Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaskap
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 528
    • Finland Rovaniemi

    Originally posted by Juhaska View Post
    Miten tuo mazdan nykyisten 2.5l koneisten sylinterien lepuutustoiminto, onko kellään kokemusta siitä ja sen toimivuudesta?

    Itsekkin joskus noita matukoita katselleena tuota tekniikkaa ihmettelin, kun moni vastaavaa ideaa käyttänyt merkki on niistä luopunut tai sitten auton omistaja on sen ohjelmoinut pois käytöstä, tämä siis lähinnä Amerikan ihmeissä.

    Vanhempi matukan 2.0l moottori on melko suurella varmuudella sama, kuin sen aikainen ford mondeon 2.0l 145hv moottori oli.

    Eli melko hengetön, mutta perusvarma moottori. :think
    Ei tuo 150 hv 2.0 tunnu mitenkään hengettömältä tuossa korissa. Bemu tuntuu aika kankealta laivalta tuon jälkeen. Mutta ne pellit, on ohutta kamaa. Ja peräkärrypainot pieniä.
    Last edited by jaskap; 12-04-2022, 20:28.
    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
    e32 750 iA -88 DoubleSex.
    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
    e32 735 1/18
    e34 M5 1/18
    e24 635 Csi 1/18
    e9 3.0 CSi 1/18
    e31 850 Csi

    Comment

    • larsen
      Bimmer Rookie
      • Jul 2020
      • 73
      • Tampere

      Originally posted by jaskap View Post
      Ei tuo 150 hv 2.0 tunnu mitenkään hengettömältä tuossa korissa. Bemu tuntuu aika kankealta laivalta tuon jälkeen. Mutta ne pellit, on ohutta kamaa. Ja peräkärrypainot pieniä.
      Voi olla, että pellit ovat ohuita. Kolariturvallisuudessa se ei kuitenkaan näy.

      Mazda 6 2018
      Euro NCAP safety rating of the Mazda 6: detailed results, crash test pictures, videos and comments from experts


      BMW 5-sarja 2017
      Euro NCAP safety rating of the BMW 5-Series 2017: detailed results, crash test pictures, videos and comments from experts


      Ainoastaan jalankulkijan murskaamisessa Bemari on hellempi. Muuten Mazda korjaa potin.

      F36 420ix
      Ex. E39

      -- menneiltä vuosilta --
      Porsche Boxster, Mazda MX-5, Cadillac Seville STS, Chrysler Vision, Mitsubishi Eclipse, Pontiac Trans Am, Ford Thunderbird, Subaru XT, Toyota Celica Supra, Ford Capri
      pari mannelavettia ja muita bulkkikulkineita

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3639
        • Raisio

        Ohkasilla pintapelleillä ei ole mitään tekemistä kolariturvallisuudesta kanssa.
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1767
          • vihti

          Start/stop toiminto oman kokemuksen mukaan paras kevythybrideissä jossa kone käynnistetään hihnan välityksellä juuri sillä hetkellä kun paikaltaan lähtee liikkeelle
          E39 523i Turbo

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16494
            • Asikkala

            Hyundai i30 1,6 bensa -11, kytkirempasta kellään kokemuksia ? Eli sopiiko laatikko alakautta pois ? Näyttää että ei, pitääkö nostaa koneen kanssa ylös ? Jossain vaiheessa tutulle pitäis ko. homma tehdä.

            Comment

            • Juho_
              BTCF Member
              • Jul 2016
              • 1070
              • Suomi

              Alakautta. Saattaa joutua irroittamaan apurungon.
              Tuurilla mahtuu ilman apurungon irroitusta.
              YouTube
              Instagram // Juhon Moottoripaja

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1767
                • vihti

                Eikös se oo sama auto kuin Kia cee’d? Sellasesta ainakin alakautta onnistui
                E39 523i Turbo

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10078
                  • KVLA

                  Mitenkäs tuommoset vm.2008 VW 1.6l 102hp bensamoottorit kestää huollettuna? Tyyppivikoja?

