memebuy23buy

Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Urpo_rotta
    replied
    Kohtuu naurettavaa on, että autojen esim. moottoria koskevissa asioissa trafi nimenomaan penää MAAHANTUOJAN todistusta. On kyllä niin tutun kuuloinen touhu, varmasti ei katsastajatkaan
    tiedä mitä pitäs/ei pitäs tehdä

    Leave a comment:


  • Kusilaitu
    replied
    Brittiläisen Larkspeedin nettisivuilla luki seuraava lause BMW E90/E91 tolppien lisätiedoissa:
    BC Racing coilovers are made in a factory which is TUV certified, although they do not have TUV approval
    Lapin Kumin nettisivujen maininta
    Myymämme merkit ovat laatutuotteitta joista on pitkät kokemukset. Edustamme muunmuassa seuraavia merkkejä
    Eibach
    H&R
    KW
    D2 ja BC-Racing (Ei TUV hyväksyntää)
    Virallista valmistajan TUV-tuotesertifikaattia odotellessa
    Ei kai tuossa sitten mitään ongelmaa ole, jos Trafi ei vaadi TUV-sertifikaattia alustasarjoille.
    Last edited by Kusilaitu; 30-05-2023, 13:28.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Eikös tuo oli ihan selvää. Tehtaan pitää todistaa alusta määräysten, sertifikaattien yms mukaiseksi kullakin mantereella. Maahantuoja ei ole tehdas. Jos tehtaalta ei saa todistusta niin maahantuojan paperit yhtä tyhjän kanssa. Eivät he ole sertifoineet alustoja kuhunkin autoon.
    Tätä olen kuullut jo tovin, ihan katsastusasemalta. Maahantuojan paperilla ei käytännössä tee mitään. Mutta eihän tuo mikään ongelma, ostaa kunnon alustan mistä löytyy hyväksynnät.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Eikös tuo oli ihan selvää. Tehtaan pitää todistaa alusta määräysten, sertifikaattien yms mukaiseksi kullakin mantereella. Maahantuoja ei ole tehdas. Jos tehtaalta ei saa todistusta niin maahantuojan paperit yhtä tyhjän kanssa. Eivät he ole sertifoineet alustoja kuhunkin autoon.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    En osaa sanoa onko tuo nyt totta vai ei. Mut kukahan siellä on saatu kateelliseksi, jos kerta BC on pelkästään nyt mitä ei sais tieliikenteessä käyttää :think Onhan noita muitakin alustasarja merkkejä leimattu maahantuojan lapuilla (esim. D2).
    Last edited by Pazi88; 30-05-2023, 08:25.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Paskaahan tuo sikäli on että suomessa on tuhansia bc alustaisia autoja katsastettuna.

    Maahantuojahan on valmistajan edustaja, joten kumpi tahansa pitäisi minusta kelvata.

    TOKI en osaa sanoa jos jotkut ohjeet on nyt jostain syystä kiristyneet/tarkentuneet.

    Leave a comment:


  • Kusilaitu
    replied
    Olen ihmetellyt netissä pyörinyttä huhua BC Racingin alustoista, jotka eivät täyttäisi katsastusvaatimuksia.

    BC Racing viittaa vanhassa uutistiedotteessaan Trafin 1.10.2015 julkaisemaan Rakennemuutosmääräysten soveltamisohjeeseen (TRAFI/54020/03.04.03.03/2015).
    Ainakin tuolloin 2015 on voinut tulkita että voisi käyttää, mutta 2021 on pistetty kaikki uusiksi.

    TRAFICOM:n määräys (TRAFICOM/194495/03.04.03.00/2019, kohta 3.11.2) määrittelee, että alustasarjojen soveltuvuudesta on esitettävä osan valmistajan tai nimetyn tutkimuslaitoksen todistus.
    BC Racingin nettisivuilla lukee, että "muutoskatsastuksessa tulee aina esittää sarjan mukana toimitettu maahantuojan todistus":




    BC Racing-alustojen valmistaja TAIWAN BOR-CHUANN ENTERPRISE CO., LTD.:


    TAIWAN BOR-CHUANN ENTERPRISE CO., LTD.:lla on näkyvillä ISO 9001: 2015 mukainen tehtaan TUV-laatusertifikaatti, mutta ei tuotesertifikaatteja:


    Eilen Whatsappissa tuli vastaan eräs katsastustodistus, jossa oli hylätty auto BC Racingin alustan takia ja sai miettimään huhua uudelleen.

    Onko BC Racingin alustoille olemassa Trafin vaatimaa valmistajan tai nimetyn tutkimuslaitoksen todistusta? :think
    Last edited by Kusilaitu; 31-05-2023, 09:20.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by VilleP View Post

    Tuonhan takia tehdas autoissakin on ollut laajakaista seosmittarit jo 20v että seoksen/päästöjen hallinta olisi tarkempaa. Kasari ja ysäriautojen kapeakaista on tosiaan aika tommoinen oskilloiva käytökseltään

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    ^Öljynpaineanturi, joka iloisesti napsahti poikki muovisesta kohdasta, messinki tiukasti lohkon sisään jääden.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Cunttory View Post
    Ok. No suuret on varastot olleet.
    tai vain harvoin vaihdettu anturi. mielenkiinnosta, että mikä anturi oli kyseessä?

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Kak normalno. Eli ihan normaalia.
    Ok. No suuret on varastot olleet.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Cunttory View Post
    Ostin alkuperäisen anturin, joka on näköjään valmistettu yli 11 vuotta sitten. Kuulostaa aika pitkälle varastointiajalle, voiko olettaa että anturi on täyttä tavaraa muovisen ulkokuoren yms osalta?
    Kak normalno. Eli ihan normaalia.

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Ostin alkuperäisen anturin, joka on näköjään valmistettu yli 11 vuotta sitten. Kuulostaa aika pitkälle varastointiajalle, voiko olettaa että anturi on täyttä tavaraa muovisen ulkokuoren yms osalta?

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Normaali lambda looppi.

    Leave a comment:


  • sepi79
    replied
    Originally posted by anv View Post
    Eikös tuo sekunnin taajuus ole normaali lambdaohjauksen taajuus? Muistelen joskus diagnosoineen jotain käyntiongelmaa ja jännitemittarilla kun mittaa normilambdaa, jännite vaihtelee muistaakseni 0.5...1.0 välillä juurikin sekunnin taajuudella. Enempää en osaa sanoa, vaikuttaako se laajakaistalambdan näkemään seokseen vastaavasti.
    Sitä luokkaa se oli kun joskus auton omaa lambdaa mittasin. Mutta osaako ecu korjata tilannetta jos afr heittää noin isolla välillä, vai loppuuko sen ymmärrys, jos seos on alle 14 tai yli 15?

    Leave a comment:

Working...
X