Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Esko
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Mitä tarkoittaa kun Trafin julkisissa ajoneuvotiedoissa on maastoautolla (Land Rover Defender) merkintä "Autoverovapaus" kohdassa "Rajoitus- ja huomautustiedot​"?

    Kun autolla on kuitenkin ilmoitettu veron määrä vuodessa (633eur), niin ihmettelen mitä toi nyt tarkoittaa? Ymmärtääkseni Suomessa on maastoautoille verovapaus, mutta onko ton kohdalla sitä vai ei?
    Nyt sekoitat autoveron ja ajoneuvoveron. Aikoinaan mahdollisen maanpuolustustarpeen vuoksi haluttiin ylläpitää Suomessa maasturikantaa ja maasturit nautti autoverovapautta. Eli uutta maasturia hankkiessa ei tarvinnut maksaa autoveroa ollenkaan. 80-luvun puolivälissä verotusta muutettiin ja maastureihin tuli henkilöautoja alempi autovero. 90-luvun puolivälissä tuokin etu poistui eli nykyään maksetaan myös maastureista normaalia autoveroa käyttövoiman ja päästöjen mukaan. Vuosittaista ajoneuvoveroa joutuu myös autoverovapaat ajoneuvot maksamaan normaalisti joko painon tai päästöjen mukaan. 

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Mitä tarkoittaa kun Trafin julkisissa ajoneuvotiedoissa on maastoautolla (Land Rover Defender) merkintä "Autoverovapaus" kohdassa "Rajoitus- ja huomautustiedot​"?

    Kun autolla on kuitenkin ilmoitettu veron määrä vuodessa (633eur), niin ihmettelen mitä toi nyt tarkoittaa? Ymmärtääkseni Suomessa on maastoautoille verovapaus, mutta onko ton kohdalla sitä vai ei?

    Leave a comment:


  • antti
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post

    Naapuri on vaihdattanut autojensa helmoja jossain pajassa Keski-Uudellamaalla. Taisi sanoa, että maksoi 300€ per helma. Onko se järkevänhintainen? Onko sijainti kiinnostava? Jos kiinnostaa, niin voin selvitellä naapurilta mikä paja se oikein oli.
    Saisiko näitä firmojen nimiä, olisi itselläkin tarve

    Leave a comment:


  • antti
    replied
    Originally posted by Jarger View Post

    Tämä on hankala sanoa, näkisin itse aika kovana vaivana, kokemusta ei ole aiheesta. Yleensähän ääni tulee siitä että sinne on tullut väljää ja väljyys taas ei katoa kuin osia vaihtamalla.
    Nuo ei ole hirveän nopeita tuusata ja on aika sotkuista hommaa, niin sen vuoksi itse suosittelin vain vaihtamaan suosiolla uutta tarvikeosaa tilalle.
    En tiedä onko suojakumien kanssa sama kuin Bemarilla noissa, eli että vain orkkistavaraa kehiin.
    Reilun tunnin sain tuhrattua yhteen niveleen kun vanhojen rasvojen poistaminen on hidasta. Uusi rasva oli paljon jäykempää. Koeajolla ei enää rutissut, mutta täytyy odottaa kovempia pakkasia....

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by antti View Post

    Kiitos tästä, eli tekohengitys on turhaa?
    Tämä on hankala sanoa, näkisin itse aika kovana vaivana, kokemusta ei ole aiheesta. Yleensähän ääni tulee siitä että sinne on tullut väljää ja väljyys taas ei katoa kuin osia vaihtamalla.
    Nuo ei ole hirveän nopeita tuusata ja on aika sotkuista hommaa, niin sen vuoksi itse suosittelin vain vaihtamaan suosiolla uutta tarvikeosaa tilalle.
    En tiedä onko suojakumien kanssa sama kuin Bemarilla noissa, eli että vain orkkistavaraa kehiin.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Originally posted by antti View Post

    Kiitos tästä, eli tekohengitys on turhaa?
    Kokeilemallahan se selviää.

