Eikös tuo oli ihan selvää. Tehtaan pitää todistaa alusta määräysten, sertifikaattien yms mukaiseksi kullakin mantereella. Maahantuoja ei ole tehdas. Jos tehtaalta ei saa todistusta niin maahantuojan paperit yhtä tyhjän kanssa. Eivät he ole sertifoineet alustoja kuhunkin autoon.
Tätä olen kuullut jo tovin, ihan katsastusasemalta. Maahantuojan paperilla ei käytännössä tee mitään. Mutta eihän tuo mikään ongelma, ostaa kunnon alustan mistä löytyy hyväksynnät.
Eikös tuo oli ihan selvää. Tehtaan pitää todistaa alusta määräysten, sertifikaattien yms mukaiseksi kullakin mantereella. Maahantuoja ei ole tehdas. Jos tehtaalta ei saa todistusta niin maahantuojan paperit yhtä tyhjän kanssa. Eivät he ole sertifoineet alustoja kuhunkin autoon.
En osaa sanoa onko tuo nyt totta vai ei. Mut kukahan siellä on saatu kateelliseksi, jos kerta BC on pelkästään nyt mitä ei sais tieliikenteessä käyttää :think Onhan noita muitakin alustasarja merkkejä leimattu maahantuojan lapuilla (esim. D2).
Olen ihmetellyt netissä pyörinyttä huhua BC Racingin alustoista, jotka eivät täyttäisi katsastusvaatimuksia.
BC Racing viittaa vanhassa uutistiedotteessaan Trafin 1.10.2015 julkaisemaan Rakennemuutosmääräysten soveltamisohjeeseen (TRAFI/54020/03.04.03.03/2015).
Ainakin tuolloin 2015 on voinut tulkita että voisi käyttää, mutta 2021 on pistetty kaikki uusiksi.
TRAFICOM:n määräys (TRAFICOM/194495/03.04.03.00/2019, kohta 3.11.2) määrittelee, että alustasarjojen soveltuvuudesta on esitettävä osan valmistajan tai nimetyn tutkimuslaitoksen todistus.
BC Racingin nettisivuilla lukee, että "muutoskatsastuksessa tulee aina esittää sarjan mukana toimitettu maahantuojan todistus":
Leave a comment: