Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • aae30
    replied
    Originally posted by Newbie View Post

    Ei auton akun, mutta pienen kalastusveneen latuksesta on ja periaatehan on sama 12 voltin akku, valmis sarja jossa paneeli ja säädin maksavat jossain satasen luokkaa, laita googleen hakuun aurinkopaneeli veneen akun lataukseen, niin löytyy vaihtoehtoja. Ovat ihan toimivia.
    tuleeko niissä joku fiksusti läpivietävissä oleva liitos, että sopis ne asentaa kiinteästi paikkaansa auton ulkopuolelle,
    vai tuleeko se eteen hoidettavaksi itse? toimiiko vuoden ympäri?

    Leave a comment:


  • Newbie
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Onko kokemuksia aurinkopaneelilla auton akun ylläpitolatauksesta? Rakensin autokatoksen eräälle toiselle autolle ja se on kaukana muista sähköistä. Tuo ois helppo ratkaisu siihen että auton akku pysyis kondiksessa ja akun voisi pitää kiinni ja ovet lukossa hälyttimen kera.
    Ei auton akun, mutta pienen kalastusveneen latuksesta on ja periaatehan on sama 12 voltin akku, valmis sarja jossa paneeli ja säädin maksavat jossain satasen luokkaa, laita googleen hakuun aurinkopaneeli veneen akun lataukseen, niin löytyy vaihtoehtoja. Ovat ihan toimivia.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Onko kokemuksia aurinkopaneelilla auton akun ylläpitolatauksesta? Rakensin autokatoksen eräälle toiselle autolle ja se on kaukana muista sähköistä. Tuo ois helppo ratkaisu siihen että auton akku pysyis kondiksessa ja akun voisi pitää kiinni ja ovet lukossa hälyttimen kera.

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Update tohon aiempaan, korjaavat tän kuun lopussa mun mielestä näyttelymaalaukseen on tosta vielä aika pitkä matka, ei sillä maksajalla oo mitään väliä jos työt tehdään miten sattuu. Toki jos oisin ite sen 5500€ maksanu tosta ni vituttais enemmän

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Mistä bmw:n malleista vm.94-97 saattaisi löytyä pienemmällä kehällä oleva oem ratti? onko esim. Z3:sen ratti aina pienemmällä kehällä verrattuna 5-sarjalaiseen? Alkanu vähäsen jo kyllästyttää tuo lähes puhki kulunut rahtilaivan ruori
    eikös juuri jossain projektitopikissa noita vähän käyty läpi? arvalla veikkaisin projektin olleen e36 ja Oulusta.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Mistä bmw:n malleista vm.94-97 saattaisi löytyä pienemmällä kehällä oleva oem ratti? onko esim. Z3:sen ratti aina pienemmällä kehällä verrattuna 5-sarjalaiseen? Alkanu vähäsen jo kyllästyttää tuo lähes puhki kulunut rahtilaivan ruori

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Joudut todennäköisesti itse tuota siistimään. Ei kai tuossa nyt muuten mitään kunhan vain ei lähtisi isommin kerralla. Todennäköisesti keskempää hiottu, mutta tuolla säästetty aikaa ja vaivaa kun ei ole listojen kanssa tapeltu.

    Oiskohan noille oikea siistintä jos haluaa piiloon niin hiukan hienolla hiomapaperilla ja tippa lakkaa, vaihtoehtoisesti sitten lakan skippaus ja hiomisen jälkeen vähän kiillotusta käsin tms?

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Normaalia jälkeä vanhan maalauksen jäljiltä, lista teipattu piiloon, maalia ja lakkaa mennyt hiomattomalle alueelle ja ennemmin taikka myöhemmin tuolta puoliksi piilosta olevasta reunasta hilseilee irti. Luultavasti ei mitään korvata kun vanha kärry ja näyttelymaalausta ei näihin muutenkaan vakuutusyhtiö suostu korvaamaan.
    Juurikin noin. Ne on harvassa maalarit, jotka viitsivät kynnenpäillä/sopivalla teränreunalla ja hiomapaperilla kunnolla karhentaa noita hankalia syvänteitä mihin ei koneella saa naarmua.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Normaalia jälkeä vanhan maalauksen jäljiltä, lista teipattu piiloon, maalia ja lakkaa mennyt hiomattomalle alueelle ja ennemmin taikka myöhemmin tuolta puoliksi piilosta olevasta reunasta hilseilee irti. Luultavasti ei mitään korvata kun vanha kärry ja näyttelymaalausta ei näihin muutenkaan vakuutusyhtiö suostu korvaamaan.

