Ennen urheiluauton yksi oleellisimmista ominaisuuksista oli pieni paino. Nissan GTR:n tultua markkinoille, syntyi kauhea poru sen suuresta painosta. Nyt yht'äkkiä tää paino ei olekaan mikään juttu. Siitä ei oikeastaan saisi edes mainita. Jos mainitaan, niin vedetään natsikortti hihasta ja todetaan, että ei tää mikään urheiluauto ollutkaan. Tosiasia on se, että lisäämällä painoa, ei yhdestäkään autosta tule parempi, mutta tää painoasia on kyllä ollut jo vahvasti luiskassa jo ennen sähköautojakin. Nyt siitä vaan on tullut jo semmonen tabu, että siitä ei olisi suotavaa mainita mitään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuskin kukaan teslaa urheiluautoksi on sanonut. Enemmän tuntuu että kun auto kiihtyykin täysin tolkuttomia aikoja niin siitä vedetään natsikortti että mihin sitä sellasta kiihtyvyyttä tarvii. Mä en ole sanonut että paino parantaisi auton ominaisuuksia. päinvastoin. rataajossa suurin menohalujen tappaja. Se kumpaa oikeasti liikenteessä tarvitsee 0-100 kiihtyvyyttä vai niitä ultimaattumimpia rataajoominaisuuksia voi olla montaa mieltä. Mutta jokaiselle jotakin.
Päivän uutisissa lukee että hybridit on bmw myydyin voimalinja suomessa. Ja kun tiedetään että bemarin hybridin ei todellakaan ole mitään kehityksen kärkeä. mainitsin jo bensakoneen joka on revitty kivikaudelta autoon. Kuka uskoo että hybridi tulee olemaan se voimalinja mihin kaikki tulee menemään? Tuskin kukaan. ei kahta moottoria ole mitää järkeä raahaa mukana. pelkkä välivaihe ja hybridit saa lyödä paaliin melkein ennen kun takuu on ummessa.
Lucid avasi tilauskirjat. Kuka muistaa milloin on syntynyt näin monta uutta automerkkiä maailmaan? nyt on todella helppo hyppää markkinoille uusien valmistajien. koko tekniikka on ostettavissa marketista. ei biljoonia kehitykseen kuka tekee hienoimman moottorin. 1000hp neliveto range 640km. ulkonäkö ihan jees. sisältä ihan jees. jos alle 150k hintalappu niin nyt ollaan lähellä uskaltaako lähettää varaustonnin. Loppuvuonna tulee kai model s uusi malli. Kilpailu kiristyy ja valinnan mahdollisuudet kasvaa.
Model 3 euroopan kolmanneksi myydyin automalli. Kyllä tuo on iso juttu. Todella iso juttu. Eikä kakkoseksi jää uutinen että Teslan markkina arvo on isompi kun maailman suurimman autonvalmistajan. Vieläkö joku sanoo että sähköautot ei ole tulossa? Tai että eurooppalaiset valmistajat pasko housuun tän homman.
Comment
-
-
Itsekin vaikka hieman noita täyssähköjä karsastan niin täytyy mainita täyssähkömoottoripyörä jollaista tuossa kerran kokeilin, oma moottoripyöräily on 20-50 km. aivojentuulettelua nurkissa, siihen tuo verme olisi ollut ihan omiaan. Oli ihan mukavan ajettavan oloinenkin alle 170 kilon kokonaispainollaanF13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Kyllä se tulevaisuus toivottavasti on jotain kehittyneempää kuin tämänhetkinen patteriauto. Ei tossa luonnonvarojen ryöväämisessä ole mitään järkeä vaikkei pakoputkesta savua tulisikaan. Se ei ole kestävää kehitystä jos nyt oikeita ratkaisuja haetaan. Vähän niinkuin paskahätää poistaisi housuihin paskomalla.
Comment
-
-
Jos jätetään luonnonvarat ja päästökeskustelu pois pohdinnasta. Ollaan kuitenkin bemarifoorumilla jossa autot perinteisesti ovat vähän isommalla moottorilla eikä muutenkaan mitään suolakurkkupurkin kokoisia jolloin kuskitkaan eivät lähtökohtaisesti ole pisaralla pidemmälle ihmisiä.
