Tavoitteena että v. -30 mennessä suomessa on 800000 sähköautoa. Voihan se tavoite olla mutta ei tule toteutumaan, ei edes lähelle, ei millään konstilla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Juppe View PostTai applen tietokoneiden järjestelmäpäivitykset. Monta vuotta hardwarelistiltä pudoteltiin vaan emojen ID-numeroita pois ja sitten ei enää päivitykset asentuneet. Näppärät kaverit puukotti listaa käsin ja lisäsi sinne takas oman ID:n ja taas valui päivitykset koneisiin, kunnes tämäkin porsaanreikä tilkittiin ja homasta tuli entistä vaikeampaa (mutta edelleen mahdolista). Samalla Safari selaimesta tehtiin niin hidas vanhoihin koneisiin, että sitä ei voinut enää käyttää.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostIhan täyttä hölynpölyä, etten sanoisi totaalipaskaa. Suurelle massalle, johon kuuluu ne Kallet, Liisat, Pertit ja Mariannet, on ihan yhdentekevää, kuinka nopeasti se auto singahtaa nollasta sataan. Heidän autovalintaansa ei todellakaan vaikuta se, että juuri heidän autonsa voittaa muut autot kiihdytyskilpailussa. Vai kuvitteletteko, että Pirjo perheenäiti tökkii autokaupassa Mauri-miestään kylkeen ja sanoo: "Ostetaan ennemmin tuo Zingzongmega, koska se kiihtyy 0,2 sekuntia nopeammin sataseen, kuin naapurin Eeva-Marian ja Heikin auto.
Eihän se suuri massa nytkään tuolla liikenteessä lähde jokaisesta liikennevalosta, risteyksestä, tai moottoritien rampista, kumit vinkuen ja kaiken autosta irti ottaen. Vai oletteko te itse tosiaan sellaisia, että aina liikennevaloista lähdettäessä, revitte viimeiseen asti, kaikki irti siitä kotterostanne, voitatte viereisen kaistan paskarottelon kokonaisella kahden auton mitalla, ja sitten muna pystyssä hihkutte siellä ratin takana: "Wuhuu, mä voitin, viereisen kaistan munapää hävis tuolla paskakasallaan kilpailun. Sinne se jäi niinku tikku paskaan" Kunnes puolen kilometrin päässä seuraavissa valoissa, se viereisen kaistan munapää seisoo sillä paskakasallaan sun vieressä, odottaen valojen vaihtumista vihreiksi.
Entäpä, kun siinä omalla kaistalla onkin edessä se pahuksen 70v mummeli Nissan Notellaan ja lähtee siitä hyvin verkkaisesti. Se teidän Ultimate 0-100km/h kisojen kunkku ei lähde niistä valoista yhtään sen nopeammin, kuin mitä sen mummelin Note siitä nyt sattuu lähtemään.
Suuri massa, eli 99% autoilijoista ei todellakaan hanki autoaan sillä perusteella, kuinka nopeasti se kiihtyy nollasta sataan. Eiväthän he ole niitä autojaan tähänkään asti sillä perusteella hankkineet. Heille on tärkeintä, tilat, varusteet, monikäyttöisyys, toimintamatka (mikä nykyisissä sähköautoissa on luokattoman paska), luotettavuus, jälleenmyyntiarvo ja ihan kaikki muu, kuin mahdollisimman hyvä kiihtyvyys.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Ettei olisi käynyt niin että on väkisillä asennettu koneisiin uutta softaa mikä ei tue vanhaa rautaa. Tuon kaltainen "tee-se-itse" meininki tulee olemaan painajainen sähköautoissakin.
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostIhan täyttä hölynpölyä, etten sanoisi totaalipaskaa. Suurelle massalle, johon kuuluu ne Kallet, Liisat, Pertit ja Mariannet, on ihan yhdentekevää, kuinka nopeasti se auto singahtaa nollasta sataan...Originally posted by Remotion View PostHuippunopeus 261kmh? Ja sekin vaan täydellä akulla. E34 M5 oli jo tuota nopeampi 32 vuotta sitten.
