittejä, mielummin laitan puhelimesta mapsin.

            32tkm nyt mittarissa, edessä oikealla joku koiranluu tai vastaava alkanut vähän kopista hiekkatiellä.. Pidemmillä matkoilla tullut sellainen ominaisuus että herjaa välillä liian korkeaa öljymäärää, pitäisi viisaamilta kysyä onko tuosta jotain haittaa..

            Parin viikon päästä reilu 2000km norjan reissu edessä joten katsotaan sen jälkeen miten perse kestää E:n penkkejä
            Last edited by A^A; 09-07-2020, 14:08.
            EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

            Comment

            • TNT
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 3522

              Leikitellään ajatuksella että budjetti olisi n. 10 000e ja sillä pitäisi saada käyttis ostettua. Bensa + irroitettava koukku ovat pakolliset, muut himmelit plussaa ja toki mitä enemmän varusteita sen parempi. Esim bemarin kohdalla sporttipenkit ovat jo ulkonäön takia pakolliset.

              E60/E61 vs W211/S211.

              Kumman kohdalla iskee kätensä syvemmälle paskaan?

              3 sarjan bemarit ja c mersut eivät kiinnosta.
              Originally posted by Jube
              Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

              Comment

              • peLoGo?
                BTCF Member
                • Jul 2012
                • 380
                • Vaasa

                Originally posted by TNT View Post
                Leikitellään ajatuksella että budjetti olisi n. 10 000e ja sillä pitäisi saada käyttis ostettua. Bensa + irroitettava koukku ovat pakolliset, muut himmelit plussaa ja toki mitä enemmän varusteita sen parempi. Esim bemarin kohdalla sporttipenkit ovat jo ulkonäön takia pakolliset.

                E60/E61 vs W211/S211.

                Kumman kohdalla iskee kätensä syvemmälle paskaan?
                Mun mielestä E60 M54 moottorilla (ja jos vikapaikkoja haluaa minimoida niin manuaalina ja sedanina) on luotto peli.
                BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                Ex. BMW F10 530dA -10
                Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                Ex. BMW E60 525i -04

                BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET

                Comment

                • GARFFi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 5547
                  • Kankaanpää

                  Käänny E60/E61 puolelle.
                  MB E220 CDI -10
                  Ex.VW T5.1 -11
                  Ex. Ford Transit Custom -14
                  Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                  Ex. VW Golf+ -06
                  Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                  Ex. Honda CBR900RR -96
                  Ex. E36 325i Coupé -94
                  Ex. LADA 2105 1200S -89
                  Ex. LADA 2107 1300S -87
                  Ex. E36 320i -91

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Jos mb, ehdottomasti 212, 211 kori on vikaherkkä laitos. 211 on mukavampi maantiellä kuin E6x, vakaampi ja tukevamman tuntuinen. Mutkaisella E6x voittaa, kevyempi ja tarkempi tunne ajamisessa.

                    E6x+M54b30+autom. Lci jos on olemassa.

                    Comment

                    • hencca89
                      BTCF Member
                      • Sep 2011
                      • 619
                      • ikaalinen

                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Jos mb, ehdottomasti 212, 211 kori on vikaherkkä laitos. 211 on mukavampi maantiellä kuin E6x, vakaampi ja tukevamman tuntuinen. Mutkaisella E6x voittaa, kevyempi ja tarkempi tunne ajamisessa.

                      E6x+M54b30+autom. Lci jos on olemassa.
                      Samat kokemukset täälä. Tosi monella tutulla 211 ja niissa tuntuu olevam kokoajan jotain. Työkäverille tehtii juuri jakopää 280cdi. Niitä pajotetaan kuin bemareita
                      E60 tosiaan koneen puolesta m54 mutta ei saa lcinä.
                      Tai sit kutosriisseli lcinä.

                      Ajaa tykkään enemmän e60 juuri tarkemman ohjaustuntuman ansiosta. Mesessä tuntuu mutkissa "vauhti".
                      Vaikka välillä hiukoiski e500 w211 kun taas benarin samanikäsistä kaseista pidän lompakkoni kaukana ettei tule konkurssia.
                      BMW E91 320
                      MB W108 280SE
                      SUZUKI GSX-R
                      BMW K100 "cafe"

                      Comment

                      • TNT
                        BTCF Member
                        • Dec 2005
                        • 3522

                        Kiitti kommenteista! Onko esim tässä https://m.nettiauto.com/bmw/525/1146...nt=15&vifNav=Y sama automaatti kuin E39 525iA ? Sellaista en omaan autooni huoli.
                        Originally posted by Jube
                        Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5273
                          • Pirkkala

                          Originally posted by TNT View Post
                          Leikitellään ajatuksella että budjetti olisi n. 10 000e ja sillä pitäisi saada käyttis ostettua. Bensa + irroitettava koukku ovat pakolliset, muut himmelit plussaa ja toki mitä enemmän varusteita sen parempi. Esim bemarin kohdalla sporttipenkit ovat jo ulkonäön takia pakolliset.

                          E60/E61 vs W211/S211.

                          Kumman kohdalla iskee kätensä syvemmälle paskaan?

                          3 sarjan bemarit ja c mersut eivät kiinnosta.

                          Kohtuullisen syvälle molemmissa.

                          W211 on elektroniikkakorjaajan elättäjä nro. 1

                          E60 taas on suhteellisen vikainen auto yleisesti, mutta hyvän yksilön löytyessä toimii kyllä ihan ok
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • E39Fin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2013
                            • 1761
                            • HKI/Orimattila

                            Tuohon rahaan alkupään e60 manuaali M54:llä ja niin että jätät pari tonnia kaikkien perus kulutus alustaosien sekä koneen/apulaitteiden huoltoihin. Ja hyvä yksilö.
                            Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                            E39 523iA Oxfordgreen

                            Comment

                            • GARFFi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 5547
                              • Kankaanpää

                              Alkaa kuulostaa että täytyy ruveta kattoon avensista myös
                              MB E220 CDI -10
                              Ex.VW T5.1 -11
                              Ex. Ford Transit Custom -14
                              Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                              Ex. VW Golf+ -06
                              Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                              Ex. Honda CBR900RR -96
                              Ex. E36 325i Coupé -94
                              Ex. LADA 2105 1200S -89
                              Ex. LADA 2107 1300S -87
                              Ex. E36 320i -91

                              Comment

                              • ritariässä
                                BTCF Member
                                • Jan 2006
                                • 3639
                                • Raisio

                                Originally posted by GARFFi View Post
                                Alkaa kuulostaa että täytyy ruveta kattoon avensista myös

                                Kokeile...
                                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