Oon pohtinu että voiko autoteollisuudessa olla käynnissä vähän samanlainen murros, kuin mihin Nokia kompastui iPhonen tullessa markkinoille?
Sähköauto monilta ominaisuuksiltaan viehättää suurta massaa ja teknologia kehittyy isoin harppauksin. Selviävätkö isotkaan valmistajat kilpailussa ilman sähköautoja? Pelkät polttomoottorit ovat tiukilla päästörajoitusten kanssa. Hybridissä on sekä polttomoottori, että sähkövermeet. Mikäs pointti siinäkin on lyödä samaan kasaan sekä polttiksen, että sähkärin potentiaaliset vikapaikat? Sähköauto sitten on aika yksinkertainen laite ja jos suuret massat ja lainsäätäjät niitä alkavat haluta, niin sellaisia sitten pitäisi linjalta ulos suoltaa.
Comment
-
-
Originally posted by TON-III View PostItsekin vaikka hieman noita täyssähköjä karsastan niin täytyy mainita täyssähkömoottoripyörä jollaista tuossa kerran kokeilin, oma moottoripyöräily on 20-50 km. aivojentuulettelua nurkissa, siihen tuo verme olisi ollut ihan omiaan. Oli ihan mukavan ajettavan oloinenkin alle 170 kilon kokonaispainollaan
Mitä peliä kokeilit?Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by Susiraja View PostOon pohtinu että voiko autoteollisuudessa olla käynnissä vähän samanlainen murros, kuin mihin Nokia kompastui iPhonen tullessa markkinoille?
Sähköauto monilta ominaisuuksiltaan viehättää suurta massaa ja teknologia kehittyy isoin harppauksin. Selviävätkö isotkaan valmistajat kilpailussa ilman sähköautoja? Pelkät polttomoottorit ovat tiukilla päästörajoitusten kanssa. Hybridissä on sekä polttomoottori, että sähkövermeet. Mikäs pointti siinäkin on lyödä samaan kasaan sekä polttiksen, että sähkärin potentiaaliset vikapaikat? Sähköauto sitten on aika yksinkertainen laite ja jos suuret massat ja lainsäätäjät niitä alkavat haluta, niin sellaisia sitten pitäisi linjalta ulos suoltaa.
Toi luonnonvarojen käyttö on villiä sähköautoissa, mutta se toimii kuitenkin jos halutaan minimoida co2, sääntely tulee kyllä jossain vaiheessa. Toki co2 päästöihin tuijottaminen on osaoptimointia, silti raakaöljyä tarvitaan koko ajan enemmän lentoliikenteen takia eli se diesel ja bensa jäisi sitten "käyttämättä". Lentoliikenne olisi se yksittäinen asia, joka tulisi ratkaista, toki sähköautokehitys siinä varmasti auttaa.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostKovin raskaita ovat ainakin noi kyykyt mitä on nyt olemassa ja hintakin….
Mitä peliä kokeilit?
Kokeilemani oli 2-3 vuoden takainen Zero enduromalli, oli ihan kätsy. Tosin kyykky olisi se mun juttu.F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Tä on jotenkin nurinkurista. Joitakin vuosia / vuosikymmeniä sitten keskustelupalstoilla huudettiin pää punaisena, miten M3, M5 ym. Bemarit kiihtyy mitenkin ja ovat niin mahtavia. Nyt sitten kun sähkövatkaimet alkaa antaa M-bemareille päähän, niin yhtäkkiä kiihtyvyydellä ei olekaan niin suurta merkitystä. Sitten taas kun aiemmin on ihannoitu ”maamoottoreita” yms. Niin nyt yhtäkkiä ollaankin niin hirveän huolissaan siitä, miten sähkövempaimet kuitenkin saastuttaa, kun akkumateriaaleja joudutaan lapsityövoimalla louhimaan.
