Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    Originally posted by MikeDry View Post
    En tuu olee varmaa eka, mutta ajatus oikeasti muhii takaraivossa, mutta jos ymmärsin oikein, että laki sanoo tsot, tsot ei onnistukkaan, et varmaa pitää odottaa tyyliin että e30.de sivuilla menevä e30 sähkö prokkis valmistuu, jos sieltä sit tilaa osat ja jos jotain tuv lappuja olis, niin helpottaisi. Ite oon ainakin todella kiinnostunut e30 sähköllä kun sen aika koittaa, kun se aika tulee vastaa ja se on varma, kun katsoo tätä ilmaston muutos hypetystä(tarkoittaa että 2030 tai sen jälkee loppuu ajaminen tuollaisilla autoilla viimeistään silloin)
    No onhan juutuupisa jo yks valmis e30 teslan romuilla kasattuna mut en oikeen ottanu selevää että onko se kilvissä ja onhan nuita suomessakin autoja sähköistetty ja mikäs se firma oli joka niitä oikeen tekee asiakkailleen. Niin nytkö niitä ei saa muka tehä:think
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • Juhi
      Bimmer Rookie
      • Sep 2009
      • 154
      • Espoo

      Originally posted by 205/65-15H View Post
      BMW-harrastaja (liekö täällä?) siirtyi sähkö käyttikseen

      https://youtu.be/c0LeGBzYYk8
      Juu, minähän se. Käyttis E46 vaihtui työsuhde-Enyaqiin.
      E30 edelleen tallissa.
      Last edited by Juhi; 11-08-2021, 13:49.
      Harraste: E30 325i M-Tech II -90
      Käyttis: G31 540i xDrive -18

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5153
        • Kuopio

        Originally posted by MikeDry View Post
        En tuu olee varmaa eka, mutta ajatus oikeasti muhii takaraivossa, mutta jos ymmärsin oikein, että laki sanoo tsot, tsot ei onnistukkaan, et varmaa pitää odottaa tyyliin että e30.de sivuilla menevä e30 sähkö prokkis valmistuu, jos sieltä sit tilaa osat ja jos jotain tuv lappuja olis, niin helpottaisi. Ite oon ainakin todella kiinnostunut e30 sähköllä kun sen aika koittaa, kun se aika tulee vastaa ja se on varma, kun katsoo tätä ilmaston muutos hypetystä(tarkoittaa että 2030 tai sen jälkee loppuu ajaminen tuollaisilla autoilla viimeistään silloin)
        Ihme jännittämistä.
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • 205/65-15H
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1422

          Itse sähköistäisin mielellään jomman kumman sigun bemareista mutta lopputulos olisi kokonaisuutena huono sähköauto ja hintalappu korkea vs. uusi tehdas-sähkis ellei pysty tekemään kaikkea asennustyötä itse. Sitten kun merkkikohtaisia tyyppihyväksyttäjä plug&play sähköistys-settejä alkaa tulla markkinoille ja käsillä on moottori/vaihteistovikainen hyväkoppainen vaunu, tilanne on aivan eri.
          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
          Ioniq5 AWD -22
          Leaf 40kwh -18

          Comment

          • Kompakti
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 232
            • Tuusula

            Italiassa GTV Alfan sähköistäminen retrohengessä, hintalappu tosiaan karkaa käsistä.
            E46 330Ci Cab M-Sport -03
            I01 i3s 120Ah "Voll" -19
            Ex:
            E87 120dA M-Sport -08
            E90 318i -06
            E46 320i M-Sport -02

            Comment

            • MikeDry
              BTCF Member
              • May 2006
              • 6169
              • Helsinki

              Originally posted by GOOFY View Post
              No onhan juutuupisa jo yks valmis e30 teslan romuilla kasattuna mut en oikeen ottanu selevää että onko se kilvissä ja onhan nuita suomessakin autoja sähköistetty ja mikäs se firma oli joka niitä oikeen tekee asiakkailleen. Niin nytkö niitä ei saa muka tehä:think
              https://e30.de
              Tuolla ainakin rakennetaan tyylikkään näköisiä telineitä jne. Jenkeissä joku oli tehnyt kova kattoisesta sähkökäyttöisen ja kehuu että on mukavampi lelu kuin polttomoottorilla jne, ainoa miinus on se range, hintaa tullut joku 15 000 dollaria, en nyt oo ihan varma onko sama kenellä on se valkoinen avo e30:nen.

              Originally posted by jani View Post
              Ihme jännittämistä.
              No se mitä ymmärsin tuosta uudesta autonrakenteluun liittyvää tekstiä, niin ei oikein onnistu ja jos jenkeis maksanut 15k $, niin ei nyt oikein sellaista löydy tuosta noin vain ja vielä kun toi prokkis on kesken, mutta loppusuoralla..
              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

              Comment

              • GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

                Originally posted by MikeDry View Post
                https://e30.de
                Tuolla ainakin rakennetaan tyylikkään näköisiä telineitä jne. Jenkeissä joku oli tehnyt kova kattoisesta sähkökäyttöisen ja kehuu että on mukavampi lelu kuin polttomoottorilla jne, ainoa miinus on se range, hintaa tullut joku 15 000 dollaria, en nyt oo ihan varma onko sama kenellä on se valkoinen avo e30:nen.


