memebuy23buy

Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • |foder|
    replied
    Kuinkas hyviä tai huonoja alkupään F koristen nelivedot?

    Muistelen nähneeni täälläkin sileitä jakolaatikon booreja jne.

    Lähinnä alkupään F07 nelikkona vaihtoehtona.
    Halvemman pään takavedot käyty katsomassa ja ne on pois suljettuja vaihtoehtoja. Siispä hintaportaassa ylöspäin ja vastassa onkin jo nelikot.

    Tykästyin kovasti kyseiseen korimalliin. Ulkoisesti ei mikään kaunein kukkanen mutta ne tilavat sisätilat saivat haluamaan kyseisen korimallin. Kolmoset on jo nähty, niihin ei mahdu kuin puutarhatontut.

    Nelikko, varma uhka vai orastava mahdollisuus? :think

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Niin, mitä ne muut vaihtoehdot on? Sitä tässä yritän kysellä.

    Näyttää kyllä siltä ettei muita vaihtoehtoja ole.
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Tämän taisin jo aiemmin katsoa ja tuo ei tunnista lainkaan vin-koodia ja mallia etsimällä löytyy taas vaihtoehtoja. Tosin nyt huomaan että niissä vaihtoehdoissa on vuosilukuja. Se antaa jo jotain osviittaa siitä mitä tuolla ehkä on.
    En ymmärrä tämän casen ongelmaa mutta olkoon.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Miten on toteutettu nuo uudempien autojen pakopuolen lämpöeristeet, ainakin näyttää olevan ilmeisesti hitsattu tjsp. suoraan pakosarjan/pakoputken päälle ja on jotain ruostumatonta materiaalia? omasta mielestä aika siistin näköisiä verrattuna johonkin lämpösuojakääreeseen. Onko täällä kukaan tehnyt tai teettänyt tällaisia?

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Kokeile löytyykö tällä. Omien kokemusten mukaan toiminut ihan hyvin pösön osien etsinnässä.

    https://www.catcar.info/en/
    Tämän taisin jo aiemmin katsoa ja tuo ei tunnista lainkaan vin-koodia ja mallia etsimällä löytyy taas vaihtoehtoja. Tosin nyt huomaan että niissä vaihtoehdoissa on vuosilukuja. Se antaa jo jotain osviittaa siitä mitä tuolla ehkä on.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Emännän Citroen C3 (II, 2016) ei mennyt katsastuksesta läpi. Etujarrulevyt liian ohkaiset. Kun näyttää siltä, että tuohon on eri kokoisia levyjä ja paloja, niin onko jokin semmoinen palvelu, josta alustanumerolla saisi tietää tarkat varaosanumerot? Siis vähän kuin tuo realoem.
    Kokeile löytyykö tällä. Omien kokemusten mukaan toiminut ihan hyvin pösön osien etsinnässä.

    On-line auto parts catalogs (Audi,BMW,Chrysler,Ford,Hyundai,Isuzu,Kia,Mercedes,Seat,Skoda,Mazda,Mitsubishi,Nissan,Subaru,Suzuki,Toyota,Volkswagen)

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ei vaan ensimmäinen jos vaihtoehtoja on useampi.
    Niin, mitä ne muut vaihtoehdot on? Sitä tässä yritän kysellä.

    Näyttää kyllä siltä ettei muita vaihtoehtoja ole.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Juu, se on se viimeinen konsti. Mutta entäs palat? Niitäkin tuntuu olevan muutamaa sorttia. Niitäkin tarttis mittailla.

    Mietin vain että eikö ole mitään tapaa alustanumerolla selvittää, mitkä ovat alkuperäisosat? Vai mittaako ne huollossakin aina osia kun auto tulee huoltoon ja etukäteen (huollon tilauksen yhteydessä) tilaavat kaikki mahdolliset osat hyllyyn, että voi valita sopivan?
    Vanhemmissa ranskiksissa tuppaa olemaan melko laaja valikoima eri jarruja, joista on vaikea luotettavasti päästä kiinni edes alustanumerolla. En tiedä millä mielivallalla ne jostain osalaatikosta niitä valkkailee. Mittojen ja kuvien kanssa tiskille, jos ei halua vanhoja osia ottaa mukaan.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Juu, se on se viimeinen konsti.
    Ei vaan ensimmäinen jos vaihtoehtoja on useampi.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Poistin viestin.
    Last edited by Rattiukko; 07-08-2023, 22:04.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Mittaa vanhojen levyjen halkaisija ?
    Juu, se on se viimeinen konsti. Mutta entäs palat? Niitäkin tuntuu olevan muutamaa sorttia. Niitäkin tarttis mittailla.

