Originally posted by Jii_Koo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jii_Koo View PostTalvella kävin tuollaisella 45e X5:llä Jyväskylästä Lapissa, kulutus oli reilun kympin. Nyt kesällä käväisin identtisen reissun sigun bensa-kaasari 205:lla, kulutus oli reilun 5.
"Progress."
Ja tiedän, on kärjistys. 205:llä en haluaisi ajaa edes jäniksen kanssa kolaria.Originally posted by BMW525Xda View PostItsellä ajatus hankkia käyttöautoksi nuppi, on sieltä turvallisimmasta päästä ja tyhjällä puntilla kulutus maltillista 15/100. Ajomukavuudessa putsaa pöydän vrt mikään henkilöauto. Matkahytillä niin jos puutuu paikat voi ohjastaa seisaaltaan.
Edellinen työ oli laivalla, se kulutti täydellä ajettaessa n.7500l litraa tunnissa, sähkö tehtiin akseligeneraattorilla ohessa ja satamassa sähkön tuotti kolme wärtsilän apukonetta, 1200Kw tehoa per apukone.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostVanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Tämä riittänee tästä aiheesta. Kannattaisi keskittyä muuhunkin kuin jatkuvaan riitelyyn foorumilla.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Olisi kiva tietää miksi jo näillä kilometreillä myynnissä ?
Näitä sähköautoja lähes ajamattomana on ollut tasaiseen jo vuoden, yksityisillä.
Yksi syy voisi olla ettei ole oppinut kaikkia latausäppejä käyttämään kun näyttää puhelimen käyttö olevan ikäihmisen kengissä, lapsihan osaisi kuvat ottaa oikeinpäin.Last edited by BMW525Xda; 03-08-2021, 16:11.
Comment
-
-
En oo oikein päässyt tutustumaan sähköautoihin, mut jos ne on yhtä monimutkaisia tai monimutkaisempia kuin hybridit ja jotkut ihan polttomoottorillisetkin niin en ihmettele yhtään jos tulee vaikeuksia ikäihmisillä.
Itelläki meinaa välillä mennä pasmat sekasi kun koittaa ihan vaikka lämpötilaa ja puhaltimen nopeutta säätää, kun ne kaikki säädöt on kosketusnäytön takaa
Vähän turhan hankalia käyttää vrt. siihen että olisi erikseen vaikka ihan nappuloina..
Ja tuo on kuiteki vielä varmaan yksinkertaisemmasta päästä vrt. jotku 'äpit'.
Saati sit jos jotain muuta alkaa etsimään.
Mut kaikkeen sitä toki tottuu.. sen vaa huomannut, että aika paljon tulee ikäihmisillä ongelmia 'nykyautojen' kanssa joissa on vähän monimutkaisempia järjestelmiä, minkä vuoksi useamman kerran saattavat joutua käymään merkkiliikkeestä apuja.
Itsenäisemmät yksilöt tietysti ottaa sen käyttöohjekirjan käteen (mikä on yleensä hyvin kattava), ja sieltä katsoo miten mikäkin toimii.. osa vaan kokee helpommaksi lähteä myyjältä tai huoltoneuvojalta käydä kysymässä apuja.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostOlisi kiva tietää miksi jo näillä kilometreillä myynnissä ?
Näitä sähköautoja lähes ajamattomana on ollut tasaiseen jo vuoden, yksityisillä.
Yksi syy voisi olla ettei ole oppinut kaikkia latausäppejä käyttämään kun näyttää puhelimen käyttö olevan ikäihmisen kengissä, lapsihan osaisi kuvat ottaa oikeinpäin.
Toinen mikä voi noissa tuottaa pettymyksen kun motarille menee niin range onkin 300 kilsaa ja jos luuli pääsevänsä mökille ilman latausta eikä se menekään kun mainosesitteessä.
Comment
-
-
^jos noissa on pitkä odotusaika niin ajettu itse +4000km ja laitetaan myyntiin omakustannushinnalla, tai vähän päälle....eikös tuolla ole lähtö pikkasen päälle 100k€?e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostItsellä ajatus hankkia käyttöautoksi nuppi, on sieltä turvallisimmasta päästä ja tyhjällä puntilla kulutus maltillista 15/100. Ajomukavuudessa putsaa pöydän vrt mikään henkilöauto. Matkahytillä niin jos puutuu paikat voi ohjastaa seisaaltaan.
e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View Post^jos noissa on pitkä odotusaika niin ajettu itse +4000km ja laitetaan myyntiin omakustannushinnalla, tai vähän päälle....eikös tuolla ole lähtö pikkasen päälle 100k€?
Comment
-
-
Mulla on väliaikaisautona nyt noin 7te hintainen Dieselfarkku.
