Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mige95
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 1183
    • lahti

    #61
    Originally posted by -TPI- View Post
    Kokemuksia Range Rover Evoquesta? Ja millainen tekele niissä on tuo Fordin 2 litranen (240hv) bensa? Automaattilootan pitäs olla suht luotettava, Volvoista tuttu AW:n 6 vaihteinen..
    Tuulilasin käytettyjen autojen testissä oli tollanen aika hyvin oli pohja ruostunut.
    -g20 330e
    -e31 840ci sc
    -e46 316i (m52tub25)

    EX- f11 530d lci
    Ex- f01 730d
    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
    Ex: -06 e61 535d m-sport
    Ex:-02 e39 530d manual
    Ex -93 e34 520i

    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

    M62tu ajoitustyökalut.
    N47/n57 ajoitustyökalut.

    Comment

    • #BaierWaier#
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 212
      • Kempele

      #62
      Mazda 6 MPS

      Onko kokemuksia Mazda 6 MPS:sta?
      Mazdat ei todellakaan ole lähellä sydäntä mutta aikanaan kun tuo tuli markkinoille niin herätti mielenkiintoa. Nyt talviautoa miettiessä tuli noitakin selailtua. Jakopää ja ruoste ainakin noissa tsekkilistalla mutta mites muuten? Käsittääkseni ihan kelpo kippo talviräppäilyyn vai olenko ihan hakoteillä?

      Comment

      • Taski
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2009
        • 384
        • Tampere

        #63
        Muistan jostain lukeneeni että nelivetojärjestelmä heittää vajaavetoiseksi kun sieltä joku kytkin tms. lämpiää liikaa -> Ei kestä kauheasti mitään leikkimistä.

        Tietäjät korjaa?
        Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

        Comment

        • #BaierWaier#
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 212
          • Kempele

          #64
          Tuli haettua nyt sitten tuollainen Matukka kun oli sitä mitä myyntipuheissa myyjä lupaili. Suht vähä ruosteinen ja jakopää vasta laitettu. Seurataan mihin sitä tuli taas sekaannuttua Ensivaikutelma ihan positiivinen. Tehoa talvikäyttöön ihan sopivasti ja tarvittavat varusteet löytyy ja jopa toimiikin.

          Comment

          • 33d
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 458
            • Finland

            #65
            Mikäs näissä VAG autojen DSG ohjelmoinneissa maksaa? Paljoa ei ole vielä kerennyt aiheeseen tutustumaan mutta hinnat näyttää olevan laatusoftista 500€ lähtien ja helposti voi vielä useamman satasen siihen päälle laittaa.

            Onko noihin jotain xHP vastaavaa mitä voi uskaltaisi käyttää?

            Comment

            • SilverHawk
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2016
              • 271
              • Helsinki

              #66
              Kohta kuukauden ollut vuoden -18 MB E220 farkku neliveto alla ja täytyy sanoa ainakin laatuvaikutuleman perustella, että voittaa valitettavasti BMW:n :think
              Last edited by SilverHawk; 20-12-2019, 09:48.

              Comment

              • Thetic
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 91
                • Suomi

                #67
                220 ei valitettavasti tarkkaan kerro mistä mersusta puhutaan. Eli siis A-, C- vai kenties E-sarjastako tässä oli kyse?
                G05 X5 45e

                Comment

                • SilverHawk
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2016
                  • 271
                  • Helsinki

                  #68
                  Originally posted by Thetic View Post
                  220 ei valitettavasti tarkkaan kerro mistä mersusta puhutaan. Eli siis A-, C- vai kenties E-sarjastako tässä oli kyse?
                  No kappas vaan E-sarjasta oli kyse

                  Comment

                  • E39Fin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2013
                    • 1761
                    • HKI/Orimattila