0-100 on tietenkin ihan hauska one trick pony niille keillä ei oo karvasia palleja oikeesti kengittää...ex: 530xda F11 2012 Msport
ex: 530xda E61 2008 Msport
Comment
-
-
Nii kumpaa tarvitsee enemmän 0-100 kiihtyvyyttä vai huippunopeutta. Mä olen 2 kertaa elämässä sitä huippunopeutta käyttänyt autoilla ja ne oli reissut saksassa. Mahtanee nää karvapallit vetää tuol tuuskilla aikamoista kyytiä(tähän kohtaa kuuluisin karjalalippishymiö). Montakohan kertaa remotionkin on sitä huippunopeutta käyttänyt. Veikkaan että jopa vähemmän ku mä ne kaksi kertaa. 0-100 voi kokeilla jokapäivä laillisesti ja turvallisesti.
T3 on oikeassa kärjistetysti. Range on kaiken perusta. Ja käyttökulut suurelle massalle. Ne ostaa toyotan hybridejä nyt. Jotka on täysin paskoja anteeksi vaan. Mutta silti jonkinasteisia hybridejä. Eli sähköllä myös kulkevia. Mutta siltikin sille massalle suurempi merkitys on kiihtyvyydellä kun huippunopeudella.
Ajan kysymys kun se toyota tekee sähköauton kokonaan. Johan nyt koko mallisto on käytännössä hybridejä. Eli suuri massa ajaa jo nyt sähköllä osittain.
Comment
-
-
Originally posted by duckland View Post
T3 on oikeassa kärjistetysti. Range on kaiken perusta. Ja käyttökulut suurelle massalle. Ne ostaa toyotan hybridejä nyt. Jotka on täysin paskoja anteeksi vaan. Mutta silti jonkinasteisia hybridejä. Eli sähköllä myös kulkevia. Mutta siltikin sille massalle suurempi merkitys on kiihtyvyydellä kun huippunopeudella.
Tosin toyotankin patterisähköautot on ihan kulman takana (tai no, ei ihan. 2025).Last edited by gnz; 09-02-2020, 19:49.
Comment
-
-
Ei ole tullut vastaan itselle ainakaan pahemmin keskustelua siitä, että nyt jos ostat vaikka uuden 520d:n niin se on aina hybridi. ns. "mild hybridi". Vitosen kohdalla taitaa olla ollut jo viime syksyn tuotannosta asti. Miten muut BMW:n mallit? Entä muut merkit? Ainakin Mersulla on jotain vastaavaa.
Ovatko nuo mild hybridit polttista avustavia, joilla saadaan kulutusta alas? Pienet akut mutta tehokas regenerointi jne.?S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostEi ole tullut vastaan itselle ainakaan pahemmin keskustelua siitä, että nyt jos ostat vaikka uuden 520d:n niin se on aina hybridi. ns. "mild hybridi". Vitosen kohdalla taitaa olla ollut jo viime syksyn tuotannosta asti. Miten muut BMW:n mallit? Entä muut merkit? Ainakin Mersulla on jotain vastaavaa.
Ovatko nuo mild hybridit polttista avustavia, joilla saadaan kulutusta alas? Pienet akut mutta tehokas regenerointi jne.?
Tiedä sitten onko kyseisen käsitteen kriteereitä muutettu tai onko sille määrittelylle ollutkaan kriteereitä.
Nythän on bemullakin näitä 48V järjestelmiä taasen siellä perusmoottorin tukena joita voinee paremmin kutsua mild hybridiksi.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostEi ole tullut vastaan itselle ainakaan pahemmin keskustelua siitä, että nyt jos ostat vaikka uuden 520d:n niin se on aina hybridi. ns. "mild hybridi". Vitosen kohdalla taitaa olla ollut jo viime syksyn tuotannosta asti. Miten muut BMW:n mallit? Entä muut merkit? Ainakin Mersulla on jotain vastaavaa.
Ovatko nuo mild hybridit polttista avustavia, joilla saadaan kulutusta alas? Pienet akut mutta tehokas regenerointi jne.?
Ovat siis ainakin Audeissa latureita, joilla voi myös avustaa moottoria ja käyttää sähkömoottorina. Se että ovat vielä hihnan päässä on jo aika koomista.
Veikkaan että juuri tästä syystä Britit eivät hyväksy mitään hybridejä 2035 jälkeen koska niillä vain kikkaillaan. Onko joku tsekannut saako mikään mild-hybrid auto hybrid statusta Trafin mielestä? Jos näin on niin on niissä sitten verotukseen vaikuttava seikka jos ei muuta.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostOvat siis ainakin Audeissa latureita, joilla voi myös avustaa moottoria ja käyttää sähkömoottorina. Se että ovat vielä hihnan päässä on jo aika koomista.