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Mahtaako kellään olla kokemusta tai ihan tietoa minkälainen takuu koritöillä on? E91 kävi tosiaan viime vuoden helmikuussa katon korjauksessa kun kaatu puu päälle kehä kolmosella, ja nyt alkaa lakka irtoilemaan kattolistojen alta. Mä en turhaan jaksais alkaa tappelemaan taas sen paikan kanssa ku koko korjaus meni muutenki vähän miten sattuu jos noillakin hommilla on vaan joku vuoden takuu.

    Click image for larger version

Name:	20240503_191624.jpg
Views:	646
Size:	143.4 KB
ID:	5501594
    Click image for larger version

Name:	20240503_191420.jpg
Views:	650
Size:	156.0 KB
ID:	5501595

    Leave a comment:


  • Juhaska
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post

    Totta kai se on normaali huolto toimenpide. Omaan pakuun (MB Vito) olen vaihtanut joka kolmas vuosi. En siis vuosittain, kuten tuohon Japanin työrautaan ilmeisesti pitäisi. Tulee kuitenkin kilsoja aika maltilliseen tahtiin. Eikä mitään ongelmia.
    Joo tuokin toki riippuu ihan millaisia nämä meidän talvet on ja missä päin asustaa.

    Normi kesä dieselhän kesti reilun -20c pakkasta talvilaatu sitten jo reilun -40c, että jos pikku pakkasia on vaan, niin pärjää varmaan ilman "talvi suodatinta".

    Leave a comment:


  • Ovaali
    replied
    Originally posted by Fubar View Post

    Suuttimet neljällä johdolla. SCV-venttiilin lukumäärästä ei tietoa, enkä sitä ole vielä edes tutkinut.
    Mahdollinen vika saattoi löytyä iltapäivällä. Suuttimien johtosarja päässyt hankautumaan kahdesta kohti läpi eristeistä. Nuo kun korjasin niin ainakaan vielä ei ole vika palautunut.
    Ei ehkä huomenna vielä tuolla uskalla töihin saakka lähteä, mutta jos vika ei muutaman illan testaamiselle tule päälle niin sitten kai tuolla jo pidemmällekin taas uskaltaa.

    Kiitokset Ovaali vinkeistä.
    Toivotaan että tuli kuntoon

    Leave a comment:


  • Fubar
    replied
    Originally posted by Ovaali View Post
    Suutinvika on mahdollinen mutta ei todennäköisin. Onko suttimet kahdella vai neljällä johdolla?

    Pumpun SCV ventiili siellä luultavasti jumii tai johtimet kärsineet. Oletan että tämä yksilö on yhdellä ventiilillä, 2 venttiiliset oireilee vähä erilailla.

    E. Pumppuviat on tosi harvinaisia näissä. Suuttimet oireilee yleensä huonolla käyntiinlähdöllä, harvemmin käyntihäiriöillä kun kone käynnissä.
    Suuttimet neljällä johdolla. SCV-venttiilin lukumäärästä ei tietoa, enkä sitä ole vielä edes tutkinut.
    Mahdollinen vika saattoi löytyä iltapäivällä. Suuttimien johtosarja päässyt hankautumaan kahdesta kohti läpi eristeistä. Nuo kun korjasin niin ainakaan vielä ei ole vika palautunut.
    Ei ehkä huomenna vielä tuolla uskalla töihin saakka lähteä, mutta jos vika ei muutaman illan testaamiselle tule päälle niin sitten kai tuolla jo pidemmällekin taas uskaltaa.

    Kiitokset Ovaali vinkeistä.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Juhaska View Post

    Eikös tuo suodattimen vaihto diesel-laitteeseen ole ihan normi käytäntö muutenkin, oli merkki mikä tahansa, kun alkaa talvi olemaan ovella ja pakkaset tulee?

    Suositeltava toimenpide siis.
    Totta kai se on normaali huolto toimenpide. Omaan pakuun (MB Vito) olen vaihtanut joka kolmas vuosi. En siis vuosittain, kuten tuohon Japanin työrautaan ilmeisesti pitäisi. Tulee kuitenkin kilsoja aika maltilliseen tahtiin. Eikä mitään ongelmia.

    Leave a comment:


  • Ovaali
    replied
    Suutinvika on mahdollinen mutta ei todennäköisin. Onko suttimet kahdella vai neljällä johdolla?

    Pumpun SCV ventiili siellä luultavasti jumii tai johtimet kärsineet. Oletan että tämä yksilö on yhdellä ventiilillä, 2 venttiiliset oireilee vähä erilailla.

    E. Pumppuviat on tosi harvinaisia näissä. Suuttimet oireilee yleensä huonolla käyntiinlähdöllä, harvemmin käyntihäiriöillä kun kone käynnissä.
    Last edited by Ovaali; 01-05-2024, 13:03.

    Leave a comment:

Working...
X