Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kraftwerk
    Bimmer Rookie
    • Mar 2022
    • 133
    • Joensuu area

    Tuo korkeus varmasti yksi tekijä varttuneempien kansalaisten keskuudessa, eikä ajokokemuksen tarvitse olla kovin dynaaminen.

    Nyt 300 km takana Qashqain ratissa, ja pahin inhotusreaktio ohi. Aikanaan ajoin useamman kymmenen tonnia vanhempien mkIII 1.4 TSI Octavialla ja ei tämä sen huonompi auto ole ajaa, kontti ja takapenkki vähän ahtaampi. Äänieristys on yllättävän hyvä isoilla pullarenkailla, tuskin paljoa meluisampi mitä F11 19" vanteilla. Mutta kyllä siltikin tässä hintaluokassa on uutena ja käytettyinä parempia vaihtoehtoja.
    F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

    Comment

    • anttip123
      Bimmer Rookie
      • Feb 2015
      • 34
      • Itärajalla

      Oisko antaa viimoset vinkit mitä kattoa läpi. Aikeissa on mennä katsomaan B8 A4 Allroad vuodelta 2010. Koneena tuo 170hv 2.0TDI, kovalla askilla ja reilu 200tkm tullut mittariin.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

        Originally posted by anttip123 View Post
        Oisko antaa viimoset vinkit mitä kattoa läpi. Aikeissa on mennä katsomaan B8 A4 Allroad vuodelta 2010. Koneena tuo 170hv 2.0TDI, kovalla askilla ja reilu 200tkm tullut mittariin.
        Etupyöränkaaret, onko sisäpinnalla ruostetta. Normi B8:ssa sisälokarit hinkkasi maalit puhki.

        Mulla oli aikoinaan talviautona B7 125 kW TDI Quattro farkku, myydessä oli joku vajaa 400 tkm, isoimpina remontteina oli öljypumpun akselin vaihto. Oli lastutettu n. 200++ hp. EGR oli hävinnut matkalla. Se oli kuitenkin pumppusuutin -versio, alavaantö ihan surkea. Mutta oli yksi hauskimmista talviautoista, mikään muu kuin vastaava quattro manuaalivaihteistolla ei ole yhtä helppo ja kiva ajettava huonoilla talvirenkailla. Ratilla näytettiin mihin päin käännytään ja kaasulla määriteltiin loput ;-)

        Edit: Vauhtipyörän kunto kannattaa varmistaa, eli antaa käydä tyhjäkäyntiä pitempään, kalkattaako? Tai tuntuuko kytkimessä ravistusta kun rupeaa ottamaan kiinni...
        Last edited by MajorDrake; 03-08-2022, 14:14.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2282
          • Vantaa

          Tuossa allroadissa ei taida kaarten ruostuminen olla samanlainen ongelma kuin perus malleissa, kun kaaret on muovin takana suojassa. Melko pomminvarmoja nuo CR koneet on. Vikakoodit hyvä toki mukaista vcds:llä jos mahdollista.

          Komppaan kyllä majoria. Mulla oli B7 3.0TDI quattro ja oli kyllä hauskin talvikulkine mitä ollut. Balanssi oli hyvä ja kuusi mukisessa oli hyvin voimaa viedä kylkimyyryä.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • Bertram
            Bimmer Rookie
            • Jan 2010
            • 122
            • Tuusula

            Audi A6 Avant (4K)

            Autovuokraamon arvonnassa tuli alle A6 avant ja ajoa tuli noin 1600 km, pääasiassa Italiassa ja vähän DE+AT. Moottori oli 4-mukinen diesel ja en ole varma versiosta. Kokonaisuutena jäi positiivinen kuva ja perhe ei valitellut tilan puutetta matkan aikana.
            Tässä lyhyt yhteenveto niistä havainnoista, jotka päällimmäisinä kiinnittivät huomiota joko positiiviseen tai negatiiviseen suuntaan:

            Automaatti:
            - Perusajossa toimii huomaamatta. Alpeilla oli käytännössä jatkuvasti dynamic-asetus päällä (käsitykseni mukaan urheilullisin vaihtoehto?) ja käytin aktiivisesti ratin vipuja erityisesti alamäkien aikana. Laatikko kuitenkin heittää aina noin 10-15s kuluttua takaisin isommalle ja olisin monessa tilanteessa toivonut vielä pysyvämpää manuaali-asetusta.

