Originally posted by Juppe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E88 & F56 electric
-
-
Originally posted by kooma View PostEli onko tarkoitus että halukkaille tulee kiinteä latauslaite type 2 liitännällä vai että tulee normi pistorasia johon käyttäjät sitten liittävät oman irtonaisen latauslaitteen?
MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by JH. View PostParas olisi jos yksittäinen osakas voi ostaa itselleen sellaisen kuin kokee tarvitsevansa. Jos oon oikein ymmärtänyt niin pitäisi onnistua suht kivuttomasti olemassa oleviin tolppiin.[/IMG]
Muiden vaihtoehtojen eli lähinnä kiinteän aseman asennus kulutuksen mittauksella (tai kiinteällä kuukausimaksulla kuten Fortum) järkevyys riippuu varmaan paljon siitä että paljonko pitäisi pihalla puuhastella. Ja sen kustannuksen jakamisesta seuraa varmasti mielenkiintoista keskustelua.Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by henka View Posttässä asutaan maaseudulla ja töihin matkaa 26km eli päivässä tulee 52km mutta vuodessa kuitenkin melkein 30tkm ja nyt on 330d missä kulutus 6,4/100km ja pomolla tesla ja siinä kulutus 26kwh/100 niin laskin että kun ajetaan 100km se maksaa 9,50€ ja hänelle vain 3,40€ eli käyttökulut täyssähkö autossa tosi pienet, lisäksi siinä ei tarvitse öljyhuoltoja mikä nyt bmw:llä on aika kallista(viime huolto 600€ kun piti polttoainesuodatinkin vaihtaa) ja vuodessa öljyhuollot menee kerran itse ja kerran merkkarilla eli vähintään 500€/vuosi ja tesla 0€. eli teslalla kun ajaisi niin käyttökulut olis melkein 2500€ vähemmän vuodessa kun laskee mukaan vielä dieselveron joten kyllä tässä odotellaan bmw:n täyssähköautoja. mietinnässä ollut kyllä g20 330e mutta en jostain syystä tykkää hybridistä eikä ainakaan sen jälkeen kun koeajoin teslan niin sai makua siitä miten täyssähkö kiihtyy lisäksi teslassa on ne hyvät puolet että puhelimen kautta voi myös lämmiittä penkit ja ratin mikä omasta mielestä tosi kätevää, vai pystyykö sitä myös tehdä 330e:ssä? ainakin tullut luettu että jos sisätilan esilämmittää bemarissa se syö aika paljon rangea?----------------‐‐‐--------
G21 330e x-drive
E34 530i
F800S
F30 330d (ex)
E91 330d (ex)
E81 120d (ex)
Comment
-
-
Originally posted by -J-T-A- View PostMiten saa F30 330d:n kuluttamaan 6,4l/100km matka-ajossa (todellinen laskettu kulutus). Ei varsinaisesti pelasta tuota vertailua, mutta viittaa kyllä aika raskaaseen kaasujalkaan tai kyvyttömyyteen ennakoivaan ajoon. Nimimerkillä 5,7 todellinen kulutus kehä 3 sisäpuolella .F30 LCI 330d M-sport -16
Comment
-
-
Ajettavat kilometrit ovat viime vuosina tippuneet reilusti.
Kyllä verotus ohjaa aika selkeästi ostamaan seuraavaksi vähän käytettyä hybridiä.
Ympäristönäkökulma ei myöskään haittaa. Harrasteautot sitten erikseen.
Autohalliin saa omalle paikalle haluamansa lataustolpan.Last edited by M_Power; 23-02-2020, 17:03.BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH
Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
Team vier Zylinder!
Comment
-
-
Originally posted by M_Power View PostAjettavat kilometrit ovat viime vuosina tippuneet reilusti.
Kyllä verotus ohjaa aika selkeästi ostamaan seuraavaksi vähän käytettyä hybridiä.
Ympäristönäkökulma ei myöskään haittaa. Harrasteautot sitten erikseen.
Autohalliin saa omalle paikalle haluamansa lataustolpan.
Itselläkin kun suurin osa päivistä ajoa on 5km aamulla ja 5km illalla niin vaatimatonkin PHEV ajaisi asian edullisesti. Vaan kun ois kiva että se ois hauska ja hyvä talviauto. Joten hintaluokka karkaa, esim. GLC350e. S60 D6 AWD: n dieselveroa taas tuntuis pöljältä maksaa max.5tkm ajosuoritteella 8kk:ssa ... Liekkö siis viisain katella talveksi ihan perinteistä bensanelikkoa...:thinkLast edited by j-a; 24-02-2020, 00:48.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by j-a View PostItselläkin kun suurin osa päivistä ajoa on 5km aamulla ja 5km illalla niin vaatimatonkin PHEV ajaisi asian edullisesti. Vaan kun ois kiva että se ois hauska ja hyvä talviauto. Joten hintaluokka karkaa, esim. GLC350e. S60 D6 AWD: n dieselveroa taas tuntuis pöljältä maksaa max.5tkm ajosuoritteella 8kk:ssa ... Liekkö siis viisain katella talveksi ihan perinteistä bensanelikkoa...:thinkMercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostOn muuten mielenkiintoinen tuo hiljattain uutisoitu katsastustilasto muutaman vuoden ikäisten autojen kohdalla. Lexus loistaa huippusuorituksella ja Teslaa hylätään melko paljon (prosentuaalisesti, ei absoluuttisesti).
Noh, viitisen vuotta sitten Teslan osalta suitsutettiin kuinka ”ei tarvita määräaikaishuoltoja kun kaikki tapahtuu netin yli”. Aivan. Joskus olis toisaalta hyvä huollattaakin niitä autoja.
Taas ne Lexukset mitä meillä tai perheellä on olleet, käy 15tkm välein huolloissa. Toisaalta niissä ei olekaan koskaan ollut mitään perustavaa laatua olevaa vikaa, eivätkä ne ole koskaan tähän mennessä esim jättäneet tielle.
Korean sähköautoja pitää kans huollattaa 15tkm välein, VW ID.3 kaksi vuotta ilman km-rajaa, eli 100tkm taksissa vuodessa, huollot joka toinen vuosie39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by j-a View PostVaan kun ois kiva että se ois hauska ja hyvä talviauto. Liekkö siis viisain katella talveksi ihan perinteistä bensanelikkoa...:thinkBMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH
Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
Team vier Zylinder!
Comment
-
-
Originally posted by M_Power View PostKatsoin kanssa tätä parin vuoden vaihtoehdoksi. Tarjonta on aika vähäistä esim. luokassa F11 535 bensa eikä hintaero viisi vuotta uudempaan G30 530e ole enää valtava.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostSulla on vielä niin pieni hiilijalanjälki että voisit ihan hyvin ajaa vaikka E60M5BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH
Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
Team vier Zylinder!
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostOliko 40% Teslojen katsastuksista keskeytynyt kun katsuri ei löytänyt VIN:ä.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
i4 alkaa lopultakin hahmottua. IAA oli syksyllä pettymys BMW-osaston osalta, ei yhtään uutta sähköautoa, ei edes konseptia.
Genevessä olis ensiviikolla ilm. jotakin nähtävääkin.
Onko joku menossa Geneven näyttelyyn?
E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
-
Originally posted by kama View Posti4 alkaa lopultakin hahmottua. IAA oli syksyllä pettymys BMW-osaston osalta, ei yhtään uutta sähköautoa, ei edes konseptia.
Genevessä olis ensiviikolla ilm. jotakin nähtävääkin.
Onko joku menossa Geneven näyttelyyn?
Comment
-
Comment