Millä ihmeen kriteereillä F10 on liian iso? CLA on mielestäni ihan mahdoton 4hlö perheelle. Aivan liian pieni, hermot menee ensimmäisen kuukauden jälkeen. F10:kään ei mikään tilaihme ole... Omasta mielestä CLA ja A on taas ihan erilaisia kuin muut mersut vrt. mielipide yllä. En sano että huonompi, mutta erilainen. Ketterämpi, nuorekkaampi ja ehkä vähän "heppoisampi".
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by fransesco View PostTäältä kanssa pisteet Fordille. Ei ajamalla saa rikki, ei vie öljyä tai muitakaan moottoriharmeja tai kalliita remontteja. Ajo-ominaisuudet yllättävän hyvät. Meillä ollut kakkosautona 4 Ecoboostia (1x1.6 ja 3x1.0) ja kaikki toimineet moitteetta.
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostMun kokemuksen mukaan Fordit on hintaluokassaan keskimäärin parempia ajo-ominaisuuksiltaan mutta luotettavuudessa jopa keskimääräistä huonompia. Varsinkin kilometrejä kun alkaa tulemaan ja takuu loppunut saattaa tulla kallista ajoa kun porsii sieltä täältä. Saattaisin silti ostaa Fordin, mutta olisin hyvin tarkkana tyyppivikojen kanssa. Esimerkkitapauksena muuan Fiesta 1.4TDCI ostettiin uutena. Sillä ajettiin paljon ja 200tkm kun oli mittarissa oli mm. kytkiin vaihdettu jo kahdesti. Loppujen lopuksi tuhansien eurojen jatkuvat rempat sai omistajan kupin kaatumaan ja auto myytiin 200tkm ajettuna 400€. Olihan siinä vikoja ja siksi siitä ei saanu tuon enempää. Mut olipahan kallis auto. Arvonalenema 15k€ ja jäätävästi remonttikuluja. Olis pitäny ostaa se S Mersu ni olis ollu edullisempaa ajoa. Auto ei ollut mun
Muutenkin hyvin vähävikainen laite oli.
Niissäkin varmaan on yksilöitä ja ajokin vaikuttaa.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostMeillä TDCi fiestassa taisi olla ensimmäinen kytkin menossa kolmensatkun kohdilla.
Muutenkin hyvin vähävikainen laite oli.
Niissäkin varmaan on yksilöitä ja ajokin vaikuttaa.
Comment
-
-
Originally posted by Taski View PostMillä ihmeen kriteereillä F10 on liian iso? CLA on mielestäni ihan mahdoton 4hlö perheelle. Aivan liian pieni, hermot menee ensimmäisen kuukauden jälkeen. F10:kään ei mikään tilaihme ole... Omasta mielestä CLA ja A on taas ihan erilaisia kuin muut mersut vrt. mielipide yllä. En sano että huonompi, mutta erilainen. Ketterämpi, nuorekkaampi ja ehkä vähän "heppoisampi".G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Omaan kouraan tuo CLA ei koskaan sopinut, jotenkin epälaadukas tunnelma tuossa oli, äänekäs, muovinen ja jopa farkkuna tosi ahdas ja epäkäytännöllinen. Vaihdettiin s205:seen joka on jo kaikinpuolin parempi. Joten skippaisin kyllä tuon CLA:n ja katsoisin mielummin c mallia.
Originally posted by alspe View PostAjatuksia CLA mersusta kun vaihtoon menisi F10 520d sedan. Autossa kulkee 2+2 perhe, lapset yli 6v. Ajoa 30tkm/v josta puolet kaupunkia ja puolet työmatkaa maakuntiin.
Ehdottomia lukkoon lyötyjä ajatuksia on sedanius ja auton hyvä ulkonäkö, laatu. Periaatteessa takavetoisuus, mutta jos uudempi riskittömämpi auto toisi muuta lisää niin siitä voisi karsia.
CLA
heikkouksia: etuveto (pl. 4matic), pieni koko.
etuja: kaunis koppa, uudempi, vähempi ajettu
F10:
heikkouksia: liian iso pituus, ketjukoneriski
etuja: webasto, alustaa huollettu, tilavuus, hiljaisuusEX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Mulla on ollut pari kertaa CLA180 vuokra-autona (mallia 2019).
Edelliseen koriin nähden ulkonäkö ja sisusta parantunut oleellisesti. Tilava se ei edelleenkään ole, edessä ok, takapenkki aika heikko.