Sanonpahan vaan, että minulle on ihan sama millä kukakin ajaa ja mistä kukakin tykkää. Jos omat palkeet antaisi myöten, niin minulla olisi sekä bensa että diesel että sähköautoja. Tulevaisuutta on vaikea ennustaa, eikä minun onneksi tarvikaan, mutta epäilen vain, että liikenne sähköistyy kovaa kyytiä ja ns. Vanhat valmistajat ovat ongelmissa ja osin tulleetkin yllätetyiksi housut kintuissa.
Oma ajoprofiili ja käyttötarve määrittelee sen, minkälaisella autolla kenenkin kannattaisi ajaa. Tähän sitten kun lisätään omat mielipiteet, niin niitä valintoja on hyvin monenlaisia. Itse ajan tällä hetkellä n. 35tkm vuodessa ja alla on Korean kikotin hybridinä, seuraava on tod.näk. Täyssähköauto tai sitten diesel, riippuu vähän miten nuo kilometrit tästä kehittyy. Hybridi ei oikein näillä päivittäisillä metreillä enää ole optimialueella, mutta esim. Puoli vuotta aiemmin oli hyvinkin passeli peli.
On ollut hyvin ankea huomata, että bemari ei vain ole pystynyt vielä vastaamaan tähän kehitykseen, ainakaan kuolevaisten hintaluokassa. Toivottavasti tämä vielä muuttuu, koska bemu on kuitenkin itselleni se, joka sen parhaan fiiliksen ratin takana herättää.Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
-
^tämä
Bmw ja minulle myös Audi ovat olleet kiinnostavimpia automerkkejä viimeisen 10 vuoden aikana muuten paitsi voimalinjan osalta. Näiden merkkien rakentamisen laatu, viimeistely ja laajat valinnaiset lisävarusteet, erityisesti erinomaiset penkit kiehtovat. Tesla olisi jo todennäköisesti pihassa mikäli siinä em. asiat olisi kunnossa.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostTuskin kukaan teslaa urheiluautoksi on sanonut. Enemmän tuntuu että kun auto kiihtyykin täysin tolkuttomia aikoja niin siitä vedetään natsikortti että mihin sitä sellasta kiihtyvyyttä tarvii. Mä en ole sanonut että paino parantaisi auton ominaisuuksia. päinvastoin. rataajossa suurin menohalujen tappaja. Se kumpaa oikeasti liikenteessä tarvitsee 0-100 kiihtyvyyttä vai niitä ultimaattumimpia rataajoominaisuuksia voi olla montaa mieltä. Mutta jokaiselle jotakin.
Päivän uutisissa lukee että hybridit on bmw myydyin voimalinja suomessa. Ja kun tiedetään että bemarin hybridin ei todellakaan ole mitään kehityksen kärkeä. mainitsin jo bensakoneen joka on revitty kivikaudelta autoon. Kuka uskoo että hybridi tulee olemaan se voimalinja mihin kaikki tulee menemään? Tuskin kukaan. ei kahta moottoria ole mitää järkeä raahaa mukana. pelkkä välivaihe ja hybridit saa lyödä paaliin melkein ennen kun takuu on ummessa.
Lucid avasi tilauskirjat. Kuka muistaa milloin on syntynyt näin monta uutta automerkkiä maailmaan? nyt on todella helppo hyppää markkinoille uusien valmistajien. koko tekniikka on ostettavissa marketista. ei biljoonia kehitykseen kuka tekee hienoimman moottorin. 1000hp neliveto range 640km. ulkonäkö ihan jees. sisältä ihan jees. jos alle 150k hintalappu niin nyt ollaan lähellä uskaltaako lähettää varaustonnin. Loppuvuonna tulee kai model s uusi malli. Kilpailu kiristyy ja valinnan mahdollisuudet kasvaa.
Model 3 euroopan kolmanneksi myydyin automalli. Kyllä tuo on iso juttu. Todella iso juttu. Eikä kakkoseksi jää uutinen että Teslan markkina arvo on isompi kun maailman suurimman autonvalmistajan. Vieläkö joku sanoo että sähköautot ei ole tulossa? Tai että eurooppalaiset valmistajat pasko housuun tän homman.