    Mietin vain että eikö ole mitään tapaa alustanumerolla selvittää, mitkä ovat alkuperäisosat? Vai mittaako ne huollossakin aina osia kun auto tulee huoltoon ja etukäteen (huollon tilauksen yhteydessä) tilaavat kaikki mahdolliset osat hyllyyn, että voi valita sopivan?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Emännän Citroen C3 (II, 2016) ei mennyt katsastuksesta läpi. Etujarrulevyt liian ohkaiset. Kun näyttää siltä, että tuohon on eri kokoisia levyjä ja paloja, niin onko jokin semmoinen palvelu, josta alustanumerolla saisi tietää tarkat varaosanumerot? Siis vähän kuin tuo realoem.
    Mittaa vanhojen levyjen halkaisija ?

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Emännän Citroen C3 (II, 2016) ei mennyt katsastuksesta läpi. Etujarrulevyt liian ohkaiset. Kun näyttää siltä, että tuohon on eri kokoisia levyjä ja paloja, niin onko jokin semmoinen palvelu, josta alustanumerolla saisi tietää tarkat varaosanumerot? Siis vähän kuin tuo realoem.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Siinähän se vastaus oli.

    Leave a comment:


  • Munanjatke
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Mitä lukee auton käyttöohjeessa?
    Lähettävä sitten käymään autolla lukemassa kirjaa.

    Edit:

    "Hinauttaminen

    Käsivalintainen vaihteisto
    Siirrä vaihdevipu vapaa-asentoon.

    Automaattivaihteisto
    Valitsinvipu asennossa N.

    Valitsinvivun asentojen vaihto, ks. sivu 36,
    Ålå ylitä hinausnopeutta 70 km/h ja
    150 km:n hinausmatkaa, muutoin
    automaattivaihteisto saattaa vaurioitua.

    Hinausmenetelmät

    Ålä nosta autoa hinaussilmukasta tai korin
    tai alustan osista, muutoin seurauksena
    saattaa olla vaurioita.
    Eräissä maissa hinaaminen hinaustangon tai
    hhausköyden avulla ei ole sallittua julkisessa
    liikenteessä. Tutustu kussakin maassa
    voimassa oleviin hinausta koskeviin säädöksiin.

    Hinaustanko

    Vetoauto ei saa olla kevyempi kuin
    hinattava auto, koska yhdistelmän
    ajokäyttäytyminen ei ole tällöin enää
    hallittavissa.
    Kummankin auton hinaussilmukoiden tulee olla
    samalla sivulla. Jos tangon vino asento ei ole
    vältettävissä, on otettava huomioon seuraavat
    seikat:
    Kaarreajossa liikkumavara on normaalia
    rajoitetumpi,


    Hinausköysi
    Varmista että hinausköysi on kireällä vetoauton
    lähtiessä liikkeelle.
    Käytä hinaamiseen nailonköysiä tai
    -hihnoja, jotka estävät liian
    nykäyksittäiset vetorasitukset. Kiinnitä
    hinausköysi yksinomaan hinaussilmukoihin.
    Hinausköyden kiinnittäminen auton muihin
    osiin voi aiheuttaa vaurioita.«

    Hinausauto

    X3-autoa ei saa hinata etu- tai taka-akseli
    ylhäällä, muutoin pyörät saattavat
    lukkiutua ja jakovaihteisto vaurioitua.

    X3-autoa saa kuljettaa ainoastaan siten, että
    auto on kokonaan lavan päällä."


    Tämän mukaan saa hinata
    Last edited by Munanjatke; 03-08-2023, 10:53. Reason: Tiedon lisääminen

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Mitä lukee auton käyttöohjeessa?

    Leave a comment:

Working...
X