Tosin röyhkeämpi olis vääntäny nykyisestä 12V starttimoottorista "hybridijärjestelmän" ja korjannu verotuksesta pisteet himaan...Last edited by gnz; 09-02-2020, 21:09.
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostT3 on oikeassa kärjistetysti. Range on kaiken perusta. Ja käyttökulut suurelle massalle. Ne ostaa toyotan hybridejä nyt. Jotka on täysin paskoja anteeksi vaan. Mutta silti jonkinasteisia hybridejä. Eli sähköllä myös kulkevia. Mutta siltikin sille massalle suurempi merkitys on kiihtyvyydellä kun huippunopeudella.
Ajan kysymys kun se toyota tekee sähköauton kokonaan. Johan nyt koko mallisto on käytännössä hybridejä. Eli suuri massa ajaa jo nyt sähköllä osittain.
Toyotalla on varmasti valmius tehdä täysi sähköauto, mutta heidän strategiansa ei ole ollut olla siinä segmentissä edelläkävijä. Jostain olen ymmärtänyt, että heillä ei ole ollut tahtoa alkaa ratkaisemaan latauksen ongelmia laajemmin, joita sähköauton kanssa tulisi heidän kokoluokan valmistajan tehdä.
Hybridi myy joten jahka markkina on valmis on Toyotalla varmasti valmius tulla omalla mallistolla ulos. Nyt on jo pari uutta plugaria tänä vuonna tulossa. Pitää myös muistaa että autoilun eko-ähkyily on aika erilaista kun mennään Euroopan ulkopuolelle.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostToyota on noiden hybridien kanta-isä ja osaltaan kehittänyt montaa osa-aluetta sähköisessä autoilussa. Vaikka sähköautoilijat niille nauravatkin niin ovat ne osaltaan alentaneet kulutusta maailmanlaajuisesti ihan merkittävissä määrin. Parhaimmillaan ne on nykivässä kaupunkiajossa, jossa normaali bensakone taas ei ole. Ei niistä kyllä mitään kiksejä saa kun ovat ihan nuhapumppuja ja vielä CVT vaihteiston kanssa täysin ilottomia ajettavia. Sopivia siis hajuttomille ja mauttomille Suomalaisille...
Toyotalla on varmasti valmius tehdä täysi sähköauto, mutta heidän strategiansa ei ole ollut olla siinä segmentissä edelläkävijä. Jostain olen ymmärtänyt, että heillä ei ole ollut tahtoa alkaa ratkaisemaan latauksen ongelmia laajemmin, joita sähköauton kanssa tulisi heidän kokoluokan valmistajan tehdä.
Hybridi myy joten jahka markkina on valmis on Toyotalla varmasti valmius tulla omalla mallistolla ulos. Nyt on jo pari uutta plugaria tänä vuonna tulossa. Pitää myös muistaa että autoilun eko-ähkyily on aika erilaista kun mennään Euroopan ulkopuolelle.
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostMild hybridi käsite taisi tulla ensimmäisen kerran käyttöön jo noin E90 aikaan tai, kun IGR lataus menettely tuli kuvioihin.
Tiedä sitten onko kyseisen käsitteen kriteereitä muutettu tai onko sille määrittelylle ollutkaan kriteereitä.
Nythän on bemullakin näitä 48V järjestelmiä taasen siellä perusmoottorin tukena joita voinee paremmin kutsua mild hybridiksi.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostJos nyt jätetään nuo 12v IGR:t sivuun, niin nämä mild hybriditkö eivät siis ole vaihdelaatikossa asuva sähkömoottori / generaattori nykyisten plugarien tapaan?
Kummatkin ovat lähinnä auton valmistajan / valmistajien itsensä sisäiseti annettu luokittelu.
Mildhybridissä käyteyään normaalin laturin paikalla olevaa generaattori/startti/sähkömoottori yksikköä.
Tehoa kapistus antaa ja ottaa hihnan välityksellä. Pelkkää sähköajoa ei luonnollisesti tuota.
Kykenee boostaamaan 8kw teholla ja lataamaan 2.3kw jatkuva / 12.5kw hetkellisesti.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
Comment