            Ajomoodit:
            - Menee hienosti baanalla oli asetus mikä tahansa. Vaikea huomata mitään konkreettista eroa, sokkotestinä ei niitä varmaan pystyisi erottamaan toisistaan.

            Ajoavustimet:
            - Kaistavahti on aika herkkä ja tekee ajosta levotonta varsinkin kapeilla teillä, missä oikeastaan on velvollisuus hieman leikata mutkissa. Varmaan voi tämänkin koodata pois päältä.
            - Pysäköintiavustimet on erittäin hyvät. Tosin peruutettaessa auto saattaa iskeä jarrut tosi lujaa päälle jos joku jalankulkija on vähänkään lähellä autoa. Lähinnä säikäytti pari kertaa kunnes opin odottamaan tätä ominaisuutta...

            Keskuslukitus:
            - Suurin miinus menee tälle comfort access:ille. Kun auton pysäköi, on aina muistettava painaa vaihdekepissä olevaa "P" painiketta tai muuten keskuslukko ei mene päälle. Ja siis tämä ei ole sama kuin käsijarru, vaan sille on oma nappi. Käytännössä et saa mitään merkkiä siitä, ettei auto ole lukossa kun painat kaukosäädintä. Ainoa kuittaus lukituksesta tulee vilkkujen välähdyksestä.

            Mukavuus:
            - Muuten hiljainen, mutta rengasmelua on joissain tilanteissa hieman liikaa. Alla oli all-year -renkaat.
            - 4-mukisen moottorin ääni on (liian) helposti tunnistettavissa.

            Osa näistä on varmaan sellaisia joihin löytyy manuaalista paremmat ohjeet ja filtterit, mutta olivat kuitenkin erikoisuuksia merkkiin tottumattomalle. Kaikesta huolimatta kuitenkin ok auto, vaikkei sisustan materiaalit aivan vastanneet odotuksia.
            Last edited by Bertram; 03-08-2022, 16:11.
            == e61 530d aut. Touring 05 ==
            == e61 525i man. Touring 06 ==
            == Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==

            Comment

            • van cleef
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1894
              • 01830

              Kaistavahdin nappi on vilkkuviiksen päässä ainakin s5 ja oletan, että a6 sama ja automaatin kepin kun työntää oikealle ja dynamic päällä, niin ainakin s5 ei vaihda isommalle. Pienemmälle vaihtaa hidastaessa tietenkin, ettei stumppaa.
              ...

              Comment

              • anttip123
                Bimmer Rookie
                • Feb 2015
                • 34
                • Itärajalla

                Originally posted by MajorDrake View Post
                ..
                Originally posted by VilleP View Post
                ..
                Kiitos vastuksista. Otetaan neuvoista kiinni ja vcds onneksi löytyy itsellä

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1834
                  • N/A

                  Autokuumetta pukkaa ja tekisi mieli lisää sähköllä kulkevas.

                  Nyt päällimmäisenä mielessä
                  225xe
                  e-Golf
                  Golf GTE

                  BMW olisi neliveto, mutta Golffeihin saisi laillisesti vetokoukun. E-Golfin range vain on surkea. GTE:ssä taas on huolestuttava TSI-DSG yhdistelmä.

                  Onko raadilla näkemystä?
                  Nyt:
                  BMW X3 xDrive30e (g01)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  BMW 320i (e30)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • Thmas
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2008
                    • 531
                    • HEL

                    Originally posted by bmw323it View Post
                    Autokuumetta pukkaa ja tekisi mieli lisää sähköllä kulkevas.

                    Nyt päällimmäisenä mielessä
                    225xe
                    e-Golf
                    Golf GTE

                    BMW olisi neliveto, mutta Golffeihin saisi laillisesti vetokoukun. E-Golfin range vain on surkea. GTE:ssä taas on huolestuttava TSI-DSG yhdistelmä.

