Originally posted by Titansilber
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by BMW525Xda View Post
Jos otetaan vähän normaalimman hintaiset kulkineet, niin melkein kehtaisin väittää 5v säteellä polttomoottoriautojen hinnan putoavan sähköautoja nopeammin. Hmmm... voihan toki käydä niin, että nykyisten e-autojen hinnat romahtaa akkutekniikoiden kehittyessä, joten mene ja tiedä. Ehkä ei kannata mokomaa pähkiä, kun kukaan meistä ei sitä varmaksi tiedä (paitsi vanhojen M-autojen hinnat nousee varmasti )ex: 530xda F11 2012 Msport
ex: 530xda E61 2008 Msport
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostKauneus on tunnetusti katsojan silmässä, ei minulle tuottaisi pienintäkään ongelmaa ajella pikkasen ehostetulla i3:lla:Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Kun en autokauppias ole niin ei näiden kanssa voittoa ole viel tehnyt. Silti ajatusmallina maksaisinko veroa 40k autossa vai en niin mielummin en enään. Tuossa tilanteessa arvonalenemaan vaikuttaisi hameväen tekemät päätökset myös eduskunnasta käsin. Ainakin teoreettisella tasolla rahoille saa suomessa paremman vastineen sähköautossa.
Euron kilsa arvonalenema menee jokainen satatonnia maksava bemarikin ekat 3 vuotta. 15 tonnin vuotusella ajosuoritteella. Itseasiassa hiukan yli euron kilsa.
Comment
-
-
Originally posted by Mattix View PostNiin, Tesla on hyvä vertailukohde. On tuo mun sigun bemarikin uutena ollut 132k€ ja ostin sen 5v vanhana ja 140tkm ajettuna 40k€. Arvonalenema vaatimaton 90k€ eli 18k€/vuosi tai 64 cent/km. Teslan hinnanlasku on toki aivan härskiä kuten tuon bemarinkin.
Jos otetaan vähän normaalimman hintaiset kulkineet, niin melkein kehtaisin väittää 5v säteellä polttomoottoriautojen hinnan putoavan sähköautoja nopeammin.
Molempiin pätee noin sääntö 4vuotta => hinta puolitttuu.
Tosiasia on että näitä autoja ostavat ihan eri ihmiset ja jokainen keksii itselleen mieluiset valheet joilla perustelee autohankintansa järkevyyden.Last edited by jani; 26-02-2020, 19:17.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostHerättää tunteita, mutta miksi sähköautoa ei voi verrata? Onko se että se ääni puuttuu?
Bemarilla ei kunnon sähköautoa ole, mutta jo porsche taycan menee ringin nopeammin kun yksikään m3/m4 auto ilman competition tms. paketteja. jos ny nopeasti oikein katsoin. 7:42 aika ja uusimmalle m3:lle jotain 7:50. En tiedä enään mihin pitäisi verrata mitä on se ajamisen ilo kun kiihtyvyys ei kelpaa ei kelpaa ratanopeus. Pääasia että joku on väärin kun auto toimii sähköllä. Mitä jos teoriatasolla i4 menee ringin nopeammin kun uusi m3. selittäkää nyt tyhmälle mikä aisti jää tyydyttämättä? Onko se oikeasti se pakoäänikisa joka on ensimmäinen osuma kun googleen kirjottaa btcf. Siitäkö tämä foorumi oikeasti tunnetaan?E39 M5 2002
E70 X5 3.0sd 2008
E83 X3 3.0i 2005
G21 330e
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostTosiasia on että näitä autoja ostavat ihan eri ihmiset ja jokainen keksii itselleen mieluiset valheet joilla perustelee autohankintansa järkevyyden.ex: 530xda F11 2012 Msport
ex: 530xda E61 2008 Msport
Comment
-
-
Ymmärrän sähköauton ja kokoajan lämmenny itsekin enemmän asialle. Juuri aiemmin vaan mietin kuinka vuosivuodelta käyttöautolle uhrattava summa on ainavain pienempi. Tällä yhtälöllä saa hetken oottaa sopivan hintasta sähkäriä
Mutta sitten harrasteet itsellä on pelkästään tunnesyistä.
Ulkonäkö vetoaa, jumalässäkoneen äänet, saa kepittää ja antaa välikaasua normiliikentees vain äänteen vuoksi(ja kyllä oikein arvattu, kuuntelen juutuubistakin eriautojen ääniä coub b, hillclimb monsters yms..)olla itse osa koneistoa. Niitä pestään vahataan, välillä poltellaan kumia, joskus keräännytään porukalla viettää aikaa vanhojen romujenkaa, kaljapäissään kierrätetään moottoria ja fiilistellään. Rahaa poltan niihin koska ne antaa tunteita toisin kuin a paikas b liikkumiseen käyttiksellä.