Laskeskelin tässä että jos ostaisin nyt työmatkan ajeluun sellaisen 25te Leafin niin menisi vähintään 5 vuotta jotta päästäisiin kuluissa edes samalle viivalle.
Kun otetaan huomioon että tällainen alta kympin Dieselfarkku on ominaisuuksiltaan ja mukavuudeltaan omasta mielestäni samaa tasoa (ellei jopa mukavampi pitkällä matkalla hyvien istuinten takia) kuin Leaf niin taidanpa vaan ajella disukalla nyt toistaiseksi ihan hyvällä omallatunnolla.Erikoismies Tampereen Kauniaisista.
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View Post^jos noissa on pitkä odotusaika niin ajettu itse +4000km ja laitetaan myyntiin omakustannushinnalla, tai vähän päälle....eikös tuolla ole lähtö pikkasen päälle 100k€?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by Taski View PostMulla on väliaikaisautona nyt noin 7te hintainen Dieselfarkku.
Laskeskelin tässä että jos ostaisin nyt työmatkan ajeluun sellaisen 25te Leafin niin menisi vähintään 5 vuotta jotta päästäisiin kuluissa edes samalle viivalle.
Kun otetaan huomioon että tällainen alta kympin Dieselfarkku on ominaisuuksiltaan ja mukavuudeltaan omasta mielestäni samaa tasoa (ellei jopa mukavampi pitkällä matkalla hyvien istuinten takia) kuin Leaf niin taidanpa vaan ajella disukalla nyt toistaiseksi ihan hyvällä omallatunnolla.Ja siitähän nimenomaan on kyse, että kuka mitäkin arvottaa tai laskee järkeväksi. Itse kärsin tällä hetkellä 15-vuotiaan, about tonnin Mazdan ratissa työmatkat. Millään mittarilla ei ole miellyttävää hommaa, mutta menee hetken aikaa. Toki on tässä laskin käynyt lämpöisenä, koska jo polttoaine-/energiakulujen erolla maksaisi 250€/kk lyhennystä sähköautosta kokonaiskulujen pysyessä samana.
Joku toinen taas saattaisi omissa pohdinnoissaan verrata sitä 25K€ leafia (tai ioniqia, eGolfia, yms) johonkin vastaavaan, kohtuutuoreeseen autoon. Vaikka 25K€ Qashqaihin tai Astraan. Toki tuskin BMW-foorumilla ihan herkästi-22 Lexus ES300h
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by Taski View PostMulla on väliaikaisautona nyt noin 7te hintainen Dieselfarkku.
Laskeskelin tässä että jos ostaisin nyt työmatkan ajeluun sellaisen 25te Leafin niin menisi vähintään 5 vuotta jotta päästäisiin kuluissa edes samalle viivalle.
Kun otetaan huomioon että tällainen alta kympin Dieselfarkku on ominaisuuksiltaan ja mukavuudeltaan omasta mielestäni samaa tasoa (ellei jopa mukavampi pitkällä matkalla hyvien istuinten takia) kuin Leaf niin taidanpa vaan ajella disukalla nyt toistaiseksi ihan hyvällä omallatunnolla.
Tuolla aikaisemmin pistin listan Q4 vs 1/2hintaan polttis joka valitettavasti sekin pitää täysin paikkansa sähkäreiden hypehinnoittelusta. Ei tuollaisen pikkusegmentin kanttikivimaasturin hinta pitäisi olla yli 60k€ millään mittarilla, ei audi niin laadukas auto sentään ole, sama konserni suoltaa skodaa ja seattia tuuttin päästä 1/3 hinnalla polttispuolella ja laatuvaikutelma tulee pelkistä pintamateriaaleista ja ylihinnoittelusta sekä myymälän nahkasohvista. Linkattu ssjing on täysin vertailukelpoinen Q4etronin kanssa vieläpä. Mielipiteitä on toki monia.
Edit: nämähän 25k€ jo (pöllöhymiö)
Last edited by BMW525Xda; 04-08-2021, 07:59.
Comment
-
-
-
Tuo on kyllä hyvä idea tehdä vanhoista kuorma-autoista sähkökuormureita.
Jos olisi paljon halvempaa, niin varmaan olisi suositumpaa henkilöautoihinkin.. :think
Toki miksipä ei olisi lähitulevaisuudessa ihan realistinen vaihtoehto tehdä vanhoista autoista sähköautoja, ja myydä niitä käyttöautoiksi kuluttajille eikä vaan harrasteautoina --> edullisempi vaihtoehto valmiille sähköautolle?
Näyttää tällä hetkellä jotain muutossarjoja saavan alk. ~10t€.. mikä on aika kallista puuhastelua.Last edited by Juho_; 04-08-2021, 08:55.
Comment
-
Comment