Originally posted by Juhaska
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by jaskap; 12-04-2022, 20:28.e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
-
-
Originally posted by jaskap View PostEi tuo 150 hv 2.0 tunnu mitenkään hengettömältä tuossa korissa. Bemu tuntuu aika kankealta laivalta tuon jälkeen. Mutta ne pellit, on ohutta kamaa. Ja peräkärrypainot pieniä.
Mazda 6 2018
Euro NCAP safety rating of the Mazda 6: detailed results, crash test pictures, videos and comments from experts
BMW 5-sarja 2017
Euro NCAP safety rating of the BMW 5-Series 2017: detailed results, crash test pictures, videos and comments from experts
Ainoastaan jalankulkijan murskaamisessa Bemari on hellempi. Muuten Mazda korjaa potin.
F36 420ix
Ex. E39
-- menneiltä vuosilta --
Porsche Boxster, Mazda MX-5, Cadillac Seville STS, Chrysler Vision, Mitsubishi Eclipse, Pontiac Trans Am, Ford Thunderbird, Subaru XT, Toyota Celica Supra, Ford Capri
pari mannelavettia ja muita bulkkikulkineita
Comment
-
-
Ilmeisesti BSE moottorikoodi?
Aika varmatoimisia nuo olleet mitä ite tiiän.. mutta ei kovin tuttu kone ole, kun enemmän on TSI tai TDI koneellisia mitä korjaamolla käynyt.
"Uudemmista" VAG konsernin moottoreista ehkä parhaimmasta päästä luotettavuudeltaan. Esim. verrattuna TSI / TFSI.
Jos on hinta kohdillaan ja haluaa tuollaisen Volkkarin 1.6 bensakoneella, niin ei siinä kyl tarvii ihmeemmin kylmä hiki otsalla ajella milloin sieltä jotai kajahtaa tai kuuluuko uusia sivuääniä.
Comment
-
-
Originally posted by Kernwaffe View PostTerve, Passat b7 2.0tdi 140hv vs 170hv, onko tyyppivikoja? Syökö nämä öljyä?
Mutta plussana hyvä ajettava, mukava matkakumppani ja menee matkaa yllättävän pienellä kulutuksella. Parhaillaan pääsi alle neljän litran satasella. Itse moottori pitäis olla aika kestävää tekoa, varsinkin jos öljynvaihdoista on huolehdittu. Ei syönyt öljyä yhtään, mutta siihen saattoi vaikuttaa myös se että heitin long life vaihtovälit romukoppaan heti alussa ja max. 15tkm/1 vuosi.F31 330D -13
Avensis 1.8 Multidrive S -17
Comment
-
-
Originally posted by Leimu View Post140hv versio oli perheessä 6 vuotta manuaalina 100-190tkm. Vähän sitä ja tätä oli matkan varrella. Yllättävän paljon maalivikoja/ruostetta vaikka oli ainakin itsellä ollessa hyvällä pidolla. Ovien, erityisesti kuskin oven avausvaijerien jäätyminen otti nuppiin talvella. Jos nyt muistan oikein niin kalliimpia remppoja oli kaksoismassavauhtipyörä, ilmastoinnin kompura, Egr-venttiili ja tietty jakohihnan vaihto tulee jossain kohtaa eteen. Polttoainetoiminen lämmitin toimi kuin junan vessa vaikka monella tuntui olevan sen kanssa murhetta. Oli jonkin verran muutakin pienempää säätämistä ihan normi kuluvien osien lisäksi.
Mutta plussana hyvä ajettava, mukava matkakumppani ja menee matkaa yllättävän pienellä kulutuksella. Parhaillaan pääsi alle neljän litran satasella. Itse moottori pitäis olla aika kestävää tekoa, varsinkin jos öljynvaihdoista on huolehdittu. Ei syönyt öljyä yhtään, mutta siihen saattoi vaikuttaa myös se että heitin long life vaihtovälit romukoppaan heti alussa ja max. 15tkm/1 vuosi.
Egr varmaan kannattaa poistaa mekaanisesti ja ohjelmallisesti käytöstä. Oman budjetin autot lähes kaikki kuitenkin ~200tkm ajettuja.
Comment
-
-
Takaluukussa oli pahimmat ruosteet, uudelleen maalia sai lisäksi molemmat etukaaret ja molemmat puskurit. Muovipuskureissa tietty vaan kosmeettinen haitta. Sähköinen käsijarru täysin ongelmaton, moottorien suojausta parannettu sitten edellisen mallin eikä vesi pääse enää kiusaamaan. Taitaa tuo ovien jäätyminen olla vähän VW:n ikuinen vitsaus, muitakin volkkareita ollut ja samaa murhetta. Kummasti siltäkin jotkut välttyy kokonaan, tiedä sitten mistä johtuu.
Egr:n tulppasin lopulta itekin ja otettiin myös ohjelmallisesti pois käytöstä. Itellä ei ollut hiukkassuodattimen kanssa murheita enkä sitä olis ehkä lähtenyt poistamaankaan, mutta sekin on aika tyyris remppa mikä voi tulla vastaan näillä kilsoilla.
Jäi muuten vielä tästä autosta mieleen kun kaveri vittuili kun alla oli päästöhuijausvolkkari jossa Nokian testihuijausrenkaatF31 330D -13
Avensis 1.8 Multidrive S -17
Comment
-
-
Kävin kahta Passattia kokeilemassa. Molemmat - 13 2.0tdi toinen 140hv dsg highline ja toinen 170hv karvalakki manuaali. Yllätyin positiivisesti keveydestä ja ripeydestä. Johtunee siitä että on tullut viimeiset vuodet ajettua Hyundai ix55 möhköä 🙃
Ensinmäisessä oli väliraha ongelma ja toisessa ruostetta yms liikaa. Molemmissa kuuluu "nitinää" rattia käännellessä onko vain ominaisuus?
Tähän karvalakkimalliin oli purkuautosta vaihdettu jo kertaalleen ohjainvaihde tjsp.
Myös Volvo V70 mk3 1.6d käväsin kokeilemassa. Sekin vaikutti ihan hyvältä vaikka moottori täysin ponneton onkin.
Comment
-
-
The All-New 2023 Honda Civic Type R is the most powerful Type R ever
Tämä malli tuli siinä mielessä pienenä yllätyksenä itselle, että ulkonäön puolesta auto on itseasiassa hieman aikuismaisempi, kuin edeltäjänsä ja tuollahan kehtaisi jo vähän vanhempikin ukkeli ajella.
Kovasti taitavat olla vielä etuvetoisten kierros-ennätystä metsästämässä nyrrellä ja eipä se mikään ihme olisi, jos se Hondan matkaan sieltä lähtisi.
Vaikka tääläkin moni vannoo loppuun asti takavetoisten autojen nimeen, niin oma henk.koh. mielipide on, että kyllä balansissa oleva ja hyvin tehty etuvetokin voi ja on hauska ajettava.
MUTTA vähän vaikuttaa myös tämän Hondan kohdalla, että tätäkään mallia ei olla tuomassa suomeen ollenkaan..?ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
Comment