Kyllä ne mehiläisfarmit varmaan siihen mennessä lisääntyy. Ja nyt kun on vielä olemassa valmiit suunnitelmat sellaiselle pohjalevylle johon saadaan helposti pieni hunajapurkki upotettua rakenteisiin niin se on ikäänkuin lupaus tulevaisuudesta, ja paremmasta sellaisesta.
Samaan aikaan kilpailija, Nalle Puh, työstää täysin mehiläisvahaa käyttävää ajoneuvoa. Hän saa aikaan kolmen vuoden aikana voimalinjan. Voimalinja istutetaan Risto Reippaalta lainattuun lantakärryyn. Näin kilpailija Puh onkin saanut toimivan kulkineen kasaan. Kulkineella niitetään mainetta suorituiskykyisen ja innovaatioiden täyttämän voimalinjan osalta. Nyt enää puuttuu huoltoverkosto ja tankkauspisteet. Pikkuhiljaa pienet ongelmat saadaan ratkaistua ja tappiota aletaan kuolettamaan, kiitos hyvän markkinoinnin ja osakekannan. Markkinoille tulee lisää mehiläisfarmeja, kätevää.
Samaan aikaan kun Puh on ponnistellut omien ongelmiensa kanssa, olet käyttänyt loppuun jo olemassa olevat vanhat varastot ja oletkin jo siinä pisteessä, että olet saanut mehiläisvahainnovaatiosi istutettua sellaiseen ajoneuvoon, joka on varta vasten tätä tekniikkaa ajatellen suunniteltu. Koko tämän suunnittelun olet saanut katettua sillä kolmeksi vuodeksi tekemälläsi strategialla. Nyt on se aika esitellä tuote markkinoille, joilla tällä hetkellä on vain puolivalmiita Puhin kärryjä, joissa ainut asia mikä toimii on voimalinja. Olet saanut luotua ajoneuvon jolla on huoltoverkosto, varaosat,polttoainejakelu,jälkimarkkinointi sekä valmis asiakaskunta. Käytännössä niillä resursseila jotka sulla oli varastossa "vanhan tekniikan" muodossa.
Joten jos nyt ajateltais asiaa vakavasti. Tesla ei ole vaikkapa porssea tai bemaria mitenkään edellä. Tesla laittoi kymmenen vuotta sitten sähkömoottorin vanhaan e mersuun. Tarkistetaan vielä, se on siis sinun mielestä porssea kymmenen vuotta edellä? Minä ainakin pidän porssea yhtenä parhaista autonvalmistajista ja Tesla tulee todella monella osa-alueella sitä kaukana perässä.
Tesla teki yhtä ainoaa automallia tuotantona neljä vuotta ja noin 2500kpl, ja sekin pohjautui jo olemassa olevaan autoon. Kehitystä neljässä vuodessa, ei mitään. Tai no keksivät sen ettei akkuja kannata survoa pelkästään keulaan. Nykyistä ässää painettu kohta se kahdeksan vuotta, lähes identtisenä. Siinä sivussa pari äksää ja nyt kolmosia pieni hetki.
Tesla motors on kuitenkin ollut olemassa vuodesta 2003? Tehdas on tehnyt neljä automallia ja niistä neljästä kaksi perustuu jo olemassa oleviin ajoneuvoihin. Mitä tulee uuteen roadsteriin tai tuohon cyber kammotukseen, ne eivät ole vielä olemassa ja sellaisenaan tuskin edes tulevat olemaan. On kyllä ihan super innovatiivinen autonvalmistaja. Keksivät vajaassa kahdessa kymmenessä vuodessa laittaa olemassa olevaa tekniikkaa olemassa olevaan autoon.