                  Comment

                  • Juho_
                    BTCF Member
                    • Jul 2016
                    • 1070
                    • Suomi

                    Ilmeisesti BSE moottorikoodi?
                    Aika varmatoimisia nuo olleet mitä ite tiiän.. mutta ei kovin tuttu kone ole, kun enemmän on TSI tai TDI koneellisia mitä korjaamolla käynyt.

                    "Uudemmista" VAG konsernin moottoreista ehkä parhaimmasta päästä luotettavuudeltaan. Esim. verrattuna TSI / TFSI.

                    Jos on hinta kohdillaan ja haluaa tuollaisen Volkkarin 1.6 bensakoneella, niin ei siinä kyl tarvii ihmeemmin kylmä hiki otsalla ajella milloin sieltä jotai kajahtaa tai kuuluuko uusia sivuääniä.
                    YouTube
                    Instagram // Juhon Moottoripaja

                    Comment

                    • Kernwaffe
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 173
                      • Masku

                      Terve, Passat b7 2.0tdi 140hv vs 170hv, onko tyyppivikoja? Syökö nämä öljyä?

                      Comment

                      • Leimu
                        Newbiemmer
                        • Oct 2019
                        • 22
                        • Satakunta

                        Originally posted by Kernwaffe View Post
                        Terve, Passat b7 2.0tdi 140hv vs 170hv, onko tyyppivikoja? Syökö nämä öljyä?
                        140hv versio oli perheessä 6 vuotta manuaalina 100-190tkm. Vähän sitä ja tätä oli matkan varrella. Yllättävän paljon maalivikoja/ruostetta vaikka oli ainakin itsellä ollessa hyvällä pidolla. Ovien, erityisesti kuskin oven avausvaijerien jäätyminen otti nuppiin talvella. Jos nyt muistan oikein niin kalliimpia remppoja oli kaksoismassavauhtipyörä, ilmastoinnin kompura, Egr-venttiili ja tietty jakohihnan vaihto tulee jossain kohtaa eteen. Polttoainetoiminen lämmitin toimi kuin junan vessa vaikka monella tuntui olevan sen kanssa murhetta. Oli jonkin verran muutakin pienempää säätämistä ihan normi kuluvien osien lisäksi.

                        Mutta plussana hyvä ajettava, mukava matkakumppani ja menee matkaa yllättävän pienellä kulutuksella. Parhaillaan pääsi alle neljän litran satasella. Itse moottori pitäis olla aika kestävää tekoa, varsinkin jos öljynvaihdoista on huolehdittu. Ei syönyt öljyä yhtään, mutta siihen saattoi vaikuttaa myös se että heitin long life vaihtovälit romukoppaan heti alussa ja max. 15tkm/1 vuosi.
                        F31 330D -13
                        Avensis 1.8 Multidrive S -17

                        Comment

                        • Kernwaffe
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 173
                          • Masku

                          Originally posted by Leimu View Post
                          140hv versio oli perheessä 6 vuotta manuaalina 100-190tkm. Vähän sitä ja tätä oli matkan varrella. Yllättävän paljon maalivikoja/ruostetta vaikka oli ainakin itsellä ollessa hyvällä pidolla. Ovien, erityisesti kuskin oven avausvaijerien jäätyminen otti nuppiin talvella. Jos nyt muistan oikein niin kalliimpia remppoja oli kaksoismassavauhtipyörä, ilmastoinnin kompura, Egr-venttiili ja tietty jakohihnan vaihto tulee jossain kohtaa eteen. Polttoainetoiminen lämmitin toimi kuin junan vessa vaikka monella tuntui olevan sen kanssa murhetta. Oli jonkin verran muutakin pienempää säätämistä ihan normi kuluvien osien lisäksi.