                    #69
                    E-mersun sisustassa on kyllä melkoisen hyviä materiaaleja. Yksi ainut nappi, jolla keskikonsoli aukeaa on halvan oloinen ja särähti mulle kun kaikki muu on oikeasti vimpan päälle. eemeli veis kyllä mullekin pidemmän korren tuolla vuosimallilla jos pitäis joku saksalainen premiumi hankkia.
                    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                    E39 523iA Oxfordgreen

                    Comment

                    • van cleef
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1894
                      • 01830

                      #70
                      Ja vielä Eemelistä sen verran, että biittaa g20 vitosen ajettavuudessa 6-0. Varsinkin ohjauksen osalta MB on tunnokkuudessa selvästi edellä. Laatikon ja voimansiirron osalta asteen huonompi, muttei missään nimessä paska.

                      Että tähän on tultu.
                      Last edited by van cleef; 20-12-2019, 16:06.
                      ...

                      Comment

                      • Macke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1134
                        • Porvoo

                        #71
                        Mjoo no jos otetaan vaikka E60/61 ja saman ikäinen eemeli mesenaatti, niin kyllä on Mersu vaan niin pirun paljon enemmän premium sisäpuolelta kuin voi olla. Ulkokuosikin ollut parempi kuin baijerilaisessa jo monta vuotta, ja laatu ei voine olla yhtä surkeaa niin ei pali jää syytä penarin ostolle?

                        Comment

                        • mikae34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 4996
                          • Forssa

                          #72
                          Originally posted by Macke View Post
                          Mjoo no jos otetaan vaikka E60/61 ja saman ikäinen eemeli mesenaatti, niin kyllä on Mersu vaan niin pirun paljon enemmän premium sisäpuolelta kuin voi olla. Ulkokuosikin ollut parempi kuin baijerilaisessa jo monta vuotta, ja laatu ei voine olla yhtä surkeaa niin ei pali jää syytä penarin ostolle?
                          E60 kohdalla laatuvaikutelma, etenkin sisällä, laski kuin lehmän häntä. Kolmeysi oli, ja on edelleen, sisustaltaan todella laadukkaan oloinen mutta kuuskympin kohdalla muovisuus otti vallan. Kojelauta muovisen oloinen, samoin kuin muutkin paneelit. Sellainen eläväinen ”samettisuus”, jota oli kolmeysissä, hävisi ja tilalle tuli kovin muovisen oloiset pintatekstuurit. Kattoverhoilu alkoi myös muistuttaa säkkikangasta kun se kolmeysissä oli vielä paljon arvokkaamman oloinen. Esimerkkejä siis löytyy. Kuuskolmonen oli samanlainen muovinen sisältä. Joo, maksamalla saa juu, on epäkelpo argumentti, koska ennen sai vakiona laadukkaamman tunteen. Minun mielestäni bemarin kohdalla kamelin selkä katkesi tuossa kohdassa ja tätä uudemmat eivät enää kiinnosta. Vanhemmat sen sijaan kyllä. E53:sta vielä harkitsin mutta hylkäsin lopulta senkin.

                          E34:n kun saisi maasturikoossa ja oikeilla maastoauto ominaisuuksilla niin avot
                          Last edited by mikae34; 21-12-2019, 10:29.
                          Auto on liikkumaväline.

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            #73
                            Tää E39-uskovaisuus jaksaa ihmetyttää. Niitäkin on muutama ollut, ja niiden lisäksi n. 40 muuta autoa. Ei niissä kyllä mulle ole mitään superlaadukkaan auton kuvaa ole jäänyt. Ihan samaa ysärikamaa kuin kaikki muutkin premiumraadot. Aivan kuten E34 on kasarikamaa.
                            Tosiasia on, että maailma meni eteenpäin, ja ne vähät mitä esim G-sarjalaisissa olen aikaa viettänyt, niin ei ne kyllä tasan huonompia ole.

                            Seuraavaksi esitetään yleensä sitten, että koliysit on pomminvarmoja autoja. No, ne pommit on sitten räjähtäneet jo moneen otteeseen, milloin valitetaan GM-lootista, milloin vanoksista, milloin ruosteista, milloin mistäkin. Ihan samanlaisia ihmisen tekemiä autoja kuin kaikki muutkin.