Sanottakoon että Musk on kyllä fiksu kaveri, mutta on kyllä itsekkään olonen. Onhan hän jo sanonut, etteivät he tee autoja muille ihmisille. Heitä ei ajoneuvon käyttökokemukset kiinnosta, he tekevät mitä haluavat.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostJos nyt leikitään ajatuksella että olisit pätevä autonvalmistaja. Sun pitäis myydä ympäri maailmaa tuotetta mikä menee kaupaksi. Sulla on olemassa kolmannen osapuolen jakeluverkosto joka sisältää fossiilipolttoainetta. Rajoituksetta. Piirtelet siinä vähän myyntisuunnitelmaa paperille, sanotaanko kolmeksi vuodeksi kerrallaan. Sulla on kaikki tieto ja taito tehdä auto joka käyttää mehiläisvahaa polttoaineena, ainut miinus tuotteessa on, että vittu kun niitä mehiläisiä ei ole ihan joka kolkassa. Pitäskö sitte kuitenkin tehdä semmonen peli tähän kolmen vuoden ikkunaan jota vois myydä sen verran paljon että saa kolmen vuoden myyntitavotteen täyteen?
Kyllä ne mehiläisfarmit varmaan siihen mennessä lisääntyy. Ja nyt kun on vielä olemassa valmiit suunnitelmat sellaiselle pohjalevylle johon saadaan helposti pieni hunajapurkki upotettua rakenteisiin niin se on ikäänkuin lupaus tulevaisuudesta, ja paremmasta sellaisesta.
Samaan aikaan kilpailija, Nalle Puh, työstää täysin mehiläisvahaa käyttävää ajoneuvoa. Hän saa aikaan kolmen vuoden aikana voimalinjan. Voimalinja istutetaan Risto Reippaalta lainattuun lantakärryyn. Näin kilpailija Puh onkin saanut toimivan kulkineen kasaan. Kulkineella niitetään mainetta suorituiskykyisen ja innovaatioiden täyttämän voimalinjan osalta. Nyt enää puuttuu huoltoverkosto ja tankkauspisteet. Pikkuhiljaa pienet ongelmat saadaan ratkaistua ja tappiota aletaan kuolettamaan, kiitos hyvän markkinoinnin ja osakekannan. Markkinoille tulee lisää mehiläisfarmeja, kätevää.
Samaan aikaan kun Puh on ponnistellut omien ongelmiensa kanssa, olet käyttänyt loppuun jo olemassa olevat vanhat varastot ja oletkin jo siinä pisteessä, että olet saanut mehiläisvahainnovaatiosi istutettua sellaiseen ajoneuvoon, joka on varta vasten tätä tekniikkaa ajatellen suunniteltu. Koko tämän suunnittelun olet saanut katettua sillä kolmeksi vuodeksi tekemälläsi strategialla. Nyt on se aika esitellä tuote markkinoille, joilla tällä hetkellä on vain puolivalmiita Puhin kärryjä, joissa ainut asia mikä toimii on voimalinja. Olet saanut luotua ajoneuvon jolla on huoltoverkosto, varaosat,polttoainejakelu,jälkimarkkinointi sekä valmis asiakaskunta. Käytännössä niillä resursseila jotka sulla oli varastossa "vanhan tekniikan" muodossa.
Joten jos nyt ajateltais asiaa vakavasti. Tesla ei ole vaikkapa porssea tai bemaria mitenkään edellä. Tesla laittoi kymmenen vuotta sitten sähkömoottorin vanhaan e mersuun. Tarkistetaan vielä, se on siis sinun mielestä porssea kymmenen vuotta edellä? Minä ainakin pidän porssea yhtenä parhaista autonvalmistajista ja Tesla tulee todella monella osa-alueella sitä kaukana perässä.
Tesla teki yhtä ainoaa automallia tuotantona neljä vuotta ja noin 2500kpl, ja sekin pohjautui jo olemassa olevaan autoon. Kehitystä neljässä vuodessa, ei mitään. Tai no keksivät sen ettei akkuja kannata survoa pelkästään keulaan. Nykyistä ässää painettu kohta se kahdeksan vuotta, lähes identtisenä. Siinä sivussa pari äksää ja nyt kolmosia pieni hetki.
Tesla motors on kuitenkin ollut olemassa vuodesta 2003? Tehdas on tehnyt neljä automallia ja niistä neljästä kaksi perustuu jo olemassa oleviin ajoneuvoihin. Mitä tulee uuteen roadsteriin tai tuohon cyber kammotukseen, ne eivät ole vielä olemassa ja sellaisenaan tuskin edes tulevat olemaan. On kyllä ihan super innovatiivinen autonvalmistaja. Keksivät vajaassa kahdessa kymmenessä vuodessa laittaa olemassa olevaa tekniikkaa olemassa olevaan autoon.