Eniten kuitenkin häiritsi pienen bensakoneen ja DCT:n paikoin kulmikas yhteistyö, johtunee ohuesta väännöstä ja reippaammassa kiihdytyksessä vaihtaa vaihteita aika tiheään, joskus arpoi oikeaa vaihdetta aika pahastikin.i4 M50
Comment
-
-
Originally posted by AC* View PostEniten kuitenkin häiritsi pienen bensakoneen ja DCT:n paikoin kulmikas yhteistyö, johtunee ohuesta väännöstä ja reippaammassa kiihdytyksessä vaihtaa vaihteita aika tiheään, joskus arpoi oikeaa vaihdetta aika pahastikin.
1) Auto on todella matala. Kaupunkiajossa pohja otti kiinni todella useasti jostain edestä ja sai jatkuvasti pelätä rikkovansa sen. Pelkästään kotipihasta kun peruutti kadulle niin normaali viistoitettu katukivi saattoi olla liikaa ja auto rouhaisi asfalttia. En ollut asentanut autoon mitään madallussarjaa, mutta ihan varmaksi en osaa sanoa jos joku lievä madallus oli tehtaalta jonkun varustepaketin mukana tullut.
2) Vaihteiston toiminta. Joskus kun halusi kiihdyttää reippaasti esim risteyksessä kolmion takaa liikenteen sekaan, se alkoi arpomaan vaihteita ja hakemaan kierroksia niin, että auto ei lähde juurikaan liikkeelle ja joku melkein ajaa kylkeen. Kun vaihdoin takaisin Bemariin, niin menin tähän samaiseen risteykseen testaamaan liikkeellelähdön ja auton vaihto oli sillä selvä. Muistaakseni myös automaatin öljyt piti vaihtaa 60tkm välein kun taas Bemarissa on "ikuiset" ainakin periaatteessa.
Sen verran tästä BMW-Mersu-BMW autonvaihtoepisodista voisi sanoa, että kun yritin vaihtaa F30 Bemariani uudempaan, niin vaihtohyvitykset oli surkeita. Kun menin F30 kanssa Mersukauppaan, niin sain hyvän hinnan. Olisikohan niillä joku käännytys-bonus siellä...? No, anyway, Mersun kun halusin vaihtaa niin BMW-liike taas antoi parhaan tarjouksen. Eli vaihto näiden kahden merkin välillä on rahallisesti parempi kuin merkkiuskollisuus.Last edited by fransesco; 01-03-2020, 11:43.E88 & F56 electric
Comment
-
-
Originally posted by fransesco View PostMulla oli pari vuotta se edellismallin CLA 180 bensakoneella. Periaatteessa pidin autosta kyllä, mersu on aina mersu, mutta kaksi asiaa häiritsi yli kaiken:
1) Auto on todella matala. Kaupunkiajossa pohja otti kiinni todella useasti jostain edestä ja sai jatkuvasti pelätä rikkovansa sen. Pelkästään kotipihasta kun peruutti kadulle niin normaali viistoitettu katukivi saattoi olla liikaa ja auto rouhaisi asfalttia. En ollut asentanut autoon mitään madallussarjaa, mutta ihan varmaksi en osaa sanoa jos joku lievä madallus oli tehtaalta jonkun varustepaketin mukana tullut.
2) Vaihteiston toiminta. Joskus kun halusi kiihdyttää reippaasti esim risteyksessä kolmion takaa liikenteen sekaan, se alkoi arpomaan vaihteita ja hakemaan kierroksia niin, että auto ei lähde juurikaan liikkeelle ja joku melkein ajaa kylkeen. Kun vaihdoin takaisin Bemariin, niin menin tähän samaiseen risteykseen testaamaan liikkeellelähdön ja auton vaihto oli sillä selvä. Muistaakseni myös automaatin öljyt piti vaihtaa 60tkm välein kun taas Bemarissa on "ikuiset" ainakin periaatteessa.
Meillä oli 180 Cla amg paketilla ja oli myös todella matala ja 18" pyörillä erittäin äänekäs.
Vaihteiston sekoilut myös tuttua ja melkein yhtä huono on myös nykyisessä -17 s205 180 C:ssä jossa sama 7gtronic. Välillä nykivää vaihtoa, arpomista. yms. Liikkeellelähdöt tässä C:ssä on sulavemmat mutta juurikin tuo cla oli järkyttävä siinä, ensin ei lähde mihinkään ja yhtäkkiä ampaisee.