                            Sen verran on tullut myös koliyseissä taitettua kilometrejä, että käyttiksenä en kyllä ikinä vaihtaisi modernia autoa siihen.
                            Laiskoja polttoainekrematorioita ilman mukavuuksia. Ja ennen kaikkea ikäluokkansa takia epäluotettavia.

                            By all means, ajakaa toki niillä jos haluatte, ei ole multa pois, mutta en mä kyllä oikein ymmärrä niiden glorifiointiakaan.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • mige95
                              BTCF Member
                              • Mar 2014
                              • 1183
                              • lahti

                              #74
                              Beamr:nkaa samoilla ajatuksilla aika on kyllä kullannut monen e39:si muistot ja taas toiset ei oo vieläkää niitä vaihtanu ja sen takia ne on edellee parhaita. Itselläni oli 2v ja reilu 60tkm e39:si ja olise hyvä e34 jälkee mutta kylläsen kori kaipas tekemistä ja alustaa sai laittaa puslaa, sit nää m57 suuttimien johtosarja viat ja muut jotka valillä aiheutti epätasaista tyhjäkäyntiä ärsytti ja se erittäin laiska kaasunvaste mikä parani huomattavasti m57n koneissa, kyllä kun ekaa kertaa pääs ajaa e61:stä ei jääny epäselväks etteikö hommais sitä olin täältä foorumilta saanu sellassen kuvan et ei kannata vaihtaa e6x:sää e39:siä se on huonompi kaikessa suunnillee no ei tosiaa ole... ensinnäki e6x:sää saa sentää sellassilla moottoreilla että se kulkee tollanen vakio e39 530d ei pärjää tänäpäivänä edes perus halppis kipoille kun valoista lähtee. Paras asia mikä jäi e39 530d manuaalista mielee on pieni kulutus. Kylläse niin vaa on et kehittyny on aina noi laitteet f korin autot pesee mennen tullen taas e korit ja todennäkösesti sama juttu g vs f kori.

                              Mitä meseihin tulee niin ainaki w212 kori on kyllä kaikessa jäljessä verrattuna f10/11 ennenkaikkea melusa.
                              Last edited by mige95; 21-12-2019, 11:26.
                              -g20 330e
                              -e31 840ci sc
                              -e46 316i (m52tub25)

                              EX- f11 530d lci
                              Ex- f01 730d
                              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                              Ex: -06 e61 535d m-sport
                              Ex:-02 e39 530d manual
                              Ex -93 e34 520i

                              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                              M62tu ajoitustyökalut.
                              N47/n57 ajoitustyökalut.

                              Comment

                              • mikae34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 4996
                                • Forssa

                                #75
                                Minä puhuin ainoastaan sisustan laatuvaikutelmasta. Tottakai teknisesti uudemmat ovat ”parempia”. Sekin on kuitenkin subjektiivinen käsite kuka mieltää minkäkin asian paremmaksi kuin ennen. Monihan on esimerkiksi sitä mieltä, että perusasioiden liiallinen siirtyminen valikkoihin on askel huonompaan suuntaan, kuten minä. To each his own.
                                Uutenahan nämä paljon varustellut vaikkapa g:t ovat varmaan ihan hienoja, kuka sellaisesta tykkää, mutta epäilisin että painajaismaisia niille, jotka sellaisen sitten ostaa 10-15 vuoden iässä. Ei varmaan enää pärjäilläkään pelkillä puslien vaihdoilla jne.

                                Vielä loppuun. Meillä on ollut vm -99 e39 530d, miltei uudesta asti. Auto on ollut maltillisella käytöllä joten siinä ei ole kuin n.190tkm taulussa. Auto on melkolailla ruosteeton. Omistusajan viat.

                                - koiranluut eteen
                                - yksi polttoainesuutin

                                Semmosta.
                                Auto on liikkumaväline.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