Itsellä ei tulisi mieleen olla ymmärtämättä muita koska me kaikki halutaan käyttää rahat eriasioihin kun tykätään eri asioista. Ja jos olisin hemmetin rikas, nii varmasti löytyisi myös tesla tallista, mutta niin löytyisi e30raatoja tusinan verran myös.
Nyt en ole rikas, nii fiilistelempä eekolmenalkusilla
Nyt tais olla nii hemmetisti ohi aiheen mut kirjotettu mikä kirjotettuBMW E91 320
MB W108 280SE
SUZUKI GSX-R
BMW K100 "cafe"
Comment
-
-
Joo ei i4 voi verrata M-autoon.
i4 hintaluokaksi on ennakoitu samaa kuin 430i/440i ja jos tuo pitää paikkansa ei kyllä enää ole järkeä ostaa tuon segmentin polttomoottoriautoa uutena.
Taycan ja Audi GT on tällä hetkellä ainoat kiinnostavat sähköautot, mutta niissä hinta on vähän pitkä.
i4 voisi lunastaa tyylikkään sähköcoupen paikan noiden karmeiden kotteroiden seassa.
i3 liikenteessä tuo aina mieleen Mummo-Ankan autonE24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostTässä muutama tiivistettynä. 0-100 kiihtyvyys saati ringin kierrosajat ei itselle merkkaa läheskään siihen verrattuna mitä korkeaviritteinen (vapari) M auto tarjoaa. Kait se on vain sitä kuuluisaa ajamisen iloa.
Minulle suurta tyydytystä em laitteissa tuo jo se tieto kuinka autoni voiman tuottaa ja miltä se kuulostaa, tuntuu ja vaikkapa tuoksuu.
Vielä suurempaa tyydytystä tuottaa se, kun lompakon paksuudesta johtuen M autoni on ja on olleet ~+20v ikäisiä ja se mitä niiden suorituskyky on edelleen.
Jos niitä 0-100 aikoja haluaa kaivella saati ringin aikoja niin sekin tuo suuren hyvänolon tunteen, kun tiedän ettei suorituskyky heikkene sen yhden kovan kierroksen jälkeen.
Voin silti kuvitella omistavani sähköauton joskus käyttöautona, mutten vertaamaan näiden kahden autotyypin välillä ala missään tilanteessa. Sähköauto vain ei voi vastata haasteeseen.
M auto ostetaan tunteella, ei järjellä. Sähköauto ostetaan järjellä. Mussolla ajetaan tunteella ja järjellä. 2,9l diesel polttomoottori raksuttaa, haisee ja auto kilisee ja kolisee. Voi ajaa mihin vaan. Järki on mielissään kun ajo on miltei ilmaistaLast edited by mikae34; 26-02-2020, 20:18.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostEn tiedä tulkitsitko viestini väärin vai et, mutta tuotahan minä tarkoitinkin.
M auto ostetaan tunteella, ei järjellä. Sähköauto ostetaan järjellä. Mussolla ajetaan tunteella ja järjellä. 2,9l diesel polttomoottori raksuttaa, haisee ja auto kilisee ja kolisee. Voi ajaa mihin vaan. Järki on mielissään kun ajo on miltei ilmaista
Vahvoja viitteitä tästä nähtävissä täälläkin muutamilla nimimerkeillä. Aika hiljattain tähänkin ketjuun kirjoitellut...S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostMuuten oikein, mutta sähköautot ne vasta tunteella ostetaankin. Et ole ehkä tutustunut (en suosittele tutustumaankaan) Tesla-uskontoon, jossa keksitään tunnetuille biiseille Tesla-aiheisia sanoituksia ja mistään muusta ei saa puhua kuin Teslasta
Vahvoja viitteitä tästä nähtävissä täälläkin muutamilla nimimerkeillä. Aika hiljattain tähänkin ketjuun kirjoitellut...
Tai ainakin rehellisesti sinne uskontunnustuksen puolelle.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by Titansilber View PostValmistuspäivä 10.3.2020, toimituspäivä huhtikuun puoliväli. Olisi aivan mahtavaa saada se jo pääsiäislomille.
AnssiNäillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostMuuten oikein, mutta sähköautot ne vasta tunteella ostetaankin. Et ole ehkä tutustunut (en suosittele tutustumaankaan) Tesla-uskontoon, jossa keksitään tunnetuille biiseille Tesla-aiheisia sanoituksia ja mistään muusta ei saa puhua kuin Teslasta
:
Comment
-
Comment