                No se mitä ymmärsin tuosta uudesta autonrakenteluun liittyvää tekstiä, niin ei oikein onnistu ja jos jenkeis maksanut 15k $, niin ei nyt oikein sellaista löydy tuosta noin vain ja vielä kun toi prokkis on kesken, mutta loppusuoralla..
                Melkein samalta näyttää kiinnkkeet moottorille. Mikä juttu on nuo silmukat takaiskareissa? Siinä valkosessa avossa näytti olevan samanlaiset.

                Olihan sillä suomalaisella jenkin rakennuksessa menny 40000e , 200 kilsan rangen auton rakentamisessa. Ite tinannu akun kasaan 5400:sta patterista.
                Last edited by GOOFY; 11-08-2021, 22:32.
                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                Comment

                • larsen
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2020
                  • 73
                  • Tampere

                  On Suomessa saatu ainakin yksi sähköistetty Boxster kilpiin.

                  F36 420ix
                  Ex. E39

                  -- menneiltä vuosilta --
                  Porsche Boxster, Mazda MX-5, Cadillac Seville STS, Chrysler Vision, Mitsubishi Eclipse, Pontiac Trans Am, Ford Thunderbird, Subaru XT, Toyota Celica Supra, Ford Capri
                  pari mannelavettia ja muita bulkkikulkineita

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6169
                    • Helsinki

                    Originally posted by GOOFY View Post
                    Melkein samalta näyttää kiinnkkeet moottorille. Mikä juttu on nuo silmukat takaiskareissa? Siinä valkosessa avossa näytti olevan samanlaiset..
                    Jos oon ymmärtänyt, niin liina silmukat trailerilla kuljettamiseen
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • Jii_Koo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2013
                      • 785
                      • Jkl

                      Originally posted by MikeDry View Post
                      tarkoittaa että 2030 tai sen jälkee loppuu ajaminen tuollaisilla autoilla viimeistään silloin
                      Kuka näin on väittänyt?
                      '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6169
                        • Helsinki

                        Originally posted by Jii_Koo View Post
                        Kuka näin on väittänyt?
                        Ei kukaan, mutta herää vaan ajatus kun seuraa tätä ilmasto hössätystä ja kuinka paha autojen päästöt on jne. Mutta todellisuudessa ei varmaa tuu käymää, kallista ainakin tulee olemaan...mutta ei olisi yllätys tällä hetkellä jos loppuisi, no nähdään tässä n 8 vuoden aikana
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • 205/65-15H
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1422

                          ^vaikka ei välittäisi omista co2-päästöistä pätkääkään, niin ainakin minulle tuo tyydytystä että pääsen irti:

                          1. Putinin ja sheikkien öljystä.
                          2. Käyttövoiman välitön vero tippuu 80% -> 40%. Hyötysuhde/kulutus on sähköllä n.kolme kertaa parempi.
                          3. Polttomoottoritekniikan (erityisesti nämä uudet modernit moottorit) korjaus&huoltotarpeesta ja voimalinjan viiveistä.
                          4. Tankkaamisesta.
                          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                          Ioniq5 AWD -22
                          Leaf 40kwh -18

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by 205/65-15H View Post
                            ^vaikka ei välittäisi omista co2-päästöistä pätkääkään, niin ainakin minulle tuo tyydytystä että pääsen irti:

                            1. Putinin ja sheikkien öljystä.
                            2. Käyttövoiman välitön vero tippuu 80% -> 40%. Hyötysuhde/kulutus on sähköllä n.kolme kertaa parempi.
                            3. Polttomoottoritekniikan (erityisesti nämä uudet modernit moottorit) korjaus&huoltotarpeesta ja voimalinjan viiveistä.
                            4. Tankkaamisesta.
                            Itselle ainoat sähköauton ostokriteerit olisivat halpa (10-15k€) auto 250km rangella, pysäköinti jäähdytys ja lämmitys.

                            1krt kk tankkaus ja 1000km ei ole rasite, käyttövoimaverossa säästö olisi 80->40 60€v, korjaustarvetta tuskin tulee lähiaikoina lähes uuteen autoon. Voimansiirron viiveet on itse hankittuja koska tykkään manuaaleista ja kaupunkiruuhkissa sekä maantiellä kummallakaan ei ole merkitystä, koska olen siirtymässä paikasta toiseen. Enkä ole muuten tuollaisia viiveitä koskaan miettinyt, mistä ovatkin tulleet niin tärkeiksi 0-100 rinnalle jolla silläkään ei käyttöautossa ole mitään merkitystä, vuosia olen ihmetellyt edessä matelevia urheilullisia perhefarkkuja 200-300hv tehoilla kun 75hv autolla joutuu pintakaasulla moottoritien rampeistakin näiden perässä kiihdyttämään.
                            Last edited by BMW525Xda; 13-08-2021, 10:22.

                            Comment

                            • gnz
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 428
                              • -

                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Itselle ainoat sähköauton ostokriteerit olisivat halpa (10-15k€) auto 250km rangella, pysäköinti jäähdytys ja lämmitys.
                              Jos nuo ovat todellakin ainoat kriteerit, niin sitten kannattaa odotella Dacia Spring EV:n Suomen hinnoittelua.

                              Comment

                              • gnz
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2004
                                • 428
                                • -

                                Uusi tuotantoautojen epävirallinen varttimailiennätys: 8,5s


                                Mainittakoon, että Koenigsegg Agera RS, 765LT, Ferrari SF90 Stradale ja muut nopeat tuotantopolttikset päääsevät noin 10s varttimailiaikoihin, ehkä vähän alle.

                                Kehitys kehittyy.

                                100-200 km/h näyttäis menevän alle 3 sekuntiin.
                                Last edited by gnz; 14-08-2021, 11:08.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