Muuten tuo 1.6 bensaturbo on miellyttävä moottori, hienosti sopii myös C:n keulalle. Kulutus ei ole mikään erityisen pieni, sekalaisen ajon keskikulutus pyörii sielä 8-9l tuntumassa..EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
CLA taitaa mennä hylkyyn ollen liian pieni ja muutenkin se kai on kaunisteltu, muta köyhdytetty C-sarja.
Täytyypi tutkia W205 mallia joka myös kiinnostaa kun päällä on jokin salaperäinen merkinvaihtovillitys ja N47-motista eroonpääsemis-kausi.
Millaisia kokemuksia ylipäätään on diesel vs. ahdetut nykyiset bensaturbot kuten C-sarjassa olevat C180 ja C200? 1.6Bensa turbo 156hp ja 2.0 Bensa turbo 184hp. Noissahan käytännön kulku on varmaan aika OK koska vääntöhuippu luvataan alkaen 1200rpm? Ilmeisesti ihan erilaisia pelejä kuin mihin on totuttu ajatuksella "bensakoneet" (vaparit) ei jaksa lähteä mihinkään.
Pienellä tämä 520d menee maantiellä, tänään viimeksi 4,5L/100km kellotettu 300km pätkä. Mutta vaikka kuinka vääntäisi ja kääntäisi arjen kotiajoja Tamperella niin 8-9L/100km menee nurkka-ajeluissa. Liekö tuo auto niin painava ja diesel jotenkin epäoptimaalinen tuollaiseen ajeluun.Last edited by alspe; 03-03-2020, 20:43.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by welderi View PostEi ole sellaisia öljyjä tai suodattimia jotka pysyvät puhtaana. Ja likainen öljy kuluttaa.
Toin asian tuossa kuitenkin esille vertailussa MB CLA:han, koska Mersun tiheähkö vaihteistoöljynvaihtoväli tuo ylläpitokustannuksia joita BMW:hen ei tule.
Toki ne BMW:n vaihteistoöljytkin voi vaihtaa jos sillä ajelee todella paljon. Siitä varmaan täällä forumilla useitakin threadeja.E88 & F56 electric
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostCLA taitaa mennä hylkyyn ollen liian pieni ja muutenkin se kai on kaunisteltu, muta köyhdytetty C-sarja.
Täytyypi tutkia W205 mallia joka myös kiinnostaa kun päällä on jokin salaperäinen merkinvaihtovillitys ja N47-motista eroonpääsemis-kausi.
Millaisia kokemuksia ylipäätään on diesel vs. ahdetut nykyiset bensaturbot kuten C-sarjassa olevat C180 ja C200? 1.6Bensa turbo 156hp ja 2.0 Bensa turbo 184hp. Noissahan käytännön kulku on varmaan aika OK koska vääntöhuippu luvataan alkaen 1200rpm? Ilmeisesti ihan erilaisia pelejä kuin mihin on totuttu ajatuksella "bensakoneet" (vaparit) ei jaksa lähteä mihinkään.
Pienellä tämä 520d menee maantiellä, tänään viimeksi 4,5L/100km kellotettu 300km pätkä. Mutta vaikka kuinka vääntäisi ja kääntäisi arjen kotiajoja Tamperella niin 8-9L/100km menee nurkka-ajeluissa. Liekö tuo auto niin painava ja diesel jotenkin epäoptimaalinen tuollaiseen ajeluun.EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Mulla on ollut Vito 114 7G automaatissa kulmikkuutta vaihdoissa. N. 50tkm kohdalla ongelmat hävisivät. Tuo Viton laatikko yhdistettynä tuohon 2.2 dieseliin on hyvä. Ainoastaan ajoittain mua on häirinnyt se että laatikko ajatuttaa isoilla kierroksilla kiihdytettäessä kun väännölläkin olisi mahdollista edetä. Toisaalta ymmärrän syyt. Dieseliksi tuo on kierroskone ja hyvä niin. Itse suorastaan inhoan ajaa dieseleillä joissa on hengetön ylärekisteri. Dieselien maksimikierrokset jäävät muutenkin pieniksi ja jos vielä kone on luonteeltaan hengetön ylärekisterissä on lopputuloksena se että aina kun pitäisi mennä, loppuu koneesta veto kesken joka vaihteella.
Toiseksi nuo laatikon käyttämät kierrokset takaa sen että kaappi kiihtyy kunnolla oli auto lastattu täyteen tai koppa tyhjänä. Vaihteistosta löytyy erikseen lisäksi Economy ohjelma jolloin laatikko ajatuttaa väännöllä ja pienillä kierroksilla.
Nuo Mersun isot neloskoneiset dieselit on mun mielestä todella hyviä ja vahvoja koneita.
Comment
-
Comment