Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Diesel+kiinteä vauhtis=virhe
    Eikö ennen kaksoismassan keksimistä ollut dieseleitä?

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Diesel+kiinteä vauhtis=virhe

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Kasoismassa antutui samana aikaan kun kytkinlevystä loppui kitkapinta. Todella halvan kiinteävp-kytkinpaketti osui silmiin ja meni paikalleen. Ei olisi kannattanut.
    Ei mitään tehojuttuja. Ihan vakio kahdenlitran tiitseli, vieläpä ilman ohjelmaa ja kaikki pöntöt suolestamatta.

    E: ihan kauppakassi, ei edes kengitä koskaan.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Näyttää olleen muovinen "häkki" laakerin kuulille, että ihmekkös tuo jos hajoaa

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Minä jotenkin heti käsitin tuon Vagiksi vaikka en ollut lukenut vielä vastausta. Kun tuo kaksoismassasta luopuminen tapahtuu niin kyllähän se kuormittaa juuri enemmän niitä laakereita. Vähän luulen ettei ois vielä levinnyt jos ois korvattu toisella kaksoismassalla. Kiinteä taisi olla halvempi vaihtoehto?

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Mikä mylly ja miksi kiinteä vauhtia? Voimaa ja vääntöä liikaa kaksoismassalle?

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Kyllä vaggi.

    Leave a comment:


  • rikuh1
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Kyse toisen merkkisestä etuvetokikkareesta mutta näin yleisesti pohdintaa.
    Kaverin käyttikseen vaihdettiin kaksoismassan tilalle kiinteävp ja siihen sopiva kytkinpaketti.
    Alle 10tkm pääsi ajelemaan ja nyt hajosi laatikko. Tarkemmin ottaen kytkinakselin toisesta päästä laakeri. Aivan romuna. Pääsi jo akseli erkaantumaan vastakkaisesta akselista ja hampaat hyppii.
    Onko siis pääsyyllinen kiinteässä vauhtiksessa vai vaan vanhuuttaan hajonneessa laakerissa. :think

    Kaksi kuvaa jos näkyy:

    Kytkinakselin päätylaakeri

    Click image for larger version

Name:	medium.jpg
Views:	362
Size:	100.7 KB
ID:	5492347

    Kytkinakselin syötyja hampaita

    Click image for larger version

Name:	medium.jpg
Views:	342
Size:	87.3 KB
ID:	5492348
    Onko VAG? Tyypillistä että laatikot hajoaa kun vaihdetaan 2massa veke.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Kyse toisen merkkisestä etuvetokikkareesta mutta näin yleisesti pohdintaa.
    Kaverin käyttikseen vaihdettiin kaksoismassan tilalle kiinteävp ja siihen sopiva kytkinpaketti.
    Alle 10tkm pääsi ajelemaan ja nyt hajosi laatikko. Tarkemmin ottaen kytkinakselin toisesta päästä laakeri. Aivan romuna. Pääsi jo akseli erkaantumaan vastakkaisesta akselista ja hampaat hyppii.
    Onko siis pääsyyllinen kiinteässä vauhtiksessa vai vaan vanhuuttaan hajonneessa laakerissa. :think

    Kaksi kuvaa jos näkyy:

    Kytkinakselin päätylaakeri

    Click image for larger version

Name:	medium.jpg
Views:	362
Size:	100.7 KB
ID:	5492347

    Kytkinakselin syötyja hampaita

    Click image for larger version

Name:	medium.jpg
Views:	342
Size:	87.3 KB
ID:	5492348

    Leave a comment:


  • Tatu6o
    replied
    Originally posted by Shatter View Post

    Ei ne alumiiniset tietenkään mahdottomia kestä, jos ei ole haljennut niin tarkista vaikka pitkällä teräsviivaimella pinta tai laita lohkoa/jotain suoraa pintaa vasten ja tarkista rakotulkilla.

    öljypohjassa yleensä on aika tiheään pultit niin luulisin että jos vain tiivistepinta on ehjä niin pulteilla suoristuu paikalleen ellei ole ihan pottupeltoa.
    En ainakaan huomannut halkeemia missään. Omaksi onnekseni en lähtenyt kuitenkaan apinan raivolla vääntämään auki vaan koitin ruuvarilla auttaa ja suurimmaksi osaksi käsin heilutella. Suoraa pintaa vasten vertaaminen on hyvä idea täytyy testata.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by Tatu6o View Post
    Kuinka helposti öljypohja vääntyy kieroksi? Pitkän päivän jälkeen aloin vaihtaa öljypohjan tiivistettä ja väsyneenä en huomannut yhtä pulttia. Vitutuskäyrän noustessa lähdin sitten ruuvvarin kanssa vääntämään öljypohjaa auki luullen että tiivisteliima olisi jämähtänyt kiinni. Vajaa tunnin taistelun jälkeen aloin laskemaan pultteja ja vertaamaan räjäytyskaavioon ennen kuin tajusin virheeni. Yritän nyt herätellä toivoa ettei öljypohja olisi mennyt kokonaan käyttökelvottomaksi. Onko kenelläkään kokemusta tai hyvää vaikkeusta asiasta?
    Ei ne alumiiniset tietenkään mahdottomia kestä, jos ei ole haljennut niin tarkista vaikka pitkällä teräsviivaimella pinta tai laita lohkoa/jotain suoraa pintaa vasten ja tarkista rakotulkilla.

    öljypohjassa yleensä on aika tiheään pultit niin luulisin että jos vain tiivistepinta on ehjä niin pulteilla suoristuu paikalleen ellei ole ihan pottupeltoa.

    Leave a comment:


  • Tatu6o
    replied
    Kuinka helposti öljypohja vääntyy kieroksi? Pitkän päivän jälkeen aloin vaihtaa öljypohjan tiivistettä ja väsyneenä en huomannut yhtä pulttia. Vitutuskäyrän noustessa lähdin sitten ruuvvarin kanssa vääntämään öljypohjaa auki luullen että tiivisteliima olisi jämähtänyt kiinni. Vajaa tunnin taistelun jälkeen aloin laskemaan pultteja ja vertaamaan räjäytyskaavioon ennen kuin tajusin virheeni. Yritän nyt herätellä toivoa ettei öljypohja olisi mennyt kokonaan käyttökelvottomaksi. Onko kenelläkään kokemusta tai hyvää vaikkeusta asiasta?

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Akron View Post

    Onkohan Puolustusvoimain vanha vehje kyseessä ja ei ole hankintavaiheessa maksettu autoveroa? Esim. pelastuslaitoksen ajoneuvoilla näin.
    Tuo voisi olla selitys.

    Leave a comment:


  • Akron
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Kiitos, ajattelinkin, että en nyt itse ymmärtänyt kaikkea ihan oikein. Tuo esimerkkitapaus oli tosin vuodelta 1999, joten jotain tossa on vielä outoa.

    https://www.nettiauto.com/land-rover/defender/13903967
    Onkohan Puolustusvoimain vanha vehje kyseessä ja ei ole hankintavaiheessa maksettu autoveroa? Esim. pelastuslaitoksen ajoneuvoilla näin.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Kiitos, ajattelinkin, että en nyt itse ymmärtänyt kaikkea ihan oikein. Tuo esimerkkitapaus oli tosin vuodelta 1999, joten jotain tossa on vielä outoa.

    https://www.nettiauto.com/land-rover/defender/13903967

    Leave a comment:

Working...
X