                          Mutta plussana hyvä ajettava, mukava matkakumppani ja menee matkaa yllättävän pienellä kulutuksella. Parhaillaan pääsi alle neljän litran satasella. Itse moottori pitäis olla aika kestävää tekoa, varsinkin jos öljynvaihdoista on huolehdittu. Ei syönyt öljyä yhtään, mutta siihen saattoi vaikuttaa myös se että heitin long life vaihtovälit romukoppaan heti alussa ja max. 15tkm/1 vuosi.
                          Olikos jotain erityiskohtia jotka näissä ruostuvat? Onkos tämä ovenavausvaijeri tunnettu vika monissa yksilöissä? Vieläkö nuo käsijarrut jäätyy talvella? Töissä ainakin kahdella B5 passatin omistajalla ongelmia talvisin käsijarrun kanssa.

                          Egr varmaan kannattaa poistaa mekaanisesti ja ohjelmallisesti käytöstä. Oman budjetin autot lähes kaikki kuitenkin ~200tkm ajettuja.

                          Comment

                          • Leimu
                            Newbiemmer
                            • Oct 2019
                            • 22
                            • Satakunta

                            Takaluukussa oli pahimmat ruosteet, uudelleen maalia sai lisäksi molemmat etukaaret ja molemmat puskurit. Muovipuskureissa tietty vaan kosmeettinen haitta. Sähköinen käsijarru täysin ongelmaton, moottorien suojausta parannettu sitten edellisen mallin eikä vesi pääse enää kiusaamaan. Taitaa tuo ovien jäätyminen olla vähän VW:n ikuinen vitsaus, muitakin volkkareita ollut ja samaa murhetta. Kummasti siltäkin jotkut välttyy kokonaan, tiedä sitten mistä johtuu.

                            Egr:n tulppasin lopulta itekin ja otettiin myös ohjelmallisesti pois käytöstä. Itellä ei ollut hiukkassuodattimen kanssa murheita enkä sitä olis ehkä lähtenyt poistamaankaan, mutta sekin on aika tyyris remppa mikä voi tulla vastaan näillä kilsoilla.

                            Jäi muuten vielä tästä autosta mieleen kun kaveri vittuili kun alla oli päästöhuijausvolkkari jossa Nokian testihuijausrenkaat
                            F31 330D -13
                            Avensis 1.8 Multidrive S -17

                            Comment

                            • Kernwaffe
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 173
                              • Masku

                              Kävin kahta Passattia kokeilemassa. Molemmat - 13 2.0tdi toinen 140hv dsg highline ja toinen 170hv karvalakki manuaali. Yllätyin positiivisesti keveydestä ja ripeydestä. Johtunee siitä että on tullut viimeiset vuodet ajettua Hyundai ix55 möhköä 🙃

                              Ensinmäisessä oli väliraha ongelma ja toisessa ruostetta yms liikaa. Molemmissa kuuluu "nitinää" rattia käännellessä onko vain ominaisuus?

                              Tähän karvalakkimalliin oli purkuautosta vaihdettu jo kertaalleen ohjainvaihde tjsp.

                              Myös Volvo V70 mk3 1.6d käväsin kokeilemassa. Sekin vaikutti ihan hyvältä vaikka moottori täysin ponneton onkin.

                              Comment

                              • Juhaska
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 3989
                                • Suomi

                                The All-New 2023 Honda Civic Type R is the most powerful Type R ever



                                Tämä malli tuli siinä mielessä pienenä yllätyksenä itselle, että ulkonäön puolesta auto on itseasiassa hieman aikuismaisempi, kuin edeltäjänsä ja tuollahan kehtaisi jo vähän vanhempikin ukkeli ajella.

                                Kovasti taitavat olla vielä etuvetoisten kierros-ennätystä metsästämässä nyrrellä ja eipä se mikään ihme olisi, jos se Hondan matkaan sieltä lähtisi.

                                Vaikka tääläkin moni vannoo loppuun asti takavetoisten autojen nimeen, niin oma henk.koh. mielipide on, että kyllä balansissa oleva ja hyvin tehty etuvetokin voi ja on hauska ajettava.

                                MUTTA vähän vaikuttaa myös tämän Hondan kohdalla, että tätäkään mallia ei olla tuomassa suomeen ollenkaan..?
                                ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