Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peto2
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    BMW X1 E84 2.0xd 4/2013

    Autossa halogeenivalot H7 polttimoilla. Mistä heräte lisävalopaneelille? Käytin valojen pistoketta irti umpiosta ja mittasin kaikki pinnit. Osaan pinneistä tuli 10-12V ja osaan 4,5V ja osa oli kylmiä. Mutta kun vaihtoi lyhyiltä pitkille mikään ei muuttunut. Vaatiiko väyläohjauksen että saa pelaamaan?
    Kuskin puolella valko-vihreä ja apparin puolella valko-sininen johto ja kuten edellä mainittu, johtoihin ei tule mitään järkevää jännitettä jos liitin irti.

    Leave a comment:


  • anv
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    BMW X1 E84 2.0xd 4/2013

    Autossa halogeenivalot H7 polttimoilla. Mistä heräte lisävalopaneelille? Käytin valojen pistoketta irti umpiosta ja mittasin kaikki pinnit. Osaan pinneistä tuli 10-12V ja osaan 4,5V ja osa oli kylmiä. Mutta kun vaihtoi lyhyiltä pitkille mikään ei muuttunut. Vaatiiko väyläohjauksen että saa pelaamaan?
    Jos sulla kerta halogeenit siellä on, senkun rosvoat pitkien johdosta lamppujen läheltä. Joissain vehkeissä ei aina tule virtaa noihin johtoihin, jos liitin on irti. Mittaa vaikka nuppineulaa apuna käyttäen eristeen läpi, liitin kiinni.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    BMW X1 E84 2.0xd 4/2013

    Autossa halogeenivalot H7 polttimoilla. Mistä heräte lisävalopaneelille? Käytin valojen pistoketta irti umpiosta ja mittasin kaikki pinnit. Osaan pinneistä tuli 10-12V ja osaan 4,5V ja osa oli kylmiä. Mutta kun vaihtoi lyhyiltä pitkille mikään ei muuttunut. Vaatiiko väyläohjauksen että saa pelaamaan?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by konsumies View Post
    Kaverin puolesta kysymys; ei löydä e61seen taaempaa pohjamuovia joka suojaa ilmapussit ym. Itsekään en googlaamalla löytänyt. Auttakaa tyhmää...
    Oisko joku noista?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by konsumies View Post
    Kaverin puolesta kysymys; ei löydä e61seen taaempaa pohjamuovia joka suojaa ilmapussit ym. Itsekään en googlaamalla löytänyt. Auttakaa tyhmää...
    Tulta voisi etsiä puolivälistä alasp. Vehicle trim | BMW 5' E61 530i N52 Europe (bmwfans.info)

    Leave a comment:


  • konsumies
    replied
    Kaverin puolesta kysymys; ei löydä e61seen taaempaa pohjamuovia joka suojaa ilmapussit ym. Itsekään en googlaamalla löytänyt. Auttakaa tyhmää...

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    No juu tein tosiaan siitä paikallaan olleesta puristusliittimestä nyt sitten ruuvipuristeisen itse, ihan hyvä tuli ja ainakin pysyy.

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Miten voi olla että mistään kivijalasta ei voi vaan käydä hakemassa ruuvipuristeista kaapelikenkää 75mm2 laturin ja startin väliseen kaapeliin? Siinä oli puristettava kenkä joita kyllä saa joka putkasta mutta eiväthän ne pidä kunnolla jos ei myös sijoita 150 euroa puristustyökaluun. Ei jaksaisi millään irrotellakaan ko. kaapelia että käyttäisi jossain puristettavana kun on melkoisen v-mäisessä paikassa. Ja ei siis baijerilainen tällä kertaa kyseessä, vaan tuo toinen, DIY akkukaapelit siis ”pienellä” varmuuskertoimella hitsauskaapelista..

    Edit. Hups siis 35mm2, ei nyt sentään 75..
    Purista millä puristat parhaasi mukaan, sitten esim. 5mm reikä poraten liittime puristettuun osaan ja tinaat yhteen koko hässäkän. Kutistesukka päälle jos on vähänkään sellaisessa paikassa, että voi jotain osua siihen. Joissain puristekengissä olen nähnyt tinausreiän valmiinakin, ja siten keksinyt noin alkaa soveltamaan.

    Reikä kannattaa toki porata etukäteen, ns. selkään sitä puristettavaa osaa.

    Kunnolla tinaa imeyttää sinne kaapeliin, että tarttuu muutenkin kuin ihan pinnasta.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Miten voi olla että mistään kivijalasta ei voi vaan käydä hakemassa ruuvipuristeista kaapelikenkää 75mm2 laturin ja startin väliseen kaapeliin? Siinä oli puristettava kenkä joita kyllä saa joka putkasta mutta eiväthän ne pidä kunnolla jos ei myös sijoita 150 euroa puristustyökaluun. Ei jaksaisi millään irrotellakaan ko. kaapelia että käyttäisi jossain puristettavana kun on melkoisen v-mäisessä paikassa. Ja ei siis baijerilainen tällä kertaa kyseessä, vaan tuo toinen, DIY akkukaapelit siis ”pienellä” varmuuskertoimella hitsauskaapelista..

    Edit. Hups siis 35mm2, ei nyt sentään 75..

    Leave a comment:


  • evilracer
    replied
    Mersulla on ainakin

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Mille muille merkeille on jokin "vindecoder", jolla näkisi auton varusteet?

    Kai nyt jollekin muulle merkille on myös vastaava palvelu.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    Jaa, olikosta Audille mitään toimivaa vindecoderia mistä pystyisi varusteet yms katsomaan?
    Ei.

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Jaa, olikosta Audille mitään toimivaa vindecoderia mistä pystyisi varusteet yms katsomaan?

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by GameOver View Post
    Toimiiko hätävilkut normaalisti? Jos ne on ookoo niin oma ääni menee osoitteeseen vilkkuviiksi/valokatkaisijahässäkkä. Ei kaiketi ole kovinkaan harvinainen vika.
    Pitäis vissiin pystyä vilkuttamaan silleen, ettei päästä sitä vilkkuviikseä sen ”pykälän” yli vaan pitää sormella ikäänkuin sitä vasten.
    Juu, toimii hätävilkut ja viiksi juuri noin kuin kuvailit. Eli pitänee laittaa uusi viiksihässäkkä tilaukseen.

    Kiitokset vinkeistä.

    Leave a comment:


  • Tuomas
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    No sitte on jo uudemmalla N18-koneella mikä on hyvä asia. Alusta noissa on vähän pintakova, mutta muuten ei mitään pahaa sanottavaa.
    Entäs tollanen 10-11 vuotinen 1.6 bensa, nelikko ja manuaali? Onko huono tekniikka?

    Leave a comment:

Working...
X