                    Onko raadilla näkemystä?
                    Kyllä itseäni ainakin Golfissa jännittäisi enemmän sen hybridijärjestelmän viat kuin TSI + DSG. Muutenkin nuo hybridit on vähän sellaisia, että saa eniten potentiaalista hajoavaa kun on sekä sähkö- että polttomoottoriteknologiaa.
                    Audi e-tron 55

                    Exiä:
                    1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                    Comment

                    • Kräki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2018
                      • 1090
                      • Espoo

                      Kyllä bmw sen nelikon takiakin kuulostais parhaimmalta.
                      Gte on ollut itsellä ja yksi tylsimmistä autoista ikinä.
                      Eikä tosiaan mikään bensapihi(ellet tietty lataa himassa autoa ja työmatka hyvin lyhyt)

                      Comment

                      • bmw323it
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1834
                        • N/A

                        Originally posted by Thmas View Post
                        Kyllä itseäni ainakin Golfissa jännittäisi enemmän sen hybridijärjestelmän viat kuin TSI + DSG. Muutenkin nuo hybridit on vähän sellaisia, että saa eniten potentiaalista hajoavaa kun on sekä sähkö- että polttomoottoriteknologiaa.
                        No ei kyllä hybridijärjestelmä jännitä yhtään, sen verran positiiviset kokemukset tuosta bemarin hybridistä. Ellei sinulla ole erityistä tietoa kokemusta nimenomaan volkkarin systeemistä?
                        Nyt:
                        BMW X3 xDrive30e (g01)
                        BMW 335i (e90)
                        BMW 323iC (e36)
                        BMW 850i (e31)
                        BMW 320i (e30)
                        Golf GTE
                        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                        Comment

                        • Thmas
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2008
                          • 531
                          • HEL

                          Originally posted by bmw323it View Post
                          No ei kyllä hybridijärjestelmä jännitä yhtään, sen verran positiiviset kokemukset tuosta bemarin hybridistä. Ellei sinulla ole erityistä tietoa kokemusta nimenomaan volkkarin systeemistä?
                          Paljon on kauppiaat päässeet maksamaan isoja jälkikululaskuja kun myyneet juuri takuuajan umpeuduttua GTE Golfeja. Kannattaa nyt huolehtia, että takuut on voimassa vielä sen jälkeen, kun suunnittelee myyvänsä pois.
                          Audi e-tron 55

                          Exiä:
                          1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                          Comment

                          • bmw323it
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1834
                            • N/A

                            Originally posted by Kräki View Post
                            Kyllä bmw sen nelikon takiakin kuulostais parhaimmalta.
                            Gte on ollut itsellä ja yksi tylsimmistä autoista ikinä.
                            Eikä tosiaan mikään bensapihi(ellet tietty lataa himassa autoa ja työmatka hyvin lyhyt)
                            Työmatka on lyhyt sekä minulla että vaimolla ja molemmissa päissä latausmahdollisuus, joten tuossa 530e:ssä 40l tankki riittää arkiajossa 2000km ajoon. Siksi meillä toimii hybridikin loistavasti, ja saattaisi lyhyen rangen sähköautokin riittää.

                            Golffissa kiinnostaisi eniten vetokoukku, muuten 225xe olisi selvä valinta.

                            Millainen kulutus GTE:ssä oli pitkällä matkalla? (Verraten 530e, joka kuluttaa 5.8l/100km reissussa jos ei pääse lataamaan lainkaan)
                            Nyt:
                            BMW X3 xDrive30e (g01)
                            BMW 335i (e90)
                            BMW 323iC (e36)
                            BMW 850i (e31)
                            BMW 320i (e30)
                            Golf GTE
                            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                            Comment

                            • bmw323it
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1834
                              • N/A

                              Originally posted by Thmas View Post
                              Paljon on kauppiaat päässeet maksamaan isoja jälkikululaskuja kun myyneet juuri takuuajan umpeuduttua GTE Golfeja. Kannattaa nyt huolehtia, että takuut on voimassa vielä sen jälkeen, kun suunnittelee myyvänsä pois.
                              Mikä niistä on hajonnut? Muutama on tullut vastaan joissa on kehuttu että ”juuri tehty 4000eur DSG-remontti”. Ei luo kovin hyvää kuvaa autosta yleensä, jos reilun satkun ajetussa autossa pitää mainostaa että tuollainen remontti on jo jouduttu tekemään.
                              Nyt:
                              BMW X3 xDrive30e (g01)
                              BMW 335i (e90)
                              BMW 323iC (e36)
                              BMW 850i (e31)
                              BMW 320i (e30)
                              Golf GTE
                              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                              Comment

                              • Freak
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 2561
                                • .

                                Originally posted by bmw323it View Post
                                Työmatka on lyhyt...
                                Tätähän sä et kysynyt, mutta sanon silti. Osta mikä tahansa mukava, innostava ja hauska bensiini tai diesel-moottorinen auto koukulla sekä sähköpolkupyörä.
                                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                                Vanha Uuden liiton mies...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