Sanottakoon että Musk on kyllä fiksu kaveri, mutta on kyllä itsekkään olonen. Onhan hän jo sanonut, etteivät he tee autoja muille ihmisille. Heitä ei ajoneuvon käyttökokemukset kiinnosta, he tekevät mitä haluavat.
Näinhän se on, jos katsoo vuotta tai kolmea, kannattaa ehdottomasti valmistaa perinneautoja. Jossain vaiheessa kuitenkin disruptio tulee, joko disruptiot itsesi, joka on todella vaikeaa tai sitten uusi peluri Tesla tai joku muu disruptioi sinut. Nokialla oli kosketusnäyttöpuhelin ennen Applea, Xerox keksi PC:n ja Kodak digikameran. Mutta, kun S40 puhelimet, kopiokoneet ja filmikamerat takoivat rahaa.
Se, että Teslassa on Mersun tukivarret on totta, mutta silloin ei näe metsää puilta. Teslan innovaatiot perustuvat sähköiseen voimalinjaan joka on muita valmistajia edellä edelleen esimerkiksi tehokkuudessa ja softaan, joka päivittyy yön yli ja auto saa uusia ominaisuuksia joko ilmaiseksi tai ostamalla. Tämä on myös osa sitä liiketoimintamallin murrosta. Autopilotti päiväksi on tätä päivää.
Musk on fiksu ja ehkä koppava, mutta jos hän haluaa mahdollistaa ihmiskunnan selviytymisen esimerkiksi avaruuden valloituksella ja on esimerkiksi avannut kaikki Teslan patentit niin ehkä en ensimmäiseksi itsekkääksi haukkuisi. Se, että heitä ei kiinnosta käyttäjäkommentit ei pidä paikkaansa, Musk itse vastailee ja reagoi tuotantoon asti esim. käyttäjien Twitterissä esittämiin toiveisiin. Aika harva Group CEO tekee samoin.
Toki Musk ei paljoa kysele millaisia autoja ihmiset haluavat tulevaisuudessa, koska kuluttajat eivät tiedä mitä haluavat ennen kuin näkevät sen. Näin teki myös Steve Jobs ja Apple ja mullisti oman toimialansa.Last edited by Carbonfiber; 05-02-2020, 14:17.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View Postja softaan, joka päivittyy yön yli ja auto saa uusia ominaisuuksia joko ilmaiseksi tai ostamalla. Tämä on myös osa sitä liiketoimintamallin murrosta. Autopilotti päiväksi on tätä päivää.
.
Veikkaan että kaukana on ne softapäivitykset millä perhemallin kovakattoinen Tesla muuttuu 2paikkaiseksi roadsteriksiF33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Tuosta autopilotista on kyllä vähän toisenlaisia kokemuksia. Mutta tietysti, jos se on tätä päivää, että ne toimii miten sattuu, niin mikäs siinä. Akut syttyy tuleen ja mitä muuta: https://yle.fi/uutiset/3-11164052.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostEn tiedä mitä maailman mullistusta noilla softapäivityksillä ihmiset oikein odottavat. Minusta tässä on vähän sama juttu kuin telkkareissa. Jos leffa on hyvä, sen katsoo erittäin mielellään vanhasta 4:3 28" putkitvsta toisin kuin paskaa leffaa ei pelasta edes 55" OLED näyttö.
Veikkaan että kaukana on ne softapäivitykset millä perhemallin kovakattoinen Tesla muuttuu 2paikkaiseksi roadsteriksi
Originally posted by T3 View PostTuosta autopilotista on kyllä vähän toisenlaisia kokemuksia. Mutta tietysti, jos se on tätä päivää, että ne toimii miten sattuu, niin mikäs siinä. Akut syttyy tuleen ja mitä muuta: https://yle.fi/uutiset/3-11164052Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
Comment