Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied


    Tuo kohta 10 määritelmissä löytyy ihan uusimmastakin määräyksestä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Kusilaitu
    replied
    Kysyin suoraan BC Racingin valmistajalta Taiwan Bor-Chuann Enterprise Co., Ltd:lta, että onko coilovereille olemassa TUV-lappuja.
    Sain valmistajalta seuraavanlaisen vastauksen:

    About TUV certificate, our coilovers do not have the TUV certificate for itself unfortunately, if you are looking for TUV application documents, please contact with the local distributor for more related information in detail, they might able to offer some help.
    Last edited by Kusilaitu; 01-06-2023, 08:25.

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    14vrk taisi olla se maksimi ilman jotain erityistä syytä.
    ”Jos ei ollu aiemmin tullut niin ei tuu enää postia. Mä hoidan tän manuaalisesti mutta se pitää mennä kirjanpidon kautta niin hetki siinä aina kestää.”


    En tiedä mitä ongelmia ollut tuostakin viikko aikaa,kuvittelisi että soitto kirjanpitoon hoidatko maksun pois asiakkaalle..

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    14vrk taisi olla se maksimi ilman jotain erityistä syytä.

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Palautin bc koska se oli xxxxx.

    Rahoja odotellut kohta kolme viikkoa…onko tuossa joku max maksuaika?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    21 keväällä julkaistut rakennemuutosmääräykset on se mitä noudatetaan tällä hetkellä

    Leave a comment:


  • Kusilaitu
    replied
    Mitenkähän tämä pitäisi nyt tulkita, kun vanha ohje on käsittääkseni kumottu? :think Korjatkaa jos olen väärässä.
    • 15.6.2016 on julkaistu ohje (TRAFI/176770/03.04.03.03/2016), joka kumoaa BC Racingin mainitseman 1.10.2015 julkaistun Trafin ohjeen (TRAFI/54020/03.04.03.03/2015).
    • Edellä mainitun ohjeen (TRAFI/176770/03.04.03.03/2016) säädösperusta on määräys (TRAFI/66404/03.04.03.00/2015).
    • 1.3.2021 on julkaistu toistaiseksi voimassa oleva määräys (TRAFICOM/194495/03.04.03.00/2019), joka kumoaa edellä mainitun määräyksen (TRAFI/66404/03.04.03.00/2015).
    Last edited by Kusilaitu; 31-05-2023, 11:07.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Tosi vanhoihin saa melkein mitä vaan muutoskatsastettua melkein ilman lapputositteitakin mutta onkohan se sitten 2009 vuosimalleista eteenpäin ei olekaan niin helppoa enää kun pelkkä putkistomuutoskin pitää olla tüv lapulla todistettu tieliikennekelpoiseksi ja juuri kyseiseen autoon tarkoitetuksi

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ei. Samalla lailla maahantuojan lapulla on menty. Mut vissiin esim. D2 ja zyx on edelleen ok, mut BC ei

    Ok, "selkee" kuvio

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    D2 ja zyx taitaa olla samoista osista koottuja tuotteita kuin BC Racing, lieneekö niissä tüv lappuja sitten mukana
    Ei. Samalla lailla maahantuojan lapulla on menty. Mut vissiin esim. D2 ja zyx on edelleen ok, mut BC ei

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Lienee jonkinlainen kustannuskysymys hommata kaikkiin malleihin tűv hyväksyntä, ehkäpä siinä syy, miksi niitä ei ole kaikkien maailmankolkkien maihin hommattu valmistajan toimesta.

    D2 ja zyx taitaa olla samoista osista koottuja tuotteita kuin BC Racing, lieneekö niissä tüv lappuja sitten mukana

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    ^ Noin.

    Mielestäni selvää pässinlihaa jo vuosien takaa:

    TÜV certified covers the certificate "only" manufacturer's quality system - it has nothing to do with a TÜV approval of the product.

    Jos maahantuoja kirjoittaa jotain "hyväksyntätodistuksia", on maahantuojan vastuulla, ei valmistajan, eikä hyväksyntälaitoksen.

    Toisaalta; traficom on joutunut ensin löysäämään ja sittemmin kiristämään vaatimuksia. Suomessa viranomaisilla on -autojen osalta- takavuosina ollut varsin omavaltaisia tulkintoja kuten "kolmas jarruvalo voi aiheuttaa tulipalon tunteen takana ajavan mielestä" tai että EU:n ulkopuolelta tuotetun ajoneuvon valot eivät täytä maailman parhaan Suomen vaatimuksia, paitsi muuttoautossa...

    Sertifioinneista eräs sivuhuomio: kaukomaiden valmistajilla oli takavuosina vaikeuksia saada eräitä turvallisuusalan tuotteitaan hyväksytyksi ja myydyksi EU-alueelle. Homma helpottui huomattavasti kun valmistajat ostivat kreikkalaisilta oman...

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Edellä mainitussa tilanteessa se ero että maahantuoja välittää tietoa edustamansa tehtaan tuotteesta tehtaan antamin tiedoin. Tuossa alusta asiassa maahantuoja on tehnyt omia todistuksia tuotteensa sopivuudesta kolmannen osapuolen tuotteeseen.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Kohtuu naurettavaa on, että autojen esim. moottoria koskevissa asioissa trafi nimenomaan penää MAAHANTUOJAN todistusta. On kyllä niin tutun kuuloinen touhu, varmasti ei katsastajatkaan
    tiedä mitä pitäs/ei pitäs tehdä

    Leave a comment:


  • Kusilaitu
    replied
    Brittiläisen Larkspeedin nettisivuilla luki seuraava lause BMW E90/E91 tolppien lisätiedoissa:
    BC Racing coilovers are made in a factory which is TUV certified, although they do not have TUV approval
    Lapin Kumin nettisivujen maininta
    Myymämme merkit ovat laatutuotteitta joista on pitkät kokemukset. Edustamme muunmuassa seuraavia merkkejä
    Eibach
    H&R
    KW
    D2 ja BC-Racing (Ei TUV hyväksyntää)
    Virallista valmistajan TUV-tuotesertifikaattia odotellessa
    Ei kai tuossa sitten mitään ongelmaa ole, jos Trafi ei vaadi TUV-sertifikaattia alustasarjoille.
    Last edited by Kusilaitu; 30-05-2023, 13:28.

    Leave a comment:

Working...
X