    Leave a comment:


  • konsumies
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Kiitos, täältähän se löytyi

    Leave a comment:


  • antti
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Näin Subaruista mitään tietämättä, vaihtaisin väljän nivelen ja akseli takaisin sen jälkeen. Sama toiselle puolelle tarpeen vaatiessa, ei kai se sen kummempi oo?
    Ja jos ei saa osia, sitten uusi vetari.
    Kiitos tästä, eli tekohengitys on turhaa?

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Näin Subaruista mitään tietämättä, vaihtaisin väljän nivelen ja akseli takaisin sen jälkeen. Sama toiselle puolelle tarpeen vaatiessa, ei kai se sen kummempi oo?
    Ja jos ei saa osia, sitten uusi vetari.

    Leave a comment:


  • antti
    replied
    Perheen koira-autosssa (Subaru Forester) rutisee etuvetarit pakkasella. Ajettu 300tkm. Olen saanut asiaan seuraavia mielipiteitä:

    1. Turha tehdä vanhoille osille mitään, ne on jo pilalla.
    2. Paina neulalla suojakumin läpi nivel täyteen rasvaa.
    3. Avaa suojakumit, pese vanhat rasvat pois ja laita esim. Red Line tilalle, niin kaikki ongelmat häviää.

    Olisko täällä kokemusperäistä tietoa mitä edellisistä vaihtoehdoista on kannattavin, kun en halua vaihtaa vetareita?

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Nuo kuulostavat aika inhimillisiltä hinnoilta verrattuna siihen, mitä olen nyt kolmesta paikasta Helsinki-Espoo-akselilta kysellyt. Esimerkiksi valmiin korjauspalan laittaminen takakaareen ilman maalausta 300 - 500 euroa. Maalauksen kanssa halvin ehdotus ollut 600 euroa.

    Hintataso tuntuu sellaiselta, etten ihmettelisi vaikka päätyisin vaihtamaan bensamanuaaliin. Ajosuorite pienentynyt jonkin verran ja kohta pitäisi alkaa opettamaan poikaa ajamaan, mitä en automaatilla halua tehdä...

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post

    Naapuri on vaihdattanut autojensa helmoja jossain pajassa Keski-Uudellamaalla. Taisi sanoa, että maksoi 300€ per helma. Onko se järkevänhintainen? Onko sijainti kiinnostava? Jos kiinnostaa, niin voin selvitellä naapurilta mikä paja se oikein oli.
    Tuttu korjautti vanhaa 207 Pösöä peltikorjaamolla. Puolikas helmapelti vaihdettiin ja ainoastaan pohjamaalattiin sovitussa urakassa. Hinta oli 250€. joten ei tuo 300€ koko helman vaihdosta niin kalliille tunnu tuohon verraten.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    En löytänyt järkevämpää paikkaa tälle viestille, joten laitan tähän ketjuun.

    Kaivataan vinkkiä järkevän hintaisesta ja kelvollisesta ruostekorjaamosta pk-seudulla. Lähinnä lokasuojien kaaria ja ehkä tunkin paikkoja pitäisi korjauttaa E39:stä. Itsellä ei taitoa eikä välineitä hitsaushommiin. Pukkaa yv jos ei ole luvallista julkisesti mainostaa...
    Naapuri on vaihdattanut autojensa helmoja jossain pajassa Keski-Uudellamaalla. Taisi sanoa, että maksoi 300€ per helma. Onko se järkevänhintainen? Onko sijainti kiinnostava? Jos kiinnostaa, niin voin selvitellä naapurilta mikä paja se oikein oli.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    En löytänyt järkevämpää paikkaa tälle viestille, joten laitan tähän ketjuun.

    Kaivataan vinkkiä järkevän hintaisesta ja kelvollisesta ruostekorjaamosta pk-seudulla. Lähinnä lokasuojien kaaria ja ehkä tunkin paikkoja pitäisi korjauttaa E39:stä. Itsellä ei taitoa eikä välineitä hitsaushommiin. Pukkaa yv jos ei ole luvallista julkisesti mainostaa...

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by peto2 View Post

    Kuskin puolella valko-vihreä ja apparin puolella valko-sininen johto ja kuten edellä mainittu, johtoihin ei tule mitään järkevää jännitettä jos liitin irti.
    Kiitos

    Leave a comment:

Working...
X